LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC en haar mediaboxen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
CEP

UPC en haar mediaboxen

Ongelezen bericht door CEP »

Nadat een nieuwe lcd-tv is aangeschaft, een uitbreiding van het UPC-pakket - mediabox met recorder en HD-zenders - aangevraagd. Monteur komt nieuwe mediabox installeren en alles werkt naar behoren . . . dachten we. Het blijkt dat het infraroodsignaal van de mediabox naar de afstandsbediening wordt beinvloed door het infraroodsignaal van de tv. "Geen probleem", zegt de monteur en plakt een filter op de voorzijde van de mediabox. Het lijkt te helpen. . . dachten we. TV wordt 's avonds in gebruik genomen en wat blijkt. . . juist, afstandsbediening reageert vrijwel niet. Enige tijd later maar contact opgenomen met UPC en gemeld wat er aan de hand is. Geen probleem, monteur komt langs. Monteur arriveert en vrijwel direct wordt een nieuwe mediabox uit de verpakking gehaald en geinstalleerd. Probleem opgelost? Nee dus. Monteur neemt contact op met collega en legt het probleem voor. Ook de collega heeft geen oplossing voor het probleem. Helaas, monteur mag er niet al teveel tijd aan besteden en ik moet maar weer contact opnemen met UPC. Weer minimaal 8 minuten in de wacht. Leg het probleem uit maar ook UPC heeft hier geen oplossing voor (?). Geef aan dat ik dan wel van het contract af wil en ga overstappen op glasvezel van KPN. De beste man wil graag overleg met zijn meerdere en ik word in de wacht gezet. Na enige tijd weet hij te melden dat ik niet van het contract af kan komen, maar geeft mij de tip om bij de UPC-winkel te informeren naar een infraroodverlenger (?). Na gemeld te hebben, dat ik het met de beslissing, dat ik niet van het contract af kan komen, niet eens ben en mij hierover door anderen nader laat informeren, wordt het gesprek beeindigd. Nieuwsgierig geworden door het technische hulpmiddel "infraroodverlenger" stap ik de UPC-winkel binnen en op mijn vraag of ze voor mij een infraroodverlenger hebben, kijkt de medewerkster mij aan alsof ze in de maling wordt genomen. "Nog nooit van gehoord", meldt ze en vraagt meteen of ik het wel meen. Een tweede medewerker heeft het verhaal gehoord en mengt zich in het gesprek. Hij adviseert mij maar eens bij de Mediamarkt te informeren want UPC kan het apparaat niet leveren. Een derde medewerker vangt kennelijk ook wat van het gesprek op en vraagt mij vriendelijk wat er aan de hand is. Ik doe weer het hele verhaal en tot mijn verbazing zegt hij op heel vriendelijke toon: "Ik heb voor 90% zeker de oplossing voor u" en neemt mij mee naar een vitrine waar enkele mediaboxen staan opgesteld. Hij adviseert mij de Philips-mediabox om te ruilen voor de Cisco-mediabox, maar vertelt er wel bij dat hij dit eigenlijk niet mag aanbieden. Enthousiast reageer ik op zijn voorstel en in de loop van de dag ruil ik bij hem mijn Philips-mediabox om voor de Cisco-mediabox. Ik hoef verder niets te ondernemen, alleen thuis de nieuwe mediabox aansluiten en op zijn telefoontje wachten dat de mediabox is geactiveerd met het door mij afgesloten abonnement. Thuisgekomen en de box aangesloten. Na een uurtje of twee krijg ik de zeer behulpzame medewerker van UPC-winkel aan de telefoon met de mededeling dat ik tv kan kijken. Reuze benieuwd naar de werking van de afstandsbediening schakel ik de tv in en begin uitgebreid de afstandsbediening te testen. En. . . geen enkel probleem meer om van zenders te wisselen, de recorder te bedienen of uitzending gemist in te schakelen. Met heel veel dank aan de medewerker van de UPC-winkel. Indien deze medewerker zich niet met het gesprek had bemoeid, was ik waarschijnlijk in een ondoordringbaar woud van kastjes en muurtjes bij UPC terechtgekomen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat het oplossen van dit probleem niet bij de technische mensen of bij de helpdesk van UPC bekend is. Ik neem aan dat ik niet uniek ben met het bovenstaande verhaal. Hoe simpel kan een oplossing zijn. . .

Henri42

Re: UPC en haar mediaboxen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sinds wanneer komt UPC een mediaboxje monteren ?? even Youpie bellen :)

agro

Ongelezen bericht door agro »

Henri42 schreef:Sinds wanneer komt UPC een mediaboxje monteren ?? even Youpie bellen :)
Werkt je boxje toch niet zo perfect als je in een ander topic wil doen geloven :?:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 7&start=20

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

agro schreef:
Henri42 schreef:Sinds wanneer komt UPC een mediaboxje monteren ?? even Youpie bellen :)
Werkt je boxje toch niet zo perfect als je in een ander topic wil doen geloven :?:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 7&start=20

Inmiddels met Youp getwitterd over OBN en Vodafone.
De mediabox werkt naar behoren, bedankt voor de zorgen:Agro :mrgreen: , het zal jouw verbazen dat een probleempje redelijk snel verholpen kan zijn :) :roll: :lol:

Gesloten