LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo creeert monopoly

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
angel1978

Re: Ziggo creeert monopoly

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:Wat ik niet snap is waarom je TV van een andere provider zou willen hebben.
Ook het topic niet gelezen dus?
Ik Ben heel tevreden met ziggo inclusief TV. Julie4444 wil de TV niet, maar die wil helemaal geen TV, ook niet van een ander. Er dus ook niet voor betalen, maar zit dus vast aan Ziggo bij gebrek aan een goed werkend alternatief

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat heb ik gemist, maar goed. Technisch gewoon niet mogelijk.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

angel1978 schreef:
Student90 schreef:
lijfrente schreef:Je begrijpt hetnogsteeds niet, deze diensten horen bij het pakket Internet, of je gebruik van maakt of niet.
De vraag is hoe de abonnementskosten zijn opgebouwd. Zijn de kosten die berekend worden voor de extra's verwaarloosbaar?
Ik zou €10 tot €15 per maand niet echt verwaarloosbaar noemen...
Ik ook niet :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die kaartjes kosten vroeger € 10,- op de markt en een CI module heb je al vanaf € 50,-. Ziggo rekent voor de huur € 2,- per maand, zodat het omslag punt op 2,5 jaar ligt. Ziggo wil alleen niet dat je een keuze hebt tussen koop en huur, kennelijk levert huur Ziggo meer op dan koop.

bprosman

kennelijk levert huur Ziggo meer op dan koop.
Het heeft vanuit technisch / support oogpunt ook nog een voordeel. Je kunt "Life cycle management" doen op je apparatuur , ofwel... je hoeft geen "ouwe meuk" te blijven ondersteunen. Je kunt software updates "pushen" en je hebt controle over de geinstalleerde apparatuur, je hoeft maar een beperkte set te ondersteunen.
En ja, dat levert ook geld op.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

[Offtopic passage verwijderd door moderatie]

angel1978 schreef:Dat je het verplicht moet afnemen is dus nu wel duidelijk.
En natuurlijk betaal je er ook gewoon voor. Het zit gewoon bij de prijs in. Dat het niet anders kan doet daar niets aan af.
Als je dus echt geen tv nodig hebt, dan betaal je voor iets dat je niet gebruikt. Echter of het verschil nu echt zo groot is ( met bijvoorbeeld Internet only bij glas ) dat je daarvoor de overstap moet maken vraag ik me nog steeds af, maar dat kan ieder natuurlijk voor zichzelf uitmaken.
Exact.

@lijfrente: je hebt het fout. Zoals uitgelegd is er geen optie voor "alleen internet" over de kabel en door het monOpoly van Ziggo en gebrek aan andere alternatieven in mijn wijk ben ik dus gedwongen te betalen voor televisie, wat gewoon op de factuur gespecificeerd staat en in het begin zelfs apart werd afgeschreven. Accepteer dat gewoon en move on.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mei 2017 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd door moderatie

angel1978

Uiteindelijk is het verschil niet datgene wat op de factuur staat, maar het verschil in prijs met het produkt wat je daarvoor in de plaats neemt.
Welk internet only glasvezel abonnement had je in gedachten dan?

Julie4444

angel1978 schreef:Uiteindelijk is het verschil niet datgene wat op de factuur staat, maar het verschil in prijs met het produkt wat je daarvoor in de plaats neemt.
Welk internet only glasvezel abonnement had je in gedachten dan?
Bij mijn vorige woning hadden we glasvezel voor €30 per maand. De nieuwe bewoners zitten daar nu voor €37,50 met sneller internet. Omdat hier geen alternatieven zijn heb ik op dit moment geen specifiek abonnement in gedachten, maar er zijn genoeg snellere glasvezelopties voor onder de €50(+) die wij nu betalen. Lijkt me ook niet nodig tot hier daadwerkelijk plannen zijn om de infrastructuur aan te leggen.

angel1978

Maar je hebt nu €50+ zeg je terwijl je alleen internet gebruikt. Dit terwijl ziggo aan abonnement heeft voor €39,95. Waarom dan de duurdere optie? Als het jullie om de snelheid gaat, dan ga je nu ook geen glas krijgen voor die hogere snelheid voor €30.
Telfort is dan waarschijnlijk de goedkoopste voor die €37,50.

Julie4444

angel1978 schreef:Maar je hebt nu €50+ zeg je terwijl je alleen internet gebruikt. Dit terwijl ziggo aan abonnement heeft voor €39,95. Waarom dan de duurdere optie? Als het jullie om de snelheid gaat, dan ga je nu ook geen glas krijgen voor die hogere snelheid voor €30.
Telfort biedt wat dat betreft dus ook een prima alternatief. In ieder geval goedkoper en met superieure uploadsnelheid.

Wij zitten inderdaad op het middenpakket vanwege de noodzaak voor een uploadsnelheid van boven de 4 mbit/sec. Kabel is wat dat betreft naar omdat de upload/download ratio met een factor 10 verschilt. Bij glasvezel is dit geen probleem, omdat de techniek voor 1:1 upload/download geschikt is.

40 MBit up en down staat bij een willekeurige provider aangeboden voor €35 per maand. Een ander biedt voor dat bedrag 50 MBit up en down. Genoeg alternatieven dus, als je glasvezel kan krijgen teminste.. en dan besparen we ruim €15 (en vanaf juli 16,50) per maand terwijl we een superieur product krijgen voor minder geld. :wink:

angel1978

Julie4444 schreef:
angel1978 schreef:Maar je hebt nu €50+ zeg je terwijl je alleen internet gebruikt. Dit terwijl ziggo aan abonnement heeft voor €39,95. Waarom dan de duurdere optie? Als het jullie om de snelheid gaat, dan ga je nu ook geen glas krijgen voor die hogere snelheid voor €30.
Telfort biedt wat dat betreft dus ook een prima alternatief. In ieder geval goedkoper en met superieure uploadsnelheid.

Wij zitten inderdaad op het middenpakket vanwege de noodzaak voor een uploadsnelheid van boven de 4 mbit/sec. Kabel is wat dat betreft naar omdat de upload/download ratio met een factor 10 verschilt. Bij glasvezel is dit geen probleem, omdat de techniek voor 1:1 upload/download geschikt is.

40 MBit up en down staat bij een willekeurige provider aangeboden voor €35 per maand. Een ander biedt voor dat bedrag 50 MBit up en down. Genoeg alternatieven dus, als je glasvezel kan krijgen teminste.. en dan besparen we ruim €15 (en vanaf juli 16,50) per maand terwijl we een superieur product krijgen voor minder geld. :wink:
mwoah.. superieur valt nogal mee:

ziggo: 40/4 €39,95
telfort: 50/5 €30,-

Het is iets hoger en het is goedkoper, dat is zo.. Maar superieur gaat me wel wat ver.

Julie4444

angel1978 schreef:mwoah.. superieur valt nogal mee:

Het is iets hoger en het is goedkoper, dat is zo.. Maar superieur gaat me wel wat ver.
Mijn vergelijking neemt alleen opties mee die aan onze eisen voldoen. Je hebt hier dus 50/15 voor €50, versus 50/50 voor €35. Dat is een verschil van €15 per maand.

angel1978

Julie4444 schreef:
angel1978 schreef:mwoah.. superieur valt nogal mee:

Mijn vergelijking neemt alleen opties mee die aan onze eisen voldoen. Je hebt hier dus 50/15 voor €50, versus 50/50 voor €35. Dat is een verschil van €15 per maand.
Maar welke opties neem je mee dan?

Ik zie bij Ziggo: 150/15 voor €50
die 50/50 zie ik nergens, maar wellicht kijk ik niet goed.

Ik zit hier nu op €43, maar ben altijd geïnteresseerd in goedkoper...

Julie4444

Yes, 150/15 (typo :oops: )
Ik geloof dat die laatste twee XS4ALL en 50/50 Tweak voor €35. T-mobile doet dat voor €32,50, of 100/100 voor €35. Telfort zit met 100/100 op €37,50.

Allemaal in ieder geval onder de prijs die Ziggo met dank aan het monopoly momenteel incasseert.

bprosman

Die 1:10 is inderdaad standard bij kabel. Mag ik vragen waar je zon grote upload snelheid voor nodig hebt ?

john18

Ongelezen bericht door john18 »

alfatrion schreef:Die kaartjes kosten vroeger € 10,- op de markt en een CI module heb je al vanaf € 50,-. Ziggo rekent voor de huur € 2,- per maand, zodat het omslag punt op 2,5 jaar ligt. Ziggo wil alleen niet dat je een keuze hebt tussen koop en huur, kennelijk levert huur Ziggo meer op dan koop.
Je betaalt geen 2 euro per maand voor de smartcard. Je betaalt huur voor de ci module. En die kun je gewoon los kopen. Je hoeft geen huur te betalen! Ik heb 3 smartcards een humax decoder en een horizon box. Ik betaal geen huur.

Julie4444

bprosman schreef:Die 1:10 is inderdaad standard bij kabel. Mag ik vragen waar je zon grote upload snelheid voor nodig hebt ?
Het werk van mijn man vereist dit. Uploadsnelheden van minder dan 1 MB/sec zijn onvoldoende (en 4 MBit is daarom ook niet voldoende). Daarnaast doe ik zelf ook veel met videobestanden welke ik upload voor mijn werk. Als je werkt met bestanden van een paar GB duurt dat veel te lang. Zeker als je ook nog eens met meer dan 1 persoon tegelijk actief bent.

Gesloten