LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC mediabox en oververhitting!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nicole1971

UPC mediabox en oververhitting!

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Zo'n 2 weken geleden kregen ook wij (ongevraagd) de mediabox thuisgeleverd.
Maar oke, wij wilden dat wel uitproberen omdat het toch de eerste 6 maanden gratis was, dus hebben wij geprobeerd dat ding te installeren.
Daar begon de ellende al....de splitter zat er niet bij dus kon het niet correct worden aangesloten.
Verder alles naar behoren gedaan en 'm standby laten staan zoals in het boekje stond.

Vandaag echter wilden we een spelcomputer aansluiten op de tv, maar we kwamen één stopcontact te kort. Welke eruit? Die van de UPC maar, die gebruiken we toch niet.
Maar toen mijn man de mediabox uit het tv kastje haalde, bleek het ding gloeiend heet te zijn...!!!
Het was nauwelijks mogelijk om je hand erop te leggen, zo heet was het.
Je raadt het dus al....UPC mag 'm komen ophalen.

Ik neem het risico van een kortsluiting niet en wil daarom iedereen waarschuwen om het even in de gaten te houden.
Ik heb het toch al niet zo op producten die stand-by moeten blijven staan, vooral omdat er toch al zo gewaarschuwd wordt voor dit soort apparaten.

Lieve mensen, hou aub de mediabox in de gaten, ik vertrouw het voor geen meter meer!

movieman

Re: UPC mediabox en oververhitting!

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Soms worden apparaten vrij warm. Maar als je bijna je vingers verbrand, dan denk ik dat er iets goed mis is.

Ja dat is me wat met dat stand-by gebeuren... Met name de brandweer waarschuwt mensen vaak genoeg om apparatuur altijd geheel uit te schakelen. In principe zou er niks mis mogen gaan, maar helaas is het zo dat electronika gevoelig is en rare dingen kan gaan doen.

De meeste problemen worden veroorzaakt door televisies omdat er een zogenaamd hoogspanningsgedeelte in zit. Je praat dan over spanningen van rond de 10.000 to 25.000 volt. Je begrijpt dat dit leuke effecten kan veroorzaken... Niet mee knoeien!

En bedankt voor de tip. Geen UPC ontvangertje dus.

Groetjes. :wink:

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Misschien een gekke vraag, maar hoeveel ruimte zat er tussen de mediabox en de bovenkant van het kastje? Dat moet niet alleen voor zo'n ding maar voor alle apparatuur minimaal 10 cm zijn om oververhitting te voorkomen.

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

De afstand was zo'n 30 cm, dus meer dan genoeg.
Daarbij vind ik het niet normaal dat het zo heet wordt terwijl het alleen maar stanby staat :?

Johan2006

Ongelezen bericht door Johan2006 »

Ik heb dezelfde ervaring met de Mediabox. het lijkt allemaal schitterend maar vanaf het begin heb ik te maken gehad met
een oververhit apparaat. Onzin trouwens dat er 30cm tussen moet zitten
Bij gewone stereoapparatuur is dat ook niet nodig. Waarom hier wel.
Ik had ook steeds signaalverlies en heb het apparaat teruggebracht.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

IDD wordt de box erg warm. is niet erg!
Dat ie op stand bye moet blijven heeft de volgende reden.
De upc kan de box uitlezen als deze aanstaat.
Zet u m uit en hebt van aanvullende diensten gebruik gemaakt dan kunnen zei dit niet uitlezen als de box uit is.

NonaSuomy

Ongelezen bericht door NonaSuomy »

Mensen,

Ik heb wat overzichtelijke en vooral handige info gevonden over de UPC-door-je-strot-duw actie. Doe er je voordeel mee:

http://upc.hasse.nl

Bijzonder handig vond ik ook het overzicht van de nadelen van digitale TV. Ik wil het voorlopig niet, mede door de info die ik daar gevonden heb.

Gesloten