Hier mijn (zoveelste) slechte ervaring met UPC.
2 jaar geleden had ik voor het eerst een huis gehuurd. Bij m'n ouders thuis was ik degene thuis met een UPC mediabox. deze moest mee verhuizen met mij en m'n ouders hielden het voorlopig bij het analoge signaal. Nadat ik de verhuizing gemeld had, werd direct het signaal van de media box verbroken. na wat heen en weer gebel werd dat weer hersteld. toen ik een maand later voor het eerst in m'n nieuwe huis kwam, lag er al een brief op de mat dat er al 3 weken een pakketje van UPC bij het postkantoor stond. Dit pakket zou UPC pas leveren als ik verhuisd was. Tevens kregen m'n ouders een brief met de felicitaties voor het aanvragen van film 1/sport 1. Toch knap zonder mediabox....
We zijn nu 2 jaar verder en we hebben een huis gekocht. En m'n slechte ervaringen werden nog maar eens bevestigd. een paar weken geleden doorgegeven dat we naar een nieuw adres gaan en dat alle UPC diensten mee moet verhuizen. Lijkt me opzich niet heel moeilijk. Aan die telefoniste m'n slechte ervaring verteld, maar ze verzekerde me dat alles nu echt goed zou gaan en dat afgelopen vrijdag (7 augustus), alles naar het nieuwe adres zouden verhuizen. dus ik vrijdag alles aansluiten en hoopvol de mediabox aangezet. Helemaal geen signaal dus. Dan maar weer eens bellen. na een kwartier in de wacht te hebben gestaan kreeg ik iemand aan de lijn. die wist niet wat hij ermee aanmoest dus ik zou doorgeschakeld worden naar een andere collega. na weer een kwartier te hebben gewacht werd de verbinding gewoon verbroken! Weer opnieuw gebeld (intussen kokend van woede) en na tien minuten te hebben gewacht kreeg ik iemand aan de lijn. Ik verzocht hem me door te verbinden met z'n leidinggevende. Dit ging niet, maar hij zou een mailtje naar hem sturen met m'n telefoonnummer en ik zou worden teruggebeld, diezelfde dag nog en anders zaterdag. Ik wacht nu nog op dat telefoontje. Hij wist me wel te vertellen dat alles 11 augustus zou worden aangesloten. De datum was verschoven omdat er intern iets flink was misgegaan.
Nu zit ik dus al een paar dagen zonder telefoon, internet en televisie. Ik zie het niet gebeuren dat ze het aftrekken van m'n factuur en ze rekenen ook nog eens meer dan 30 euro verhuiskosten voor deze wanprestatie! Ik sta dan ook op het punt om de hele boel in te pakken en bij ze voor de deur te zetten, want dit kost me handen vol geld en het geeft heel veel frustratie.
Iemand enig idee welke stappen ik kan ondernemen om de kosten te verhalen? En zijn er suggesties voor andere aanbieders van tv, internet en telefonie? Graag een bedrijf wat wel de zaakjes op orde heeft...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC verhuisdrama..
Re: UPC verhuisdrama..
Er is geen enkel mediabedrijf wat de zaakjes voor elkaar heeft.
Bij elke mutatie lever je jezelf over aan de goden.
De enige manier is kalm blijven en hopen dat het ooit goed komt. Want uiteindelijk komt het wel goed.
Mijn verhuizing bij online is wel goed gekomen en in 1 keer. De verhuizing bij KPN Digitenne daarintegen is 1 grote ramp geweest. En het mooie is dat ze je een vergoeding beloven, maar uiteindelijk is het enige wat er voor je klaar staat een bos bloemen. (Ik denk dat ie inmidels verwelkt is, want die heb ik ook nog steeds niet ontvangen.) En ik heb toch voor zeker 80 euries verbeld.
Maar ze weten dat je aan ze vastzit, want bij een ander is het net zo'n puinhoop.
Ik wens je veel suc-6!
Bij elke mutatie lever je jezelf over aan de goden.
De enige manier is kalm blijven en hopen dat het ooit goed komt. Want uiteindelijk komt het wel goed.
Mijn verhuizing bij online is wel goed gekomen en in 1 keer. De verhuizing bij KPN Digitenne daarintegen is 1 grote ramp geweest. En het mooie is dat ze je een vergoeding beloven, maar uiteindelijk is het enige wat er voor je klaar staat een bos bloemen. (Ik denk dat ie inmidels verwelkt is, want die heb ik ook nog steeds niet ontvangen.) En ik heb toch voor zeker 80 euries verbeld.
Maar ze weten dat je aan ze vastzit, want bij een ander is het net zo'n puinhoop.
Ik wens je veel suc-6!
Weer een kleine update.
Ik ben net teruggebeld door een ´manager´. Volgens deze mevrouw had ik het niet een maand van te voren doorgegeven, wat ook waar is, dus ze stonden in hun recht. Het feit dat ze me hadden toegezegd het echt de 7e in orde te maken deed er niet toe, en ze was ook niet bereid dit na te gaan bij diegene. Tegemoetkoming in de kosten deden ze niet aan en het lag allemaal aan mezelf.
Ik ben nu enorm aan het twijfelen of ik het hele boeltje opzeg, maar als ik het zo lees is elke maatschappij zo dramatisch bezig. Keuzes, keuzes...
Ik ben net teruggebeld door een ´manager´. Volgens deze mevrouw had ik het niet een maand van te voren doorgegeven, wat ook waar is, dus ze stonden in hun recht. Het feit dat ze me hadden toegezegd het echt de 7e in orde te maken deed er niet toe, en ze was ook niet bereid dit na te gaan bij diegene. Tegemoetkoming in de kosten deden ze niet aan en het lag allemaal aan mezelf.
Ik ben nu enorm aan het twijfelen of ik het hele boeltje opzeg, maar als ik het zo lees is elke maatschappij zo dramatisch bezig. Keuzes, keuzes...
Idd: keuzes, keuzes, keuzes...
Overal hebben een puinhoop van hun administratie gemaakt. Het enige wat je als consument kan doen, is rustig blijven, diep ademhalen en er het beste van hopen.
Off topic: ik heb een internet abo=tje van KPN opgezegd. 17 april opgezegd, beeindiging moest per 01 juni ingaan. Ruim op tijd dus. De aansluiting was een maand later eraf. Rond 17 mei dus. Dit kon niet anders, anders moest ik 1 mei maar terugbellen. Maakte niet uit, dan maar te vroeg. Signaal was idd rond de 17e weg. Nu nog het modem retourneren...ik zi nog steeds op de doos te wachten. Moet ik nu echt WEER achter hun aanbellen???? Dat ze hun rotzooi nu eindelijk zelf eens oplossen, ipv de consument alles te laten doen. Want bellen kan natuurlijk alleen naar een duur 0900 nr.....ZUCHT...vooral adem blijven halen.....
Overal hebben een puinhoop van hun administratie gemaakt. Het enige wat je als consument kan doen, is rustig blijven, diep ademhalen en er het beste van hopen.
Off topic: ik heb een internet abo=tje van KPN opgezegd. 17 april opgezegd, beeindiging moest per 01 juni ingaan. Ruim op tijd dus. De aansluiting was een maand later eraf. Rond 17 mei dus. Dit kon niet anders, anders moest ik 1 mei maar terugbellen. Maakte niet uit, dan maar te vroeg. Signaal was idd rond de 17e weg. Nu nog het modem retourneren...ik zi nog steeds op de doos te wachten. Moet ik nu echt WEER achter hun aanbellen???? Dat ze hun rotzooi nu eindelijk zelf eens oplossen, ipv de consument alles te laten doen. Want bellen kan natuurlijk alleen naar een duur 0900 nr.....ZUCHT...vooral adem blijven halen.....