Beste mensen,
In december zijn wij naar de Tmobile winkel in Heerhugowaard gegaan om onze mobiele abonnementen om te zetten. Ikzelf ben al jaren klant bij T mobile en het bleek gunstig om al onze tegefoons samen bij T-Mobile onder te brengen. In de winkel zagen we flyers en reclame voor T-Mobile thuis. Vaste telefoon, tv en internet voor een lage vaste prijs van 24,50 per maand. We gaven meteen aan dat we twee oude tvs hebben, geen smart en HDMI bij ons. Geen probleem zei de verkoper. Het zou wel kunnen zijn dat we een coax kabel door moeten trekken naar boven maar dat vond mijn man geen probleem. We gaven ook aan bijna GEEN tv zenders te kijken maar voornamelijk NETFLIX. Was ook geen probleem zei de verkoper. Kon allemaal. We zijn toen naar huis gegaan om er over na te denken. Een week later nogmaals terug gegaan naar de winkel en nadat we gerust zijn gesteld dat alles goed zou komen en het allemaal geen probleem was. We hebben op advies van de winkel voor beneden de zenderkast met opnemen en pauzeren gekozen en voor boven een eenvoudiger zenderkastje. Zo gezegd zo gedaan. Alles is ondertekent en na 2,5 week kregenbwe de doos met apperatuur die we een week daarna op 19 januari konden aansluiten omdat we dan over zouden gaan naar Tmobile. Het aansluiten beneden ging gemakkelijk. Het pastte op de tv! En we hadden beeld. Maar de zender van de tv schiet er elke keer af waardoor we naar de tv moeten lopen en 6keer moeten drukken op een knopje om van het video kanaal naar de tmobile zender terug te gaan. Ook de wifi is beneden wel redelijk, maar boven een grote hapering geeft. Wij hebben houten vloeren zonder zolverfolie en via kpn nooit wifi problemen gehad. Ik ben smiddags met het nieuwe menu van de tv aan de slag gegaan. Op zoek naar NETFLIX. Immers, dat is hetgeen we het meeste kijken!!! (zoals aangegeven in de winkel) ik kon het niet vinden dus heb tmobile service center gebeld. Antwoord: ja jammer, NETFLIX kan nog niet op de box. Komt nog wel. Maar u kunt toch op uw laptop of mobiel kijken?!? En als u een kabeltje koopt voor uw laptop dan kan het wel via de tv. Kost weinig! En NETFLIX is een externe aanbieder dus daar gaan we niet over. Of u koopt een smart of hdmi tv. Daar kan het wel op. Maar.....ik ben toch duidelijk geweest in de winkel? Ik krijg niet wat me is toegezegd. Terwijl we twee gesprekken hebben hebben gevoerd waarbij het enige probleem de coax kabel zou zijn om door te trekken naar boven. Ik heb meteen op 19/1 aangegeven dat ik, als ik niet krijg wat me verkocht is in de winkel, ik van het contract af wil zien. Maar ik kon er niet kosteloos meer vanaf, dat had ik binnen twee weken moeten doen. Maar ben pas na 3,5 wk aangesloten en wist niet wat me te wachten stond. Mijn man heeft nog twee mais gestuurd...geen oplossing gekregen. Toen op 23/1 terug naar de winkel. De bedrijfsleidster gaf aan dat ze niks kon doen en dat het via het klant contactcenter loopt. Nadat we haar hebben uitgelegd wat we tot nu toe hadden ondernomen en dat we niet verder kwamen heeft de besrijfsleidster zelf gebeld met het kcc. Zij kreeg hetzelfde antwoord. Er is ook nog bevestigd aan haar dat we er niet kosteloos vanaf konden. Via fb heb ik Tmobile een bericht gestuurd. Het antwoord: ik kan eenmalig 10,- tegemoedkomen en u een scartkabel sturen zodat u de tv boven aan kunt sluiten (coax past niet op die kast) maar ook scart past er niet op dus hoe dat een oplossing kan zijn snap ik al helemaal niet!!! Die kabel heb ik hier wel liggen! De bedrijfsleidster probeert het op te lossen maar kan ook niet veel doen.
Ik wil er vanaf! Ben ik de enige met dit probleem?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile thuis geeft niet thuis
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jan 2018 14:47
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: T-Mobile thuis geeft niet thuis
Er vanaf komen is lastig, u had nog een kans tot 2 weken na de levering (theoretische) hierover is een ander topic, als is dit een beetje een discussie punt, de ene rechtbank zegt dat de bedenktermijn 14 dagen na ontvangst apparatuur ingaat en de andere is 14 dagen na afsluiten.MarliesvdHorst1975 schreef:Beste mensen,
In december zijn wij naar de Tmobile winkel in Heerhugowaard gegaan om onze mobiele abonnementen om te zetten. Ikzelf ben al jaren klant bij T mobile en het bleek gunstig om al onze tegefoons samen bij T-Mobile onder te brengen. In de winkel zagen we flyers en reclame voor T-Mobile thuis. Vaste telefoon, tv en internet voor een lage vaste prijs van 24,50 per maand. We gaven meteen aan dat we twee oude tvs hebben, geen smart en HDMI bij ons. Geen probleem zei de verkoper. Het zou wel kunnen zijn dat we een coax kabel door moeten trekken naar boven maar dat vond mijn man geen probleem. We gaven ook aan bijna GEEN tv zenders te kijken maar voornamelijk NETFLIX. Was ook geen probleem zei de verkoper. Kon allemaal. We zijn toen naar huis gegaan om er over na te denken. Een week later nogmaals terug gegaan naar de winkel en nadat we gerust zijn gesteld dat alles goed zou komen en het allemaal geen probleem was. We hebben op advies van de winkel voor beneden de zenderkast met opnemen en pauzeren gekozen en voor boven een eenvoudiger zenderkastje. Zo gezegd zo gedaan. Alles is ondertekent en na 2,5 week kregenbwe de doos met apperatuur die we een week daarna op 19 januari konden aansluiten omdat we dan over zouden gaan naar Tmobile. Het aansluiten beneden ging gemakkelijk. Het pastte op de tv! En we hadden beeld. Maar de zender van de tv schiet er elke keer af waardoor we naar de tv moeten lopen en 6keer moeten drukken op een knopje om van het video kanaal naar de tmobile zender terug te gaan. Ook de wifi is beneden wel redelijk, maar boven een grote hapering geeft. Wij hebben houten vloeren zonder zolverfolie en via kpn nooit wifi problemen gehad. Ik ben smiddags met het nieuwe menu van de tv aan de slag gegaan. Op zoek naar NETFLIX. Immers, dat is hetgeen we het meeste kijken!!! (zoals aangegeven in de winkel) ik kon het niet vinden dus heb tmobile service center gebeld. Antwoord: ja jammer, NETFLIX kan nog niet op de box. Komt nog wel. Maar u kunt toch op uw laptop of mobiel kijken?!? En als u een kabeltje koopt voor uw laptop dan kan het wel via de tv. Kost weinig! En NETFLIX is een externe aanbieder dus daar gaan we niet over. Of u koopt een smart of hdmi tv. Daar kan het wel op. Maar.....ik ben toch duidelijk geweest in de winkel? Ik krijg niet wat me is toegezegd. Terwijl we twee gesprekken hebben hebben gevoerd waarbij het enige probleem de coax kabel zou zijn om door te trekken naar boven. Ik heb meteen op 19/1 aangegeven dat ik, als ik niet krijg wat me verkocht is in de winkel, ik van het contract af wil zien. Maar ik kon er niet kosteloos meer vanaf, dat had ik binnen twee weken moeten doen. Maar ben pas na 3,5 wk aangesloten en wist niet wat me te wachten stond. Mijn man heeft nog twee mais gestuurd...geen oplossing gekregen. Toen op 23/1 terug naar de winkel. De bedrijfsleidster gaf aan dat ze niks kon doen en dat het via het klant contactcenter loopt. Nadat we haar hebben uitgelegd wat we tot nu toe hadden ondernomen en dat we niet verder kwamen heeft de besrijfsleidster zelf gebeld met het kcc. Zij kreeg hetzelfde antwoord. Er is ook nog bevestigd aan haar dat we er niet kosteloos vanaf konden. Via fb heb ik Tmobile een bericht gestuurd. Het antwoord: ik kan eenmalig 10,- tegemoedkomen en u een scartkabel sturen zodat u de tv boven aan kunt sluiten (coax past niet op die kast) maar ook scart past er niet op dus hoe dat een oplossing kan zijn snap ik al helemaal niet!!! Die kabel heb ik hier wel liggen! De bedrijfsleidster probeert het op te lossen maar kan ook niet veel doen.
Ik wil er vanaf! Ben ik de enige met dit probleem?
Gezien alle afspraken mondeling zijn gegaan en deze simpel te weerleggen zijn door op de T-Mobile website te gaan kijken, nergens staat daar dat u via hun smartkastje de mogelijkheid heeft om Netflix te kijken, is het uw woord tegen die van de verkoper. Zelfde geld voor het verhaal van de coax kabel, immers werkt T-Mobile niet via coax maar via UTP (netwerk) kabels.
U zou het conflict kunnen voorleggen bij de geschillen commissie telecom, maar uw kwestie is niet zwart/wit dus het is de vraag of u in het gelijk wordt gesteld. Immers wilt Tele2 een scart kabel toesturen, maar bent u er van overtuigd dat deze toch niet past.
Of u de de enige bent met dit probleem is totaal niet relevant. Er zullen wel meer mensen teleurgesteld zijn dat Netflix niet via de ontvanger aangeboden wordt, maar zover ik weet is KPN (samen met haar dochters XS4ALL, Telfort) de enige die dit aanbiedt als extra functionaliteit van de ontvanger.
Re: T-Mobile thuis geeft niet thuis
Dat is een probleem veroorzaakt door uw TV, niet door T-Mobile.Maar de zender van de tv schiet er elke keer af waardoor we naar de tv moeten lopen en 6keer moeten drukken op een knopje om van het video kanaal naar de tmobile zender terug te gaan
Dat is afhankelijk van de combinatie tussen de router, de locatie hiervan, en eventuele materialen in uw woning.Ook de wifi is beneden wel redelijk, maar boven een grote hapering geeft
Ook niet aan tmobile te verwijten dus, het bereik onder is wel goed dus de router funtioneert prima.
Verder bereik kan worden gemaakt met eventuele wifi-extenders.
U heeft aangegeven vooral netflix te kijken, echter niet HOE u dat kijkt.En NETFLIX is een externe aanbieder dus daar gaan we niet over
T-Mobile kan er niet van uit gaan dat u dus verwacht dat dat door hun box geleverd wordt. want hoe keek u het eerst dan? Direct op uw tv, of via een laptop/tablet ?
@sylvesterb:
Waarom het hele verhaal qouten, dan kan je beter gewoon een reactie geven: dit maakt het topic niet echt leesbaarder.
Re: T-Mobile thuis geeft niet thuis
Juist goed dat hij dat doet, soms worden de openingspost namelijk verwijderd of veranderd als de TS geen antwoorden naar zijn zin krijgt.yan schreef: @sylvesterb:
Waarom het hele verhaal qouten, dan kan je beter gewoon een reactie geven: dit maakt het topic niet echt leesbaarder.
Re: T-Mobile thuis geeft niet thuis
Het ligt er inderdaad in over hoe je over netflix hebt gepraat. Als je niet specifiek hebt aangegeven dat je het via de tv kijkt, dan kon hij dat ook niet weten. Hij dacht waarschijnlijk: dat kan prima, want internet is internet (dus kijken via laptop, tablet of telefoon). Maar dit kan ik niet helemaal uit het verhaal halen.
Zelf heb ik erg goede ervaring met t-mobile. In de eerste week was mijn internet beroerd. Ze hebben toen monteur gestuurd na 2 weken en die heeft een extra kastje geplaatst en wat gerommeld in de meterkast. De eerste 2 weken hadden we internet wat niet boven de 20mb kwam (ondanks 100mb aangesloten en glasvezel) en uiteindelijk nadat de monteur was geweest zat ik gemiddeld rond de 120. Van de week zelfs mijn contract aangepast zodat ik 750MB heb.
Zelf heb ik erg goede ervaring met t-mobile. In de eerste week was mijn internet beroerd. Ze hebben toen monteur gestuurd na 2 weken en die heeft een extra kastje geplaatst en wat gerommeld in de meterkast. De eerste 2 weken hadden we internet wat niet boven de 20mb kwam (ondanks 100mb aangesloten en glasvezel) en uiteindelijk nadat de monteur was geweest zat ik gemiddeld rond de 120. Van de week zelfs mijn contract aangepast zodat ik 750MB heb.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mar 2018 15:40
Re: T-Mobile thuis geeft niet thuis
Ik heb dezelfde ervaring met T-Mobile Thuis. In de winkel kan alles maar als je eenmaal getekend hebt dan heb je pech. Bij ons ging het om TV-kijken boven met de bestaande bekabeling. Was geen probleem als je maar een telefoonaansluiting had boven. Komt vervolgens de monteur langs kan het niet behalve als je minimaal € 50,- aan extra kosten maakt. Als je vervolgens T-Mobile belt dan ontkennen ze dat dit is toegezegd en geven ze idd niet thuis. Je kan hier alleen iets aan doen als T-Mobile toegeeft dat ze dit hebben aangegeven maar dat zullen ze nooit doen. Uiteindelijk kost het je veel geld en maak je tegen deze organisatie weinig kans .