LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Acaatje

UPC

Ongelezen bericht door Acaatje »

UPC Kabel tv

Ik vond vandaag in mijn schoen een rekening van UPC van 820 euro. Geen begeleidend schrijven... nee..alleen dat we voor de 19e moesten betalen. Toch maar even gebeld want dit is natuurlijk een fout...

Er werd me verteld dat er vanaf 2002 op een foutieve rekening mijn factuur automatisch geincasseerd werd. Of ik dus nu even vanaf 2002 alsnog het abonnement wil betalen. Natuurlijk hebben ze diensten geleverd maar is dit nou wel helemaal oke?

Het is een fors bedrag en zit nu even met een probleem. Iemand ervaring hiermee?

Groet Caatje

ikmirjam

Re: UPC

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Wat denk je nu zelf. Je geeft aan dat ze je inderdaad diensten hebben verleend, dus zul je moeten dokken.
Kijk dat zij van een verkeerde rekening hebben geincasseerd vanaf 2002 is niet slim. Maar zelf ben je ook niet slim, als je nooit hebt gecheckt of je wel betaalde aan UPC.
Als je nl een machtiging tot automatische incasso afgeeft, zegt dit niet dat de verantwoording voor betaling niet meer bij jou ligt. Deze ligt nl. altijd bij jou.
Vervelend, maar je zult moeten betalen.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Eigenlijk weet je zelf het antwoord ook wel! Je gebruikt hun diensten al jaren en krijgt om 1 of andere reden geen factuur. Dat betekent natuurlijk niet dat je geen actie moet ondernemen om toch te betalen. Nu zit je tegen een enorme rekening aan te hikken, Zou als ik jou was even opbellen en vragen of je mogelijk in gedeelte's mag betalen mede omdat het ook bij UPC geen schoonheidsprijs verdient.Maar dat de rekening terecht is ontken je niet dus dat word betalen.

Sterkte Jor :idea:

haka10

Ongelezen bericht door haka10 »

Heeft UPC het verkeerd geincasseerde bedrag dan ook reeds teruggestort? Of is die persoon nog steeds bezig om zijn geld terug te krijgen bij UPC? UPC kennende lijkt mij het bedrag nog lang niet teruggestort, maar willen ze wel gelijk van Acaatje het bedrag ontvangen.
En ikmirjam heb jij wel eens geprobeerd om UPC te bereiken?
Als je een dienst af wil nemen kan je ze gelijk bereiken, maar voor klachten of vragen aan de administratie stellen zich heel onbereikbaar op.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ze hoeven niets terug te storten aangezien ze niet geincasseerd hebben. Daar gaat die hele brief nou net over. Je hebt wel diensten van ze afgenomen, maar er niet voor betaald.

Dus ja, dan zal je gewoon alsnog moeten betalen, het is niet anders.

Acaatje

Ongelezen bericht door Acaatje »

Beste luitjes,

Laat ikover een ding heel duidelijk zijn, natuurlijk moet ik betalen voor diensten die verleend zijn!!. (ik neem de reactie van joumirjam ook erg kwalijk). Ik heb ik 2002 upc opdracht gegeven om automatisch te mogen incasseren. Gezien er meerdere diensten door hun verleend werden is mij echt het bedrag wat hierop tekort kwam niet opgevallen. Dat kun je geloven of niet. Het gaat mij om de manier waarop: enkel een factuur met daarop het bedrag en uiterste betaaldatum. Geen uitleg...nada.

Na gebeld te hebben de reden van het hoge bedrag vernomen. Als ik dan vraag om een betalingsregeling omdat het bedrag erg hoog is wordt er al net zo bot gereageerd zoals sommige forumleden deden.

Nogmaals het gaat mij om de manier van benaderen van UPC.

Bedankt He!

jor

Ongelezen bericht door jor »

Dat je moet betalen is duidelijk en je geeft ook aan dat je van hun diensten gebruik gemaakt vanaf 2002 en je had dus zelf kunnen en ook moeten weten wel bedrag. Wat nders is dat het toch echt mogelijk moet zijn om een betalingsregeling te treffen. Ook mij is het twee jaar geleden overkomen dat door een eigen fout rond de €570.- moest betalen, Echter dit kon toen en bij navraag ook nu nog steeds in gedeelte's. Dus bel nog eens op, vraag naar de afdeling collect en vraag of je het mag afbetalen. lukt echt wel.

Sterkte ermee jor. :!:

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Tjongejonge, mijn reaktie wordt me kwalijk genomen...... :cry:

Jammer he, als je geen antwoord krijgt wat je wilt horen. Nu kom je aan met het verhaal dat je meerdere diensten afneemt en dat het bedrag wat je tekort kwam je niet is opgevallen.
En dan nog is het je eigen verantwoording!

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Tjongejonge, mijn reaktie wordt me kwalijk genomen......
Kan ik me wel wat bij voorstellen... TS vraagt "heeft iemand hier ervaring mee" en erkent dat het bedrag nog verschuldigd is. Je reactie is "wat denk je nou zelf???"
Nu kom je aan met het verhaal dat je meerdere diensten afneemt en dat het bedrag wat je tekort kwam je niet is opgevallen.
Als een bedrijf niet periodiek een gespecificeerde rekening stuurt is het goed mogelijk om bedragen te missen die je wel verschuldigd blijkt te zijn.
En dan nog is het je eigen verantwoording!
Is ten dele waar. Een bedrijf dient te specificeren wat er geïncasseerd wordt en van welke rekening, zodat e.e.a. voor de afnemer controleerbaar blijft.
Overigens heeft TS vanwege de hoogte van het te betalen bedrag verzocht om in termijnen te mogen betalen, en de verontwaardiging richt zich dan ook met name op de botte weigering hiervan.

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

Overigens heeft TS vanwege de hoogte van het te betalen bedrag verzocht om in termijnen te mogen betalen, en de verontwaardiging richt zich dan ook met name op de botte weigering hiervan.

Het zal waar zijn hetgeen TS schrijft, de zg botte weigering kan ook de 2 kanten hebben. :(

Gesloten