Tot op heden betaalde mijn vriendin het standaard kabelpakket RTV van UPC via Eneco.
En ik de digitale tv, telefoon en internet rechtstreeks aan UPC. Tot zo ver niets aan de hand. Tot aan vandaag.
Vandaag kreeg ik een brief van UPC dat ik alles rechtstreeks aan UPC moet betalen dus ook het tarief van het standaard RTV kabelpakket.
Na totaal 30 minuten in de wacht gezeten te hebben kreeg ik te horen dat het kabelpakket zomaar buiten mijn weten om op 1 januari jl. op mijn naam is gezet. Omdat de digtale tv pakket, telefonie en internet op mijn naam staan. Nu is mijn vraag mag of mocht UPC dit zomaar doen, zonder mijn toestemming?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Re: Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Dag JSJ,
Nee, dat mag natuurlijk niet. Het is een overeenkomst tussen jouw vriendin en UPC en niet tussen JSJ en UPC. In feite pleegt UPC hier juridisch gezien kontraktbreuk, maar dat is niet zo verwonderlijk van dit ********bedrijf dat alles doet wat god verboden heeft.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Nee, dat mag natuurlijk niet. Het is een overeenkomst tussen jouw vriendin en UPC en niet tussen JSJ en UPC. In feite pleegt UPC hier juridisch gezien kontraktbreuk, maar dat is niet zo verwonderlijk van dit ********bedrijf dat alles doet wat god verboden heeft.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Re: Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Nee, dat mag natuurlijk niet. Het is een overeenkomst tussen jouw vriendin en UPC en niet tussen JSJ en UPC. In feite pleegt UPC hier juridisch gezien kontraktbreuk, maar dat is niet zo verwonderlijk van dit ********bedrijf dat alles doet wat god verboden heeft.
Die gasten kijken niet per naam maar per adres.
Re: Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Er is wel wat voor te zeggen vind ik. Om een contract voor digitale tv, telefoon en/of Internet te kunnen afsluiten, moet je eerst/ook een abonnement op het standaard RTV pakket hebben. Want wat als er een van jullie de rekening niet betaalt? Dan trekt UPC de steker eruit (één kabel los schroeven) en dus ook van diegene die wel betaalt heeft.
Re: Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Toen mijn broer nog bij mijn ouders woonde, had hij Chello.
Mijn ouders betaalden de Radio en TV en mijn broer had dus Kwello.
Dus mijn broer betaalde van zijn eigen rekening internet.
Die sukkels van UPC schreven dus Chello van de rekening van mijn ouders, wat dus niet de bedoeling was.
Toen mijn broer op zichzelf ging wonen en chello meenam, begrepen die sukkels niet dat de radio/tv niet opgezegd moest worden.
Ik maak het nog wel eens mee dat ik als monteur voor de klanten Chello moet bellen. Die gasten lezen gewoon alles voor vanaf het scherm, hebben bijna geen expertise in huis om zelf problemen op te lossen.
Mijn ouders betaalden de Radio en TV en mijn broer had dus Kwello.
Dus mijn broer betaalde van zijn eigen rekening internet.
Die sukkels van UPC schreven dus Chello van de rekening van mijn ouders, wat dus niet de bedoeling was.
Toen mijn broer op zichzelf ging wonen en chello meenam, begrepen die sukkels niet dat de radio/tv niet opgezegd moest worden.
Ik maak het nog wel eens mee dat ik als monteur voor de klanten Chello moet bellen. Die gasten lezen gewoon alles voor vanaf het scherm, hebben bijna geen expertise in huis om zelf problemen op te lossen.
Re: Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Tot op heden betaalde mijn vriendin het standaard kabelpakket RTV van UPC via Eneco.
En ik de digitale tv, telefoon en internet rechtstreeks aan UPC. Tot zo ver niets aan de hand. Tot aan vandaag.
Juridisch heb je 2 contracten:
- RTV: via jouw vriendin.
- Digitale tv, telefoon en internet via jou.
Dus mogen ze niet zomaar van 2 contracten 1 contract maken.
Doen ze wel, om het voor hunzelf gemakkelijker te maken.
Vandaag kreeg ik een brief van UPC dat ik alles rechtstreeks aan UPC moet betalen dus ook het tarief van het standaard RTV kabelpakket.
Op zich is hier niets mis mee.
Als jouw vriendin de RTV niet meer via Eneco naar UPC maar nu rechtstreeks naar UPC betaald is er niets aan de hand.
Waar ik sch**tziek van wordt zijn van die instanties die eenzijdig het contract aanpassen, of hun voorwaarden aanpassen.Na totaal 30 minuten in de wacht gezeten te hebben kreeg ik te horen dat het kabelpakket zomaar buiten mijn weten om op 1 januari jl. op mijn naam is gezet. Omdat de digtale tv pakket, telefonie en internet op mijn naam staan. Nu is mijn vraag mag of mocht UPC dit zomaar doen, zonder mijn toestemming?
Of hun betalingsvoorwaarden aanpassen en omdat het dan gelijk ingaat, vinden ze dat je maar accoord mee moet gaan, anders stoppen ze hun diensten.
(sommige woningbouwcoörperaties kunnen er ook wat van, maar dat terzijde.)
Volgens mij is het nog altijd zo dat als er een contractverandering is, dat het contract opnieuw opgesteld moet worden en dat die door beide partijen ondertekend moet worden.
Zolang je dat contract niet gekregen hebt en dat je getekend heb voor accoord, kan dat dus niet.
Re: Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Als jullie de voorwaarden hadden gelezen, dan hadden jullie geweten dat je NOOIT internet (Chello) kan krijgen, zonder basistelevisiepakket.Geplaatst op 05 Jan 2007 00:34 door ikbenik
Toen mijn broer nog bij mijn ouders woonde, had hij Chello.
Mijn ouders betaalden de Radio en TV en mijn broer had dus Kwello.
Dus mijn broer betaalde van zijn eigen rekening internet.
Die sukkels van UPC schreven dus Chello van de rekening van mijn ouders, wat dus niet de bedoeling was.
Toen mijn broer op zichzelf ging wonen en chello meenam, begrepen die sukkels niet dat de radio/tv niet opgezegd moest worden.
Het is dus logisch dat Chello via de televisiekabel van jullie ouders liep en daardoor op hun rekening kwam.
Wees maar blij voor je broer, ze hadden namelijk ook een nieuwe televisiekabel kunnen aanleggen en een nieuw televisieabonnement kunnen aanmaken voor je broer. Dat had hem dan vele euro's extra gekost.
Re: Wijziging kabelaansluiting/rtv van Eneco naar UPC
Waar het om gaat is dat het eerst wel kon, en dat een instantie de voorwaarden dermate aan gaat passen ZONDER de betrokkenen goed te informeren en waardoor dat opeens niet meer kan.Als jullie de voorwaarden hadden gelezen, dan hadden jullie geweten dat je NOOIT internet (Chello) kan krijgen, zonder basistelevisiepakket.
Het is dus logisch dat Chello via de televisiekabel van jullie ouders liep en daardoor op hun rekening kwam.
Je gaat accoord met de voorwaarden zoals het op je contract staat.
Zo zijn er instanties die hun voorwaarden stilzwijgend aanpassen zonder dit aan hun klanten te melden.
Vooral als het gaat om betalingen en betalingscondities (zelf meegemaakt) en zaken waarvoor dan een nieuw contract opgesteld moet worden en door beide partijen getekend moeten worden.