LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC heeft ons 3X in de houtgreep

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
dewendt

UPC heeft ons 3X in de houtgreep

Ongelezen bericht door dewendt »

Twee jaar terug werd ons aan de deur een digitaal TV pakket aangeboden door UPC. Geen interessen want we gebruikte al jaren Digitenne van KPN. Volgens de man aan de deur was dit beter en proberen was gratis voor 3 maanden. Nou GRATIS deed weer zijn werk en ja hoor.... we gingen het proberen. Veel gedonder want omdat we geen UPC aansluiting hadden deed ook het kastje het niet. Na een hele avond bellen werd toch door UPC ons testkastje geactiveerd. Na 6 weken hadden we het wel gezien en hebben het kastje teruggestuurd zoals in de beschrijving stond aangeduid. Dan ben je klaar zou je denken.

Na 1 week lag de eerste rekening van UPC in de brievenbus. Hallootjes...... wij zijn geen UPC lid en stuurde het proefpakket al terug. Niets mee te maken zeiden ze bij UPC...... gewoon BETALEN!

Telefoon op telefoon.... geen succes. Na 2 maanden kochten we een ander huis in een andere gemeente. Dat lag buiten het UPC gebied. We kregen dus Multikabel. Weer UPC gebeld dat we gingen verhuizen en dus geen lid meer wilden en konden zijn. Wilt u schriftelijk opzeggen. Na veel protesteren leek dit de enige oplossing dus er ging keurig een opzegging naar UPC. Dan zouden we overal vanaf zijn.
Niet dus. De opzegging was niet binnen gekomen. Dus na 6 maanden weer opgezegd. De rekeing loopt lekker op zo.

Keer op keer kregen we een rekeinig en keer op keer zou dat na ons telefoontje worden gecorrigeerd. Dit sleept nu al anderhalf jaar. Bij het een na laatste telefoontje kregen we te horen dat we 3 keer in hun systeem staan. 1 keer onder mijn mans naam. 1 keer onder mijn meisjesnaam en de laatse keer weer onder mijn mans naam maar dan met mevrouw ervoor. We zijn dus 3 keer lid en dat verklaarde al de rekeningen. Helaas...... dat kan niet worden teruggedraaid. Of we voor alle 3 de lidmaatschappen ook een opzegging wilden sturen. HOEZO?????? NIET dus want het testpakket was maar voor 1 adres. Alsof het leven nog niet duur genoeg is....... Na veel gebel en geprotesteer zagen ze in dat we toch maar 1 abonnement moesten hebben en jawel..... het zou eindelijk geregeld worden. Wij zouden binnen zes weken daar een schriftelijke verklaring over krijgen zo werd beloofd door de medewerker van UPC.

Nou OK....... we zijn het spuugzat en het is schijnbaar niet anders. En ja hoor.... binnen die zes weken....... een gerechtelijk bevel tot betaling............... UPC heeft gewoon het lef om een deurwaarder op ons af te sturen.

Mijn GOD mijn GOD........ hoe komen wij van die gasten af.

Als het zo uitkomt klonen ze je gewoon tot je met z'n 3-en bent en dan kunnen ze de rekening lekker opschroeven. Gaan ze dat straks ook doen bij de belasting?? Krijgen we dan 3 sofinummers?? Moeten we dan straks ook 3 keer betalen voor ons zorgpakket?? Nou als het aan de bedrijven als UPC ligt wel.

HELP!!!!!!!
Laatst gewijzigd door dewendt op 25 nov 2008 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Wassily-UPC
Contacteer:

Re: UPC heeft ons 3X in de houtgreep

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Het spijt me te lezen dat het al zo lang duurt om dit probleem op te lossen.

Graag ontvang ik uw gegevens zodat wij deze kwestie alsnog kunnen oplossen.

Zou u uw gegevens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Twee jaar terug werd ons aan de deur een digitaal TV pakket aangeboden door UPC. Geen interessen want we gebruikte al jaren Digitenne van KPN. Volgens de man aan de deur was dit beter en proberen was gratis voor 3 maanden. Nou GRATIS deed weer zijn werk en ja hoor.... we gingen het proberen. Veel gedonder want omdat we geen UPC aansluiting hadden deed ook het kastje het niet. Na een hele avond bellen werd toch door UPC ons testkastje geactiveerd. Na 6 weken hadden we het wel gezien en hebben het kastje teruggestuurd zoals in de beschrijving stond aangeduid. Dan ben je klaar zou je denken.
Dit hangt sterk van de omstandigheden af. Als ik dit zo hoor kan het zomaar zijn dat u nog een tweede overeenkomst hebt gesloten die geen koop op proef was.
Telefoon op telefoon.... geen succes. Na 2 maanden kochten we een ander huis in een andere gemeente. Dat lag buiten het UPC gebied. We kregen dus Multikabel. Weer UPC gebeld dat we gingen verhuizen en dus geen lid meer wilden en konden zijn. Wilt u schriftelijk opzeggen. Na veel protesteren leek dit de enige oplossing dus er ging keurig een opzegging naar UPC. Dan zouden we overal vanaf zijn.
Niet dus. De opzegging was niet binnen gekomen. Dus na 6 maanden weer opgezegd. De rekeing loopt lekker op zo.
Bij UPC doet u er verstandig aan om de opzeggen aangetekend te versturen zodat u kunt bewijzen dat u heeft opgezegd. U bewaard dan de brief goed en betaald gewoon niet meer.
Bij het een na laatste telefoontje kregen we te horen dat we 3 keer in hun systeem staan. 1 keer onder mijn mans naam. 1 keer onder mijn meisjesnaam en de laatse keer weer onder mijn mans naam maar dan met mevrouw ervoor. We zijn dus 3 keer lid en dat verklaarde al de rekeningen. Helaas...... dat kan niet worden teruggedraaid. Of we voor alle 3 de lidmaatschappen ook een opzegging wilden sturen.
Op het moment dat u drie opzegging stuurt geeft u daarmee aan ook drie lidmaatschappen te hebben afgesloten. Geef in plaats daarvan schriftelijk aan dat u niet drie keer lidmaatschap heeft afgesloten. Als UPC meent dat u toch drie keer lid bent, dan zal UPC dat toch echt moeten bewijzen.

dewendt

Ongelezen bericht door dewendt »

Met dank aan meneer Burgers van UPC is deze zaak nu naar alle tevredenheid opgelost. We krijgen het teveel betaalde geld gelukkig terug en de gerechtelijke invordering wordt ingetrokken. Bedankt meneer Burgers voor uw goede wil en uw getoonde vriendelijke inzet voor ons. Tevens ben ik blij te horen dat UPC heeft besloten om dit soort verkopen (proefabonnementen) niet meer aan nietsvermoedende mensen (blondjes zoals ik) aan te bieden.

M. de Wendt

Gesloten