LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC liegt over Dolby Digital geluid bij UPC Digital
UPC liegt over Dolby Digital geluid bij UPC Digital
Ik heb sinds vandaag ook UPC Digital. Dat heb ik genomen, omdat ze beloven dat je Dolby Digital geluid krijgt.....
Dat is dus niet waar. Het geluid is wel digitaal, maar 2 kanaals, ipv 5.1 (of meer) kanaals. En 2 kanaals geluid is geen Dolby Digital!
Een helpdeskmedewerker van UPC bevestigt dat er geen Dolby Digital geluid wordt doorgegeven, omdat de meeste (zeg maar gerust alle) zenders geen Dolby Digital geluid gebruiken en wat er niet is kan UPC ook niet doorgeven......
Omdat de mediabox er wel geschikt voor is zetten ze het wel gewoon in de folder. Stelletje leugenaars!
Dat is dus niet waar. Het geluid is wel digitaal, maar 2 kanaals, ipv 5.1 (of meer) kanaals. En 2 kanaals geluid is geen Dolby Digital!
Een helpdeskmedewerker van UPC bevestigt dat er geen Dolby Digital geluid wordt doorgegeven, omdat de meeste (zeg maar gerust alle) zenders geen Dolby Digital geluid gebruiken en wat er niet is kan UPC ook niet doorgeven......
Omdat de mediabox er wel geschikt voor is zetten ze het wel gewoon in de folder. Stelletje leugenaars!
Re: UPC liegt over Dolby Digital geluid bij UPC Digital
Dan moet je niet bij upc wezen maar bij de zender dan wel omroep. Waar je je al druk om maakt. wat er niet is kan upc dan wel een ander niet maken. En komt nog bij dat er in de folder op wordt gewezen indien beschikbaar.
Dolby Digital kan 2 kanaals zijn: Dolby Digital 2.0
Dit is niet versie 2 o.i.d., maar 2 kanalen, geen subwoofer.
Dit is niet versie 2 o.i.d., maar 2 kanalen, geen subwoofer.
sommige zenders hebben ook 5.1 mn de filmkanalen
niet gelijk zeuren over 5.1... verdiep je eerst! "gewoon" stereo is PCM.en er bestaat wel degelijk dolby digital 2.0 ! 5.1 en zelfs DTS is in de toekomst wel mogelijk,maar vreet teveel geheugen om mee te sturen.het geluid is nu kraakheldere dolby digital 2.0 . zet je surround versterker dan in de prologic stand,werkt ook goed! er zijn zoveel geluidsstromen tegenwoordig,alleen al op dolby digital gebied! zoals b.v.
1.0 (jawel!),2.0,2.1,4.0,5.0,5.1,enzovoorts!
1.0 (jawel!),2.0,2.1,4.0,5.0,5.1,enzovoorts!
Dolby Digital 2.0 ??
Sorry, maar in mijn ogen bestaat dat niet als signaal. Dat het geluid als digitaal signaal binnenkomt lijkt me logisch bij digitale TV. Maar dat betekent toch niet dat het geluid per definitie Dolby Digital is?
Dit digitale geluidssignaal zet je via je digitale verbinding door naar je AV-receiver, maar die kan er nog steeds niks mee als het geen Dolby Digital gecodeerd signaal is. Mijn versterker geeft ook niet aan dat hij een Dolby Digital signaal ontvangt.
Dolby Digital is de standaard voor 6-kanaals geluid. Uiteraad is het mogelijk dat een Dolby Digitaal signaal maar 2 kanalen bevat. Je versterker zal in dat geval ook niet meer speakers aansturen dan die 2.
Zie ook:
http://www.dolby.com/consumer/technolog ... gital.html
Je versterker in de "Pro Logic II" stand zetten is dan inderdaad het enige alternatief. Maar daar heb je geen digitaal geluid voor nodig. Dat werkt ook op een analoog stereo signaal.
Wat er volgens mij nu gebeurd is dat het eventueel aanwezige Dolby Digital signaal in films door de omroepen om zeep wordt geholpen en wordt uitgezonden als stereo signaal. Dit stereo signaal wordt weliswaar digitaal doorgezet naar je versterker, maar niet herkent als Dolby Digital. Het enige waar je dan nog op kan hopen is dat er het oude 4-kanaals "surround" in zit.
Maar dit alles valt UPC niet aan te rekenen. Zij zenden het slechts uit.
Wat UPC wel valt aan te rekenen is dat ze claimen dat je films kan kijken in DVD-kwaliteit. Daar ben ik het niet mee eens.
Sorry, maar in mijn ogen bestaat dat niet als signaal. Dat het geluid als digitaal signaal binnenkomt lijkt me logisch bij digitale TV. Maar dat betekent toch niet dat het geluid per definitie Dolby Digital is?
Dit digitale geluidssignaal zet je via je digitale verbinding door naar je AV-receiver, maar die kan er nog steeds niks mee als het geen Dolby Digital gecodeerd signaal is. Mijn versterker geeft ook niet aan dat hij een Dolby Digital signaal ontvangt.
Dolby Digital is de standaard voor 6-kanaals geluid. Uiteraad is het mogelijk dat een Dolby Digitaal signaal maar 2 kanalen bevat. Je versterker zal in dat geval ook niet meer speakers aansturen dan die 2.
Zie ook:
http://www.dolby.com/consumer/technolog ... gital.html
Je versterker in de "Pro Logic II" stand zetten is dan inderdaad het enige alternatief. Maar daar heb je geen digitaal geluid voor nodig. Dat werkt ook op een analoog stereo signaal.
Wat er volgens mij nu gebeurd is dat het eventueel aanwezige Dolby Digital signaal in films door de omroepen om zeep wordt geholpen en wordt uitgezonden als stereo signaal. Dit stereo signaal wordt weliswaar digitaal doorgezet naar je versterker, maar niet herkent als Dolby Digital. Het enige waar je dan nog op kan hopen is dat er het oude 4-kanaals "surround" in zit.
Maar dit alles valt UPC niet aan te rekenen. Zij zenden het slechts uit.
Wat UPC wel valt aan te rekenen is dat ze claimen dat je films kan kijken in DVD-kwaliteit. Daar ben ik het niet mee eens.
Beste mensen,
Ik lees heel veel waar- en onwaarheden over het DD5.1 of DD2.0 in dit topic. UPC zend alles digitaal uit. Of te wel, het komt met ééntjes en nulletjes binnen. Dit betekend niet dat het Geluidsignaal per definitie DolbyDigital is. De zenders welke UPC uitzend, hebben, op dit moment, allen geen DD spoor. Al het geluid is PCM 48KHZ. Oftewel, bijna vergelijkbaar met CD.
Signalen met DD kunnen we heel goed ontvangen via UPC, zeker wanneer een desbetreffende zender deze stream ook mee stuurt.
Al met al kan een degelijk digitale eindversterker het signaal goed converteren naar een Dolby prologic of prologic II signaal. Best aardig dus. Maar UPC moet naar mijn mening hun statements intrekken betreffende het toesturen van digitale beeld met geluidsignaal in DD. Dit staat in grote lijnen los van de dienst die zij leveren.
De infrastructuur ligt er, nu alleen de uitzendingen nog.
Ik lees heel veel waar- en onwaarheden over het DD5.1 of DD2.0 in dit topic. UPC zend alles digitaal uit. Of te wel, het komt met ééntjes en nulletjes binnen. Dit betekend niet dat het Geluidsignaal per definitie DolbyDigital is. De zenders welke UPC uitzend, hebben, op dit moment, allen geen DD spoor. Al het geluid is PCM 48KHZ. Oftewel, bijna vergelijkbaar met CD.
Signalen met DD kunnen we heel goed ontvangen via UPC, zeker wanneer een desbetreffende zender deze stream ook mee stuurt.
Al met al kan een degelijk digitale eindversterker het signaal goed converteren naar een Dolby prologic of prologic II signaal. Best aardig dus. Maar UPC moet naar mijn mening hun statements intrekken betreffende het toesturen van digitale beeld met geluidsignaal in DD. Dit staat in grote lijnen los van de dienst die zij leveren.
De infrastructuur ligt er, nu alleen de uitzendingen nog.
Waarom zou UPC moeten doen wat de film-maatschappijen al jaren weigeren te doen ?
Zo lang er dvd's worden verkocht met doodleuk 'Dolby Digital' terwijl het geluid maar de minimale variant is (2.0 of zelfs 1.0) zo lang zal UPC dit soort praktijken kunnen volhouden.
Ik zie zowiezo nog geen voordelen van 'digitale' tv zolang de zenders 100% ouderwets analoog blijven. Daarbovenop komt dat 'digitale' signalen zodanig beveiligd kunnen worden dat je niet eens meer een opname kunt bewaren ... (er kan zelfs een 'houdbaarheidsdatum' worden meegegeven zodat je opname na x dagen automagisch gewist wordt ... )
Zo lang er dvd's worden verkocht met doodleuk 'Dolby Digital' terwijl het geluid maar de minimale variant is (2.0 of zelfs 1.0) zo lang zal UPC dit soort praktijken kunnen volhouden.
Ik zie zowiezo nog geen voordelen van 'digitale' tv zolang de zenders 100% ouderwets analoog blijven. Daarbovenop komt dat 'digitale' signalen zodanig beveiligd kunnen worden dat je niet eens meer een opname kunt bewaren ... (er kan zelfs een 'houdbaarheidsdatum' worden meegegeven zodat je opname na x dagen automagisch gewist wordt ... )
Heeft iemand al gekeken of er ook geen meerkanaals DD geluid wordt meegestuurd als je Vidoe On Dimand (een film bestellen bij Arrivo) doet? Dit zou volgens mij wel moeten, want dan zijn ze niet afhankelijk van een omroep!
Vreemd ook dat Canal+ geen meerkanaals meestuurt!!!???
Vreemd ook dat Canal+ geen meerkanaals meestuurt!!!???
@Marco_L
Dolby Digital 2.0 bestaat wel degelijk en wordt inderdaad ook door tv-Home
doorgegeven.
De link die je gaf stond het ook duidelijk.
Tussen DD2.0 en het stereo wat je via digitale tv krijgt zit dus wel degelijk verschil.
Stereo is PCM signaal DD2.0 is stream signaal.
Zap eens naar Pro7 deze zend uit in DD2.0 (AC3-stereo) als je versterker het goed verwerkt zal hij aan moeten geven Dolby Digital 2.0.
Wat voor een reciever heb je want die van mij geeft het nml. wel aan Harman Kardon AVR-7000.
Dolby Digital 2.0 bestaat wel degelijk en wordt inderdaad ook door tv-Home
doorgegeven.
De link die je gaf stond het ook duidelijk.
Tussen DD2.0 en het stereo wat je via digitale tv krijgt zit dus wel degelijk verschil.
Stereo is PCM signaal DD2.0 is stream signaal.
Zap eens naar Pro7 deze zend uit in DD2.0 (AC3-stereo) als je versterker het goed verwerkt zal hij aan moeten geven Dolby Digital 2.0.
Dan kijk je dus niet naar zenders met DD2.0 geluid maar naar gewoon PCM stereo.Dit digitale geluidssignaal zet je via je digitale verbinding door naar je AV-receiver, maar die kan er nog steeds niks mee als het geen Dolby Digital gecodeerd signaal is.
Wat voor een reciever heb je want die van mij geeft het nml. wel aan Harman Kardon AVR-7000.
@peukimon
Ik heb een Pioneer KKV33nogwat 6.1 versterker
En of DD2.0 nu wel of niet bestaat laat ik dan maar even in het midden. Als ik (en velen) het over DD hebben, dan hebben we het over het volledige spectrum van de 6 kanalen waar het voor bedacht is.
DD2.0 t.o.v. "normaal" stereo heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
@AET
Gisteren een film bekeken bij Arrivo. Geen DD...
Nu maar wachten tot de mogelijkheden in de toekomst meer worden, want op dit moment vind ik digitale televisie (afgezien van de extra zenders die ik niet kijk) nog geen meerwaarde hebben.
Beeldkwaliteit is er niet echt beter van geworden. Regelmatig van die hinderlijkje storinkjes waardoor je soms 1 of 2 seconden mist. En het beeld rondom de ondertiteling lijkt wel een soort jpeg-artefact te hebben.
Ik heb een Pioneer KKV33nogwat 6.1 versterker
En of DD2.0 nu wel of niet bestaat laat ik dan maar even in het midden. Als ik (en velen) het over DD hebben, dan hebben we het over het volledige spectrum van de 6 kanalen waar het voor bedacht is.
DD2.0 t.o.v. "normaal" stereo heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
@AET
Gisteren een film bekeken bij Arrivo. Geen DD...
Nu maar wachten tot de mogelijkheden in de toekomst meer worden, want op dit moment vind ik digitale televisie (afgezien van de extra zenders die ik niet kijk) nog geen meerwaarde hebben.
Beeldkwaliteit is er niet echt beter van geworden. Regelmatig van die hinderlijkje storinkjes waardoor je soms 1 of 2 seconden mist. En het beeld rondom de ondertiteling lijkt wel een soort jpeg-artefact te hebben.
Het is in vergelijk met de Originele Cantonese DD2.0 mono mix (192 kb/s), ...
Trailer Gallery, in 1.85:1 (16x9) anamorphic beeld en DD2.0 (192 kb/s) geluid, ...
www.dvd-home.nl/review/r2/master.htm - 18k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Trailer Gallery, in 1.85:1 (16x9) anamorphic beeld en DD2.0 (192 kb/s) geluid, ...
www.dvd-home.nl/review/r2/master.htm - 18k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
@Marco_L
Maar ik deel zeker wel je mening ook ik vind het krom dat ze eigenlijk de boel belazeren met DD uitzendingen.
Iedereen gaat er automatisch van uit dat ze een 5.1 stream geleverd krijgen.
De mogelijkheden zijn er je betaald in het geval van Canal Digital genoeg.
Dat ze daar zeggen van we hebben niet genoeg bandbreedte b*llsh*t, ProSieben zend een stereo signaal mee in het duits en in het engels en daar bovenop de AC3 2ch mee binnen dezelfde band en dat geeft geen problemen. (vaag)
Geef dan gewoon DD5.1 of Dts aan, DD is niet voor 6 kanalen bedacht het is gewoon de stream, en of je er nou 5.1 6.1 7.1 of dts van maakt het valt allemaal onder DD.En of DD2.0 nu wel of niet bestaat laat ik dan maar even in het midden. Als ik (en velen) het over DD hebben, dan hebben we het over het volledige spectrum van de 6 kanalen waar het voor bedacht is.
Maar ik deel zeker wel je mening ook ik vind het krom dat ze eigenlijk de boel belazeren met DD uitzendingen.
Iedereen gaat er automatisch van uit dat ze een 5.1 stream geleverd krijgen.
De mogelijkheden zijn er je betaald in het geval van Canal Digital genoeg.
Dat ze daar zeggen van we hebben niet genoeg bandbreedte b*llsh*t, ProSieben zend een stereo signaal mee in het duits en in het engels en daar bovenop de AC3 2ch mee binnen dezelfde band en dat geeft geen problemen. (vaag)
Volgens mr. Dolby:Geef dan gewoon DD5.1 of Dts aan, DD is niet voor 6 kanalen bedacht het is gewoon de stream
Dolby Digital is the reigning standard for surround sound technology in general and 5.1-channel surround sound in particular.
Je hebt inderdaad gelijk dat DD alleen de codering is en dus nog niet zegt over het feitelijk aantal kanalen dat het daadwerkelijk bevat, maar het is wel degelijk in het leven geroepen voor de (maximaal) 6 kanalen zoals wij die kennen in 5.1
5.1 wel ja.en of je er nou 5.1 6.1 7.1 of dts van maakt het valt allemaal onder DD.
6.1 en 7.1 is Dolby Digital EX
DTS is van de concurrent
Ik kan helaas Prosieben niet uitproberen geloof ik. UPC zend die niet uit. Sterker nog, UPC heeft slechts 2 duitse zenders in het standaard pakket zitten. Ook bij het "extra channel pack" zitten bijna geen duitse zenders.
Marco-L je hebt gelijk DTS is van de concurrent.
Las net nog een stuk over DD2.0 die is er ook in 2 smaken, stereo discreet links rechts.
En stereo surround links/rechts voor discreet, links/rechts achter matrix.
Maar geeft je versterker wel aan DD2.0 als hij dit niet doet vernaggelt UPC de boel flink, wel adverteren maar niet leveren.
Dit ligt dan echt aan UPC niet aan de omroep.
Verschillende kanalen die ik via de schotel pak in DD2.0 zijn gewoon stereo , via TVhome.
Zelfs Nat. Geographic is anders, via de gewone kabel met ondertitels, met tvhome worden de titels los meegezonden en nog slecht ook.
Las net nog een stuk over DD2.0 die is er ook in 2 smaken, stereo discreet links rechts.
En stereo surround links/rechts voor discreet, links/rechts achter matrix.
Maar geeft je versterker wel aan DD2.0 als hij dit niet doet vernaggelt UPC de boel flink, wel adverteren maar niet leveren.
Dit ligt dan echt aan UPC niet aan de omroep.
Verschillende kanalen die ik via de schotel pak in DD2.0 zijn gewoon stereo , via TVhome.
Zelfs Nat. Geographic is anders, via de gewone kabel met ondertitels, met tvhome worden de titels los meegezonden en nog slecht ook.
-
De topicstarter houdt zich opmerkelijk stil...
Is het niet dat je voor dat je product aanschaft eerst informatie binne haalt over product ???
(zowel gebruikers groepen als chello underground chelloo.com) hebben relatief veel forum topics en via diverse searche engines komen vele info over deze producten en aanbieders dus hoezo verkeerd ingelicht ... ?
neem aan dat je mondeg genoeg bent en toch beetje slim bent om info over zulke producten te vragen .. en of in de buurt
(zowel gebruikers groepen als chello underground chelloo.com) hebben relatief veel forum topics en via diverse searche engines komen vele info over deze producten en aanbieders dus hoezo verkeerd ingelicht ... ?
neem aan dat je mondeg genoeg bent en toch beetje slim bent om info over zulke producten te vragen .. en of in de buurt