LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC digitale tv en DVD recorders
UPC digitale tv en DVD recorders
Ik heb sinds een paar maanden een DVD recorder en het deed het prima tot halverwege november. Het nam wel op maar ging over op "preparing" en er gebeurde daarna niks meer.
Ik heb het laten repareren maar toen ik het aansloot kreeg ik alleen de UPC kanaal te zien! Dus ik kan niks meer opnemen!
Ik heb het vermoeden dat UPC een code gebruikt zodat recorders die niet van hun is niet kan worden gebruikt, zodat het je verplicht bent om die van hun te nemen.
Hetzelfde gebeurde met mijn wireless router,die op mijn laptop is aangesloten voor als ik op balkon zit te internetten, die deed het ook niet meer in dezelfde periode.
Ik heb het laten repareren maar toen ik het aansloot kreeg ik alleen de UPC kanaal te zien! Dus ik kan niks meer opnemen!
Ik heb het vermoeden dat UPC een code gebruikt zodat recorders die niet van hun is niet kan worden gebruikt, zodat het je verplicht bent om die van hun te nemen.
Hetzelfde gebeurde met mijn wireless router,die op mijn laptop is aangesloten voor als ik op balkon zit te internetten, die deed het ook niet meer in dezelfde periode.
-
Re: UPC digitale tv en DVD recorders
Beste Sharic,
Kun je aangeven welke zenders je niet kunnen opnemen? Het moet mogelijk zijn om alle zenders op te nemen via de scartaansluiting.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcareteam
Kun je aangeven welke zenders je niet kunnen opnemen? Het moet mogelijk zijn om alle zenders op te nemen via de scartaansluiting.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcareteam
Zoals je had kunnen lezen, ik ontvang alleen kanaal, 12, van UPC dus verder geen andere. Vind ik erg vreemd.......
-
Beste Sharic,
Met een externe dvd-r kun je alleen een programma opnemen terwijl de mediabox erop afgestemd is.
Dus als je RTL4 wilt opnemen moet je mediabox afgestemd zijn op RTL4. Met het analoge signaal kun je eventueel afstemmen op een ander kanaal.
Dit probleem heeft overigens niet te maken met je draadloze router.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcareteam
Met een externe dvd-r kun je alleen een programma opnemen terwijl de mediabox erop afgestemd is.
Dus als je RTL4 wilt opnemen moet je mediabox afgestemd zijn op RTL4. Met het analoge signaal kun je eventueel afstemmen op een ander kanaal.
Dit probleem heeft overigens niet te maken met je draadloze router.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcareteam
Laatst gewijzigd door Forrestma-UPC op 27 feb 2008 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
meneer/ mevrouw van de UPC Webcareteam,
Hef a.u.b al die codes op zodat iedereen van hun EIGEN (!) DVD recorder en draadloze routers gebruik kunnen maken!
Hef a.u.b al die codes op zodat iedereen van hun EIGEN (!) DVD recorder en draadloze routers gebruik kunnen maken!
-
Sharic,
Het is mij onduidelijk welke codes je bedoeld, zou je je probleem met klantnummer of postcode en huisnummer willen e-mailen op [email protected] ? Dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcareteam
Het is mij onduidelijk welke codes je bedoeld, zou je je probleem met klantnummer of postcode en huisnummer willen e-mailen op [email protected] ? Dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcareteam
Laatst gewijzigd door Forrestma-UPC op 27 feb 2008 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees verstandig en gooi heel die upc de deur uit, er zijn leukere en mooiere alternatieven, met betere kwaliteit, meer zenders, en bovendien nog goedkoper ook.
Ook met betrekking tot internet en telefonie zijn er ook zeker wel alternatieven waar de firma list en bedrog niet tegenop kan.
Meer tv's? Je kan op 1 abonnement op meerdere tv's digitale televisie ontvangen, met op elke tv elke willekeurige zender onafhankelijk van elkaar.
Ook met betrekking tot internet en telefonie zijn er ook zeker wel alternatieven waar de firma list en bedrog niet tegenop kan.
Meer tv's? Je kan op 1 abonnement op meerdere tv's digitale televisie ontvangen, met op elke tv elke willekeurige zender onafhankelijk van elkaar.
Agro ...
Dat wil ik dan ook!!
Voor de Nederlandse zenders geldt nog steeds:
Digitenne: rond de 2Mbs
Satelliet: maximaal 4Mbs
Kabel: Fixed 8Mbs
Waar krijg je die betere kwaliteit dan?met betere kwaliteit....
Dat wil ik dan ook!!
Voor de Nederlandse zenders geldt nog steeds:
Digitenne: rond de 2Mbs
Satelliet: maximaal 4Mbs
Kabel: Fixed 8Mbs
Begrijp ik hier goed dat:Met een externe dvd-r kun je alleen een programma opnemen terwijl de mediabox erop afgestemd is.
- als ik een eigen dvd-r heb, en het upc royaal (zonder upc dvr) digitale tv pakket, ik niet iets kan opnemen van bijvoorbeeld rtl4, en ondertussen kijk naar nederland 3 ?
Je kunt wel het analoge signaal opnemen terwijl je digitaal kijkt.Begrijp ik hier goed dat:
- als ik een eigen dvd-r heb, en het upc royaal (zonder upc dvr) digitale tv pakket, ik niet iets kan opnemen van bijvoorbeeld rtl4, en ondertussen kijk naar nederland 3 ?
Bij ons werkt dit prima, het analoge signaal is hier behoorlijk goed. Alleen als ik iets wil opnemen wat niet in het analoge pakket zit moet de mediabox tijdens de opname op dat kanaal staan, maar dan kan ik wel weer analoog een andere zender kijken.
Het is helaas even aanpassen met een eigen dvd of hd-recorder
Overigens heb ik gemerkt dat je het uigaande signaal van de mediabox het beste via de hd-recorder naar de tv kunt leiden, de extra scart op de mediabox die speciaal voor video/dvd recorder is geeft geen rgb maar een comosiet signaal, wat veel slechter is.
Dus even samenvattend (om te verifieren of ik het goed begrijp):Je kunt wel het analoge signaal opnemen terwijl je digitaal kijkt.
Alleen als ik iets wil opnemen wat niet in het analoge pakket zit moet de mediabox tijdens de opname op dat kanaal staan, maar dan kan ik wel weer analoog een andere zender kijken.
Als ik met mijn eigen dvd-r een zender opneem wat in het digitale zender pakket zit, kan ik alleen nog naar een analoge zender kijken (wat dus feitelijk neer komt op de mogelijkheid van het kijken naar een zender aanwezig in het standaard tv zender pakket)
En natuurlijk vice versa.......
Als dit inderdaad het geval is, vind ik het werkelijk een 'zielige en erg beperkende bedoeling' die digitale tv.
Wil ik een digizender tegelijkertijd kijken en opnemen moet ik dan de recorder verstrekt door UPC nemen? Kan het dan wel?
Yep, en dan zal je ook meteen ervaren welke absurde kosten hieraan verbonden zijn, en helemaal als je op meerdere tv's digitaal wil kijken.Wil ik een digizender tegelijkertijd kijken en opnemen moet ik dan de recorder verstrekt door UPC nemen? Kan het dan wel?
Hm, belachelijk eigenlijk dat het zo werkt.
Ik was me aan het orienteren, misschien dat ik nu eindelijk wel overstag wilde gaan voor digitv.
Maar gezien de beperking(en) houd ik het voorlopig toch maar bij de analoge kanalen.
Ik wil kunnen kijken en opnemen van een digizender gelijktijdig zonder een extra recorder door mijn maag gesplits te krijgen.
Zo groot is mijn kast nou ook weer niet om al die apparaten maar kwijt te kunnen.
Nieuwe technologie is leuk, maar hier ( al die aparte benodigde apparaten voor ieder wiswasje) moeten ze toch echt eens iets op verzinnen.
Voordat............ NEE,.......een schotel is out of the question for me!!!!
En KPN digitenne eveneens!!!!!! Dus die verwijzende adviezen kunnen bespaard blijven.
Ik was me aan het orienteren, misschien dat ik nu eindelijk wel overstag wilde gaan voor digitv.
Maar gezien de beperking(en) houd ik het voorlopig toch maar bij de analoge kanalen.
Ik wil kunnen kijken en opnemen van een digizender gelijktijdig zonder een extra recorder door mijn maag gesplits te krijgen.
Zo groot is mijn kast nou ook weer niet om al die apparaten maar kwijt te kunnen.
Nieuwe technologie is leuk, maar hier ( al die aparte benodigde apparaten voor ieder wiswasje) moeten ze toch echt eens iets op verzinnen.
Voordat............ NEE,.......een schotel is out of the question for me!!!!
En KPN digitenne eveneens!!!!!! Dus die verwijzende adviezen kunnen bespaard blijven.
De analoge techniek mag dan oude techniek zijn, maar bij UPC is deze "moderner" dan de nieuwe digitale techniek.
Een mediabox die (ook in standby) als bijverwarming gebruikt kan worden, één zender tegelijk (tenzij je hun dvr huurt), veel storingen en rare flitsen door het beeld, een extra scartaansluiting voor video/dvd recorder met alleen een composiet signaal waardoor deze eigenlijk onbruikbaar is.
Eigen keuzes betekenen bij UPC dat je alleen mag kiezen welk (duurder) abonnement je neemt, je kunt geen eigen keuze maken welke hd of dvd recorder je wilt (of je moet een tweede mediabox huren), en dan iets wat analoog al tientallen jaren wél kan: je kan niet eens zelf kiezen in welke volgorde je de kanalen wilt zetten.
Kortom, de vooruitgang (naar het digitale tijdperk) is bij UPC in bepaalde opzichten terug naar het stenen tijdperk.
Een mediabox die (ook in standby) als bijverwarming gebruikt kan worden, één zender tegelijk (tenzij je hun dvr huurt), veel storingen en rare flitsen door het beeld, een extra scartaansluiting voor video/dvd recorder met alleen een composiet signaal waardoor deze eigenlijk onbruikbaar is.
Eigen keuzes betekenen bij UPC dat je alleen mag kiezen welk (duurder) abonnement je neemt, je kunt geen eigen keuze maken welke hd of dvd recorder je wilt (of je moet een tweede mediabox huren), en dan iets wat analoog al tientallen jaren wél kan: je kan niet eens zelf kiezen in welke volgorde je de kanalen wilt zetten.
Kortom, de vooruitgang (naar het digitale tijdperk) is bij UPC in bepaalde opzichten terug naar het stenen tijdperk.
Hallo,
Mijn ouders hebben een dvd hdd recorderf van LG en kunnen gewoon digitaal opnemen en kijken tegelijk, ook als dit niet hetzelfde kanaal is. Hun kennen dit probleem dus helemaal niet.
Ik heb zelf nu nog het royaal pakker en wil graag zelf een dvd hdd recorder kopen.....maar ga wel ff uitzoeken hoe dat nu zit met het porbleem zoals jullie hem beschreven.
Groetjes.
Mijn ouders hebben een dvd hdd recorderf van LG en kunnen gewoon digitaal opnemen en kijken tegelijk, ook als dit niet hetzelfde kanaal is. Hun kennen dit probleem dus helemaal niet.
Ik heb zelf nu nog het royaal pakker en wil graag zelf een dvd hdd recorder kopen.....maar ga wel ff uitzoeken hoe dat nu zit met het porbleem zoals jullie hem beschreven.
Groetjes.
Dan zijn hun de enigenHun kennen dit probleem dus helemaal niet.
Hoi,
zou het iets te maken kunnen hebben met de digitale decoder die op het hdd recorder zit???
Het lijkt mij eigenlijk te gek voor woorden dat als je digitale tv hebt je dan met je recorder niet digitaal kan opnemen en zappen tegelijk....wat is dan het nut van dit alles??
Groetjes M.
zou het iets te maken kunnen hebben met de digitale decoder die op het hdd recorder zit???
Het lijkt mij eigenlijk te gek voor woorden dat als je digitale tv hebt je dan met je recorder niet digitaal kan opnemen en zappen tegelijk....wat is dan het nut van dit alles??
Groetjes M.
Dat kan alleen met de HD recorder van UPC zelf, die heeft een dubbele (digitale)tuner.Het lijkt mij eigenlijk te gek voor woorden dat als je digitale tv hebt je dan met je recorder niet digitaal kan opnemen en zappen tegelijk
Of natuurlijk met een extra mediabox.
Beide oplossingen kosten je redelijk wat extra per maand, en niet iedereen is even tevreden over dat ding van UPC.
Als jouw ouders een LG recorder hebben en maar 1 mediabos, dan kunnen ze 1 zender digitaal kijken of opnemen en een andere zender analoog.
Ik neem alles analoog op, omdat dat makkelijker programmeren is (guide+), het beeld is redelijk, de recorder verbetert het nl. iets.
Het (digital) is een nieuwe techniek met mogelijkheden uit het jaar nul, je kunt niet eens je zenders op een eigen volgorde zetten.
Iets wat met analoog al tientallen jaren kan.
Precies wat Ron zegt,.............
En dat is ook de reden waarom ik nog steeds geen digi tv wil hebben.
Ik weiger om feitelijk achteruit te gaan in wat ik heb om slechts op een tv een beter beeld te hebben en vast te zitten aan hun zender instellingen op mijn tv.
Jaja,....voordat die verhipte schotel meneer weer komt,.....ik weet het. Maar een schotel wil ik ook niet. Die vind ik ontsierend en ook terug naar af gaan. Waren we eindelijk van die verhipte dakantennes af, word je nu geconfronteerd met schalen zo groot aan huizen.
En dat is ook de reden waarom ik nog steeds geen digi tv wil hebben.
Ik weiger om feitelijk achteruit te gaan in wat ik heb om slechts op een tv een beter beeld te hebben en vast te zitten aan hun zender instellingen op mijn tv.
Jaja,....voordat die verhipte schotel meneer weer komt,.....ik weet het. Maar een schotel wil ik ook niet. Die vind ik ontsierend en ook terug naar af gaan. Waren we eindelijk van die verhipte dakantennes af, word je nu geconfronteerd met schalen zo groot aan huizen.
Ja, het woord UPC werkt bij hem als een rode lap op een stierJaja,....voordat die verhipte schotel meneer weer komt,.....