LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo interactieve televisie problemen.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mwjvisser

ziggo interactieve televisie problemen.

Ongelezen bericht door mwjvisser »

hallo

ik heb op maandag 16-05-2011 een interactieve ontvanger (Samsung smt-h3102) gekocht voor Ziggo interactieve televisie.

nu bleek nadat ik alles correct had aangesloten het interactieve gedeelte niet werkte hierop heb ik op donderdag 19-05-2011 Ziggo gebeld met de vraag hoe dit kon.

mij werd verteld dat ik hiervoor een interactief basis pakket moest activeren.
ik heb toen gelijk maar gekozen voor het interactief totaal pakket.
mij werd toen verteld dat dit pakket na afsluiting na 2 uur moest werken.

hierop heb ik gewacht tot de volgende ochtend.(20-05-2011)
dus zo gezegd zo gedaan ik de volgende ochtend met goede hoop weer proberen en helaas het werkte nog steeds niet.

Hierop weer Ziggo gebeld en het verhaal voor gelegd.
Nu heb ik in 45/50 minuten tijd de hele installatie procedure door gelopen met de Ziggo klanten service aan de lijn.
Deze vertelde mij daarna dat als het na de gestelde 2 uur niet zou werken, ik weer moest bellen en er dan kosten loos een monteur naar mij toe werd gestuurd om het probleem op te sporen.

helaas kwam ik er s'avonds weer achter dat het niet werkte toch weer 2 dagen gewacht in de hoop dat het probleem in die tijd opgelost zou zijn.

op maandag ochtend(23-05-2011) weer de Ziggo klanten service gebeld en het probleem voor gelegd.

nu kreeg ik een totaal ander verhaal te horen.
er werd mij verteld dat het signaal wat uit mijn versterker kwam te zwak was voor interactieve tv (74%) dit was voor mij de eerste keer dat mij dit verteld werd.

ik heb toen gevraagd wanneer Ziggo mij de kosteloze monteur kon sturen, om het probleem op te lossen.
Omdat mij dit verteld was door de Klanten service medewerker op vrijdag (20-05-2011)
toen bleek dat dit helemaal niet kosteloos is.

Dus met andere woorden ik mag wel een abonnement afsluiten voor interactieve TV(dus wel betalen en niet kijken) en dan ook nog eens de kosten voor een monteur gaan betalen die het allemaal werkend moet krijgen tegen een bedrag van 50 euro voor 30 minuten.
terwijl mij verteld was dat dit door Ziggo opgelost zou worden op hun kosten.

wat kan ik hieraan doen??

Dirkie

Re: ziggo interactieve televisie problemen.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschien kunt U Uw vraag beter stellen op het forum van de Ziggo gebruikers. Er kunnen namelijk een aantal oorzaken zijn van uw problemen en misschien vind U daar een oplossing.
Laatst gewijzigd door Dirkie op 24 mei 2011 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkie

Citaat:
er werd mij verteld dat het signaal wat uit mijn versterker kwam te zwak was voor interactieve tv (74%) dit was voor mij de eerste keer dat mij dit verteld werd.
ik heb toen gevraagd wanneer Ziggo mij de kosteloze monteur kon sturen, om het probleem op te lossen.
Dit betekent dat je bekabeling binnenshuis niet goed is aangesloten, die kosten zijn voor je zelf.
Dit is wel erg kort door de bocht. Er kunnen vele oorzaken zijn voor een zwak signaal. Overigens is 74% geen zwak signaal. Mijn ontvanger werkt met minder (rond de 60%) wel goed. Het is niet de sterkte, maar de kwaliteit, die van belang is. Die moet namelijk wel 100% zijn. En als het signaal te zwak is, dan kan dat ook komen, doordat er een te zwak signaal binnenkomt. Het hoeft dus zeker niet aan de binnenbekabeling te liggen.
En het is ook niet zo, dat je voor interactieve televisie een pakket moet nemen. Ik heb geen interactief pakket. Toch is de status van de interactieve televisie goed. Maar als ik er van gebruik zou maken, moet ik (zonder pakket) apart betalen. Als het ledje constant brand (en dus niet knippert) werkt interactieve televisie (op mijn ontvanger, een Cisco).

Dirkie

Kan best kort door de bocht zijn mijn reactie, maar ts geeft ook erg summiere info. Is voor mij nog maar de vraag of alles is aangesloten zoals het in de handleiding is aangegeven.
Als de informatie te summier is, dan kun je het probleem ook niet oplossen. Vandaar dat tot nu toe alleen tips kan geven om het probleem op te lossen, meer niet.
En ook probeerde ik aan te geven, dat de helpdesk van Ziggo er in eerste instantie naast zat, omdat er geen interactief pakket nodig is om interactieve televisie aan de gang te krijgen. Maar dat kan ook aan de vraag van TS gelegen hebben, dat kan ik zo niet beoordelen.
Bijkomend probleem is dat TS ook nog niet gereageerd heeft, dus het blijft gissen.

mwjvisser

de kwaliteit van mijn signaal is 100% de kabels zijn allemaal correct aangesloten. dus hier kan het niet aan liggen.

mwjvisser

jazeker alles aangesloten zoals het hoort te zijn.

Ziggo-webteam_Alex

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Als je via een privébericht mij je gegevens geeft, dan ik even kijken wat ik voor je kan betekenen. Heeft u ook al via ziggo-gebruikers.nl uw vraag gesteld?

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Veel voorkomend. TS zegt een versterker te hebben.
Deze MOET retour geschikt zijn voor ITV anders zal ITV
dus nooit werken. Een bij de bouwmarkt gekochte versterker is vrijwel nooit retour geschikt. Wil je het goed doen schaf dan een Tratec FDU-44 aan (a 49,95) dan zal het wel werken.

Gesloten