| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC reageert niet meer
UPC reageert niet meer
Sinds eind november 2011 hebben wij digitale televisie van UPC met een mediabox zonder dvr en een met dvr.
Alles gaat goed totdat we met de kerst een van de drie gratis films willen kijken.
Dan blijkt `on demand` niet te werken. Met de helpdesk gebeld en allerlei test gedaan.
Er moet een monteur bij komen en dat kan dan begin januari.
Als blijkt dat het onze schuld is dan kost € 50,- en anders is het service.
Dan begin januari doet `on demand` het opeens wel. De monteur afbesteld anders kost het € 50,-.
Maar een dag later werkt het alweer niet.
Gelukkig komt er net in die periode demonstratiewagen van UPC dus daar maar vragen hoe ik `on demand` stabiel kan krijgen.
Dit blijkt alleen met een monteur te kunnen en daar wordt keurig voor gezorgd.
De monteur vervangt de contactdoos, een splitter en enkele kabels. Prima alles werkt.
Maar daarna begint de ellende pas goed. Meerdere avonden in de week kan de digitale service niet gebruiken omdat het beeld blokkerig wordt en niet om aan te zien. Omschakelen naar analoge televisie is dan nog het enige.
Voor de goede orde dit is alleen het geval bij de mediabox met dvr.
Gemaild. De mediabox wordt vervangen. Dit heeft niet het verwachte resultaat.
Opnieuw gemaild. Er komt opnieuw een monteur. Deze controleert alles, maar kan het probleem niet traceren en vervangt voor alle zekerheid een kabel en opnieuw de mediabox.
Dit heeft nog steeds geen resultaat, want 's-avonds is het alweer mis.
Opnieuw gemaild. Nu komt er een monteur voor de buitendienst, die de verdeelkast op straat nakijkt.
Geen problemen. Hij meet dan de verbinding van de kast naar de verdeelstekker en bemerkt enig signaalverlies.
Hij schrijft dit toe aan een kabel, die door de vorige monteur is gemaakt.
De kabel verwijderd en het probleem lijkt te zijn oplost.
Tot nu toe ging alles prima. Iedereen deed zijn best om het tot een goed te brengen en wij kregen zelfs een compensatie voor de dagen, dat we problemen hadden.
Maar na 6 dagen begon het allemaal opnieuw. Weer blokkerig beeld op meerdere avonden in een week.
Maar weer e-mailen. Het e-mailadres is opgeheven. Dus de helpdesk bellen.
De medewerker gaf het advies om de beide mediaboxen om te ruilen en te kijken wat daarvan het resultaat zou zijn en hij zou dan op een afgesproken datum terugbellen om het resultaat te vernemen.
Hij belt niet terug.
Gisteravond (het is dan inmiddels 17 april 2012) weer problemen.
De mediabox met 2 verschillende kabels rechtstreeks aangesloten op de contactdoos. In beide gevallen geen goed resultaat.
Bij mijn zoon, die iets verderop woont, een gelijksoortige mediabox opgehaald. Eveneens in beide gevallen geen goed resultaat.
Ik heb nu twee vragen.
Bij ons zijn ze bezig met het aanleggen van glasvezel.
Heeft iemand ervaring met `Concepts` als provider.
Kan ik eventueel mijn contract bij UPC per direct opzeggen nu ze niet bereid zijn om met een oplossing te komen.
Alvast bedankt voor de reactie
Alles gaat goed totdat we met de kerst een van de drie gratis films willen kijken.
Dan blijkt `on demand` niet te werken. Met de helpdesk gebeld en allerlei test gedaan.
Er moet een monteur bij komen en dat kan dan begin januari.
Als blijkt dat het onze schuld is dan kost € 50,- en anders is het service.
Dan begin januari doet `on demand` het opeens wel. De monteur afbesteld anders kost het € 50,-.
Maar een dag later werkt het alweer niet.
Gelukkig komt er net in die periode demonstratiewagen van UPC dus daar maar vragen hoe ik `on demand` stabiel kan krijgen.
Dit blijkt alleen met een monteur te kunnen en daar wordt keurig voor gezorgd.
De monteur vervangt de contactdoos, een splitter en enkele kabels. Prima alles werkt.
Maar daarna begint de ellende pas goed. Meerdere avonden in de week kan de digitale service niet gebruiken omdat het beeld blokkerig wordt en niet om aan te zien. Omschakelen naar analoge televisie is dan nog het enige.
Voor de goede orde dit is alleen het geval bij de mediabox met dvr.
Gemaild. De mediabox wordt vervangen. Dit heeft niet het verwachte resultaat.
Opnieuw gemaild. Er komt opnieuw een monteur. Deze controleert alles, maar kan het probleem niet traceren en vervangt voor alle zekerheid een kabel en opnieuw de mediabox.
Dit heeft nog steeds geen resultaat, want 's-avonds is het alweer mis.
Opnieuw gemaild. Nu komt er een monteur voor de buitendienst, die de verdeelkast op straat nakijkt.
Geen problemen. Hij meet dan de verbinding van de kast naar de verdeelstekker en bemerkt enig signaalverlies.
Hij schrijft dit toe aan een kabel, die door de vorige monteur is gemaakt.
De kabel verwijderd en het probleem lijkt te zijn oplost.
Tot nu toe ging alles prima. Iedereen deed zijn best om het tot een goed te brengen en wij kregen zelfs een compensatie voor de dagen, dat we problemen hadden.
Maar na 6 dagen begon het allemaal opnieuw. Weer blokkerig beeld op meerdere avonden in een week.
Maar weer e-mailen. Het e-mailadres is opgeheven. Dus de helpdesk bellen.
De medewerker gaf het advies om de beide mediaboxen om te ruilen en te kijken wat daarvan het resultaat zou zijn en hij zou dan op een afgesproken datum terugbellen om het resultaat te vernemen.
Hij belt niet terug.
Gisteravond (het is dan inmiddels 17 april 2012) weer problemen.
De mediabox met 2 verschillende kabels rechtstreeks aangesloten op de contactdoos. In beide gevallen geen goed resultaat.
Bij mijn zoon, die iets verderop woont, een gelijksoortige mediabox opgehaald. Eveneens in beide gevallen geen goed resultaat.
Ik heb nu twee vragen.
Bij ons zijn ze bezig met het aanleggen van glasvezel.
Heeft iemand ervaring met `Concepts` als provider.
Kan ik eventueel mijn contract bij UPC per direct opzeggen nu ze niet bereid zijn om met een oplossing te komen.
Re: UPC reageert niet meer
Ts, lees je eigen bericht eens na:
aantal monteurs op bezoek gehad
aantal mediaboxen versleten
signaalsterkte aan de lage kant
vraagje komt er nog een monteur van upc langs of heb je boel erbij neer gegooid?.
ik zou overstappen naar de glasvezelaar, wanneer is die operationeel ?
Ts, lees je eigen bericht eens na:
aantal monteurs op bezoek gehad
aantal mediaboxen versleten
signaalsterkte aan de lage kant
vraagje komt er nog een monteur van upc langs of heb je boel erbij neer gegooid?.
ik zou overstappen naar de glasvezelaar, wanneer is die operationeel ?
Ik heb de helpdesk nog gebeld. De medewerker stelde voor dat ik nog wat dingen zou testen. Hij zou dan op een bepaald tijdstip terugbellen om de resultaten te vernemen.
Dat terugbellen is niet gebeurd. Dus nu ben het een beetje zat en overweeg serieus om over te stappen.
In Ulft zijn ze een paar weken geleden begonnen met de aanleg van glasvezel.
Dus ik heb nog even de tijd om me aan te melden.
Dat terugbellen is niet gebeurd. Dus nu ben het een beetje zat en overweeg serieus om over te stappen.
foutje13 schreef:Ik heb de helpdesk nog gebeld. De medewerker stelde voor dat ik nog wat dingen zou testen. Hij zou dan op een bepaald tijdstip terugbellen om de resultaten te vernemen.
Dan zul je toch je UPC zaakjes voor elkaar moeten hebben ???? [email protected]
Tot en met de externe monteur is alles geregeld door special-care.
Daarna is het schijnbaar teruggezet naar de helpdesk.
De medewerker daar belt niet terug, dus waarom zou een derde groep wel behulpzaam zijn, als ik daar al terecht kan.
Waar het mij nu om gaat is, dat ik een nieuwe aanbieder moet kiezen.
Bij de nieuwe aanbieders zat `Concepts` met een aanbieding, die mij wel aansprak.
Ik wil alleen niet van de regen in de drup. Vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met `Concepts`.
En totdat ik van de nieuwe aanbieder gebruik kan maken, moet ik mij maar behelpen.
Internet doet het goed, telefonie doet het goed.
Alleen dan maar digitale televisie kijken als kan en anders maar analoog.
De medewerker daar belt niet terug, dus waarom zou een derde groep wel behulpzaam zijn, als ik daar al terecht kan.
Bij de nieuwe aanbieders zat `Concepts` met een aanbieding, die mij wel aansprak.
Ik wil alleen niet van de regen in de drup. Vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met `Concepts`.
En totdat ik van de nieuwe aanbieder gebruik kan maken, moet ik mij maar behelpen.
Alleen dan maar digitale televisie kijken als kan en anders maar analoog.
-
UPC Webcare
- verified
@foutje13,
Vervelend om te horen dat je last hebt van blokkerig beeld via de Mediabox. Wij ontvangen graag je gegevens om te kijken of we een oplossing kunnen bespoedigen.
Zou je een e-mail willen sturen naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
Vervelend om te horen dat je last hebt van blokkerig beeld via de Mediabox. Wij ontvangen graag je gegevens om te kijken of we een oplossing kunnen bespoedigen.
Zou je een e-mail willen sturen naar [email protected] onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
[quote="foutje13"]Tot en met de externe monteur is alles geregeld door special-care.
Alleen dan maar digitale televisie kijken als kan en anders maar analoog.[/quote]
oh je wilt zo wie zo al overstappen , Concepts kum je via google nazien
Alleen dan maar digitale televisie kijken als kan en anders maar analoog.[/quote]
oh je wilt zo wie zo al overstappen , Concepts kum je via google nazien
Ik wil niet perse overstappen.
Wat ik wil is 's-avonds de tv aanzetten en dan niet moeten wachten tot het verkeerd gaat.
Als daar een overstap naar een andere aanbieder voor nodig is, dan moet dat maar.
Ik heb intussen ook een mail gestuurd naar web-care, die ook hebben gereageerd en ik ben benieuwd of dat toch nog wat oplevert.
Wat ik wil is 's-avonds de tv aanzetten en dan niet moeten wachten tot het verkeerd gaat.
Als daar een overstap naar een andere aanbieder voor nodig is, dan moet dat maar.
Ik heb intussen ook een mail gestuurd naar web-care, die ook hebben gereageerd en ik ben benieuwd of dat toch nog wat oplevert.
-
UPC Webcare
- verified
@foutje13,
We hebben inmiddels telefonisch contact met elkaar gehad en een monteursafspraak gemaakt voor vanmiddag. Ik ga ervan uit dat de monteur het probleem voor je oplost.
Mocht je nadat de monteur langs is geweest onverhoopt nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
We hebben inmiddels telefonisch contact met elkaar gehad en een monteursafspraak gemaakt voor vanmiddag. Ik ga ervan uit dat de monteur het probleem voor je oplost.
Mocht je nadat de monteur langs is geweest onverhoopt nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
De monteur is net geweest en heeft in de verdeelkast op straat de aansluiting aangepast.
Omdat de storing niet continu is, maar zich twee of meer avonden in de week voordoet, kunnen we pas over een paar dagen nagaan of het probleem nu is opgelost.
Dit keer heb ik hier echter een goed gevoel bij.
Omdat de storing niet continu is, maar zich twee of meer avonden in de week voordoet, kunnen we pas over een paar dagen nagaan of het probleem nu is opgelost.
Hopelijk blijf je een goed gevoel houden en kun je UPC een bedankje toevoegenfoutje13 schreef:De monteur is net geweest en heeft in de verdeelkast op straat de aansluiting aangepast.
Als het zo blijft zal ik dat ook zeker doen want het bespaart een hoop gedoe.
Het is inmiddels ongeveer anderhalve week geleden dat de monteur geweest is en sindsdien hebben we geen storing meer gehad. Voorheen was de langst tussenliggende periode met goed beeld 5 dagen. Ik ga er dan ook van uit dat het probleem nu is opgelost.
Dus hierbij dank ik UPC webcare voor de alerte manier waarop ze de zaak hebben opgepakt. Tevens dank aan de monteur, die toch de vinger op de zere plek heeft weten te leggen, ondanks het feit dat er op dat moment geen storing was.
Ik hoop vanaf nu weer zonder problemen van de diensten van UPC gebruik te kunnen maken, zoals ik het voor dit incident altijd gewend ben geweest.
Dus hierbij dank ik UPC webcare voor de alerte manier waarop ze de zaak hebben opgepakt. Tevens dank aan de monteur, die toch de vinger op de zere plek heeft weten te leggen, ondanks het feit dat er op dat moment geen storing was.
Ik hoop vanaf nu weer zonder problemen van de diensten van UPC gebruik te kunnen maken, zoals ik het voor dit incident altijd gewend ben geweest.