LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Hallo,
Ik ben sinds half december 2020 klant van Ziggo ze leveren telefoon, internet en televisie. Programma's opnemen is voor ons heel belangrijk en biedt Ziggo dat dan ook als dienst (moet je wel extra voor betalen EURO14,50). We komen van KPN en zijn i.v.m. met kosten (KPN is duur) overgestapt naar Ziggo maar we hebben daar nu al spijt van. Het opnemen verloopt allesbehalve goed. Als je een Serie programmeert voor opname dat zegt het programma dat de serie wordt opgenomen maar niets is minder waar. Afleveringen worden niet opgenomen van de serie of de gehele serie wordt niet opgenomen. Zeer irritant is dat.
Nu heeft Ziggo ook een forum (de Ziggo Community) en heb ik daar het probleem gemeld en blijk ik niet de enige te zijn. Op het forum zijn al 3211 opmerking aangaande dit onderwerp te vinden. En sleept dit blijkbaar al 2 jaar.
Ik ben het verder nog aan het onderzoeken en heb vandaag officieel een klacht ingediend (telefonisch) bij de Ziggo klantenservice maar daar werd ik niet veel wijzer van, ik werd doorverbonden naar de technische dienst maar na 4 minuten te hebben gewacht heb ik opgehangen (er werd niet opgenomen). Ik probeer het morgen nog een keer.
Wat ik wil is dat Ziggo 14,50 van mijn factuur in mindering brengt omdat ze een service waar ik wel voor betaal niet kunnen leveren.
Nu vraag ik me af of er hier ook medestanders te vinden zijn die met hetzelfde probleem zitten.
Wellicht dat het zo groot kan worden dat er voor Radar een item inzit voor een uitzending.
Grt, Marcel
Ik ben sinds half december 2020 klant van Ziggo ze leveren telefoon, internet en televisie. Programma's opnemen is voor ons heel belangrijk en biedt Ziggo dat dan ook als dienst (moet je wel extra voor betalen EURO14,50). We komen van KPN en zijn i.v.m. met kosten (KPN is duur) overgestapt naar Ziggo maar we hebben daar nu al spijt van. Het opnemen verloopt allesbehalve goed. Als je een Serie programmeert voor opname dat zegt het programma dat de serie wordt opgenomen maar niets is minder waar. Afleveringen worden niet opgenomen van de serie of de gehele serie wordt niet opgenomen. Zeer irritant is dat.
Nu heeft Ziggo ook een forum (de Ziggo Community) en heb ik daar het probleem gemeld en blijk ik niet de enige te zijn. Op het forum zijn al 3211 opmerking aangaande dit onderwerp te vinden. En sleept dit blijkbaar al 2 jaar.
Ik ben het verder nog aan het onderzoeken en heb vandaag officieel een klacht ingediend (telefonisch) bij de Ziggo klantenservice maar daar werd ik niet veel wijzer van, ik werd doorverbonden naar de technische dienst maar na 4 minuten te hebben gewacht heb ik opgehangen (er werd niet opgenomen). Ik probeer het morgen nog een keer.
Wat ik wil is dat Ziggo 14,50 van mijn factuur in mindering brengt omdat ze een service waar ik wel voor betaal niet kunnen leveren.
Nu vraag ik me af of er hier ook medestanders te vinden zijn die met hetzelfde probleem zitten.
Wellicht dat het zo groot kan worden dat er voor Radar een item inzit voor een uitzending.
Grt, Marcel
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Het verschil tussen een startpakket of een compleet pakket is inderdaad 14,50 maar naast extra als opnemen heeft u nu ook een snellere internet snelheid
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Die 14.50 is inderdaad het verschil tussen twee pakketten en dus niet voor alleen programma's opnemen. Iets waar ik overigens nog nooit een probleem mee gehad heb.
Justmeagain
vindt dit leuk
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
U zou een tweedehands Humax 5200 decoder kunnen aanschaffen voor een paar tientjes, die heeft twee tuners en een ingebouwde harde schijf om op te nemen.
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Opnemen werkt hier prima. Waarschijnlijk doet u iets fout?
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Laat het u een troost zijn, want bij KPN is het de laatste tijd ook kommer en kwel.
Na de laatste hoogst noodzakelijke update vanwege de vele problemen, zijn alle opgenomen programma's spoorslags verdwenen en KPN 'weet van niets en komt van nergens'.
Momenteel werkt het redelijk, maar daar is het dan ook wel mee gezegd.
Na de laatste hoogst noodzakelijke update vanwege de vele problemen, zijn alle opgenomen programma's spoorslags verdwenen en KPN 'weet van niets en komt van nergens'.
Momenteel werkt het redelijk, maar daar is het dan ook wel mee gezegd.
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Volgens mij heb ik nog ergens een videorecorder staan. Iemand belangstelling?
Justmeagain
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Justmeagain
vindt dit leuk
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Bij jullie Lady1234 en cherokee werkt het opnemen wel, mag ik weten welke Ziggo mediabox jullie gebruiken.
Is dat de Next of de XL?
Is dat de Next of de XL?
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Ik heb sinds een maand of twee drie de Next, maar voorheen de XL endaar werkte het opnemen ook prima op. Dat XL werkte niet zo flitsend als de Next en op de Next kan je, als je dat wil, veel meer opnemen.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Gelukkig geen Video. 2000
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Onzin, dat jij of ik geen probleem hebben wil niet zeggen dat anderen meteen iets fout doen als ze wel een probleem hebben.
Ik krijg al jaren genoeg updates van ziggo waarin zij aangeven welke problemen zij verholpen hebben mbt opnemen, tv gids etc.
De community is er ook niet voor niets, voordat je weer eens aan de helpdesk hangt en je de standaardriedeltjes weer te verduren krijgt....stekker eruit.
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
@jonis
Maak u niet zo dik. Niet gezien dat er een vraagteken achter staat?
Maak u niet zo dik. Niet gezien dat er een vraagteken achter staat?
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Hier met een mediabox next werkt het prima, al neem je dan technisch gesproken niks op, maar bewaar je het in de could bij Ziggo. Mooi systeem, lekker klein kastje ook wat een heel stuk zuiniger is dan de horizon box, en ook niet warm wordt.
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Ik denk dat het verstandig is om eerst de gebruiksaanwijzing goed door te lezen, hoe je programma's op neem. Om helemaal uit te sluiten dat jij niks verkeerds doet, laat het ook door iemand anders uitproberen of het die gene wel lukt.
Nog steeds geen resultaat, normaal adviseer ik je om over te stappen. Echter ga ik vanuit dat je een contract hebt voor minimaal een jaar.
Dien een officiële klacht schriftelijk (per mail, of per chat) in en bewaar alle communicatie.
Als dat geen succes heeft, dien daarna je zaak aan bij geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... iediensten). De andere persoon die ook geprobeerd heeft om programma op te nemen (en daarna te bekijken) kan een getuigenverklaring indienen.
Je kunt ook eisen om de hele abbonoment op te zeggen (in plaats van alleen de opname service), om daarna bij een andere provider een abonnement afsluiten.
Nog steeds geen resultaat, normaal adviseer ik je om over te stappen. Echter ga ik vanuit dat je een contract hebt voor minimaal een jaar.
Dien een officiële klacht schriftelijk (per mail, of per chat) in en bewaar alle communicatie.
Als dat geen succes heeft, dien daarna je zaak aan bij geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... iediensten). De andere persoon die ook geprobeerd heeft om programma op te nemen (en daarna te bekijken) kan een getuigenverklaring indienen.
Je kunt ook eisen om de hele abbonoment op te zeggen (in plaats van alleen de opname service), om daarna bij een andere provider een abonnement afsluiten.
Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar
Ik heb jaren lang de Horizon gehad en nu alweer enige tijd de next.
Bij beide boxen ging en gaat opnemen prima.
Wel moet je even controleren of het opnemen is gelukt.
Lees even rustig en aandachtig de gebruiksaanwijzing door.
Bij beide boxen ging en gaat opnemen prima.
Wel moet je even controleren of het opnemen is gelukt.
Lees even rustig en aandachtig de gebruiksaanwijzing door.