LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Software Updates

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tonvanheel

UPC Software Updates

Ongelezen bericht door tonvanheel »

De laatste weken wordt het digitale signaal van UPC regelmatig onderbroken.
Zit je b.v. op Nederland 1 naar het Journaal te kijken, weg journaal, mededeling op het scherm "Software Update".

Zwart beeld en als de update gereed is kijk je ineens naar RTL4.

Ik kan begrijpen dat de software van tijd tot tijd bijgewerkt moet worden, maar doe dat dan niet in Prime Time.
Geef de consument de mogelijkheid te updaten wanneer hij/zij dat wil.

Ben ik de enige die daar last van heeft of zijn er nog meer mensen ?

KPN

Re: UPC Software Updates

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op: 07 Apr 2007 20:37 Onderwerp: UPC Software Updates

De laatste weken wordt het digitale signaal van UPC regelmatig onderbroken.
Zit je b.v. op Nederland 1 naar het Journaal te kijken, weg journaal, mededeling op het scherm "Software Update".

Zwart beeld en als de update gereed is kijk je ineens naar RTL4.

Ik kan begrijpen dat de software van tijd tot tijd bijgewerkt moet worden, maar doe dat dan niet in Prime Time.
Geef de consument de mogelijkheid te updaten wanneer hij/zij dat wil.

Ben ik de enige die daar last van heeft of zijn er nog meer mensen ?
Hierdoor zijn er in Nederland al honderdduizenden video-opnames in het honderd gelopen.

U bent niet de enige.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hierdoor zijn er in Nederland al honderdduizenden video-opnames in het honderd gelopen.

U bent niet de enige.
Typisch voorbeeld van hoe UPC over de klant denkt.

tonvanheel

Hoe dan ?
Je kan je video alleen maar instellen op de analoge kanalen.
Deze worden niet onderbroken door software-updates.

Je kan alleen maar andere kanalen opnemen als je er ook naar kijkt, maw je kan je video hierop niet vooraf instellen, zoals b.v. ik wil om 03.00 Al Jazeera opnemen.

Het hele systeem is:
a. gedreigd te mislukken omdat videoopnames van de extra kanalen niet mogelijk is en voor iedere tv in huis een extra box nodig is.
b. een groot succes wordt met de invoering van de speciaal voor UPC aangeboden videorecorder.

Ik ben het in ieder geval zat en zeg mijn gratis proefabonnement op.
Het verschil in beeld- en geluidskwaliteit is niet te merken en die extra zenders kan ik waarschijnlijk ook wel via een schotel ontvangen

KPN

Geplaatst op 09 Apr 2007 17:51 door tonvanheel
Geplaatst op: 08 Apr 2007 02:23 door KPN
--------------------------------------------------------------------------------

Hoe dan ?
Je kan je video alleen maar instellen op de analoge kanalen.
Deze worden niet onderbroken door software-updates.

Je kan alleen maar andere kanalen opnemen als je er ook naar kijkt, maw je kan je video hierop niet vooraf instellen, zoals b.v. ik wil om 03.00 Al Jazeera opnemen.

Het hele systeem is:
a. gedreigd te mislukken omdat videoopnames van de extra kanalen niet mogelijk is en voor iedere tv in huis een extra box nodig is.
b. een groot succes wordt met de invoering van de speciaal voor UPC aangeboden videorecorder.

Ik ben het in ieder geval zat en zeg mijn gratis proefabonnement op.
Het verschil in beeld- en geluidskwaliteit is niet te merken en die extra zenders kan ik waarschijnlijk ook wel via een schotel ontvangen

Je kan de video ook via de scartkabel opnemen. Dat doe je dan via een external aansluiting op je videorecorder. De voorkeuzekanalennummers van de videorecorder raken dan in ongebruik.

Het is inderdaad dan zo dat je daar dan (digitaal) ook naar moet kijken.

Aangezien de kwaliteit wel degelijk veel beter is en omdat er zenders digitaal zijn die niet analoog te ontvangen zijn, nemen veel mensen via de UPC box op, als ze ondertussen willen kijken naar wat anders, dan doen ze dat analoog. De kwaliteit van de video-opname is voor veel mensen belangrijker dan wat ze "live" zitten te kijken.

Het is niet moeilijk te raden wat er met de opname gebeurt, wanneer er ondertussen een Update is.

tonvanheel

@kpn
Aangezien de kwaliteit wel degelijk veel beter is
Misschien als je nog een ouderwetse beeldbuis hebt, maar met een LCD is er geen beeldkwaliteit verschil.

Ik heb dit regelmatig gecontroleerd door te switchen tussen analoog en digitaal.

Zelfs UPC moest toegeven dat het bij recente LCD en Plasma's bijna niet te merken is.

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Al met al moet je voor die UPC onzin wel weer een paar euro extra schuiven per maand terwijl het voor veel mensen een bron van ergenis is.

KPN

Geplaatst op 09 Apr 2007 18:17 door tonvanheel

Misschien als je nog een ouderwetse beeldbuis hebt, maar met een LCD is er geen beeldkwaliteit verschil.

Ik heb dit regelmatig gecontroleerd door te switchen tussen analoog en digitaal.

Zelfs UPC moest toegeven dat het bij recente LCD en Plasma's bijna niet te merken is.
Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar je hebt digitaal toch geen ruis? Wat ik bij analoog wel eens zie bij mensen, is dat er heel veel ruis in zit (op een ouderwetse tv). Het lijkt mij dat je dat ook op een plasma/lcd-scherm moet zien.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar je hebt digitaal toch geen ruis?
Toch wel.

Als je het digitaal beeld dermate comprimeerd, dan krijg je wel degelijk ruis.

En of een signaal digitaal of analoog verstuurd wordt maakt niet uit, je blijft toch een hoop informatie behouden die verstuurd moet worden.

Een mooi voorbeeld is de DVD.
Bij hoge kwaliteit kun je er veel kortere film op zetten dan bij mindere kwaliteit.

Hoe lager de kwaliteit, des te lager is de informatie die verstuurd moet worden.

En bij UPC worden de films op dit moment zwaar gecomprimeerd om genoeg bandbreedte over te houden om meer kanalen uit te kunnen zenden.

KPN

@ikbenik
Zelf heb ik al jaren geen UPC meer.

Maar ik denk dat ze nog wel genoeg ruimte hebben om niet te zwaar te hoeven comprimeren.

Ik heb uitgerekend dat ze op dit moment 204 digitale zenders kunnen plaatsen, wanneer ze 4 digitale ipv 1 analoge zender per 8 Mhz doen.
4 digitale zenders per 8 Mhz levert een redelijke kwaliteit.

Zoveel zenders hebben ze nog niet, inclusief de filmkanalen op bestelling.

Als ze analoog uitschakelen dan komt er nog eens ruimte voor ongeveer 104 digitale kanalen bij.

Misschien slaat mijn rekensom nergens op hij gaat als volgt:

Bereik Kabeltv 174-862 Mhz = 688 Mhz voor televisie en radio.
1 analoge zender gebruikt 8 Mhz. 688:8= 86 plekken voor analoge tv
Van die 86 gaan er ongeveer 35 af, want die zijn al in gebruik voor de huidige analoge zenders. 86-35=51
Nog plaats voor 51 analoge zenders of 51 x 4 voor digitaal = 204 over.

De overige diensten van UPC lopen over andere frequenties die toch al niet voor televisie werden gebruikt, zoals bijvoorbeeld internet en telefonie.

Maar nogmaals: misschien sla ik de plank volledig mis, het is maar een hersenspinsel. :wink:

KPN

Ik las net in de tweewekelijkse TV Satellite Gids:

"Bij satellietaanbieder Canaldigitaal staat de beeldkwaliteit van de aangeboden zenders ter disccussie. Diverse belangrijke zenders binnen het pakket blijven in kwaliteit achter.....knip

... knip ..Als we de beeldkwaliteit van de Nederlandse televisiezenders vergelijken tussen digitale Satelliet- en kabelontvangst, blijkt dat de kabelexploitanten deze zenders op dit moment over het algemeen in een betere beeldkwaliteit uitzenden dan CanalDigitaal."

En eigenlijk was me dit al opgevallen. Als ik bij kennissen Kabel Digitaal kijk, dan ziet dat er beter uit dan bij mij thuis met CanalDigitaal. Van vroeger toen ik UPC Digital had, staat me nog bij dat het er veel beter uitzag dan CD nu doet, hoewel het er toen ook beter uitzag dan UPC Digital op dit moment.

Gelukkig komt het misschien nog goed als de Astra 3 als tweede satellietpositie voor Nederland in gebruik genomen wordt. (daar zijn momenteel test uitzendingen en dubbele (Regionale) zenders)

Het is dan wel zo dat een satelliet veel meer bandbreedte heeft dan kabel, maar die ruimte is niet alleen maar voor Canaldigitaal, dus dat zegt helemaal niets.

Dat CD de prijzen van de voorheen gratis paketten opschroeft, vind ik niet meer dan redelijk. Het wordt tijd dat iedereen een normaal bedrag betaalt voor satelliettelevisie, zodat er meer ruimte gehuurd kan worden op de satelliet door CD en de kwaliteit daardoor weer omhoog kan.

Alsjeblieft dus NIET zeuren over een "prijsverhoging" van 80 cent per maand.

ikbenik

Zelf heb ik al jaren geen UPC meer.

Maar ik denk dat ze nog wel genoeg ruimte hebben om niet te zwaar te hoeven comprimeren.

Ik heb uitgerekend dat ze op dit moment 204 digitale zenders kunnen plaatsen, wanneer ze 4 digitale ipv 1 analoge zender per 8 Mhz doen.
4 digitale zenders per 8 Mhz levert een redelijke kwaliteit.

Voor UPC is het gewoon een verkooptechniek om iedereen over te laten stappen op het digitaal pakket en hierdoor maken ze ook het analoge signaal wat slechter.

Als iedereen is overgestapt dan zullen de compressie minder sterk maken waardoor het beeldkwaliteit stukken beter zal maken.

Het is ook aan de politiek te laten weten dat ze zo snel mogelijk over moeten stappen op digitaal en dat de analoge signalen zo snel mogelijk van de kabel moet verdwijnen.

tonvanheel

En dan kan iedereen zijn 2e TV wegdoen en zijn Videorecorder op de schroothoop dumpen.

Ik heb niks tegen digitale TV maar ben wel tegen betaling per tv in huis en de onmogelijkheid je videorecorder te gebruiken.

Zodra er een REDELIJK alternatief voor analoog is en ik digitaal voor 1 abonnement overal in huis kan ontvangen (en zappen) EN ik ook programma's kan opnemen, dan zou ik misschien met afschaffing analoog kunnen leven.

Ik kijk nu bijna 6 maanden digitaal maar schakel toch vaak weer terug naar analoog omdat:

1. het kwalitatief geen moer uitmaakt op een goede TV
2. het zappen langzamer is
3. er op de onmogelijkste momenten (dwars door programma's heen) updates worden uitgevoerd (zwart beeld en daarna terugkomen op andere zender dan waarnaar ik zat tekijken)
4. zonder extra uitbreidingspakket geen regionale zenders te ontvangen zijn, dus noodgedwongen analoog kijken.

Mijn gratis proefperiode zit er bijna op, maar heb het zootje al afgezegd.

ZOLANG IK DIGITAAL NIET OP MEERDERE TV'S KAN KIJKEN, ZAPPEN EN OPNEMEN IS ANALOOG EEN BETERE KEUZE

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als iedereen is overgestapt
Nooit, niet bij dit bedrijf met deze mentaliteit.
Het is ook aan de politiek te laten weten dat ze zo snel mogelijk over moeten stappen op digitaal en dat de analoge signalen zo snel mogelijk van de kabel moet verdwijnen.
De politiek die elke markt waar ze zich mee bemoeit in een chaos verandert en waar de consument achteraf altijd slechter af is?

ZOLANG IK DIGITAAL NIET OP MEERDERE TV'S KAN KIJKEN, ZAPPEN EN OPNEMEN IS ANALOOG EEN BETERE KEUZE
Ik zou daar alleen nog aan willen toevoegen dat ik dan ook niet voor 50 euro per maand aan een UPC vast wil zitten, want daar gaan we wel naar toe als je in huis meerdere tv's/video's en een HD-recorder hebt.

Zodra we gedwongen worden, en ik heb een pesthekel aan gedwongen worden, ga ik aan de schotel.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Zodra er een REDELIJK alternatief voor analoog is en ik digitaal voor 1 abonnement overal in huis kan ontvangen (en zappen) EN ik ook programma's kan opnemen, dan zou ik misschien met afschaffing analoog kunnen leven.
Met satelietontvangst is het (in princiepe) mogelijk om een onbeperkt aantal tv's op 1 abonnement aan te sluiten, als je ontvangers (van een bepaald merk) neemt met een netwerkaansluiting (utp) kan de kaart via het netwerk gedeeld worden, en kan je op elke tv onafhankelijk van elkaar naar elke willekeurige zender kijken, ook kan je deze ontvangers in het computernetwerk opnemen zodat als je interessant programma hebt opgnomen deze via computer op dvd kan schrijven, er zijn ook twintuners met harddisk zodat je kan opnemen zoals je met een normale video recorder zou kunnen doen, heb je wel 2 coax aansluitingen nodig naar schotel.
Ikzelf heb 2 twintuners met harddisk en 3 enkelvoudige tuners, en heb op 8 voudige lnb nog 2 aansluitingen over voor hetzij 1 twintuner of 2 enkelvoudige tuners. (zou ik nog meer ontvangers willen aansluiten heb ik wel extra schotel nodig) en met een zogenaamde wavefrontier schotel kan men meerdere satelieten ontvangen.
Videorecorder of dvd recorder kunnen op de schroothoop, maar dat geldt straks ook als de kabelmaatschapijen straks alleen nog digitale tv aan zullen bieden, wat naar verwachting niet over een al te lange termijn zal zijn, waarbij wel rekening mee gehouden zal moeten worden dat bij deze kabelmaatschapijnen voor elke tv apart betaald zal moeten worden en tuners al of niet met harddisk gehuurd moeten worden.

kuiffie

Ongelezen bericht door kuiffie »

Ik heb dit al vaker gezegd over die smerige dieven van de UPC :
Alles is van tevoren uitgestippelt , ( dit blijkt ook uit het feit dat UPC een jaar of 5 geleden nog met een schuld van zo'n 300 miljoen euro kampte en toch door kon gaan ) , hun bedrijfsplan is gewoon zoveel mogelijk huishoudens te laten overstappen op digitale TV .
Door de analoge signalen te verslechteren , dit merken ik en vele anderen , en door hun agressieve en lompe verkooptechnieken .
Als straks bijna iedereen digitaal is schakelen ze de analoge kanalen uit en kunnen ze de prijs van digitale tv zo hoog maken als ze willen , want wees eerlijk , als jij kunt kiezen tussen een zwart tv scherm of een nota van 100 euro per maand voor een zenderpakket , wat doe jij dan ???
Het zal mij trouwens ook niets verbazen als canal digitaal een dochter van UPC is of binnenkort wordt .
PAS OP VOOR UPC !!!!!!!!!
kuiffie

ikbenik

En het beroerde is dat je maar 1 zo'n digitale kastje in huis kunt hebben.

Dus meerdere kastjes in huis (1 in de woonkamer, en op iedere slaapkamer) kan dus niet en mag dus niet.

Bij de schotel kun je in iedere kamer een ontvanger zetten.

Hoe ik aan die informatie van UPC kom?
Simpel, van een technische monteur van UPC.

KPN

Waarschijnlijk kan je wel meerdere digitale ontvangers huren bij UPC als het analoge signaal is stopgezet, of misschien al eerder als de analoge signalen nog een lange tijd doorgegeven worden.
Mocht het analoge signaal worden stopgezet, dan hoef je daar ook niet meer voor te betalen en dat scheelt weer iets van 17 euro.

De prijs van een tweede, derde, etc. tuner zal dan waarschijnlijk wel lager worden.

Ik snap niet dat mensen (zoals bijvoorbeeld Ron58) wel zonder probleem extra geld uitgeven voor een tweede, derde, etc. tv en voor de extra stroom, maar moeilijk gaan doen als ze dan iets extra's voor het beeld zelf zouden moeten betalen. :?: :?:

Zelf denk ik dat het analoge signaal, in ieder geval een paar zenders, nog een lange tijd doorgegeven zal worden, aangezien ze dan ook de kosten voor dat signaal in rekening kunnen brengen als je bijvoorbeeld (alleen) internet hebt.

Het zal heus niet zo zijn dat je straks 50 euro bij UPC kwijt bent voor een digtitaal basispakket op meerdere toestellen.
Zou dat wel zo zijn, dan stapt iedereen wel over naar iets anders, tenzij dat dan natuurlijk ook 50 euro kost.

ikbenik

Waarschijnlijk kan je wel meerdere digitale ontvangers huren bij UPC als het analoge signaal is stopgezet, of misschien al eerder als de analoge signalen nog een lange tijd doorgegeven worden.
Mocht het analoge signaal worden stopgezet, dan hoef je daar ook niet meer voor te betalen en dat scheelt weer iets van 17 euro.

De prijs van een tweede, derde, etc. tuner zal dan waarschijnlijk wel lager worden.

Wat ik aan die monteur aangaf is dat er dan veel huishoudens dan meerdere ontvangers nodig zullen hebben.

Hij antwoorde daarop dat meerdere ontvangers per huishoudens niet toegestaan zijn en dat er voor iedere huishouden maar 1 ontvanger beschikbaar zou zijn. En meerdere ontvangers zou technisch niet kunnen volgens hem.

Toen ik aangaf wat dan gezinnen moeten doen als zij ook oudere kinderen hebben die ieder ook een eigen tv met video of DVD-recorder op de slaapkamer? Was het antwoord gewoon simpel, dat dan iedereen maar beneden moet gaan kijken.

Ik ben van mening dat als UPC zo doorgaat, dat meer dan de helft over gaat stappen op de schotel.

KPN

Wat ik aan die monteur aangaf is dat er dan veel huishoudens dan meerdere ontvangers nodig zullen hebben.

Hij antwoorde daarop dat meerdere ontvangers per huishoudens niet toegestaan zijn en dat er voor iedere huishouden maar 1 ontvanger beschikbaar zou zijn. En meerdere ontvangers zou technisch niet kunnen volgens hem.

Toen ik aangaf wat dan gezinnen moeten doen als zij ook oudere kinderen hebben die ieder ook een eigen tv met video of DVD-recorder op de slaapkamer? Was het antwoord gewoon simpel, dat dan iedereen maar beneden moet gaan kijken.

Ik ben van mening dat als UPC zo doorgaat, dat meer dan de helft over gaat stappen op de schotel.

Kijk, we weten allemaal al lang dat het bij UPC een stelletje ouwehuren zijn, die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.

Ik had het trouwens over de toekomst, hoewel het nu ook echt wel technisch mogelijk zou zijn.

Die kastjes worden zo'n beetje ieder jaar vernieuwd, dus dat verhaal van 1 per gezin.... :roll:

Gesloten