LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC int te veel en betaalt pas na ruim vier maanden terug???

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jacquesplafond

UPC int te veel en betaalt pas na ruim vier maanden terug???

Ongelezen bericht door jacquesplafond »

Ik bne diep teleurgesteld in UPC.
Zie hieronder.
Mijn vraag is: Weet iemand of er een wettelijke termijn bestaat waarbinnen een bedrijf het teveel betaalde moet terugboeken? En indien deze overschreden wordt, mag ik dan wettelijke rente eisen?

Overzicht gebeurtenissen:

-Half mei 2008: Ik zeg per telefoon mijn abo op UPC TV kabel op, omdat ik dit te duur vind worden.

-2 juni: UPC stuurt een bevestiging: Mijn abo zal opgezegd worden per 30 juli 2008.

-15 juni: UPC schrijft een bedrag voor drie maanden af.
Ik bel UPC met de vraag wanneer het teveel zal worden teruggestort. Mij wordt verzekerd dat dit half juli zal gebeuren.

-Eind juli: Geen geld terug, dus UPC gebeld. Kreeg te horen dat het teveel betaalde half augsutus zal worden teruggestort.

- Gisteren Geen geld terug tot op heden, dus UPC weer gebeld. Er wordt mij doodleuk verteld dat ze nooit zulke afspraken mogen maken. Men weet mij te vertellen dat ik op 2 september een eindafrekening krijg en dat ik vervolgens nog 8!!!!!! weken op het geld mag wachten.
Men weigert mij te compenseren voor deze gang van zaken.

Enfin: Weet iemand of dit zomaar kan? En zo niet, weet iemand wat de beste weg is om UPC aansprakelijk te stellen?

Alvast dank.

gravedigger

Re: UPC int te veel en betaalt pas na ruim vier maanden terug???

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wettelijk is dat 30 dagen na terugvordering. Dus in jouw geval idd half juli. En je mag ook wettelijke rente berekenen! Aansprakelijk kan je ze stellen middels een aangetekende brief ( met vericht van ontvangst). Denk er om, dat je de portokosten van die brief ook in rekening mag brengen!

Gesloten