LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo alles-in-1 met decoders? (nog geen klant)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
stefan87

Ziggo alles-in-1 met decoders? (nog geen klant)

Ongelezen bericht door stefan87 »

Hallo,

Ik ben wegens de lokale adsl beperking van plan een ziggo abonnement af te sluiten en wel het alles-in-1 plus pakket.
Maar wat betreft televisie, mij is niet duidelijk of je bij het bestellen van alles-in-1 ook de standaard decoder krijgt.
En er staat wel een aanbieding van de interactieve decoder voor 99 euro, maar krijg je dan ook nog de standaard decoder erbij?
Wat ik ervan begrijp is dat je TV Standaard krijgt, als ik kijk bij wat je krijgt bij TV Standaard (als los abo), staat daar ook de standaard decoder gratis bij. Maar of dat ook zo is bij alles-in-1 weet ik niet.
Ik wil uiteindelijk digitale TV op 2 TV's hier in huis, dus ik begrijp dat ik 2 decoders nodig heb.
Nu wil ik best graag die aanbieding aan gaan, maar dan rest mij nog de vraag krijg je dan ook de gewone decoder erbij?
En zo niet, wat gaat een 2e decoder kosten als ik wel de aanbieding neem van de interactieve decoder?

Ik kom er niet zo goed uit op de website van ziggo, dus daarom vraag ik hier om informatie en advies.
Dus wat is de goedkoopste manier om alles-in-1 plus te krijgen met 2 decoders (liefst interactief) en wat zal dat dan ongeveer kosten?

Alvast bij voorbaat dank,
Stefan.

bprosman

Re: Ziggo alles-in-1 met decoders? (nog geen klant)

Ongelezen bericht door bprosman »

Je krijgt maar één decoder. Voor de 2e TV zul je een extra kaart moeten kopen (~20 Euro, je mag max. 5 kaarten). Een CI+ module zou kunnen (mits je een TV hebt met een CI+ Slot) of een decoder via marktplaats. Bij BCC kost de simpelste decoder 69,- Euro.

stefan87

bprosman schreef:Je krijgt maar één decoder. Voor de 2e TV zul je een extra kaart moeten kopen (~20 Euro, je mag max. 5 kaarten). Een CI+ module zou kunnen (mits je een TV hebt met een CI+ Slot) of een decoder via marktplaats. Bij BCC kost de simpelste decoder 69,- Euro.
Hartelijk dank voor de informatie, dat je ook andere decoders los in de winkels kon kopen die met ziggo werkten wist ik niet! Bedankt!

stefan87

Nog even één klein vraagje,
Als je alles-in-1 van ziggo neemt, dan heb je dus mbv een decoder digitale TV, maar ontvang je daarnaast ook nog gewoon de analoge SD TV?
En is dat te combineren? Bijv. één decoder en voor alle andere TV's ouderwets analoog, zou dat werken?

Nogmaals bvd,
Stefan

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

stefan87 schreef:
bprosman schreef:Je krijgt maar één decoder. Voor de 2e TV zul je een extra kaart moeten kopen (~20 Euro, je mag max. 5 kaarten). Een CI+ module zou kunnen (mits je een TV hebt met een CI+ Slot) of een decoder via marktplaats. Bij BCC kost de simpelste decoder 69,- Euro.
Hartelijk dank voor de informatie, dat je ook andere decoders los in de winkels kon kopen die met ziggo werkten wist ik niet! Bedankt!
Er zijn voor Ziggo meerdere merken decoders, en typen per merk. Humax en Samsung zijn 2 bekende leveranciers. De interactieve decoders zijn van Cisco meen ik. Een 2e decoder, zonder opname-functie of interactieve diensten, is 2e hands ~65 euro, en nieuw rond de 100 euro. Een CI+ module (waar de ziggo smartcard in gaat) is wat anders dan een complete decoder, en gaat in een geschikte TV. Een lijst met gecertificeerde TV staat op de site van Ziggo. Andere merken TV's kúnnen werken, maar bij problemen kan je logischerwijs niet bij Ziggo terecht. Let bij een keuze voor CI+ module ook even goed op het EAN nummer op de achterkant van de TV in kwestie, vaak zijn er van 1 type TV, toch nog subtiel per land verschillende versies, met mogelijk als gevolg een matig werkende CI+ module. Daarvan loopt ook een topic hier op het forum meen ik.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

stefan87 schreef:Nog even één klein vraagje,
Als je alles-in-1 van ziggo neemt, dan heb je dus mbv een decoder digitale TV, maar ontvang je daarnaast ook nog gewoon de analoge SD TV?
En is dat te combineren? Bijv. één decoder en voor alle andere TV's ouderwets analoog, zou dat werken?

Nogmaals bvd,
Stefan
Jahoor, dat werkt prima. Het is wel zo dat het analoge zenderaanbod verschraalt de laatste tijd, omdat ze delen van de analoge frequenties gebruiken om het digitale zenderpakket uit te kunnen breiden.

stefan87

sjohie schreef:
stefan87 schreef:...
Jahoor, dat werkt prima. Het is wel zo dat het analoge zenderaanbod verschraalt de laatste tijd, omdat ze delen van de analoge frequenties gebruiken om het digitale zenderpakket uit te kunnen breiden.
Vriendelijk bedankt :) dan weet ik nu zo'n beetje alles dat ik wil weten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je éénmaal (HD) digitaal gekeken hebt wil je niet meer (terug) naar Analoog hoor :wink:

Gesloten