LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] storend geluid na installatie nieuwe mediabox UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sonja1977

storend geluid na installatie nieuwe mediabox UPC

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Wellicht dat iemand mij hier kan helpen. Bij UPC zijn er twee types mediaboxen met opnamefunctie: een grijze Thomson DCI 62 en een zwarte Thomson DCI 6221. Tot vorige week had ik de grijze. Vanwege een defecte scartaansluiting kreeg ik een nieuwe toegezonden: een zwarte. Deze heeft als bijwerking dat er een storend geluid uit mijn tv komt wanneer ik digitaal tv kijk (bij analoog niet). Een geluid alsof er constant een cd gelezen wordt en erg hinderlijk. Het geluid is ook wanneer de opnamefunctie niet in gebruik is en er alleen gekeken wordt. Naar mijn idee ligt dit aan de combinatie van dit type en mijn oude tv (10 jaar oud, maar verder prima), daar de oude mediabox dit probleem niet had. Vanochtend de helpdesk gebeld en er zou een monteur komen. Een uur later werd ik teruggebeld en ik kreeg toch weer een nieuwe mediabox. Helaas kunnen ze niet van tevoren zien welk type ze gaan sturen en kon de medewerker dit nergens aangeven en is het dus een gok. De jongeman hielp mij goed en liet mij vanalles testen en beaamde dat het waarschijnlijk de combinatie met de tv is (soort stralingsgeluid). Nu krijg ik vrijdag de nieuwe box en als dat weer de zwarte is, moet deze weer terug. De jongeman gaf aan dat UPC dan waarschijnlijk gaat zeggen dat het aan de tv ligt en ik dus verplicht ben een nieuwe tv te kopen. Of niet meer digitaal te kijken (nog maar de vraag of ik dan van het abonnement af kan komen). De mediabox staat vrij, niks er op of eronder, getest door er een kussen op te leggen of er tussen te zetten. Maar het blijft. Iemand nog een tip voor het geval ik vrijdag toch weer de zwarte geleverd krijg? Alvast bedankt!

Daan_1978

Re: storend geluid na installatie nieuwe mediabox UPC

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Maar komt dat geluid via jouw boxen of gewoon uit de tv?
Oftewel, hoor je het geluid ook als je het geluid van de tv uit hebt staan?

Als het via de boxen komt, is het eventueel nog een optie om je geluid via een optische geluidskabel direct op je homecinema of versterker aan te sluiten.
Dit heb ik thuis ook en het digitaal geluid is helemaal prima.

sonja1977

Het geluid komt echt uit de tv, dus ook als ik het geluid helemaal uit heb.
Zodra de mediabox uit gaat; is het geluid (via de tv) ook weg.
Volgens de medewerker verklaart dat ook waarom het de combinatie is, want beiden afzonderlijk functioneren goed.
Ik wil graag een "platte" tv, maar vind het een beetje zonde om die nu persé te moeten gaan kopen alleen omdat de nieuwe mediabox stoort. Hopelijk krijg ik vrijdag de grijze en kan ik nog even met mijn bakbeest vooruit :D .

Daan_1978

Al eens een nieuwe kabel geprobeerd welke van mediabox naar tv gaat? Dit kan het namelijk ook nog zijn, maar gezien hij met vorige mediabox het niet had, kan ik me voorstellen dat het niet gaat helpen.

sonja1977

Hoi,

Alle kabels zijn nieuw en inderdaad ook de oude kabels zouden goed moeten zijn omdat het bij de vorige mediabox wel werkte. Daarbij is dat een standaardvraag bij UPC, dus ik had zelfs voordat ik de nieuwe mediabox kreeg al nieuwe kabels gekocht om dat als argument te gebruiken om een nieuwe te krijgen. Dus twee (nieuwe) scartkabels geprobeerd. Dit type mediabox kan alleen zo gekoppeld worden. De vorige (grijze) kon ook met een coaxkabel naar de tv, die optie heeft deze niet. Maar wel bedankt voor het meedenken.

groetjes!

Daan_1978

Misschien is de skartverbinding niet helemaal lekker? Dit zou dan best nog wel eens aan de aansluiting op je TV kunnen liggen.

sonja1977

Helaas kan het dat ook niet zijn aangezien vorige week met de oude mediabox dit ook werkte; zelfde aansluiting. Beide apparaten hebben maar een scartaansluiting en de kabel zit er goed in.

angel-007

Ongelezen bericht door angel-007 »

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad..Gevolg..3 (in zeer goede staat verkerende) televisies kapot... :x Maar aangezien mijn verhaal nog langer is zal ik nu eens een eigen forum bericht openen: Het leed dat UPC heet. :twisted:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

angel-007 schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem gehad..Gevolg..3 (in zeer goede staat verkerende) televisies kapot... :x Maar aangezien mijn verhaal nog langer is zal ik nu eens een eigen forum bericht openen: Het leed dat UPC heet. :twisted:
Dit topic bestaat er al! :wink:

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

angel-007 schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem gehad..Gevolg..3 (in zeer goede staat verkerende) televisies kapot... :x Maar aangezien mijn verhaal nog langer is zal ik nu eens een eigen forum bericht openen: Het leed dat UPC heet. :twisted:

zomaar 3 tv,s kapot ?, waar kijkt Angel 007 nu dan naar ?.

er zijn al vele topics met de naam UPC leed :lol: , afkomstig van dezelfde prikkers :?:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:

zomaar 3 tv,s kapot ?, waar kijkt Angel 007 nu dan naar ?.

er zijn al vele topics met de naam UPC leed :lol: , afkomstig van dezelfde prikkers :?:
Sommige hebben ook een andere naam.
Begint met T en eindigt met l. :lol: :lol:

Gesloten