LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte kabel of slechte tv
slechte kabel of slechte tv
Enige tijd na aanschaf viel mij op dat op mijn Philips plasma op een van de zenders het beeld er rechts niet helemaal stond. BCC zegt na 'n viertal bezoeken door hun reparatiedienst dat aan de het kabelsignaal ligt terwijl @home na metingen de kabel goed bevindt. Allemaal een beetje raar omdat drie andere plasma- en lcdtoestelen op dezelfde kabel (analoog) het prima doen. BCC weigert om te ruilen of de koop te ontbinden. Dit over en weer verhaal loopt inmiddels al vier maanden. Aangetekende correspendentie wordt door BCC afgedaan met een simpel telefoontje.
Wat kan ik nu nog doen.
Gemakshalve is dit verhaal ingekort.
Wat kan ik nu nog doen.
Gemakshalve is dit verhaal ingekort.
Laatst gewijzigd door roernic op 30 apr 2008 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: slechte kabel of slechte tv
als de andere tv's niet het probleem hebben moet het toch echt aan je tv liggen. probeer even een andere kabel vanaf de muur naar je tv.
s het nog steeds hetzelfde dan gewoon weer naar BCC en een oplossing eisen.
s het nog steeds hetzelfde dan gewoon weer naar BCC en een oplossing eisen.
Uiteraard heb ik de kabels al vervangen. Verschillende dingen heb ik zelf al uitgesloten. Het probleem doet zich voor op TMF. In dit signaal zou de "sync puls"? niet goed/ onvoldoende zijn. Dit zei de vierde man van BCC die kwam kijken. De eerste zei dat er een versterker tussen moest, de tweede en derde man hebben de "SBB"vervangen. Dit in de werkplaats waar het probleem zich niet voor gedaan zou hebben. Dit kan ik niet natuurlijk niet checken. Volgens mij als leek is dit toestel gevoelig voor dit signaal bij ons op de kabel. Enig tegenbewijs zou zijn dat ik het toestel onder de arm neem (44kg!)en op een andere kabel dan van @home aansluit. Blijft het feit dat twee crt toestellen en een lcd allemaal van Philips plus de plasma van Panasonic een beeld leveren waarbij TMF er helemaal op staat. Op het hoofdkantoor van BCC hangt men zich helemaal aan de rapporten van hun eigen monteurs en technici. Dat ik tweemaal @home binnen heb gehad die vervolgens allerlei metingen verrichtten, lappen zij aan hun laars. Het is een welles niettes spelletje wat alleen maar tijd en geld kost. Ik als consument ben duidelijk de zwakkste partij.
laat BCC maar eens bewijzen dat het niet aan de tv ligt, laten zij maar een andere tv er neer hangen en kijk dan of het inderdaad aan de kabel ligt.
Wil ik morgen best doen. Maar als zij weigeren met hun high service, welke mogelijkheden zijn er dan nog?
-
dan gooi je dat ding bij bcc door de ruiten,en laat je weten dat niemand, maar ook niemand meer lcd's koopt bij de high-service winkel.
stelletje klaplopers..laat ze dat ding omruilen, in hun eigen winkelshowroom hangen en jouw netjes een nieuwe geven,
klant tevreden,en geen negatieve reclame op de forums.
sommigen snappen het nog steeds niet.
stelletje klaplopers..laat ze dat ding omruilen, in hun eigen winkelshowroom hangen en jouw netjes een nieuwe geven,
klant tevreden,en geen negatieve reclame op de forums.
sommigen snappen het nog steeds niet.
De oorzaak ligt of in de ingebouwde tuner van de TV, of in het kabelsignaal
Wat doet de TV als je een externe tuner gebruikt? Dit kan je als volgt testen:
-Om zeker te weten dat je niet de tuner in je TV gebruikt: gooi de antennekabel naar je TV los
-Gebruik een video of dvd recorder als tuner: tijdens het opnemen van TMF geeft de recorder al video-uit op de scart plug. Kijk met de TV of je dan ook al die klacht hebt. (kies AV-in, scart-in oid op de TV)
Het kan overigens dat het antennesignaal te sterk is voor de ingebouwde tuner van de TV, waardoor het syncnivo "vastloopt." Minder of geen antenneversterking of extra verzwakking in vorm van splitters oid kan verbetering leveren.
Wat doet de TV als je een externe tuner gebruikt? Dit kan je als volgt testen:
-Om zeker te weten dat je niet de tuner in je TV gebruikt: gooi de antennekabel naar je TV los
-Gebruik een video of dvd recorder als tuner: tijdens het opnemen van TMF geeft de recorder al video-uit op de scart plug. Kijk met de TV of je dan ook al die klacht hebt. (kies AV-in, scart-in oid op de TV)
Het kan overigens dat het antennesignaal te sterk is voor de ingebouwde tuner van de TV, waardoor het syncnivo "vastloopt." Minder of geen antenneversterking of extra verzwakking in vorm van splitters oid kan verbetering leveren.
Dit laatste heb ik ook al geprobeerd met splitters, zonder splitters. Het enige merkbare is meer of minder ruis. De proef met de externe tuners is ook de revue gepasseerd. Ook via deze tuner blijft de rechter kant zwart. Het is net alsof de lijnen pas vanaf 1 cm van de kant worden geschreven. Na de vrije dagen worden er stappen ondernomen en zet dat ding in de auto en breng het persoonlijk terug naar BCC. Via de telefoon werkt dit allemaal niet meer. Allemaal tactiek. Lange wachttijden zwakken de zaak af. Ik hou jullie op de hoogte.
Op een gegeven moment was ik zo spugzat dat ik het toestel in de auto heb gezet en op een koopavond bij BCC ben binnengestapt. De bedrijfsleider was er niet en de plaatsvervanger moest weer alles worden uitgelegd. Telefoontje hier en telefoontje daar. We zouden weer tot na het weekend moeten wachten. Ze begrepen het allemaal en vonden het allemaal zo vervelend voor ons. Hoe hypocriet moet je dan zijn om nog een een belachelijk laag bod voor je tv te geven. In een volle winkel gezegd dat we bleven zitten tot we een fatsoenlijke prijs terug zouden ontvangen voor ons toestel. Zo niet zouden we alle kopers in de winkel gaan vertellen hoe high de service hier is. Nadat BCC in de gaten kreeg dat wij het meenden gingen ze overstag. We kregen een nieuw toestel (de nieuwste van Panasonic) met vergelijkbare specs. Eenmaal thuis het nieuwe toestel aangesloten op de zelfde kabel, blijkt dat TMF er prima opstaat. Geen slechte kabel. Het was gewoon een slecht toestel. Wij wachten nog steeds op antwoord op de aangetekende brieven aan het hoofdkantoor van BCC.
Als nog gefeliciteerd, maar zei ik toch al dat het aan het toestel lag.
Kon ook niet anders, maar goed veel plezier met de nieuwe televisie en hopelijk heb je er langer plezier van.
Kon ook niet anders, maar goed veel plezier met de nieuwe televisie en hopelijk heb je er langer plezier van.