Ik werd vandaag verrast door de ongevraagde toezending van een digitale decoder van UPC. Ik verwachtt toevallig een pakket van een internetaankoop, dus ik tekende argeloos voor ontvangst. Een paar uur later wordt de gewone post bezorgd en daar zit een brief bij van UPC dat ik binnenkort een decoder toegestuurd ga krijgen en dat ik 6 maanden gratis digitale TV kan kijken. Als ik het telefoonnummer wat ik die brief staat bel en UPC meld dat ze het apparaat terug kunnen komen halen omdat ik geen belangstelling heb, krijg ik de mededeling dat ik het pakket niet had moeten aannemen en dat ik het op het postkantoor moet afgeven en dathet gratis teruggestuurd wordt. Toen ik zei dat ik die moeite niet wilde nemen en dat zij het pakket maar moesten komen ophalen werd mij verteld dat dit niet mogelijk was. Toen ik vertelde dat dit hun probleem was en niet het mijne en dat ik de decoder in de kast zou zetten totdat hij werd opgehaald werd er gedreigd dat de decoder in rekening gebracht gaat worden met alle problemen van dien als ik dat zou doen.
Heeft er iemand ervaring met het niet terugsturen van ongevraagde toezending?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC en ongevraagde toezending decoder
-
-
Re: UPC en ongevraagde toezending decoder
Jij ook al?
Leuk, alweer een topic hierover
Niettemin: UPC gaat in de fout. Ze leggen nietsvermoedende ontvangers gewoon hun eigen regeltjes op.
Verwijzend naar het Burgerlijk Wetboek HOEF je dat ding niet eens terug te sturen. Sterker nog, je mag het zelfs gratis in gebruik nemen, ze kunnen je niet dwingen ervoor te betalen. Om de doodeenvoudige reden dat je er niet om hebt gevraagd.
Hoog tijd voor RADAR om UPC hierover eens stevig aan de tand te voelen.
Ik durf te wedden dat ze hun handelwijze niet in de uitzending komen toelichten.
Wanneer ik een decoder zou krijgen, ik zou hem aannemen, maar niet terugsturen. Of ik hem zou gebruiken, hangt af van wat ik ermee kan ontvangen. Dat UPC op den duur het signaal gaat afsluiten, daar kun je op wachten.
Wanneer je ongevraagd iets toegezonden wordt, mag je de zending om niet behouden, en zelfs in gebruik nemen. Nou gaat dat makkelijker met bijvoorbeeld een boek of een CD, dan met een decoder, maar het uitgangspunt blijft hetzelfde.
UPC zal aan het kortste eind trekken, wanneer er een rechtszaak van komt. Tenminste, als een rechter de wet toepast zoals ie op papier staat.
Leuk, alweer een topic hierover
Niettemin: UPC gaat in de fout. Ze leggen nietsvermoedende ontvangers gewoon hun eigen regeltjes op.
Verwijzend naar het Burgerlijk Wetboek HOEF je dat ding niet eens terug te sturen. Sterker nog, je mag het zelfs gratis in gebruik nemen, ze kunnen je niet dwingen ervoor te betalen. Om de doodeenvoudige reden dat je er niet om hebt gevraagd.
Hoog tijd voor RADAR om UPC hierover eens stevig aan de tand te voelen.
Ik durf te wedden dat ze hun handelwijze niet in de uitzending komen toelichten.
Wanneer ik een decoder zou krijgen, ik zou hem aannemen, maar niet terugsturen. Of ik hem zou gebruiken, hangt af van wat ik ermee kan ontvangen. Dat UPC op den duur het signaal gaat afsluiten, daar kun je op wachten.
Wanneer je ongevraagd iets toegezonden wordt, mag je de zending om niet behouden, en zelfs in gebruik nemen. Nou gaat dat makkelijker met bijvoorbeeld een boek of een CD, dan met een decoder, maar het uitgangspunt blijft hetzelfde.
UPC zal aan het kortste eind trekken, wanneer er een rechtszaak van komt. Tenminste, als een rechter de wet toepast zoals ie op papier staat.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 20 dec 2006 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Let even op:
Bij het in gebruik nemen van het apparaat neem je naast het apparaat ( dat ongewenst is toegestuurd ) ook een dienst af. De kans dat je daar dan voor moet betalen is vrij groot en dat risico zou ik niet nemen.
Het apparaat zelf mag je rustig wegzetten en/of weggooien. Een ongevraagde toezending hoef je niets mee te doen. Zij kunnen je niet verplichten deze zelf terug te sturen en/of te betalen voor digitale tv.
angel1978
Bij het in gebruik nemen van het apparaat neem je naast het apparaat ( dat ongewenst is toegestuurd ) ook een dienst af. De kans dat je daar dan voor moet betalen is vrij groot en dat risico zou ik niet nemen.
Het apparaat zelf mag je rustig wegzetten en/of weggooien. Een ongevraagde toezending hoef je niets mee te doen. Zij kunnen je niet verplichten deze zelf terug te sturen en/of te betalen voor digitale tv.
angel1978
-
Angel, ik heb mijn tekst hierboven inmiddels aangepast. Inderdaad kan het verschil maken of het om een artikel of een dienst gaat, maar wat belangrijker is: wanneer je het signaal gaat afnemen, kun je dan in de problemen komen (doordat je het andere signaal buitenspel zet, bijvoorbeeld)?
Persoonlijk ben ik van mening, dat het toezenden van een ongevraagd produkt, dat alleen nut heeft, als je er een signaal aan toevoegt, onder dezelfde categorie valt als een compleet pakket (dus decoder plus signaal).
Persoonlijk ben ik van mening, dat het toezenden van een ongevraagd produkt, dat alleen nut heeft, als je er een signaal aan toevoegt, onder dezelfde categorie valt als een compleet pakket (dus decoder plus signaal).