LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte kabel ontvangst Essent/@home

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
funkabouter

Slechte kabel ontvangst Essent/@home

Ongelezen bericht door funkabouter »

Hallo,

Wij hebben sinds kort een lcd tv aangeschaft en gelijk een abbo voor digitale tv van @home genomen.
Eindelijk was onze nieuwe tv er en het digitale kastje ook dus je gaat het gelijk uitproberen.
Een vreselijk ontvangst, blokkerig.
Om een lang verhaal kort te maken, de verkoper van de tv is 3 dagen bezig geweest om het goed te krijgen, geen resultaat.
Voor de 3de keer een andere tv en zelfs een andere digitale ontvanger.
Alles volgens de regels gedaan, speciale kabels enz enz.
Gebeld met @home, na vele euro's lichter eindelijk iemand langs geweest om de boel door te meten maar wat zeggen ze, er is niets aan de hand met de kabel.
Het lijkt ons stug, we hebben werkelijk alles geprobeerd en nu weten we niet meer waar we het zoeken moeten. Aan Essent/@home ligt het niet, nee nee!!
Wie kan ons vertellen wat voor stappen we verder nog kunnen ondernemen. :?

Groetjes Funkabouter

Marssjo

Re: Slechte kabel ontvangst Essent/@home

Ongelezen bericht door Marssjo »

Duidelijk gevalletje van wanprestatie van Essent/@home.
Schrijf ze een brief/email en geef ze nog één keer de kans (na, zoals je schrijft, alle moeite en tijd welke er al aan besteed is) om het in orde te maken, zoniet contract ontbinden en overstappen naar sateliet ontvangst.
Veel meer zenders, echte breedbeeldweergave, opnemen zonder kwaliteitsverlies op harde-schijf enz.

Murdock

Ongelezen bericht door Murdock »

Heb je een testrapport met de gemeten waarden?

funkabouter

Hoi Murdock

Nee, die hebben we jammer genoeg niet.
Ze hebben alleen waar de kabel binnenkomt gemeten en waar hij naar de tv gaat, het signaal is goed maar hij had alleen een overwaarde daar waar hij bij de tv inkomt.
Ze hebben er een filter tussen gezet en that's it.
We konden wel weer bellen naar @home en dan laten ze een monteur komen die je dik moet betalen.
We hebben nu ook weer een andere tv, die is op zich wel redelijk goed qua blokkerigheid maar nu lopen er allemaal witte lijnen door het beeld.
Bv met ondertitelingen dat de letters doorlopen in een witte lijn of monden die praten, dan zie je die witte lijnen ook weer.
Ik krijg er een punthoofd van en om nu weer naar de dealer te gaan die ziet me ook aankomen.
Het ligt aan de kabel dat is een ding wat zeker is en we hebben het gevoel dat we de dealer de problemen moet oplossen.
Ik kom misschien wat mierejeweetwellerig over maar het is een hap met geld wat je uitgeeft en dan wil je het ook goed hebben.

Groetjes Funkabouter

Murdock

Zou je eens kunnen vertellen wat er allemaal tussen het AOP (inkomende signaal van Essent) en je digitale kabelontvanger zit?

En wat is het merk/type van deze ontvanger?

funkabouter

Murdock,

Oei, ik zal het proberen te omschrijven.
De kabel gaat eerst naar een @home kastje waar een splitter inzit voor internet en tv, dan gaat hij naar een versterker en dan naar een filter ( het is een coaxkabel ) en dan gaat hij naar de digitale ontvanger.

Het merk van de digitale ontvanger is een Samsung en het type is, ik hoop dat dat het goede is, een high defenition cable reciever DCB-H360RS.
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt en anders lees ik het nog wel.

Groetjes Funkabouter...

Murdock

Is deze aangesloten via HDMI?

Zo ja, probeer hem eens via Scart aan te sluiten, dit ter test, je mist dan nl. je HDTV mogelijkheden.

Daarnaast, houdt er rekening mee dat sommige versterkers het digitale signaal kunnen beinvloeden.

funkabouter

Sorry, dat zou ik niet weten :oops:
Mijn man en mijn zoon weten het ook niet, de dealer is iig 3 dagen bij ons geweest om het goed te kunnen krijgen, van alles geprobeerd, dan weer zo aansluiten en dan weer zo.
Ik zal me er dit weekend even in verdiepen met de aanhang of anders even contact opnemen met de dealer die weet het vast wel of hij aangesloten is via HDMI.

We hebben zonder kastje geprobeerd, dus analoog en toen was het beeld ook niet al te best.
Meer informatie kan ik je op dit moment niet geven maar ben blij met je reacties :)

Groetjes funkabouter..

Fransdob

Ongelezen bericht door Fransdob »

Je digitale reciever moet direct aangesloten zitten op de Essent aansluiting in de muur. dus voor de versterker en of splitter. Versterker en of splitter komt op de uitgang van de reciever.

funkabouter

Fransdob,

Wij hebben de binnenkomst van de kabel in de ene hoek van de kamer en de tv in een andere hoek.
Waar de kabel binnenkomt zit eerst een kastje van @home waar een splitter op zit naar internet en tv.
De digitale reciever staat onder de tv in een tv kast.
Dat lijkt ons de meest logische plek.
Dus als ik het goed begrijp moeten we de reciever gelijk aansluiten daar waar de kabel binnenkomt.
Misschien heb je gelijk en is het het proberen waard.
Volgens onze dealer zijn er meer klachten over de kabel bij ons in de stad en komt er teveel "rotzooi" binnen door de kabel.
Ik denk dat we er verder weinig aan kunnen doen maar alle tips zijn welkom en de moeite waar om te proberen.

Murdock

Die splitter die er tussenzit voor rtv/internet is goed en die moet er inderdaad tussenblijven zitten. Deze voorkomt bijvoorbeeld dat het retoursignaal van het internetmodem de ontvanger overstuurd.

Even een tip voor als je je dealer belt: Wanneer het toestel via HDMI is aangesloten kan een soortgelijke klacht voorkomen. Dit heeft te maken met het feit dat op dit moment ieder merk zo zijn eigen interpretatie van HDMI heeft. Er is namelijk nog geen 100% technische standaard wat betreft HDMI. De meest compatibele mogelijkheid om zo'n HD tuner aan te sluiten op je scherm is op dit moment component RGB. Daarnaast is het belangrijk om er zorg voor te dragen dat het signaal uit de muur met de juiste kabel naar de ontvanger wordt gebracht. Belangrijk zijn goede pluggen en een goede coaxkabel, minimaal 7mm en echt minimaal van het type coax12, liever H125.

Kun je aangeven in welke stad je woont?

Oja. Heb je toevallig kennissen bij je in de straat die ook digitale TV via de kabel hebben? Test daar je ontvanger eens en vergelijk dat met thuis. Mogelijk dat daar dezelfde storingen optreden, dan kun je het in ieder geval niet wijten aan je kabelaansluiting (of die mensen moeten ook last van storing hebben)

funkabouter

Murdock,

Ik zal met jou gegevens eens naar de dealer stappen, misschien heeft hij wat over het hoofd gezien.
Bij de buren ben ik nog niet geweest want we wonen hier nog maar net maar ik zal hier en daar eens rondvragen.
Wij wonen in Bolsward.
Wat voor werk doe je , zit je in de tv branche? Je hebt er behoorlijk kijk op moet ik zeggen en wij zijn hier a-technisch.
Ik hoop dat alles goed komt, we hebben nu weer een ander toestel, een JVC, en die heeft weer een andere techniek.
Nu zijn de blokken wel stukken minder maar we hebben nu strepen door het beeld.
Eind volgende week moeten we beslissen welke tv we gaan nemen en het is nu onderhand al zo'n 5 a 6 weken aan de gang.
We hebben trouwens eerst ook nog een andere Samsung digitale ontvanger gehad, die standaard bij @home zit.
Tot de volgende post.

Groetjes Funkabouter..

Murdock

We horen het wel..

En ja, ik zit al 6 jaar in de branche van digitale televisie...

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

@funkabouter,
maak foto's van het beeld.
Niet recht van voren maar een beetje uit het midden.
ik heb dat ook gedaan.
Veel klachten, slecht beeld, teletekst met halve pagina's.
Altijd was de tv schuldige of de kabels, die van @home trouwens kwamen.
Heb mijn abbonnement met ingang van direct opgezegd toen ik een schotel gekocht had.
Overigens toen prachtig beeld op die "slechte tv",en ook goede teletekst.
Ze accepteerden het niet dat opzeggen met ingang van direct.
Maar ik had een lijst van wanneer ze geweest waren, de tijden dat ik klachten doorgegeven had.
Hun reacties er op en de foto's, vooral van teletekst.
Heb dit meegenomen naar de rechter op mijn laptop.
Hij keek eerst wat vreemd.
Ben volledig "vrijgesproken" en mijn kosten zijn vergoed,
o.a. een nieuwe tv, de mijne was ja kapot volgens @home.
Ik bleef er bij contract is contract.
Ik betaal voor een dienst die zij leveren.
Zij leveren niet of slecht, is touwens een gronisch probleem bij @home.
De rechter was het er mee eens en zeker na de foto's gezien te hebben.
Dit liep over een periode van 4 jaar dat ik geklaagd had.

funkabouter

Murdock,

Ben net bij de dealer geweest en we hebben RGB en de coaxkabel is ook een H125, dus dat zit allemaal wel goed.
Ik moet alleen nog buren zien te vinden die ook digitale tv hebben.
Wij denken, en de dealer ook, dat het aan de kabel van Essent ligt.
We hebben er veel tijd en moeite voor gedaan en alles zoals het hoort om het goed te krijgen.
Voor de rest zouden wij niet meer weten wat we anders moeten doen.

Antonh,

Bedankt voor de tip maar we wachten eerst nog even af misschien komt er in de toekomst wat anders en om een rechtzaak te beginnen gaat me nu eerst wat te ver.
Maar ik weet wel dat de mensen bij @home en Essent altijd de schuld bij de klanten neerleggen ipv bij hunzelf.
Ze hebben tot nu toe hier ook het alleenrecht dus veel valt er ook niet te kiezen en dat zal in de toekomst wel gaan veranderen.
Ondertussen gaan we maar naar het blokkerige beeld kijken, verstand maar op 0 :wink:

Alle tips zijn verder welkom.

Groetjes Funkabouter....

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Hallo Funkabouter en Murdock,
ik heb met abonnement opgezegd bij @Home vanwege de rotzooi was ze leveren via de kabel.
INGEBREKESTELLING!!!

Klanten Service @Home
Postbus 9501
9703 LM Groningen

Geachte Mevrouw, Mijnheer,
onderstaand schrijven is ook verstuurd via de post.
11 december ben ik bij U op kantoor aan de klantenbalie om ong 13.15 uur geweest.
Waar het overigens zeer druk was, 12 wachtenden en 2 mensen die helpen.
Veel personeels leden van @Home zie je wat staan te praten en niets
doen, dat viel alle wachtenden ook op.
Maar ik heb toch met iemand kunnen praten na 45 minuten wachten.
Ik zou terug gebeld worden binnen 5 werkdagen wat dus weer niet gebeurt is.
Nu zeg ik dus via dit schrijven op per 31 januari 2007 mijn abonnement
bij @home op het kabel signaal op in verband met het zeer slechte
signaal.
Ik volg het advies van de monteurs maar op om een schotel te kopen.
Na 31 januari 2007 kunt U dus het signaal afsluiten.
De maand januari betaal ik nog wel en verder niets meer.
Tot mijn gote verbazing kreeg ik 3 dagen later bericht.
Maar ze kunnen niets vvan kabelsignaal heeft de tijd uitgewezen.
Maar lezen kunnen ze ook niet.
Ik had duidelijk opgezegd in mijn schrijven.
Geachte heer/mevrouw
Bedankt voor uw e-mail. Graag informeren wij u als volgt.
Wij verwachten dat er sprake is geweest van een storing.
Wanneer u nu nog verstoord beeld heeft, verzoeken wij u om telefonisch contact met ons op te nemen.
Uiteraard begrijpen wij dat deze situatie voor u ongemak heeft
veroorzaakt en bieden u nogmaals onze excuses aan.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

Afdeling : @Home TV Basis
Behandeld door : ***
Contactgegevens @Home TV Basis:
e-mail : [email protected]
website : www.home.nl
Telefoonnummer 0900 - 0740 (lokaal tarief)
Postadres:
@Home TV Basis
Postbus 9501
9703 LM Groningen
Wie is er nu gek?
@Slome of ik?
Opzeggen is toch anders dan een klacht deponeren en als melding krijgen dat er waarschijnlijk een storing was?

Maar wordt vervolgd.

Ps ik heb overigens een schotel genomen, prachtig beeld en geen storing.
Veel meer zenders en goedkoper ook nog per maand.

Gesloten