LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer casema

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
van bladel

Weer casema

Ongelezen bericht door van bladel »

Help!!!
Casema heeft me afgesloten. Het begon allemaal met een aanmaning in december 2005 over het vierde kwartaal van 2005, ik zou niet betaald hebben. Na e-mailverkeer een kopie betalingsbewijs opgestuurd, en een excuusbrief gekregen. In maart weer een aanmaning omdat ik de aanmaning van december niet betaald had. Weer e-mail gestuurd en geen reactie gekregen. Nu in december kreeg ik een blokkeringsbrief omdat ik die aanmaning van maart niet betaald heb. Ik heb normaal betaald in februari, mei, juli en oktober 2006. Ik heb 11 klachtenformulieren ingevuld op de site en kreeg één antwoord, ik moest toch maar weer het betaalbewijs opsturen over de periode april-juli, want misschien hadden ze het afschrift nog niet verwerkt. Op 19 januari is mijn signaal afgesloten. Als ik nu lees op casema.nl sturen ze over 3 weken de boel naar de deurwaarder. Nu wil ik weten of ik daar bang voor moet zijn, ik heb immers 4 betaalbewijzen. Moet ik stappen ondernemen of kan ik de deurwaarder bij zijn komst mijn e-mails de antwoorden van casema en mijn betaalbewijzen laten zien? Wie weet wat ik moet doen? Het lijkt erop dat je een bedrag overmaakt naar casema en dan je afschrift er als bewijs achteraan moet sturen.

Muse

Re: Weer casema

Ongelezen bericht door Muse »

Ik ben ook weer eens aan de beurt - ook met Casema ditkeer.

Mijn opzegging was op tijd ingediend, zelfs aangetekend voor de zekerheid (dacht ik). Ook na een telefoontje (voor mijn rekening) zou dat duidelijk zijn en kon ik de aanmaning als niet verzonden beschouwen (naam medewerker genoteerd). Maar ze blijven me ermee bestoken. En met e-mail (waarmee de consument zich met minimale kosten en schriftelijk aantoonbaar had kunnen weren) zijn ze onbereikbaar.

Enkele maanden geleden ook zoiets gehad met Versatel, nu Tele2, dat maanden heeft geduurd en het incasso-buro aan te pas moest komen met heel veel geleur mijnerzijds om uiteindelijk mijn gelijk te krijgen en weer met rust te worden gelaten, al ben ik nog lang bang geweest (ook wegens het enorme gebrek aan vertrouwen in de rechtsbescherming van burgers hierbij!) inene toch weer wat van ze op de stoep te krijgen. Maar nu heb ik dus Casema daarvoor.

En ik lees er zoveel over, op internet en de consumentensites, bij de sites van TV programmas Radar en Kassa, maar er gebeurt niets mee! En overal vragen mensen zich wanhopig af hoe ze het moeten oplossen, waar niemand een antwoord op heeft.

Omdat het erop neerkomt dat niet iedereen het kan opbrengen om maar een rechtszaak aan te spannen, en bedrijven verdienen aan consumenten die dan maar betalen om ervan af te zijn, zouden bedrijven flink beboet moeten worden bij een rechterlijke uitspraak die hen in het ongelijk stelt (en uiteraard alle gemaakte onkosten in tijd en geld van de consument te vergoeden). Die boetes kunnen dan mooi naar de Bureaus voor Rechtshulp, zodat die ook weer voor iedereen zonder reiskosten bereikbaar zijn.
Het is een onterecht bestoken van mensen en zelfs diefstal omdat de consument kosten moet maken door die ‘fouten’ van een ander.

Als je maar van 4 euro per dag moet leven bijvoorbeeld, zijn een postzegel, een telefoontje en een aangetekende brief hele vervelende kosten als die onterecht zijn en ongehinderd op je dak kunnen blijven vallen. Daar mogen bedrijven dan best de gevolgen van ondervinden en niet zoals nu gebeurt maar hun gang blijven gaan EN ERAAN VERDIENEN!!

Het lijkt mij dat dit nou eens echt aangepakt moet worden, want het komt neer op STALKEN en AFPERSEN.

(dit bericht ook gestuurd naar het programma met de hoop op aandacht van deze vorm van terreur)

raadscheldersmaas

Ongelezen bericht door raadscheldersmaas »

Geacht Forum,
Al meer dan een jaar ben ik bezig om mijn abonnement op te zeggen
bij casema. Het gaat alleen om kabel TV.
Het heeft denk ik weinig zin mijn verhaal naar U te mailen, daar zijn
velen mij in voorgegaan. Wel wil ik weten wat ik verder nog zou kunnen
doen om Casema aan te pakken. Ik heb zwart op wit en ondertekend
door een medewerker van de klachtenservice in Den haag, waar wij
op 17 augustus 2006 van allende maar naar toe zijn gegaan(wij wonen in
Mijdrecht) de toezegging dat er euro 117,23 binnen 3 weken op onze
rekening zou staan. Daarna zelfs 3 maal de mededeling per e-mail dat het bedrag binnen 3 weken op onze rekening zou komen en tot slot vandaag een mail waarin men schrijft dat wij niets krijgen.
Misschien kunt U mij adviseren in deze zaak.
Alvast hartelijk dank
Ellen Raadschelders

[/quote]

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Als ik nu lees op casema.nl sturen ze over 3 weken de boel naar de deurwaarder. Nu wil ik weten of ik daar bang voor moet zijn, ik heb immers 4 betaalbewijzen.
U moet zich niet bang laten maken door Casema. U hebt immers bewijs van betaling. U kunt het dan ook met een gerust hart op een rechtzaak aan laten komen. Daarbij heeft u geen advocaat nodig. U moet zich wel goed voorbereiden. Leg een dossier aan met de communicatie tussen u en casema en voeg ook alle (betaal)bewijzen in dit dossier. U staat dan bijzonder sterk.

Op dit forum zijn genoeg voorbeelden te vinden van door klanten gewonnen rechtzaken, welke aangegaan waren door UPC (meestal ook vanwege vermeende betalingsachterstand)

pvd

Gesloten