Binnenkort wil ik een LCD-tv gaan kopen, zit alleen met het probleem dat ik het erg vervelend vind van de vertraging van het beeld en het geluid!
Ik heb namelijk hoorapparaten, en moet het dus van de combinatie liplezen en kijken hebben.
Tot nu toe nog geen tv gevonden die die vertraging niet heeft.
Kan iemand mij tips geven? Ik heb er namelijk helemaal geen verstand van...
Alvast bedankt!
Tinker
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraagje over beeld en geluid vertraging bij LCD-tv
Re: Vraagje over beeld en geluid vertraging bij LCD-tv
Probeer het in de winkel,
ik zag geen verschil maar het kan per merk verschillen.
Verder zou de uitzending ook de oorzaak kunnen zijn, en als de oude TV het niet heeft, de glasbakken zijn nu nog te koop,
en vooral 2e hands leuke koopjes te vinden!
Kosten weinig en in de hoek van de kamer heb ik dus een 100Hrz staan voor €50,-
ik zag geen verschil maar het kan per merk verschillen.
Verder zou de uitzending ook de oorzaak kunnen zijn, en als de oude TV het niet heeft, de glasbakken zijn nu nog te koop,
en vooral 2e hands leuke koopjes te vinden!
Kosten weinig en in de hoek van de kamer heb ik dus een 100Hrz staan voor €50,-
Re: Vraagje over beeld en geluid vertraging bij LCD-tv
het verlies van die "lip sync" komt volgens mij door:
-extra beeldverwerking in de TV, waardoor geluid "voor loopt"
-Digitale transmissie, waardoor beeld en geluid minder goed synchroon lopen als bij analoge TV
Het beste is de ouderwetse 50 hertz beeldbuis. Echter, tegenwoordig zijn alle uitzendingen digitaal (Zelfs de analoge kabel is van digitale bron!)
Ik bemerk soms zelfs verschil per zender merk voor wat betreft lip-sync.
Op betere home cinema versterkers zit instelbare audio delay, voor het digitale tijdperk had je die onzin niet nodig
-extra beeldverwerking in de TV, waardoor geluid "voor loopt"
-Digitale transmissie, waardoor beeld en geluid minder goed synchroon lopen als bij analoge TV
Het beste is de ouderwetse 50 hertz beeldbuis. Echter, tegenwoordig zijn alle uitzendingen digitaal (Zelfs de analoge kabel is van digitale bron!)
Ik bemerk soms zelfs verschil per zender merk voor wat betreft lip-sync.
Op betere home cinema versterkers zit instelbare audio delay, voor het digitale tijdperk had je die onzin niet nodig