LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonisch dwingen UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
pancho24

telefonisch dwingen UPC

Ongelezen bericht door pancho24 »

Vanmiddag kreeg mijn moeder (76 jaar) een telefoontje van UPC, dat ze digitale tv MOEST nemen. Nu heb ik twee vragen:
Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt en wat daartegen gedaan?
Mag dat zomaar iemand verplichten digitale tv te nemen?
Voor de duidelijkheid mijn moeder is a-technisch.
Ook heb iemand gesproken van UPC en gevraagd of dat normaal is om iemand ergen toe te verplichten.
Volgens haar is dat niet normaal, ik moest volgens haar maar een klachten brief gaan schrijven.
Ik hoor graag jullie opmerkingen hier over.

Biscuit

Re: telefonisch dwingen UPC

Ongelezen bericht door Biscuit »

Het lijkt erop dat uw moeder is benaderd door heel iemand anders dan UPC zelf. Ik ben zelf ook een keer telefonisch door een - vrij opdringerige - "aanbieder" gebeld, maar was gelukkig zo helder om het gesprek tijdig te beëindigen. Bedrijven mogen (potentiële) klanten niets opleggen en al helemaal niet telefonisch.

Henri42

Re: telefonisch dwingen UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

pancho24 schreef:Vanmiddag kreeg mijn moeder (76 jaar) een telefoontje van UPC, dat ze digitale tv MOEST nemen. Nu heb ik twee vragen:
Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt en wat daartegen gedaan?
Mag dat zomaar iemand verplichten digitale tv te nemen?
Voor de duidelijkheid mijn moeder is a-technisch.
Ook heb iemand gesproken van UPC en gevraagd of dat normaal is om iemand ergen toe te verplichten.
Volgens haar is dat niet normaal, ik moest volgens haar maar een klachten brief gaan schrijven.
Ik hoor graag jullie opmerkingen hier over.
UPC belt niemand over een TV pakket wijziging indien de tv daar ongeschikt voor is, ik betaal E 1,- p/mnd voor digitale tv tov analoog:)

Gesloten