op de forum van Chelloo.com (alles wat upc/chello media temaken heeft)
las ik dit artikel
Met veel bombarie kondige UPC in oktober 2005 aan dat ze samen net Philips "High Definition Television" in Nederland zouden gaan introduceren. Het was de bedoeling om abonnee's met een HDTV te voorzien van een speciale decoder. Dit zou plaats vinden vlak voor het WK 2006 zodat dit als eerste evenement in hoge kwaliteit kon worden bekeken.
Helaas ziet het er nu naar uit dat UPC en Philips dit niet gaan redden.
Van diverse kanten krijgen we te horen dat de HDTV-decoders niet voor het WK uitgeleverd zullen worden. Philips zou nog bezig zijn met het testen van de HDTV DCR7000 decoders. Er was nog geen sprake van een definitieve consumenten versie wat zou betekenen dat het hele productie proces nog niet is opgestart.
olgens de UPC helpdesk worden de mensen die zich hebben ingeschreven via www.ervaarhdtv.nl binnenkort op de hoogte gesteld van de problemen rond de HDTV decoders. Op dit moment dus nog geen officiële reactie van UPC, maar het ziet er somber uit voor de mensen die met smart op een HDTV-decoder zitten te wachten.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC nog niet HDTV Ready
Re: UPC nog niet HDTV Ready
UPC blijft een bedrijf met een hoop bla bla... Dan toch maar snel een schotel kopen en via BBC, BRT of Duitse zenders naar breedbeeld kijken. Of een HDTV satellietontvanger aanschaffen....
Re: UPC nog niet HDTV Ready
Het zou er zo aankomen hoorde ik vandaag van een medewerker van UPC. De decorder zou E 49,95 (eenmalige borg) kosten en brengt verder naast de 2 euro extra per maand via digitale tv, geen kosten met zich mee. Een monteur van UPC komt de decorder dan omwisselen. Maar het WK begint al snel en het lijkt mij ook pittig dat UPC dat voor alle klanten klaar gaat krijgen.