LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 aug 2020 11:47
Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Enige weken geleden kregen wij bericht van Ziggo dat de Horizon Mediabox vervangen gaat worden door de Mediabox Next. De keus die men kreeg als je geen extra tweede mediabox wil was om of op te zeggen, of om een CI-module te plaatsen in de tv, of om via de Ziggo Go-app tv te kijken.
Wij hebben al jaren een tweede box wat op zich prima werkte. Een CI-module kan niet worden geplaatst in onze tv en via de Ziggo Go app kunnen wij ons extra pakket niet bekijken. Dus de keus voor tweede box was snel gemaakt.
Nu kwamen we erachter dat je voor de tweede box een coaxkabel moet plaatsen. Dit was voorheen niet nodig. Nu staat zoals ik denk bij vele mensen de tweede box in de slaapkamer en een coaxkabel word al gauw 15 meter lang. Daarbij adviseren ze overal (ook Ziggo zelf) om bij een lengte boven de 10 meter een zogenaamde versterker te plaatsen. De kosten die hiervoor moeten worden gemaakt moeten de klanten zelf maar betalen. Wat ik heel raar vind want het is toch een eenzijdige besluit van Ziggo geweest om de oude kastjes te vervangen.
Nu heb ik contact met ZIggo gehad en krijg als antwoord het volgende: "Als mensen dit niet willen, bieden wij ook andere opties aan, soms niet met alle mogelijkheden die zij gewend waren. Echter verplichten wij tot niets"
Ik heb hierop geantwoord dat ze je wel tot iets verplichten nl het maken van kosten en/of het gebruiken van bv de app die men misschien niet wil/kan gebruiken, en de klant dus wordt afgescheept.
Ik ben benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen. Ik snap dat nieuwe klanten zelf voor de binnenbekabeling moeten zorgen maar bestaande klanten laten ze nu gewoon in de kou staan.
Wij hebben al jaren een tweede box wat op zich prima werkte. Een CI-module kan niet worden geplaatst in onze tv en via de Ziggo Go app kunnen wij ons extra pakket niet bekijken. Dus de keus voor tweede box was snel gemaakt.
Nu kwamen we erachter dat je voor de tweede box een coaxkabel moet plaatsen. Dit was voorheen niet nodig. Nu staat zoals ik denk bij vele mensen de tweede box in de slaapkamer en een coaxkabel word al gauw 15 meter lang. Daarbij adviseren ze overal (ook Ziggo zelf) om bij een lengte boven de 10 meter een zogenaamde versterker te plaatsen. De kosten die hiervoor moeten worden gemaakt moeten de klanten zelf maar betalen. Wat ik heel raar vind want het is toch een eenzijdige besluit van Ziggo geweest om de oude kastjes te vervangen.
Nu heb ik contact met ZIggo gehad en krijg als antwoord het volgende: "Als mensen dit niet willen, bieden wij ook andere opties aan, soms niet met alle mogelijkheden die zij gewend waren. Echter verplichten wij tot niets"
Ik heb hierop geantwoord dat ze je wel tot iets verplichten nl het maken van kosten en/of het gebruiken van bv de app die men misschien niet wil/kan gebruiken, en de klant dus wordt afgescheept.
Ik ben benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen. Ik snap dat nieuwe klanten zelf voor de binnenbekabeling moeten zorgen maar bestaande klanten laten ze nu gewoon in de kou staan.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2020 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd, witregels toegevoegd.
Reden: Titel verhelderd, witregels toegevoegd.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Ik heb 2 next boxen, de next beneden zit op coax en ethernet en die boven op coax en wifi. werken allebei perfect.
Hiervoor had ik beneden een grote Horizon op Coax en boven een kleine Horizon op Coax.
De Humax boxen en CI module moeten allemaal op Coax.
Dus wat had u boven wat niet op Coax werkt ?
Hiervoor had ik beneden een grote Horizon op Coax en boven een kleine Horizon op Coax.
De Humax boxen en CI module moeten allemaal op Coax.
Dus wat had u boven wat niet op Coax werkt ?
DeZevendeHenk
, Justmeagain
en Frantic2
vinden dit leuk
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Die Next heeft heel veel voordelen, dus maar zelf even een langere kabel kopen en dan zienof een versterker nodig is.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Als u met de Next gewoon TV wilt kijken heeft de box een coax verbinding nodig.
Als u een tv uitzending terug kijkt, gaat dat via een netwerk (lan of wifi) verbinding.
Dus, als u een uitzending selecteert die al enkele minuten geleden "live" gestart is, zal deze via het netwerk lopen met enige vertraging t.o.v. live.
U kunt dus zonder coax niet zappen in de zenders, maar wel via de tvgids in de box een uitzending selecteren om te kijken.
Natuurlijk moet daarvoor wel een goede netwerkverbinding beschikbaar zijn.
Als u een tv uitzending terug kijkt, gaat dat via een netwerk (lan of wifi) verbinding.
Dus, als u een uitzending selecteert die al enkele minuten geleden "live" gestart is, zal deze via het netwerk lopen met enige vertraging t.o.v. live.
U kunt dus zonder coax niet zappen in de zenders, maar wel via de tvgids in de box een uitzending selecteren om te kijken.
Natuurlijk moet daarvoor wel een goede netwerkverbinding beschikbaar zijn.
Justmeagain
vindt dit leuk
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
De aansluiting is in huis en altijd voor uw rekening. Ziggo heeft niets van doen met uw inpandige infrastructuur. Moderne woningen hebben in de meeste ruimtes wel coax liggen. Daarnaast als het om 2 tv's gast heeft u echt geen versterker nodig, wel een knappe kabel (Hirschman)
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Je moet niks. Zoals je zelf al aangaf, biedt Ziggo meerdere alternatieven. Dat je die niet goed genoeg vindt is niet het probleem van Ziggo.ellen.de-best schreef: ↑31 aug 2020 12:43Nu kwamen we erachter dat je voor de . De kosten die hiervoor moeten worden gemaakt moeten de klanten zelf maar betalen. Wat ik heel raar vind want het is toch een eenzijdige besluit van Ziggo geweest om de oude kastjes te vervangen.
Bovendien zijn er meer aanbieders voor tv/internet/telefoon, dus als het aanbod van Ziggo jou niet bevalt, kun je gewoon overstappen naar een andere aanbieder.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Hier hebben we meerdere slimme tv's in huis. Geen mediabox en geen problemen met tv kijken.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
TS kan het altijd eerst eens proberen met alleen een kabel van 15 meter, en kijken hoe dat bevalt. Een versterker kan altijd nog als het beeld te wensen overlaat.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Moet je de oude Horizon box terugsturen?
Zo niet, laat je de next lekker in de doos zitten en maak je je pas zorgen als die horizonbox er echt uit zou moeten.
ik heb een Horizon en ik heb nog niks gehoord over een nieuwe box.
Zo niet, laat je de next lekker in de doos zitten en maak je je pas zorgen als die horizonbox er echt uit zou moeten.
ik heb een Horizon en ik heb nog niks gehoord over een nieuwe box.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
@frantic2: Ts heeft het over de Extra Mediabox, zie ook het betreffende topic hierover op Ziggo https://community.ziggo.nl/mediabox-nex ... ehad-59515
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Dreigen met opstappen wil nog wel eens helpen. (In jouw geval kun je misschien ook dreigen met langs komen. ) Voor een jaartje een ander (lees: duurder) pakket afsluiten kan ook. Bij een downgrade na een jaar, schijn je de Next tegenwoordig niet meer terug te hoeven sturen.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Particulier. Daar zit dus geen escape
Check. Drie opties. Ik zal ze in de volgorde 1, 3, 2 afwerkenZeerPrivé schreef: ↑01 sep 2020 08:50Dreigen met opstappen wil nog wel eens helpen. (In jouw geval kun je misschien ook dreigen met langs komen. ) Voor een jaartje een ander (lees: duurder) pakket afsluiten kan ook. Bij een downgrade na een jaar, schijn je de Next tegenwoordig niet meer terug te hoeven sturen.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
@MM: Dit topic is denk ik wel interessant voor je i.v.m. de Next https://community.ziggo.nl/community-ar ... post628083 (Aangezien dit off topic gaat, laat ik het verder hier bij.)
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
>>
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Ik kan het wel adviseren, want de Next is wel heel veel vooruitgang ten opzichte van de Horizon Xl.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Dat is ook niet zo moeilijk, die Horizon box is echt een drama...
Bedankt voor de tip ZeerP, ga ik ook eens bekijken, En ook kijken of ik snel die Horizon kan omruilen (stap 1 is dreigen met MM voor mij )
Bedankt voor de tip ZeerP, ga ik ook eens bekijken, En ook kijken of ik snel die Horizon kan omruilen (stap 1 is dreigen met MM voor mij )
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.
Dreigen en dergelijke compleet overbodig.
Dreigen en dergelijke compleet overbodig.
Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee
bupaul
vindt dit leuk