LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Had een recorder gekocht waarmee je digitale tv kunt opnemen van het merk Humax 5300c.
Dit staat vermeld op de website:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... instellen/
Heb je een digitale ontvanger of recorder van het merk Humax of Samsung? Dan heb je een frequentie en netwerk-ID nodig. De frequentie en het netwerk-ID is in heel Nederland hetzelfde.
Het is de frequentie 474 megehertz, Netwerk-ID. De symbool waarde wordt niet vermeld, maar die kun je op auto zetten.
Vervolgens blijkt dat die frequentie niet in heel Nederland hetzelfde is! Maar dat weet de klantenservice van Ziggo kennelijk niet. De frequentie in Friesland blijkt 164MHz te zijn.
Verder zeggen ze ten onrechte dat je een smartcard van Ziggo moet hebben. Anders werkt het toestel niet. De medewerkster moest ook nog navraag doen bij de vraagbaak. Ook dat is niet waar, zonder smartcard heb je ook FTA zenders, waarvoor geen smartcard vereist is. Al met al loopt de fusering met UPC niet goed.
De MediaMaerkt had mij een USB stick verkocht om op te kunnen nemen met de Humax. Maar helaas dat kan niet staat in de handleiding. Dat kan alleen met een externe harde schijf. Deze heb ik van het weekend geregeld. Het toestel werkte naar behoren. Maar helaas de externe schijf wordt opeens niet meer herkend. Vandaag ga ik het proberen met een nieuwe externe harde schijf voor de Humax.
Dit staat vermeld op de website:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... instellen/
Heb je een digitale ontvanger of recorder van het merk Humax of Samsung? Dan heb je een frequentie en netwerk-ID nodig. De frequentie en het netwerk-ID is in heel Nederland hetzelfde.
Het is de frequentie 474 megehertz, Netwerk-ID. De symbool waarde wordt niet vermeld, maar die kun je op auto zetten.
Vervolgens blijkt dat die frequentie niet in heel Nederland hetzelfde is! Maar dat weet de klantenservice van Ziggo kennelijk niet. De frequentie in Friesland blijkt 164MHz te zijn.
Verder zeggen ze ten onrechte dat je een smartcard van Ziggo moet hebben. Anders werkt het toestel niet. De medewerkster moest ook nog navraag doen bij de vraagbaak. Ook dat is niet waar, zonder smartcard heb je ook FTA zenders, waarvoor geen smartcard vereist is. Al met al loopt de fusering met UPC niet goed.
De MediaMaerkt had mij een USB stick verkocht om op te kunnen nemen met de Humax. Maar helaas dat kan niet staat in de handleiding. Dat kan alleen met een externe harde schijf. Deze heb ik van het weekend geregeld. Het toestel werkte naar behoren. Maar helaas de externe schijf wordt opeens niet meer herkend. Vandaag ga ik het proberen met een nieuwe externe harde schijf voor de Humax.
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
En hoeveel zenders heb je dan ?Ook dat is niet waar, zonder smartcard heb je ook FTA zenders, waarvoor geen smartcard vereist is.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Alle regionale omroepen, Nederland 1-3 in HD, de commerciële omroepen van RTL en SBS m.u.v. SBS9. Verder nog 3 lokale omroepen. Ik weet niet exact het aantal maar wel heel veel in iedergeval.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
De handleiding van de Humax lees je wel, maar die van Ziggo niet? Daar staan gewoon alle frequenties in.gezondheid schreef:Had een recorder gekocht waarmee je digitale tv kunt opnemen van het merk Humax 5300c.
Dit staat vermeld op de website:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... instellen/
Heb je een digitale ontvanger of recorder van het merk Humax of Samsung? Dan heb je een frequentie en netwerk-ID nodig. De frequentie en het netwerk-ID is in heel Nederland hetzelfde.
Het is de frequentie 474 megehertz, Netwerk-ID. De symbool waarde wordt niet vermeld, maar die kun je op auto zetten.
Vervolgens blijkt dat die frequentie niet in heel Nederland hetzelfde is! Maar dat weet de klantenservice van Ziggo kennelijk niet. De frequentie in Friesland blijkt 164MHz te zijn.
Verder zeggen ze ten onrechte dat je een smartcard van Ziggo moet hebben. Anders werkt het toestel niet. De medewerkster moest ook nog navraag doen bij de vraagbaak. Ook dat is niet waar, zonder smartcard heb je ook FTA zenders, waarvoor geen smartcard vereist is. Al met al loopt de fusering met UPC niet goed.
De MediaMaerkt had mij een USB stick verkocht om op te kunnen nemen met de Humax. Maar helaas dat kan niet staat in de handleiding. Dat kan alleen met een externe harde schijf. Deze heb ik van het weekend geregeld. Het toestel werkte naar behoren. Maar helaas de externe schijf wordt opeens niet meer herkend. Vandaag ga ik het proberen met een nieuwe externe harde schijf voor de Humax.
Met een nieuwe externe harde schijf gaat het je ook niet lukken.
Wat is nu eigenlijk je doel van dit verhaal?
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
De handleiding van de Humax lees je wel, maar die van Ziggo niet? Daar staan gewoon alle frequenties in.
Het toestel is gekocht bij Media Markt, daar zat geen handleiding van Ziggo bij. Op de gekozen internet website staat dat alle frequenties in heel Nederland hetzelfde zijn. Dus dan mag je daar vanuit gaan of niet?
Met een nieuwe externe harde schijf gaat het je ook niet lukken.
Kunt u uitleggen waarom dat niet gaat lukken? In beginsel werkte hij goed met de externe harde schijf maar daarna wilde het niet meer. Het systeem is er juist voor om programma's op te nemen met externe harde schijf die aangesloten kan worden op het apparaat.
Wat is nu eigenlijk je doel van dit verhaal?
Dat de klantenservice verkeerde informatie verstrekt dat ik het toestel moest laten zoeken op 464MHz terwijl dat niet de juiste frequentie is. Het toestel werkt dan niet. Gelukkig kreeg ik gisteren wel een medewerker te pakken die de juiste informatie had. Verdere doel is mensen te vertellen dat je helemaal geen extra abonnement nodig bent voor 15 euro extra per maand maar doch ook digitale televies zenders tot je beschikking hebt in het basis pakket.
Het toestel is gekocht bij Media Markt, daar zat geen handleiding van Ziggo bij. Op de gekozen internet website staat dat alle frequenties in heel Nederland hetzelfde zijn. Dus dan mag je daar vanuit gaan of niet?
Met een nieuwe externe harde schijf gaat het je ook niet lukken.
Kunt u uitleggen waarom dat niet gaat lukken? In beginsel werkte hij goed met de externe harde schijf maar daarna wilde het niet meer. Het systeem is er juist voor om programma's op te nemen met externe harde schijf die aangesloten kan worden op het apparaat.
Wat is nu eigenlijk je doel van dit verhaal?
Dat de klantenservice verkeerde informatie verstrekt dat ik het toestel moest laten zoeken op 464MHz terwijl dat niet de juiste frequentie is. Het toestel werkt dan niet. Gelukkig kreeg ik gisteren wel een medewerker te pakken die de juiste informatie had. Verdere doel is mensen te vertellen dat je helemaal geen extra abonnement nodig bent voor 15 euro extra per maand maar doch ook digitale televies zenders tot je beschikking hebt in het basis pakket.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Die zit bij je smartcardgezondheid schreef: Het toestel is gekocht bij Media Markt, daar zat geen handleiding van Ziggo bij.
Nog nooit een fout op eeen website gezien? Wist je dat je ze dan gewoon even kan bellen om er op te wijzen?gezondheid schreef: Op de gekozen internet website staat dat alle frequenties in heel Nederland hetzelfde zijn. Dus dan mag je daar vanuit gaan of niet?
En dat zal zich gaan herhalengezondheid schreef:Kunt u uitleggen waarom dat niet gaat lukken? In beginsel werkte hij goed met de externe harde schijf maar daarna wilde het niet meer.
De klantenservice?????gezondheid schreef:Dat de klantenservice verkeerde informatie verstrekt dat ik het toestel moest laten zoeken op 464MHz terwijl dat niet de juiste frequentie is. Het toestel werkt dan niet.
Waar was die medewerker van?gezondheid schreef:Gelukkig kreeg ik gisteren wel een medewerker te pakken die de juiste informatie had.
Ontvang jij zonder smartcard het volledige basispakket dan?gezondheid schreef:Verdere doel is mensen te vertellen dat je helemaal geen extra abonnement nodig bent voor 15 euro extra per maand maar doch ook digitale televies zenders tot je beschikking hebt in het basis pakket.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
En als je die informatie vraagt aan de klantenservice zeggen ze dat je abonnement moet hebben voor digitale televisie.... Ziggo was bijna een klant kwijt geweest. Ik vind de website structuur erg onduidelijk. Bij UPC kon ik de boel beter vinden.
Bij het toestel geen smartcard gekocht kon ook zonder volgens Media Markt. Als ik met smartcard wilde, dan moest ik volgens Media Markt 25 euro per maand extra betalen.
Hoezo gaat die harde schijf dan steeds kapot? Waaruit blijkt dat? Ik bel zo met Humax maar die klantenservice is niet bereikbaar tussen 12 en 13 uur.
Bij het toestel geen smartcard gekocht kon ook zonder volgens Media Markt. Als ik met smartcard wilde, dan moest ik volgens Media Markt 25 euro per maand extra betalen.
Hoezo gaat die harde schijf dan steeds kapot? Waaruit blijkt dat? Ik bel zo met Humax maar die klantenservice is niet bereikbaar tussen 12 en 13 uur.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Je zit nog steeds bij UPC.gezondheid schreef:En als je die informatie vraagt aan de klantenservice zeggen ze dat je abonnement moet hebben voor digitale televisie.... Ziggo was bijna een klant kwijt geweest. Ik vind de website structuur erg onduidelijk. Bij UPC kon ik de boel beter vinden.
Dus jij koopt een decoder, om zenders die je zonder decoder kan ontvangen op te nemen?
Wel eens van uitzending gemist gehoord?
Waar zou je trouwens die 25 euro per maand extra voor moeten betalen?
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Harddisk wel geformatteerd op de Humax ?
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Ja dat doet de Humax zelf.
Inmiddels gebeld met Humax. Zij adviseren om de energie spaarstand uit te zetten omdat de hardeschijf wat meer energie verbruikt. Daarmee zou het euvel verholpen moeten zijn. Dit ga ik zo even uitproberen.
Inmiddels gebeld met Humax. Zij adviseren om de energie spaarstand uit te zetten omdat de hardeschijf wat meer energie verbruikt. Daarmee zou het euvel verholpen moeten zijn. Dit ga ik zo even uitproberen.
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
De commerciele zenders zijn bij mij nog steeds gelocked. Ned 1-3 krijg ik inderdaad, wat regionale zenders en wat promotie zenders (Ziggo).Alle regionale omroepen, Nederland 1-3 in HD, de commerciële omroepen van RTL en SBS m.u.v. SBS9. Verder nog 3 lokale omroepen. Ik weet niet exact het aantal maar wel heel veel in iedergeval.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Dan ga jij nu vast actie ondernemen omdat je stroomgebruik omhoog gaat.gezondheid schreef: Zij adviseren om de energie spaarstand uit te zetten omdat de hardeschijf wat meer energie verbruikt.
Je harde schijf werkte toch in eerste instantie naar behoren? Gebruikte die toen minder energie en is dat nu opeens omhoog gegaan?
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Als je het apparaat terug brengt naar de fabrieksinstellingen dan gaat die optie automatisch aan. Voor wat betreft energie zuinigheid: De Rebox had in een latere firmware update de clockcijfers uitgeschakeld anders voldeed het niet aan de wettelijke normen voor energie gebruik.
Tegenwoordig zitten apparaten vol met bugs. De eerste paar jaar worden die misschien opgelost maar daarna komen er geen updates meer. Je kunt beter hardware hebben dan firmware.
Tegenwoordig zitten apparaten vol met bugs. De eerste paar jaar worden die misschien opgelost maar daarna komen er geen updates meer. Je kunt beter hardware hebben dan firmware.
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Inderdaad als er dan iets in de specs veranderd weet je tenminste zeker dat je het hele apparaat weg kunt gooienJe kunt beter hardware hebben dan firmware.
Ik ken mensen die hier steen en been geklaagd hebben omdat Ziggo naar 256Bit streams ging en het apparaat niet meer mee kon en ook niet opgewaardeerd kon worden.
Tegenwoordig zitten apparaten vol met bugs.
Zou dat niet meer te maken hebben met de complexiteit ? In jouw Humax decodertje zit meer computerkracht dan waar ze in de jaren 60 (toen de kleuren TV uitkwam) een hele balzaal aan computers met de nodige mannen in witte jassen er omheen nodig waren om het aan de praat te krijgen/houden.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Als je de website van Humax raadpleegt zie je geen database staan. Als ze nu de bugs eerlijk gaan vermelden op de website zou dat meer openheid van zaken geven. Je dient de klantenservice te bellen om vervolgens hier achter te komen. Kennelijk schamen de merken zich hiervoor.
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Eens in de zoveel tijd wordt de firmware aangepast, ik zou niet weten waarom humax daar een database van zou moeten aanleggen. In elk geval kunnen goedwillende prutser niet op deze manier de zaak verzieken bij iemandgezondheid schreef:Als je de website van Humax raadpleegt zie je geen database staan. Als ze nu de bugs eerlijk gaan vermelden op de website zou dat meer openheid van zaken geven. Je dient de klantenservice te bellen om vervolgens hier achter te komen. Kennelijk schamen de merken zich hiervoor.
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Kan kloppen. Ziggo doet hier wat geheimzinnig over, maar het schijnt dat de codering er weer op zit en dat het verwijderen van de codering slechts tijdelijk was...Tsja...bprosman schreef:De commerciele zenders zijn bij mij nog steeds gelocked. Ned 1-3 krijg ik inderdaad, wat regionale zenders en wat promotie zenders (Ziggo).Alle regionale omroepen, Nederland 1-3 in HD, de commerciële omroepen van RTL en SBS m.u.v. SBS9. Verder nog 3 lokale omroepen. Ik weet niet exact het aantal maar wel heel veel in iedergeval.
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Naja alle TV's / decoders hier hebben een smartcard dus echt wakker lig ik er niet van.
Re: Ziggo: Smartcard nodig/abonnement Onjuiste info + foute freq
Naja alle TV's / decoders hier hebben een smartcard dus echt wakker lig ik er niet van.