LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom verschillen de prijzen van FOX Sports?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bert Martens

Waarom verschillen de prijzen van FOX Sports?

Ongelezen bericht door Bert Martens »

Op de site van Fox Sports staan16 aanbieders. De prijzen verschillen: 1 biedt het aan voor 12,50, 11 voor 15, 1 voor 18, 1 voor 19,95 en 2 voor 24,95. Ik ben klant bij Ziggo en zou dus 24,95 moeten betalen. Dit aan Ziggo gemeld waarop een wazig antwoord dat de contactpersonen er niets aan kunnen doen. Nu van Ziggo een aanbieding voor 19,95 voor één jaar echter, je mag dan niet het afgelopen halfjaar dit abo hebben gehad. Pech voor mij dus!!
Vrienden van ons hebben nu ook Ziggo, hadden UPC. Die betalen 22,50. Waarom is er zo veel verschil in prijzen voor één en hetzelfde product?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 aug 2017 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

sylvesterb

Re: Waarom verschillen de prijzen van FOX Sports?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bert Martens schreef:Op de site van Fox Sports staan16 aanbieders. De prijzen verschillen: 1 biedt het aan voor 12,50, 11 voor 15, 1 voor 18, 1 voor 19,95 en 2 voor 24,95. Ik ben klant bij Ziggo en zou dus 24,95 moeten betalen. Dit aan Ziggo gemeld waarop een wazig antwoord dat de contactpersonen er niets aan kunnen doen. Nu van Ziggo een aanbieding voor 19,95 voor één jaar echter, je mag dan niet het afgelopen halfjaar dit abo hebben gehad. Pech voor mij dus!!
Vrienden van ons hebben nu ook Ziggo, hadden UPC. Die betalen 22,50. Waarom is er zo veel verschil in prijzen voor één en hetzelfde product?
Daar is aardig wat over geschreven. O.a. https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/1853516/actueel (Ziggo) en http://corporate.kpn.com/pers/persberic ... ketten.htm (KPN)

Kort samengevat. Fox Sport wilt een prijs per televisie abonnee en niet per abonnee van haar pakket. KPN (en andere) hebben een nieuw contract waarbij ze iets betalen (onbekend wat) en hiermee konden ze de prijs voor de werkelijke kijkers enorm verlagen.

Ziggo wilt dit niet en is een rechtszaak begonnen om de oude tarieven aan te kunnen houden. Daarom betaal je bij Ziggo veel meer dan bij andere aanbieders met een nieuw contract.

Indirect is de niet Fox Sport kijker de dupe...

Bert Martens

Ongelezen bericht door Bert Martens »

Het verhaal ken ik. Blijft de vraag waarom Ziggo niet hetzelfde doet als KPN en vele anderen. Ziggo stelt dat anders de prijs voor de kabel omhoog zou moeten, ze zijn toch al niet de goedkoopste. En de oude tarieven was de prijs die UPC moest betalen. Zoals gezegd, die klanten betalen 22,50. Binnen één en hetzelfde bedrijf zit al een prijsverschil. Dat vind ik raar.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bert Martens schreef:Het verhaal ken ik. Blijft de vraag waarom Ziggo niet hetzelfde doet als KPN en vele anderen. Ziggo stelt dat anders de prijs voor de kabel omhoog zou moeten, ze zijn toch al niet de goedkoopste. En de oude tarieven was de prijs die UPC moest betalen. Zoals gezegd, die klanten betalen 22,50. Binnen één en hetzelfde bedrijf zit al een prijsverschil. Dat vind ik raar.
Omdat Ziggo niet nogmaals hun prijs wilt verhogen.

Los dat het natuurlijk krom is dat elke abonnee meebetaald aan een betaalzender die ze zelf niet kunnen kijken. Ziggo heeft al enorme kosten gemaakt voor de content van HBO en F1 die alle abonnee's samen betalen.

KPN is akkoord gegaan omdat ze hiermee tegen Ziggo konden concurreren, maar voor Ziggo is er nu helemaal geen belang meer om te wisselen. De mensen die hierdoor overstappen zijn al weg naar KPN. Ook zagen ze bij Tele2 dat het aantal opzeggingen, na het verdwijnen van Fox Sport, erg meevielen. KPN had deze informatie vooraf niet.

Fox neemt een risico door Ziggo zo onder druk te zetten.

De prijs verschillen komen door verschillende acties die Ziggo heeft gehad. De € 19,95 per maand is ook een actie tarief die nu geld voor alle klanten. Enige wat je kunt doen is de afdeling opzeggingen bellen en aangeven dat je wilt opzeggen, hierna vragen zijn "Waarom?" U geeft aan wegens Fox Sport en dat je geen gebruik mag maken van de actie.... Vermoedelijk zal Ziggo dan wel met een aantrekkelijk voorstel komen.

Ik bel ook elk jaar mijn provider.... 1 keer half jaar gratis internet gekregen...

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat is er zo vreemd aan dat verschillende leveranciers verschillende prijzen hanteren voor hetzelfde product?

Gesloten