LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort online TV Android-app werkt niet meer

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Danny C

Telfort online TV Android-app werkt niet meer

Ongelezen bericht door Danny C »

Hallo,

Sinds de Nougat 7.0 update werkt de Telfort online TV app niet meer op mijn Huawei Nexus 6P.
Ondanks dat 't probleem al maanden bekend is bij Telfort, en steeds meer mensen tegen dit probleem aanlopen, gebeurt er vrij weinig bij Telfort.
Als je dan vervolgens informeert of je kunt overstappen naar de moedermaatschappij KPN, die hun app blijkbaar wel hebben bijgewerkt, kan dat ook niet.

Op 't Telfort Forum wordt je ook behandeld alsof je een klein kind bent.
[Hyperlink verwijderd door moderator]

Ze maken er nota bene reclame mee dat je overal tv kunt kijken.
Nu schrijven ze dat de oplossing ergens de 3e of 4e week in januari volgend jaar verwacht wordt, maar ook daar heb ik weinig vertrouwen in.

Kortom, ik zit met een product wat niet voldoet, maar waar ik niet vanaf kom.
Wat kan ik doen??

Bedankt & groet,
Danny
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2016 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken en hyperlink verwijderd uit tekst.

stofzuigertje

Re: Telfort online TV Android-app werkt niet meer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er een 7.0 uitkomt is leuk maar als eerste gebruiker moeten dit soort diensten weer aangepast worden.
Daarom is iets later upgraden naar nieuwste slimmer.

Als de Android 7.0 te laat aan bedrijven de info geven kunnen ze nooit op tijd dit soort dingen regelen en zijn nu hard bezig.
Daarom ben ik ook meestal half jaar later met dit soort dingen.
Als Linux gebruiker ging ik ook niet gelijk in April over op Ubuntu 16.04 maar pas in september toen de problemen opgelost waren.
Die waren er nauwelijks maar ik wil geen risico als 10 jaren ervaren gebruiker van deze Ubuntu versies.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Danny C schreef:Kortom, ik zit met een product wat niet voldoet, maar waar ik niet vanaf kom.
Wat kan ik doen??
is de app onderdeel van uw contract? Zover ik kan zien bieden ze dezelfde dienst ook online aan via:
http://telfort.itvonline.nl
ik ken de app verder niet, maar ze geven aan dat de site dezelfde functionaliteit heeft als de app. Dus de dienst werkt wel, maar alleen niet op de manier zoals u het graag zou willen. U kunt op een android telefoon/tablet gewoon een snelkoppeling maken op uw scherm, rechtstreeks naar deze pagina. Helemaal met de huidige programmeertalen (HTML5) zit er niet heel erg veel verschil meer tussen een wegpagina en een app.

Danny C

@stofzuigertje: De Nougat update heeft op sommige toestellen al in augustus plaatsgevonden, terwijl bij Telfort de update pas in de derde of vierde week van januari verwacht wordt. Een half jaar?? En dat terwijl 't bij KPN blijkbaar wel kan....

@berndv: Werkt niet, TV online via een browser draait op Microsoft Silverlight, die ik op geen mogelijkheid op m'n android krijg....

Maar toch bedankt voor jullie reactie....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Men koopt een Nexus toestel met een reden, meestal is dat omdat juist die serie het snelste, en langste, de android updates krijgen vanuit Google. Dat is zegmaar het onderscheidende van deze toestellen tov de andere android smartphones.

Keerzijde daarvan is, dat je dit soort dingen kan overkomen, want app-bouwers moeten apps aanpassen als er een major update als deze 6.x-->7.x android update uit komt.

En laten we wel wezen, ~1 maand geleden draaide nog geen 1% van alle toestellen 7.x, dus het merendeel van de Telfort klanten kan nog gewoon de app gebruiken, wat mogelijk hun niet superhoge urgentie kan verklaren.

Danny C

Tja Sjohie, duidelijk verhaal, maar wat ik dan nog steeds niet snap is waarom bij moedermaatschappij KPN de app wel is bijgewerkt...

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Danny C schreef:Tja Sjohie, duidelijk verhaal, maar wat ik dan nog steeds niet snap is waarom bij moedermaatschappij KPN de app wel is bijgewerkt...
Moedermaatschappij KPN, die maandelijks wat duurder is dan low-budget dochter Telfort heeft voorrang bij de ontwikkeling van dit soort zaken. Je kunt de diensten die KPN aanbiedt dus niet vergelijken met Telfort. Dit is altijd zo geweest.

Danny C

Sylvesterb,

Bedankt voor je antwoord.
Dan vind ik dat zo'n aanbieder dat van te voren kenbaar moet maken, dan had ik waarschijnlijk meteen voor KPN of XS4ALL gekozen.
Nu maken ze reclame met overal televisie kijken en dezelfde kwaliteit voor minder geld, terwijl ik niet overal tv kan kijken en ook de kwaliteit te wensen over laat.
Dit is dus misleidende reclame...

Heb de laatste tijd ook veel problemen met digitale televisie alsmede de wifi die van geen meter loopt.
Kortom, ik wil gewoon zo snel mogelijk van Telfort af, maar heb nog een contract tot 16 augustus.

Wat kan ik doen??

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Danny C schreef:Heb de laatste tijd ook veel problemen met digitale televisie alsmede de wifi die van geen meter loopt.
Die wifi is niet slecht gaan "lopen" toen je over bent gegaan naar je nieuwe telefoon?

Van een totaal abonnement afkomen omdat 1 van de 3 opties niet goed functioneert is niet heel makkelijk, maar ook niet onmogelijk. Ga daarvoor wel gewoon de officiele wegen volgen. Meld het probleem, geef ze een kans om het probleem op te lossen, lossen ze het niet of niet goed op, stel ze in gebreke, geef aan dat je nog een fatale termijn geeft, waarna je de overeenkomst ontbind vanwege een wanprestatie. Dat zou niet kunnen vanwege de app, maar als de digitale tv niet naar behoren werkt en je wifi ook niet, zijn er wel meer opties, maar dat betekent nog niet dat je volgende week bij een andere aanbieder zit.

Danny C

Ok Berndv, bedankt voor je antwoord.
Volgens Telfort volgt de oplossing voor de app waarschijnlijk in de 3e of 4e week van januari. We zitten al in week 4, dus ben benieuwd.

De wifi is nooit optimaal geweest, maar lately worden er steeds meer apparaten op aangesloten, denk dat 't modem dit gewoonweg niet aan kan.
Ook zegt Telfort dat de maximaal haalbare internetsnelheid 42 Mb is. Nou als ik 25 Mb haal, mag ik in de handjes klappen....
Ook zoiets vreemds, want bij KPN is de maximaal haalbare internetsnelheid op mijn adres 85 Mb....

De problemen met digitale televisie zijn eigenlijk pas begonnen toen ik bij hun op 't forum begon te zeuren over de app. Zo erg zelfs dat ik de televisieontvanger en modem regelmatig moet resetten, met als gevolg dat je iedere keer 10 minuten zit te wachten totdat 't modem en televisieontvanger opnieuw is opgestart....
Lijkt haast wel alsof ze me vanuit Telfort aan't fucken zijn....

In 't prijsverschil zit dus wel degelijk kwaliteitsverschil, een vriend van mij is overgestapt naar KPN en heeft nergens meer last van....

Gesloten