LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC en Digitaal opnemen (DVR)? Helaas!!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
yucan

UPC en Digitaal opnemen (DVR)? Helaas!!!!

Ongelezen bericht door yucan »

Ik ben al jaren abonnee van UPC met het Royaal pakket en HD. Helaas de enige aanbieder in de regio.
We hadden twee videorecorders en vonden een digitale recorder (DVR) niet nodig.
Nu we besloten hebben om toch maar eens een mediabox met digitale recorder te nemen blijkt dat het aanbod van UPC is gewijzigd:
Ik kan ALLEEN een DVR krijgen in combinatie met tv+internet+bellen. Een pakket van minstens 55 euro per maand!! (ik heb internet en bellen naar volle tevredenheid bij iemand anders)
Ook het abonnement opzeggen en een nieuw abonnement nemen geeft geen mogelijkheid om de DVR te huren.
Een eigen DVR kopen en aansluiten kan niet, want dat heeft UPC afgeschermd. GGggrrrrrr.
KPN en XS4ALL hebben niet de zenders die we vaak kijken.

Het lijkt me haast juridisch aan te vechten.
Wie heeft hier ervaring mee?

trail46

Re: UPC en Digitaal opnemen (DVR)? Helaas!!!!

Ongelezen bericht door trail46 »

yucan schreef:Ik ben al jaren abonnee van UPC met het Royaal pakket en HD. Helaas de enige aanbieder in de regio.
We hadden twee videorecorders en vonden een digitale recorder (DVR) niet nodig.
Nu we besloten hebben om toch maar eens een mediabox met digitale recorder te nemen blijkt dat het aanbod van UPC is gewijzigd:
Ik kan ALLEEN een DVR krijgen in combinatie met tv+internet+bellen. Een pakket van minstens 55 euro per maand!! (ik heb internet en bellen naar volle tevredenheid bij iemand anders)
Ook het abonnement opzeggen en een nieuw abonnement nemen geeft geen mogelijkheid om de DVR te huren.
Een eigen DVR kopen en aansluiten kan niet, want dat heeft UPC afgeschermd. GGggrrrrrr.
KPN en XS4ALL hebben niet de zenders die we vaak kijken.

Het lijkt me haast juridisch aan te vechten.
Wie heeft hier ervaring mee?
En hoe kom je aan de wetenschap dat UPC die voorwaarden heeft gewijzigd? Onderbouw dat eens als je wilt. Want volgens mijn wetenschap ( maar ik kan er naast zitten ) zou je moeiteloos een (HD?) DVR kunnen nemen,zeker als je al een HD-box hebt.Bellen hoeft naar mijn idee helemaal niet verplicht in het pakket te zitten. €55.- voor standaard-tv ( heeft iedereen nodig) Digitale TV /Het Royaal pakket/en een HD-box is naar mijn idee niet te duur, luxe kost nu eenmaal geld.

Stel je vraag hier http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=57.0
eens, zit meer kennis.
Laatst gewijzigd door trail46 op 05 okt 2012 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben al jaren abonnee van UPC met het Royaal pakket en HD.
Met die settop box van UPC kun je toch standaard opnemen ?

trail46

bprosman schreef:
Ik ben al jaren abonnee van UPC met het Royaal pakket en HD.
Met die settop box van UPC kun je toch standaard opnemen ?
Er zijn meerdere soorten boxen.

Afbeelding

bprosman

Ik kan ALLEEN een DVR krijgen in combinatie met tv+internet+bellen.
Begin me nu af te vragen of dat geen technische beperking is. Mijn (Humax) recorder heeft ook een internet aansluiting nodig en de Cisco versie heeft een ingebouwd modem. Nu zit ik weliswaar op Ziggo maar Ziggo en UPC gebruiken het zelfde (Docsis) platform.
Ik kan me voorstellen dat het niet gaat werken als je via een andere provider via het netwerk/internet zou gaan communiceren.

Wat je eventueel wel zou kunnen doen is OF UPC webcare aanspreken, misschien weten die meer, OF een "gewone" DVDR recorder, maar dan kun je geen HD opnemen of je moet op de zender opnemen waar je op dat moment naar kijkt.

Zo iets bijvoorbeeld :

http://www.bcc.nl/beeld-en-geluid/blu-r ... order.html

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb ook alleen digitale tv van upc en heb gisteren nog gewoon wat opgenomen met recorder?heb ci module...

Internet bellen ergens anders.

bprosman

Met wat voor recorder ?

trail46

bprosman schreef:
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is OF UPC webcare aanspreken, misschien weten die meer, OF een "gewone" DVDR recorder, maar dan kun je geen HD opnemen of je moet op de zender opnemen waar je op dat moment naar kijkt.
Goed advies, ik had voor deze (net) nieuwe Horizon box de Cisco HD-DVR. Deze heeft wel een modem maar dat word niet gebruikt,ook de netwerk-aansluiting werkt niet. Ik geloof gewoon niet (of onderbouwd) dat bellen via UPC verplicht is voor het verkrijgen van de DVR, vooral omdat TS al een mediabox heeft. Blijft over de prijs,ja dat is voor iedereen een eigen keuze. Ik betaal meer vanwege mijn keuze voor de Horizon-box :mrgreen: .
Deze website is niet van UPC zelf maar er komen wel webcare-medewerkers die antwoord geven en helpen bij moeilijke problemen.
http://www.chelloo.com/upc/index.php

bprosman

Deze heeft wel een modem maar dat word niet gebruikt,ook de netwerk-aansluiting werkt niet.
Ben er ook niet 100% zeker van , mijn Humax gebruikt de netwerk aansluiting wel degelijk maar dat is voor het interactieve deel.

yucan

Trail46: Inderdaad op de UPC site staat (nog steeds) dat je je contract kunt uitbreiden met een mediabox + dvr. Helaas is dat in praktijk niet meer mogelijk. Ook niet via een helpdesk medewerken die het drie keer heeft nagevraagd.
Volgens de medewerker is Digitaal opnemen met een 'eigen' DVR niet mogelijk. Dat is actief uitgezet door UPC. Ik vind het erg opportuun om een DVR te kopen en te constateren dat hij toch gelijk had.
Mijn Royaal + HD pakket kost nu bijna 30 euro per maand: heb ik er voor over.
Digitaal opnemen zit nu alleen nog maar in het Horizon pakket. Dat begint bij 55 euro. Ik vind 25 per maand erg veel voor de huur van een DVR.
Met de gewone mediabox kun je alleen de analoge kanalen opnemen. Alle leuke kanalen zijn digitaal.

En het kanaal opnemen waar je naar zit te kijken is natuurlijk niet wat je wilt :-)

rozemarijntje

sorry,gewoon mijn sony recorder

rozemarijntje

nou heb het net geprobeerd!!!!!!!! doet het gewoon....huh?maar zit nergens aan werkt zolang het werkt...

ho wacht ff....misschien..ik ben een vrouw he... :oops: :oops:
zou het kunnen dat ie??niet digitaal dan opneemt???
weet ik veel,maar gewoon analoog opneemt...??

hij neemt in elk geval op,......

snappen jullie wat ik bedoel te zeggen??
meneer rozemarijn is er niet dus kan dat niet vragen :wink:

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Hallo allemaal,

Het klopt dat onze pakketten sinds korte tijd gewijzigd zijn. Hierbij is het mogelijk om digitale televisie met DVR te ontvangen in combinatie met een internet abonnement of bij een totaalpakket waarbij ook bellen inbegrepen is.

Mocht je gebruik willen maken van een DVR functie in een bovenstaand genoemd pakket zul je onze nieuwe Horizonbox ontvangen waarmee je de extra mogelijkheden hebt om te pauzeren en 4 programma's tegelijk kunt opnemen.

Mocht je zelf een externe DVR recorder willen gebruiken is dat gewoon mogelijk, hierbij kun je de analoge kabel gebruiken. In dit geval neem je dus niet digitaal op en zal de kwaliteit van het beeld minder zijn dan het beeld via de box.

Ik hoop dat ik hierdoor iets meer duidelijkheid heb kunnen brengen over de mogelijkheden een abonnement met DVR functie te krijgen. Voor de mogelijkheden en de overige opties kun je ook altijd de website raadplegen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Mocht je gebruik willen maken van een DVR functie in een bovenstaand genoemd pakket zul je onze nieuwe Horizonbox ontvangen waarmee je de extra mogelijkheden hebt om te pauzeren en 4 programma's tegelijk kunt opnemen.
Waarmee de mensen waarschijnlijk nog meer problemen zullen ondervinden, zie topic van Horizon van UPC.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Waarmee de mensen waarschijnlijk nog meer problemen zullen ondervinden, zie topic van Horizon van UPC.
De Horizonbox voorlopig even overslaan lijkt me :)

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
De Horizonbox voorlopig even overslaan lijkt me :)
Lijkt mij ook Har :wink:

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

hey ik ben het ineens eens met har06 :lol: :lol:

die horizonbox heeft nog teveel problemen.

verder voor de goede orde, tv+internet is nodig voor de goede werking van de box. alleen telefonie snap ik er niet helemaal bij, dit heeft niets met de mediabox te maken.

het klopt dat de tegenwoordige dvr opneemfunctie voor hd alleen op de horizon nog kan.
je kunt wel met een apart apparaat opnemen maar dan is dat analoog.

of je moet een dvr analoog pakket nemen.
dan nog is telefonie niet nodig.

internet zit er bij omdat je namelijk een retoursignaal nodig hebt, ook voor de box.
anders heb je namelijk de on demand functie niet.

(en nu maar hopen dat ik UPC en dhr T....niet in de weg loop :mrgreen: :mrgreen: )

jnalbers

Ongelezen bericht door jnalbers »

Helaas, ook ik heb dezelfde ervaring. Via een servicepunt van UPC waar ik al mijn audioapparatuur van betrek heb ik een DVR aangevraagd omdat ik tot op heden werkte met een aparte Sony opnamerecorder waar de afstandsbediening van defect is en geen nieuwe geleverd kan worden. De eigenaar van de zaak heeft zijn best gedaan om via een vertegenwoordiger van UPC mij te helpen maar helaas, alleen wanneer ik een totaalpakket neem "Horizon" dan kan dat wel. Ben niet overtuigd gezien de vele negatieve reacties en heb trouwens telefoon en internet tot tevredenheid bij een andere provider zodat ik er niet over peins over te schakelen naar UPC. Misschien dat mijn andere provider (KPN) een beter alternatief heeft.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

UPC Webcare schreef:Hallo allemaal,

Het klopt dat onze pakketten sinds korte tijd gewijzigd zijn. Hierbij is het mogelijk om digitale televisie met DVR te ontvangen in combinatie met een internet abonnement of bij een totaalpakket waarbij ook bellen inbegrepen is.

Mocht je zelf een externe DVR recorder willen gebruiken is dat gewoon mogelijk, hierbij kun je de analoge kabel gebruiken. In dit geval neem je dus niet digitaal op en zal de kwaliteit van het beeld minder zijn dan het beeld via de box.

Ik hoop dat ik hierdoor iets meer duidelijkheid heb kunnen brengen over de mogelijkheden een abonnement met DVR functie te krijgen. Voor de mogelijkheden en de overige opties kun je ook altijd de website raadplegen.
Typisch Monopoly gedrag .
Het is al jaren al zo belachelijk dat ik niet met mijn eigen recorder in HD kan opnemen .
Laat staan dat ik het op PC kan overzetten .
Met andere providers wel maar kan niet kiezen voor Ziggo of zo
KPN , Tele 2 enz . hebben een HD pakket wat je niet eens HD kan noemen .
Het enige is satelliet maar kan hier geen schotel plaatsen .
Het wordt eens tijd dat alle providers gewoon landelijk beschikbaar zijn .
Met energie ,zorgverzekering enz .is dit toch al jaren .
Enclaves hadden we toch in de 80 en begin jaren 90 /

yucan

Beste mensen die gereageerd hebben. En ook de UPC mensen.

Sinds een paar weken kan Horizon TV als abonnement genomen worden.
Dus wel de nieuwe Horizon box met alle voordelen, maar niet de verplichting van Internet en Bellen.
Ik denk dat deze service allang in de pen zat.
Flauw dat UPC hier niets over wilde zeggen...
Nu heb ik me voor niets maanden druk zitten maken.

Maar: ik heb de nieuwe box en het is een grote verbetering tov de oude media box.
Ik kan het iedereen aanraden.

Wat wel weer jammer is dat populaire zenders zoals Syfy en BBC 3 en 4 opeens in het -hele- uitgebreide pakket met Al Jhazeera, de Franse en Turkse zenders valt en niet meer in het tussenpakket met NatGeo en Discovery.

Gesloten