LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 nov 2016 09:37
Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Beste Radar forum gebruikers,
Wij verhuizen van Noord-Holland naar Brabant en zouden graag ons internet + TV abonnement mee verhuizen. In Amsterdam hebben wij circa 4 jaar UPC. Dit is later overgenomen door Ziggo. Wij zijn nu dus klant van Ziggo. Ziggo is ook een aanbieder in onze nieuwe woonplaats. Een verhuizing van ons huidige pakket gaat echter niet, aldus Ziggo.
Omdat wij naar een andere regio verhuizen moet onze hardware (modem en ontvanger voor digitale tv) worden gewisseld. Volgens de klantenservice kan dat binnen hun systemen enkel gebeuren wanneer wij worden afgemeld op ons huidige adres en opnieuw worden aangemeld op ons nieuwe adres. Wanneer wij binnen de huidige regio zouden verhuizen was er niets aan de hand geweest. Maar de vriendelijke dame van de klantenservice kan het niet op dezelfde manier voor elkaar krijgen bij een verhuizing naar een andere regio.
Dit betekent echter ook dat wij een iets ander pakket moeten afnemen want ons huidige pakket wordt niet meer aangeboden. Een vergelijkbaar pakket is, helaas voor ons, wel duurder.
Ziggo kan alleen tegemoet komen met een tijdelijke korting (waarbij overigens wel een nieuw contract aangegaan moet worden van tenminste 12 maanden). Na een telefoongesprek van 45 minuten lijkt er geen andere uitkomst mogelijk. Aangezien men doorgaans lang klant blijft bij dergelijke aanbieders is dit op de lange termijn financieel ongunstig. In mijn optiek is het idioot om dit manco van de systemen van Ziggo door te berekenen aan de consument.
Doorgaans bevalt Ziggo ons prima. Maar deze 'verhuisregeling' bevalt ons allerminst. Zodoende de vraag:
Zijn deze praktijken van Ziggo geoorloofd of moet Ziggo de huidige overeenkomst meeverhuizen (of een nieuwe aanbieden tegen dezelfde voorwaarden)?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Jan Peter
PS. Omdat dit topic zowel op Internet als Televisie betrekking heeft heb ik het in beide groepen geplaatst.
Wij verhuizen van Noord-Holland naar Brabant en zouden graag ons internet + TV abonnement mee verhuizen. In Amsterdam hebben wij circa 4 jaar UPC. Dit is later overgenomen door Ziggo. Wij zijn nu dus klant van Ziggo. Ziggo is ook een aanbieder in onze nieuwe woonplaats. Een verhuizing van ons huidige pakket gaat echter niet, aldus Ziggo.
Omdat wij naar een andere regio verhuizen moet onze hardware (modem en ontvanger voor digitale tv) worden gewisseld. Volgens de klantenservice kan dat binnen hun systemen enkel gebeuren wanneer wij worden afgemeld op ons huidige adres en opnieuw worden aangemeld op ons nieuwe adres. Wanneer wij binnen de huidige regio zouden verhuizen was er niets aan de hand geweest. Maar de vriendelijke dame van de klantenservice kan het niet op dezelfde manier voor elkaar krijgen bij een verhuizing naar een andere regio.
Dit betekent echter ook dat wij een iets ander pakket moeten afnemen want ons huidige pakket wordt niet meer aangeboden. Een vergelijkbaar pakket is, helaas voor ons, wel duurder.
Ziggo kan alleen tegemoet komen met een tijdelijke korting (waarbij overigens wel een nieuw contract aangegaan moet worden van tenminste 12 maanden). Na een telefoongesprek van 45 minuten lijkt er geen andere uitkomst mogelijk. Aangezien men doorgaans lang klant blijft bij dergelijke aanbieders is dit op de lange termijn financieel ongunstig. In mijn optiek is het idioot om dit manco van de systemen van Ziggo door te berekenen aan de consument.
Doorgaans bevalt Ziggo ons prima. Maar deze 'verhuisregeling' bevalt ons allerminst. Zodoende de vraag:
Zijn deze praktijken van Ziggo geoorloofd of moet Ziggo de huidige overeenkomst meeverhuizen (of een nieuwe aanbieden tegen dezelfde voorwaarden)?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Jan Peter
PS. Omdat dit topic zowel op Internet als Televisie betrekking heeft heb ik het in beide groepen geplaatst.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Ik denk dat het wel mag. Ze doen het omdat het kan, het is tenslotte een commercieel bedrijf.jpvheeswijk schreef:Zijn deze praktijken van Ziggo geoorloofd of moet Ziggo de huidige overeenkomst meeverhuizen (of een nieuwe aanbieden tegen dezelfde voorwaarden)?
Zelf kreeg ik hier ook mee te maken, en hoefde daar niet eens voor te verhuizen. Ruim 10 jaar klant geweest bij atHome/Ziggo, en op zich tevreden over de kwaliteit. Maar toen ik de internet snelheid een klein beetje wilde verhogen, kon dat opeens niet meer zonder een compleet nieuw pakket aan te schaffen met daarin een horizon box. Die wilde ik beslist niet vanwege het hoge stroomverbruik. Daarvoor had ik altijd een ci+ module met een smartcard in de tv zitten en dat werkte prima.
Ik zit nu bij Telfort.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
En daar heb je de zelfde snelheid als Ziggo ?Ik zit nu bij Telfort.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Meer dan het dubbele, terwijl de prijs omlaag ging. Ik had een 40 Mb/s download, nu 100. Samen met het tv-signaal betaal ik 40,50/mnd. Ziggo berekent 58,50/mnd, al gaat de vergelijking niet helemaal op omdat de snelheid bij ziggo 150 Mb/s is.bprosman schreef:En daar heb je de zelfde snelheid als Ziggo ?Ik zit nu bij Telfort.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
bprosman schreef:En daar heb je de zelfde snelheid als Ziggo ?Ik zit nu bij Telfort.
Heb je die snelheid thuis nodig dan?
Ziggo is trouwens erg duur aan het worden.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
De reden dat ik het vroeg was deze :Heb je die snelheid thuis nodig dan?
Appels - Peren dus.Samen met het tv-signaal betaal ik 40,50/mnd. Ziggo berekent 58,50/mnd, al gaat de vergelijking niet helemaal op omdat de snelheid bij ziggo 150 Mb/s is.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Nodig is een groot woord, maar het is wel makkelijk, ja. Ook al omdat de downloadsnelheid gekoppeld is aan de uploadsnelheid, en andersom. Wil je een wat grotere uploadsnelheid om backups in de cloud te kunnen opslaan, dan kom je al gauw bij een sneller (en duurder) pakket terecht, ook al is de grotere downloadsnelheid van minder belang.ciske schreef:Heb je die snelheid thuis nodig dan?
Vroeger surften we wat op het internet, deden aan internet bankieren en verstuurden af en toe een emailtje. Mijn eerste modem had een snelheid van 1200/75 dacht ik, een Girotel modem in een msx computer. Tegenwoordig streamen we films van youtube, video-on-demand van hbo of netflix, office 2016 vanuit de cloud enzovoort. Dat neemt alleen maar toe, en dat kost de nodige bandbreedte.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Dat klopt, maar dat is niet mijn schuld. Telfort en Ziggo hebben geen 1:1 vergelijkbare pakketten. Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde genomen, en overigens hoef ik geen hogere snelheid dan 100 Mb/s, maar liever ook geen lagere.bprosman schreef:Appels - Peren dus.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
grun schreef:Dat klopt, maar dat is niet mijn schuld. Telfort en Ziggo hebben geen 1:1 vergelijkbare pakketten. Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde genomen, en overigens hoef ik geen hogere snelheid dan 100 Mb/s, maar liever ook geen lagere.bprosman schreef:Appels - Peren dus.
prosman heeft wat met peren, die is trouwens een ziggo fan. Mag maar dan nog hoeft die snelheid dus niet zo. En dat ziggo erg duur aan het worden is, is een feit. Waar ook bprosman niet om heen kan.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Ik was ook altijd een ziggo fan, maar dat werd minder sinds de fusie met upc en nog meer toen ze in Amerikaanse handen overgingen. Daarentegen had ik wel wat bedenkingen tegen de oude telefoonleiding, maar dat bleek achteraf ten onrechte. Nu heb ik spijt dat ik niet eerder overgestapt ben.ciske schreef:prosman heeft wat met peren, die is trouwens een ziggo fan.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Duur is een relatief begrip, als je het per MBit uitrekent valt het best wel mee.En dat ziggo erg duur aan het worden is, is een feit. Waar ook bprosman niet om heen kan.
Inmiddels zitten ze op 300MBit.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Die kun je gewoon laten zitten, want dat blijft gewoon werken. En die horizon box kun je met doos en al op zolder zetten... (Of je installeert hem in een andere kamer, als je zou willen.)grun schreef:Maar toen ik de internet snelheid een klein beetje wilde verhogen, kon dat opeens niet meer zonder een compleet nieuw pakket aan te schaffen met daarin een horizon box. Die wilde ik beslist niet vanwege het hoge stroomverbruik. Daarvoor had ik altijd een ci+ module met een smartcard in de tv zitten en dat werkte prima.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
bprosman schreef:Duur is een relatief begrip, als je het per MBit uitrekent valt het best wel mee.En dat ziggo erg duur aan het worden is, is een feit. Waar ook bprosman niet om heen kan.
Inmiddels zitten ze op 300MBit.
Wat moet je daarmee? Ik vind ze erg duur.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Wat jij vindt mag je houden
En Grun heeft al uitgelegd waarom :
Wil je een wat grotere uploadsnelheid om backups in de cloud te kunnen opslaan, dan kom je al gauw bij een sneller (en duurder) pakket terecht, ook al is de grotere downloadsnelheid van minder belang.
En Grun heeft al uitgelegd waarom :
Wil je een wat grotere uploadsnelheid om backups in de cloud te kunnen opslaan, dan kom je al gauw bij een sneller (en duurder) pakket terecht, ook al is de grotere downloadsnelheid van minder belang.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
bprosman schreef:Wat jij vindt mag je houden
.[/i]
Ik vraag het aan jou
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Bij verhuizing wordt een nieuw contract aangegaan met dus nieuwe voorwaarden. Zij hoeven niets aan te bieden met dezelfde voorwaarden.jpvheeswijk schreef:Zijn deze praktijken van Ziggo geoorloofd of moet Ziggo de huidige overeenkomst meeverhuizen (of een nieuwe aanbieden tegen dezelfde voorwaarden)?
Dat zij die mogelijkheid wel bieden bij verhuizing binnen de regio, is een dienst die zij leveren en geen plicht.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 nov 2016 09:37
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Bij verhuizing wordt doorgaans geen nieuw contract aangegaan. Men verhuist haar of zijn pakket mee. Net zoals dat gaat met je energiecontract, telefonie en krant.Jetsertje schreef: Bij verhuizing wordt een nieuw contract aangegaan met dus nieuwe voorwaarden. Zij hoeven niets aan te bieden met dezelfde voorwaarden.
Dat zij die mogelijkheid wel bieden bij verhuizing binnen de regio, is een dienst die zij leveren en geen plicht.
Ziggo krijgt het intern echter niet makkelijk voor elkaar vanwege verschillende systemen (voormalig UPC en Ziggo). Dat wordt op deze manier op de consument afgeschoven. Lijkt me niet terecht, mogelijk ongeoorloofd en allerminst klantvriendelijk...
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Jawel hoor, maar dat duurt (bewust) even, ze kunnen moeilijk alle apparatuur in de vuilbak kiepen en afschrijven en opnieuw investeren om tot 1 systeem te komen, dat kost miljoenen, die investering willen ze al helemaal niet op hun klant afwikkelen. Dat gaat net als in het bedrijfsleven met "natuurlijk verloop". Jouw apparaat werkt gewoon niet in een andere regio.Ziggo krijgt het intern echter niet makkelijk voor elkaar vanwege verschillende systemen (voormalig UPC en Ziggo).
De vergelijking met een andere (energie) leverancier gaat mank want als je verhuist krijg je niet ineens ander gas of moeten ze een andere kabel naar je huis leggen.
Maar vaak weer niet met je verzekering, dat heeft dan welisaar wel een andere reden.Net zoals dat gaat met je energiecontract, telefonie en krant.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
Mag uw autoverzekering zijn premie ook niet aanpassen? Die is waarschijnlijk weer goed koper.Wij verhuizen van Noord-Holland naar Brabant
Bron: http://weblog.independer.nl/persbericht ... l-duurder/
Maar ik ben het wel met ziggo eens. Als de apparatuur niet gebruikt kan worden dan heeft u er niks aan. Nu staan uw opties open om misschien een betere of goedkoper of iets duurdere provider te zoeken. U hoeft nu niet verplicht bij ziggo te blijven. Zelf zit ik al lang bij ziggo. Vind het een goede provider. Om wat kosten te bedrukken kun je misschien een alles in 1 en mobiel bij hun te pakken. Mij persoonlijk scheelde het 5 euro per maand.
Re: Ziggo verhoogt tarieven na verhuizing naar andere regio
De vraag is, mag Ziggo het zomaar doen.
Ik heb ooit ergens in de voorwaarden gelezen, dat het bedrijf toen nog UPC eenzijdig veranderingen mogen doorvoeren mits binnen redelijke normen.
Of bij een verhuizing een contract wijziging binnen die normen valt weet ik niet, maar naar mijn mening een neen.
UPC heeft in 2014 geprobeerd de voor hun minder rendabele goedkopere oude abonnementen om te zetten naar de standaard abonnementen (gelijk aan de huidige Ziggo abonnementen), met een kleine tegemoetkoming van 1 jaar.
Kennelijk ben je er niet ingetrapt en heb je het oude abonnement behouden.
Nu in een nieuwe regio (Ziggo regio)kan je de UPC apparatuur niet gebruiken en zo dwingen ze je eigenlijk tot het aangaan van een nieuw contract met een looptijd van minimaal 12 maanden.
Er is een mogelijkheid om wel een contract met de opzegtermijn van het oude te behouden (1maand), doch men wordt gelokt met een cadeau , 3 maanden gratis abonnement geldend voor het nieuwe contract.
Ook het beëindigen van het oude UPC contract sluit niet gelijk aan bij die nieuwe van Ziggo, zo verkrijgt het instituut extra inkomen.
Wanneer een commercieel instituut bepaalde problemen heeft, wordt dit met het grootste gemak op de consument afgewenteld.
Ik ben geen Ziggo fan, maar is er een provider die echt waarmaakt wat men beweert?
Ik heb ooit ergens in de voorwaarden gelezen, dat het bedrijf toen nog UPC eenzijdig veranderingen mogen doorvoeren mits binnen redelijke normen.
Of bij een verhuizing een contract wijziging binnen die normen valt weet ik niet, maar naar mijn mening een neen.
UPC heeft in 2014 geprobeerd de voor hun minder rendabele goedkopere oude abonnementen om te zetten naar de standaard abonnementen (gelijk aan de huidige Ziggo abonnementen), met een kleine tegemoetkoming van 1 jaar.
Kennelijk ben je er niet ingetrapt en heb je het oude abonnement behouden.
Nu in een nieuwe regio (Ziggo regio)kan je de UPC apparatuur niet gebruiken en zo dwingen ze je eigenlijk tot het aangaan van een nieuw contract met een looptijd van minimaal 12 maanden.
Er is een mogelijkheid om wel een contract met de opzegtermijn van het oude te behouden (1maand), doch men wordt gelokt met een cadeau , 3 maanden gratis abonnement geldend voor het nieuwe contract.
Ook het beëindigen van het oude UPC contract sluit niet gelijk aan bij die nieuwe van Ziggo, zo verkrijgt het instituut extra inkomen.
Wanneer een commercieel instituut bepaalde problemen heeft, wordt dit met het grootste gemak op de consument afgewenteld.
Ik ben geen Ziggo fan, maar is er een provider die echt waarmaakt wat men beweert?