LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo gunt autistische knul geen voetbal op TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
woodyk

Ziggo gunt autistische knul geen voetbal op TV

Ongelezen bericht door woodyk »

Sinds begin november 2008 heb ik mijn zoon aangemeld bij Ziggo voor een abonnement op enkele pakketten voor digitale TV. Hij heeft een autistische stoornis en woont onder begeleiding in een huis samen met 3 andere bewoners met een autistische stoornis. Van het begin af aan heeft hij periodes, dat hij geen digitale TV kan ontvangen, ook nu doet digitale TV het al enige dagen weer niet. De verschuldigde bedragen worden niet van zijn rekening afgeschreven, maar van de bankrekening van een andere bewoner, die een internetabonnent bij Ziggo heeft. De vader van deze bewoner laat natuurlijk deze bedragen terugboeken. Niet alleen hij, maar ook ik heb diverse malen contact met Ziggo opgenomen. Op brieven ontvang ik geen antwoord, als ik het contactformulier op de website invul krijg ik of geen reactie of een onduidelijk antwoord in gebrekkig Nederlands en telefonisch krijg ik maar niet iemand aan de lijn die wijzigingen in het klantenbestand kan aanbrengen of wordt de verbinding verbroken. Dit alles heeft mij al uren tijd gekost en het nodige geld (opbellen is niet gratis!). Maar het ergste is, dat mijn zoon geen digitale TV meer kan ontvangen. Voetbal is voor hem alles, maar dankzij Ziggo kan hij niet van zijn abonnement op Eredivie Live, Sport 1 en Film 1 genieten. :cry:

D1RK

Re: Ziggo gunt autistische knul geen voetbal op TV

Ongelezen bericht door D1RK »

Als iemand anders TV en Internet in gezamelijke huishouding afneemt zal dit digitale er ook bij komen.
U heeft daar 1 kabel die op 1 bankrekening staat.

Als je het via de betaler van Kabel TV naast Internet ook de Digitale TV laat betalen, dus U aan deze persoon en die mag het aanvragen.

Vermoedelijk weet de internet persoon van niets en heeft het terug gedraaid.

Meestal zitten meerdere bewoners op 1 kabel aansluiting en zij gaan dan er vanuit dat het een normaal gezin is.

Dus de hoofdbewoner die de rekening betaalde moet het aanvragen en U moet dan deze persoon betalen.

woodyk

Hallo Dirk,
We hebben aan Ziggo al diverse malen proberen te benaderen, maar zoals je in mijn eerste bericht kunt lezen, lukt dit niet of ik krijg een reactie in gebrekkig Nederlands, die niet te lezen.
Bij de aanmelding van de smartcard en alle correspondentie geven we duidelijk een toevoeging op het huisnummer aan, namelijk het kamernummer.

De andere bewoner is ook een autistische knul en dan kun je hem niet iets laten aanvragen en dan mijn zoon, de verschuldigde bedragen weer aan hem laten betalen. Ook wisselen de bewoners in dat huis regelmatig. Overigens heeft die andere bewoner inmiddels zijn internetabonnement opgezegd en toch worden nog steeds de verschuldigde bedragen van mijn zoon bij hem afgeschreven.
Volgens mij is mijn zoon nu de enige bewoner die iets van Ziggo afneemt.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ woodyk,

Op wiens naam staat de kabel-aansluiting?

woodyk

Hallo, de gewone kabelaansluiting staat op naam van Amarant. Dat is de instelling waar bij mijn opgenomen is. Voordat ik de smartcard heb aangemeld, heb ik telefonisch en via e-mail contact gehad met Ziggo. Er werd toen gezegd, dat de digitale TV-aansluiting gewoon op naam van mijn zoon kon staan. Wel moest ik bij aanmelding zijn kamernummer vermelden. Dit heb ik dus gedaan. Toch is de aansluiting op naam van een bewoner met een ander kamernummer gezet.

Het meest vervelende vind ik (eigenlijk gewoon ONBESCHOFT), dat Ziggo niet eens de moeite neemt om brieven en e-mailberichten te beantwoorden. De ene keer, dat ik wel een antwoord via e-mail krijg, is het in zo'n gebrekkig Nederlands geschreven, dat er echt geen touw aan vast te knopen is.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Dus, kortgezegd klopt de administratie bij Ziggo (weer eens) niet.
Enige advies dat ik je kan geven is bellen, reageren ze sneller op dan e-mail.

Probeer ze in de ochtend te bellen, dan is de wachttijd minder.

Quintus Sertorius

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Hoe rot het ook is ik vind het altijd weer frapand dat mensen de aandoeningen/ziektes van iemand gebruiken als ze problemen met een product hebben. Volgens mij staat dat totaal buiten het feit waarover het probleem gaat. De Thread titel doet meer denken dat Ziggo express een zielig autistisch ventje probeerd dwars te liggen en dat is natuurlijk wel een beetje krom!

woodyk

Hallo Quintus,
Ik kan je reactie begrijpen en natuurlijk ligt Ziggo niet expres mijn autistische zoon dwars. Ziggo ligt bijna iedereen dwars, hij is jammer genoeg geen uitzondering.

Wat het extra vervelend maakt, is dat onze zoon vanwege medische problemen niet mag sporten, dus ook niet mag voetballen. Door zijn autisme heeft hij geen vrienden, het enige wat hij heeft is voetbal kijken. Ook dat is nu dus niet mogelijk. Hij werkt 3 halve dagen in de week, de rest ... vul zelf maar in.

Voor ons is TV kijken bijzaak, echter niet voor onze zoon. Wat ik wilde aangeven was, dat door een lullig administratief foutje van Ziggo, hij niet kan genieten van het enige echte leuke in zijn leven: voetbal kijken. En het erge is, dat Ziggo niet eens de moeite doet om de fout te herstellen.

Quintus Sertorius

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Een aangetekende brief is wellicht een optie. Hoewel ik nog nooit problemen met ziggo heb is het natuurlijk nooit de bedoeling dat het zo moet gaan. Als ze het probleem niet kunnen/willen oplossen zou ik de hele boel gewoon stopzetten.

En, ik weet niet of het van toepassing is hier, is het misschien verstanding door een persoon te laten bellen die een wat gewichtige stem heeft en kennis heeft van zaken. Meestal gaan ze wel door de knieen als je een heel lijstje feiten opnoemd die zij gewoonweg niet kunnen ontkennen en zo dus het probleem wel moeten oplossen.

woodyk

Er zijn al twee aangetekende brieven verstuurd. De eerste midden november, de tweede begin januari.
Bellen hebben we ook geprobeerd. De verbinding werd vaak verbroken na tientallen minuten. En de keren, dat we iemand te spreken kregen, werd ons verteld, dat niemand van de helpdesk de naam van een contractant in het adresbestand kan aanbrengen. Dit moet schriftelijk of via e-mail. Schriftelijk ontvangen we geen antwoord. Op e-mail berichten ontvangen we of geen antwoord of een erg onduidelijk antwoord in zeer gebreikkig Nederlands.

We weten gewoon niet meer wat te doen !!!

Gesloten