LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo gecertificeerde 1.2 CI+ modules werken niet meer

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
m-snel

Ziggo gecertificeerde 1.2 CI+ modules werken niet meer

Ongelezen bericht door m-snel »

Ik kijk al jaren met 4 televisies via gecertificeerde CI+ 1.2 naar Ziggo. Nu had ik 2 maanden geleden een nieuwe Ziggo gecertificeerde TV gekocht waarin deze module het ineens niet meer deed. Deed ik de module in een andere TV werkte het wel.

Na enig onderzoek op internet bleek dat modules van versie 1.2 (nogmaals Ziggo gecertificeerd) een software update nodig hebben in nieuwe TV's van na 2013 ivm een wijziging in het CI+ protocol voor de interactieve diensten. Ziggo bood deze update aan, maar heeft deze om onbegrijpelijke redenen in 2014 van het netwerk gehaald. Het probleem heb ik aangemeld bij stichting COAX (na divers vruchteloos contact met de helpdesk) en daarna nam Ziggo contact met me op en heeft een nieuwe 1.3 module gestuurd (met de helpdesk was het enige advies... koop maar een nieuwe, wat vreemd is bij Ziggo gecertificeerde producten die door een wijziging van Ziggo zelf niet meer werken). Maar probleem opgelost zou je denken (al was het heel omslachtig)...

Echter heb ik nu ook een andere televisie moeten vervangen omdat deze stuk was en nu loop ik WEER tegen dit probleem aan. Via de helpdesk kunnen/willen ze me weer niet helpen.

Ziggo wil u hier eens op reageren omdat zowel de 1.2 modules als televisies door Ziggo gecertificeerd zijn en er geen structurele oplossing is (en waarschijnlijk heel veel mensen hier tegenaan lopen die hun TV vervangen). Ik koop Ziggo gecertificeerde producten in de verwachting dat deze ondersteund zijn en dus werken en als Ziggo de 1.2 modules moedwillig niet meer willen ondersteunen (wat blijkt door het verwijderen van de software update) zouden ze minimaal een oplossing moeten bieden.

De oplossing zou kunnen zijn
1. De software update weer op het netwerk plaatsen
2. De module kosteloos vervangen (bijvoorbeeld door insturen van de oude module tegen fraude) indien er een TV van na 2013 gebruikt wordt.

Ziggo legt nu eenzijdig het probleem bij de consument die dan maar een nieuwe moet aanschaffen (ondanks dat zowel module als TV door henzelf gecertificeerd zijn) terwijl ze de module zelf gecertificeerd hebben zonder daarbij een einddatum te melden en de module zelf technisch niet defect is.

sylvesterb

Re: Ziggo gecertificeerde 1.2 CI+ modules werken niet meer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Beetje dom om terwijl je het weet weer een TV te kopen met een 1.2CI+ module?
En heb je het al geprobeerd bij de TV fabrikant die plakt het stickertje erop en betaald Ziggo hiervoor?

Gesloten