LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC verwijderd zommaar zenders.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Konijntjes

UPC verwijderd zommaar zenders.

Ongelezen bericht door Konijntjes »

Zoals jullie mischien gemerkt hebben zijn de volgende zenders verdwenen;

MTV 2
VH-1 Classic
MTV Hits
MTV Base

Nou hebben voorral de eerste 2 zenders veel liefhebbers. Vandaag heeft UPC deze dus verwijderd om er Nederlandse plaatsvervangens van deze zenders te plaatsen. Namenlijk TMF NL, MTV brand new, TMF Party en Sterren.nl.

Van TMF NL, MTV Brand new, en TMF party zijn al 3 zenders van die dezelfde kwaliteit (of mag ik zeggen: troep) uitzenden. De buitenlandse versies van deze zenders hebben veel betere kwaliteit en zenden ook andere muziekgenres uit (rock, indie). Waarom zou UPC dit doen?

Geld: Lijkt me niet. Er zijn ook nog 3 extra zenders bij gekomen.
Ruimte: idem...

Op het forum van www.chelloo.com is een petitie gestart. Iedereen die deze zenders terug wilt zou eigenlijk deze moeten ondertekenen:
http://www.petitiononline.com/stopupc/petition.html

En als jullie ze niet terug willen, waarom dan niet? Is het omdat het Nederlandse zenders zijn? Of willen jullie nog meer pop en rap? (Waarom MTV Base toch veel aan deed)?

Bij voorbaat dank, Dennis.

Marssjo

Re: UPC verwijderd zommaar zenders.

Ongelezen bericht door Marssjo »

Tja, dat had je helaas ondertussen kunnen weten van UPC.
Ze zijn niet geinteresseerd in wat hun klanten willen maar alléén in het geld van hun klanten.

faith

Ongelezen bericht door faith »

Klopt helemaal. Upc verwijderd de aantrekkelijke zenders zonder de consument vooraf op de hoogte te stellen. dat is niet leuk.
En wat krijg je hiervoor terug?.....ALLEEN MAAR TROEP!!!
Als het zo doorgaat zoek ik een alternatief.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Met een schotel en een satelliettunerkaart in je computer, kun je GRATIS (illegaal) naar MTV Base en de rest kijken. Er zijn ook satelliettuners die dat zonder computer kunnen, maar die zijn een stuk duurder.
Leuk is, dat je het dan ook nog kan opnemen, in dezelfde (goede) kwaliteit als de uitzending, zonder videorecorder.
Totale kosten: rond de 150,-

Marssjo

Gratis en (illegaal) ?

Gratis is bij mij FTA (Free To Air) zoals BVN, bij illegaal moet ik denken aan "gratis" kijken naar zenders waarvoor een geldige kaart + abonnement nodig is, welke je dus niet hebt.
Kan je mij uitleggen wat je precies bedoelt.

KPN

Gratis en (illegaal) ?

Gratis is bij mij FTA (Free To Air) zoals BVN, bij illegaal moet ik denken aan "gratis" kijken naar zenders waarvoor een geldige kaart + abonnement nodig is, welke je dus niet hebt.
Kan je mij uitleggen wat je precies bedoelt.
Nee, niet Free To Air.
Dus illegaal, als je geen abonnement hebt. Daardoor gratis, want je betaalt geen abonnementskosten.
Het gaat zo overdreven simpel, dat je niet het gevoel krijgt dat je iets verkeerds doet.

Marssjo

Nu word ik nieuwsgierig. Hoe werkt dat dan?

KPN

Geplaatst op 15 Okt 2006 20:15 door Marssjo

--------------------------------------------------------------------------------

Nu word ik nieuwsgierig. Hoe werkt dat dan?
Je koopt een dvb-s pci kaart voor je pc, verkrijgbaar vanaf ongeveer 60,-
Deze plaats je in je pc. Je koopt ook een schotel, verkrijgbaar vanaf 35,- deze installeer je.
Vervolgens haal je van internet een programmaatje als bijv. progdvb of Major dvb.
Als je dit programma op je computer hebt gezet, haal je ook van internet een emulator en keys. Deze zet je in een map van het programma bijv. Major dvb. Af en toe moet je misschien eens een nieuwe Key downloaden.
Vanaf dan is het kijken geblazen. De opnames die je met je computer maakt zien er precies hetzelfde uit als de live uitzending.
Het enige dat misschien een gedoe is, is het plaatsen van de schotel. Bij mij was dat gelukkig niet zo lastig.

Marssjo

En werkt dat ook voor de Nederlandse zenders?

SimonleBon

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Foei! Marssjo,

Alsof jij dat niet zou weten :wink:

KPN

Aha, dus ik word een beetje in de maling genomen door Marssjo.
Maar goed, Nederlandse zenders zijn te ontvangen met het zogenaamde card sharing. Ik weet niet of dat op de computer werkt. In ieder geval niet als je een satelliettunerkaart hebt die geen Seca cammodule heeft. Softwarematig, zoals bij MTV, gaat niet.
Ikzelf heb een abonnement op het Familypakket, dus als ik via mijn computer kijk met een emulator en (illegale) keys ben ik niet illegaal bezig als ik zo naar MTV kijk.

Marssjo

@SLB Hoi Simon, tijd niet gezien hier. Heb je mijn emailadres nog en me foonnummer? Laten we er dan hier geen chat van maken, oke?

@KPN Neuh, ik neem je niet in de maling. cs ken ik wel, maar via je computer kijken ken ik (nog) niet. Wisselen de bekende zenders dan niet regelmatig van keys?

KPN

Alleen de MTV zenders schijnen het al een lange tijd te doen. En een stuk of 40 kanalen met alleen muziek per genre zonder beeld.
Duitse en Spaanse (film)zenders wisselen wel vaak hun key.

Ik begon er over omdat er geklaagd werd over UPC Digital die MTV van de box heeft gegooid. Als je waarde aan deze zenders hecht, dan is dit een goedkope oplossing om die zenders alsnog te kunnen zien.

jopieslim

Ongelezen bericht door jopieslim »

Deze zenders zitten ook in het basispakket van Canal digitaal en kost ca 6.50 euro per maand. Moet je wel eerst zo'n 150 euro investeren.

Marssjo

Hier de correcte gegevens van Canaldigitaal.nl overgenomen:

Met het Basis-pakket ontvangt u de volgende zenders:

* Discovery Channel
* National Geographic Channel
* Talpa
* Nickelodeon
* Animal Planet
* Eurosport
* BBC Prime
* Mezzo
* MTV NL*
* MTV Music & MTV Hits*
* MTV Base & MTV2*
* VH1 & VH1 Classic*

* alleen te ontvangen met Seca2/Mediaguard en niet met een Irdeto ontvanger.

Kosten: € 7,95 per maand = inclusief Set Top Box-pakket t.w.v. € 3,33 per maand.
In het Set Top Box pakket zitten de zenders:
Nederland 1, 2, 3, RTL 4, 5, 7, SBS6, NET 5 en Veronica.

Dan mag je op max. 2 extra kaarten het Set Top Box pakket erbij nemen voor €1,00 per kaart per maand ipv normaal €3.33 per maand.
Alleen de prijs van een losse smartcard is schandalig hoog, rond €69.00

Marssjo

Moet je wel eerst zo'n 150 euro investeren
Ach, iedere maand €16,00 aan UPC betalen is ook zonde van je geld.
Bijkomend voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van een programmaraad en/of UPC die bepalen welke zenders jij via de kabel mag ontvangen. Met een schotel kan je véél meer zenders ontvangen en die investering heb je er na een jaar of 2 wel weer uit.

faith

Ongelezen bericht door faith »

welk merk schotel en hoe

jopieslim

Ongelezen bericht door jopieslim »

Als je weinig gedoe wilt, kun je een canaldigitaal gekeurde set kopen. Deze kan desnoods door een installateur opgehangen worden. Een triax schotel van 60 cm is voldoende, maar je moet wel een vrij uitzicht op het zuiden hebben.
Wil je ook gratis de BBC en al die andere leuke Engelse zenders ontvangen? Groot-Brittannie schakelt momenteel wat zenders vrij. Dan kun je een 80 cm schotel nemen met twee lnb's, kost niet veel extra. Met een twin- lnb, kun je ook nog boven kijken.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.cardwriter.nl of ga eens kijken bij een satboer in de omgeving. Zij kunnen je alles vertellen.

Marssjo

Die Canal Digitaal "goedgekeurde" ontvangers blinken niet uit in zapsnelheid, gebruiksvriendelijkheid en andere mogelijkheden zoals een twin-tuner, ingebouwde harde schijf. netwerkaansluiting, mogelijkheid er andere software in te zetten.
Cardwriter is een betrouwbare winkel en heeft een groot assortiment. Met de ontvangst van Astra 1 en 2 en de HotBird satelieten raak je niet snel uitgekeken.

Gesloten