LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo *zucht*
Ziggo *zucht*
Hallo allemaal,
Hieronder onze ervaring met Ziggo, weet niet precies wat ik hiervan kan verwachten, maar misschien heeft iemand tips of leest iemand bij Ziggo dit die ons WEL kan helpen.
We hadden altijd KPN voor al onze diensten (tv, internet, telefoon, mobiele telefoon), maar gezien de snelheid van het internet besloten we over te stappen naar Ziggo (het vroegere UPC).
Zo gezegd zo gedaan, dachten we.....
Bij het overstappen ging het al mis. We kregen alles dubbel afgestuurd, zowel de horizonbox als de tweede box voor tv boven. Daarnaast kregen we ook nog een stuk of 5 brieven van het overzetten van de mobiele telefoons.
We zagen de bui al hangen en belden met Ziggo om hun te informeren over de fout. Antwoord van Ziggo: niks aan de hand komt allemaal goed, we sturen een retourdoos en dan kan je 1 box terug sturen.
Je voelt het al aankomen het ging mis, de box werkte niet omdat er 1 boxen waren aangemeld op 1 adres en dat ging niet. Systeem moeilijk moeilijk moeilijk, resultaat meer als een week geen telefoon, internet of televisie.
Het overstappen met de mobiele telefoons verliep ook niet heel soepel maar alla was nog snel geregeld.
FIjn alles werkt!!
Helaas een goede week later was onze horizonbox kapot, de WIFI deed het niet meer. Laten we nu net de andere box op de post gedaan hebben, zal je altijd zien.
Dus een adres gekregen waar we onze horizonbox om konden ruilen voor een nieuwe. Er moest dan wel het één en ander met software iets omgezet worden en kon 4 uur duren.
Prima begrip voor de situatie dus doe maar.
Na 4 uur gebeld met Ziggo omdat de box het nog steeds niet deed, antwoord Ziggo: Nee mevrouw dat hadden ze niet mogen zeggen het kan tot 24 uur duren.
Na 24 uur nog steeds niks, toch maar weer bellen met Ziggo: Nee hoor het duurt geen 24 uur het kan tot 72 uur duren (op zaterdag gebeld).
Na 72 uur, je raad het al, nog steeds geen diensten dus maar weer bellen met Ziggo: Nee hij doet het nog niet, ja het duurt wel 72 uur, maar daar bedoelen we werkdagen mee....
Ondertussen dus 5 dagen later bellen we nog maar eens met Ziggo gezien we nog steeds geen diensten hebben, het antwoord van Ziggo: Uh tja er is een fout in de software uhm ja nee hij staat in behandeling het zal geen week duren voordat het werkt.
Juist ik zal jullie de dagelijkse telefoontjes met de klantenservice (nouja callcenter want service is er niet) besparen, maar het komt er op neer dat inmiddels na 2 weken dagelijks te bellen we nog steeds geen diensten hebben.
Er is een monteur geweest die alle bekabeling vervangen heeft, maar dit was dus niet het probleem.
Het is volgens Ziggo een software probleem, als je vraagt wanneer het opgelost gaat worden, tja daar zeggen ze niks meer op.
Als we vragen hoe lang het nog gaat duren of dit weken, maanden of jaren zijn krijgen we het antwoord dat ze "ervan uit gaan dat het geen jaar zal duren".
Nu zul je denken waarom stap je niet meteen over.
Tja dat is ook onze gedachte, maar de vraag is dan ook weer wat er dan weer allemaal mis gaat... en of dit allemaal wel kan want je gaat een contract aan voor een jaar. Kan je hier zomaar vanaf?
Daarnaast heb ik het nog niet gehad over facturering want ook al leveren ze geen diensten, ze weten wel het geld van de rekening af te schrijven en bij voorkeur dan ook dus voor 2 horizonboxen en 2 extra boxen.
Zoals je kan verwachten hebben we die dus mooi even gestorneerd.
Zoals ik al schreef ik weet niet wat ik hiermee kan/wil bereiken/verwachten.
Als iemand tips heeft of ons kan helpen heel erg graag.
Verder lucht het me gewoon even op om dit te kunnen delen en voor de twijfelaars onder ons misschien te kunnen waarschuwen voordat ze overstappen.
Hieronder onze ervaring met Ziggo, weet niet precies wat ik hiervan kan verwachten, maar misschien heeft iemand tips of leest iemand bij Ziggo dit die ons WEL kan helpen.
We hadden altijd KPN voor al onze diensten (tv, internet, telefoon, mobiele telefoon), maar gezien de snelheid van het internet besloten we over te stappen naar Ziggo (het vroegere UPC).
Zo gezegd zo gedaan, dachten we.....
Bij het overstappen ging het al mis. We kregen alles dubbel afgestuurd, zowel de horizonbox als de tweede box voor tv boven. Daarnaast kregen we ook nog een stuk of 5 brieven van het overzetten van de mobiele telefoons.
We zagen de bui al hangen en belden met Ziggo om hun te informeren over de fout. Antwoord van Ziggo: niks aan de hand komt allemaal goed, we sturen een retourdoos en dan kan je 1 box terug sturen.
Je voelt het al aankomen het ging mis, de box werkte niet omdat er 1 boxen waren aangemeld op 1 adres en dat ging niet. Systeem moeilijk moeilijk moeilijk, resultaat meer als een week geen telefoon, internet of televisie.
Het overstappen met de mobiele telefoons verliep ook niet heel soepel maar alla was nog snel geregeld.
FIjn alles werkt!!
Helaas een goede week later was onze horizonbox kapot, de WIFI deed het niet meer. Laten we nu net de andere box op de post gedaan hebben, zal je altijd zien.
Dus een adres gekregen waar we onze horizonbox om konden ruilen voor een nieuwe. Er moest dan wel het één en ander met software iets omgezet worden en kon 4 uur duren.
Prima begrip voor de situatie dus doe maar.
Na 4 uur gebeld met Ziggo omdat de box het nog steeds niet deed, antwoord Ziggo: Nee mevrouw dat hadden ze niet mogen zeggen het kan tot 24 uur duren.
Na 24 uur nog steeds niks, toch maar weer bellen met Ziggo: Nee hoor het duurt geen 24 uur het kan tot 72 uur duren (op zaterdag gebeld).
Na 72 uur, je raad het al, nog steeds geen diensten dus maar weer bellen met Ziggo: Nee hij doet het nog niet, ja het duurt wel 72 uur, maar daar bedoelen we werkdagen mee....
Ondertussen dus 5 dagen later bellen we nog maar eens met Ziggo gezien we nog steeds geen diensten hebben, het antwoord van Ziggo: Uh tja er is een fout in de software uhm ja nee hij staat in behandeling het zal geen week duren voordat het werkt.
Juist ik zal jullie de dagelijkse telefoontjes met de klantenservice (nouja callcenter want service is er niet) besparen, maar het komt er op neer dat inmiddels na 2 weken dagelijks te bellen we nog steeds geen diensten hebben.
Er is een monteur geweest die alle bekabeling vervangen heeft, maar dit was dus niet het probleem.
Het is volgens Ziggo een software probleem, als je vraagt wanneer het opgelost gaat worden, tja daar zeggen ze niks meer op.
Als we vragen hoe lang het nog gaat duren of dit weken, maanden of jaren zijn krijgen we het antwoord dat ze "ervan uit gaan dat het geen jaar zal duren".
Nu zul je denken waarom stap je niet meteen over.
Tja dat is ook onze gedachte, maar de vraag is dan ook weer wat er dan weer allemaal mis gaat... en of dit allemaal wel kan want je gaat een contract aan voor een jaar. Kan je hier zomaar vanaf?
Daarnaast heb ik het nog niet gehad over facturering want ook al leveren ze geen diensten, ze weten wel het geld van de rekening af te schrijven en bij voorkeur dan ook dus voor 2 horizonboxen en 2 extra boxen.
Zoals je kan verwachten hebben we die dus mooi even gestorneerd.
Zoals ik al schreef ik weet niet wat ik hiermee kan/wil bereiken/verwachten.
Als iemand tips heeft of ons kan helpen heel erg graag.
Verder lucht het me gewoon even op om dit te kunnen delen en voor de twijfelaars onder ons misschien te kunnen waarschuwen voordat ze overstappen.
Re: Ziggo *zucht*
Neem contact met ze op via Facebook en dan niet via een privé bericht maar openlijk.
Re: Ziggo *zucht*
Eis dat ze voor vrijdag alles goed werkend afleveren,
en als ze dit niet doen wegens wanprestatie ontbinden.
Nooit opzeggen maar ontbinden wegens niet leveren.
Ze willen meer klanten en verliezen er vele dus ook hun belang.
en als ze dit niet doen wegens wanprestatie ontbinden.
Nooit opzeggen maar ontbinden wegens niet leveren.
Ze willen meer klanten en verliezen er vele dus ook hun belang.
Re: Ziggo *zucht*
Ik snap niet zo goed welke software er dan voor zorgt dat er niet geleverd kan worden?
Re: Ziggo *zucht*
Ik ben een tevreden Ziggo klant maar een paar maanden geleden begaf mijn Horizon box het op vrijdag morgen. Na gebeld te hebben konden ze dinsdag op zijn vroegst komen om een nieuwe te plaatsen. Heb toen gezegd of vandaag, zo niet voldoen jullie niet aan het door ons afgesloten contract en ontbind ik per direct het contract op basis van wanprestatie. Een uur later was er een monteur en had ik het weekend gewoon tv. Als mijn verwarming ketel kapot gaat komt er toch ook dezelfde dag nog een monteur .
Re: Ziggo *zucht*
Als je een abo hebt wel net zoals met autopech als je geen abo hebt en de ANWB belt voor hulp, kun je diep in de buidel tasten !Als mijn verwarming ketel kapot gaat komt er toch ook dezelfde dag nog een monteur .
Re: Ziggo *zucht*
harkja schreef:Als je een abo hebt wel net zoals met autopech als je geen abo hebt en de ANWB belt voor hulp, kun je diep in de buidel tasten !Als mijn verwarming ketel kapot gaat komt er toch ook dezelfde dag nog een monteur .
Ik heb een abonnement voor ketel en auto Maar de Horizonbox huur je van Ziggo, je betaald hiervoor maandelijks een huurbedrag. Ziggo blijft dus ten alle tijde verantwoordelijk voor deze box.
Re: Ziggo *zucht*
Maar ze zijn niet per se verplicht om dat direct (binnen een paar uur ) op te lossen.
Je dreigement om te zeggen door wanprestatie was een leuk dreigement en heeft ook gewerkt blijkbaar, maar had je nooit op kunnen volgen.
Je had hoogstens een klein beetje restitutie kunnen vorderen van je abonnementsgeld voor de dagen dat je diensten eruit lagen. Het heeft dus voor nu voor je gewerkt, maar het was pure bluf dat je ook nooit had kunnen navolgen mocht Ziggo het zover hebben willen laten komen.
Je dreigement om te zeggen door wanprestatie was een leuk dreigement en heeft ook gewerkt blijkbaar, maar had je nooit op kunnen volgen.
Je had hoogstens een klein beetje restitutie kunnen vorderen van je abonnementsgeld voor de dagen dat je diensten eruit lagen. Het heeft dus voor nu voor je gewerkt, maar het was pure bluf dat je ook nooit had kunnen navolgen mocht Ziggo het zover hebben willen laten komen.
Re: Ziggo *zucht*
Suzette heeft niets aan 1 maand geld terug!
Als ze niet binnen 1 week leveren mag je Ontbinden.
Dus niet opzeggen en jaar volmaken maar Ontbinden wegens wanprestatie wegens meerdere fouten.
Ze heeft tijdig gemeld en zou wel goed komen.
Geen TV, Internet en telefoon weet ik niet goed maar veel schade en extra regel werk.
Als ze niet voor einde week alles oplossen is terug gaan naar oude aanbieder meestal zeer snel mogelijk.
Omdat ze dan naar ADSL of VDSL gaat op andere kabel die nu vrij is.
Alleen nummer overzetten mobiel kan iets trager gaan.
Ze moet dreigen met ontbinding overeenkomst als ze niet binnen redelijke tijd het goed werkend opleveren.
Ook kan ze vragen of Ziggo hier hun verhaal willen plaatsen en antwoord willen geven.
Zullen ze niet blij mee zijn maar ik geef ze graag die kans.
Als ze horen of lezen dat er op een populair forum iets staat en ze verliezen al vele klanten....
Ze moeten dan wel goede service bieden.
Als ze niet binnen 1 week leveren mag je Ontbinden.
Dus niet opzeggen en jaar volmaken maar Ontbinden wegens wanprestatie wegens meerdere fouten.
Ze heeft tijdig gemeld en zou wel goed komen.
Geen TV, Internet en telefoon weet ik niet goed maar veel schade en extra regel werk.
Als ze niet voor einde week alles oplossen is terug gaan naar oude aanbieder meestal zeer snel mogelijk.
Omdat ze dan naar ADSL of VDSL gaat op andere kabel die nu vrij is.
Alleen nummer overzetten mobiel kan iets trager gaan.
Ze moet dreigen met ontbinding overeenkomst als ze niet binnen redelijke tijd het goed werkend opleveren.
Ook kan ze vragen of Ziggo hier hun verhaal willen plaatsen en antwoord willen geven.
Zullen ze niet blij mee zijn maar ik geef ze graag die kans.
Als ze horen of lezen dat er op een populair forum iets staat en ze verliezen al vele klanten....
Ze moeten dan wel goede service bieden.
Re: Ziggo *zucht*
Waar staat dat ?Als ze niet binnen 1 week leveren mag je Ontbinden.
Re: Ziggo *zucht*
Iedereen bedankt voor de reacties en tips erg fijn dat jullie meedenken.
Vandaag ruim 2,5 week later is het eindelijk opgelost.
Na weer bellen hadden ze nu weer een verkeerde box geactiveerd (andere dan wij hebben). Gelukkig na weer terugbellen omdat de eerste medewerker de hoorn erop smeet (nee we hebben niet gescholden of weet ik wat waren netjes gebleven) kon deze jongen ons helpen. Hij activeerde de goede box en 20 minuten later werkt alles eindelijk!!
Nu hopen dat het zo blijft!!!!
Vandaag ruim 2,5 week later is het eindelijk opgelost.
Na weer bellen hadden ze nu weer een verkeerde box geactiveerd (andere dan wij hebben). Gelukkig na weer terugbellen omdat de eerste medewerker de hoorn erop smeet (nee we hebben niet gescholden of weet ik wat waren netjes gebleven) kon deze jongen ons helpen. Hij activeerde de goede box en 20 minuten later werkt alles eindelijk!!
Nu hopen dat het zo blijft!!!!
Re: Ziggo *zucht*
Hebben ze tot nu toe geprobeerd de box te activeren die je teruggestuurd had ?
Overigens... wat betreft terugsturen laat ik (oude) boxen/modems etc eerst een paar weken liggen totdat ik zeker weet dat alles werkt voor ik eea terugstuur. Ziggo heeft daar nog nooit een probleem van gemaakt.
Overigens... wat betreft terugsturen laat ik (oude) boxen/modems etc eerst een paar weken liggen totdat ik zeker weet dat alles werkt voor ik eea terugstuur. Ziggo heeft daar nog nooit een probleem van gemaakt.
Re: Ziggo *zucht*
Nee weer een andere box, geen idee waar ze die weer vandaan haalden en hadden ze vandaag om 17.10 geactiveerd, heel vaag allemaal.
We moesten helaas de vorige box omruilen in de winkel, maar wel een goede tip, dankjewel!!
We moesten helaas de vorige box omruilen in de winkel, maar wel een goede tip, dankjewel!!
Re: Ziggo *zucht*
Horizon is helaas erg bekend, vele gebruiken liever een insteekkaart of oude Cisco of Humax kastje.
Die zijn ooit verkocht en eigendom en vaak werken ze nog met de oude kaart erin.
Kun je gratis TV kijken, naast analoge sneeuw beelden tenzij het een kleinere tv van 26" of minder is...
maar ook vele digitale kanalen want ze controleren blijkbaar zelden oude niet gebruikte aansluitingen en kaarten!
Dit is ook een reden waarom vele liever een oude Cisco of Humax kast willen kopen op marktplaats dan hun Horizon gebruiken.
Vooral in UPC regio worden vele oude voor de fusie Ziggo kastjes verkocht.
Die zijn ooit verkocht en eigendom en vaak werken ze nog met de oude kaart erin.
Kun je gratis TV kijken, naast analoge sneeuw beelden tenzij het een kleinere tv van 26" of minder is...
maar ook vele digitale kanalen want ze controleren blijkbaar zelden oude niet gebruikte aansluitingen en kaarten!
Dit is ook een reden waarom vele liever een oude Cisco of Humax kast willen kopen op marktplaats dan hun Horizon gebruiken.
Vooral in UPC regio worden vele oude voor de fusie Ziggo kastjes verkocht.
Re: Ziggo *zucht*
Jawel hoor, als je een kaart langere tijd niet gebruikt mikken ze m er uit en moet je hem laten heractiveren.maar ook vele digitale kanalen want ze controleren blijkbaar zelden oude niet gebruikte aansluitingen en kaarten!
De TV op de kamer van mijn dochter word zelden gebruikt maar als ze er dan is moet ze bellen (dan is het ook binnen 5 minuten weer geregeld).
Voordeel van de insteekkaart is dat je bij een platte TV op de muur geen extra kastje meer nodig hebt.
Re: Ziggo *zucht*
Nadeel, je kan ook niet meer opnemen.bprosman schreef:Jawel hoor, als je een kaart langere tijd niet gebruikt mikken ze m er uit en moet je hem laten heractiveren.maar ook vele digitale kanalen want ze controleren blijkbaar zelden oude niet gebruikte aansluitingen en kaarten!
De TV op de kamer van mijn dochter word zelden gebruikt maar als ze er dan is moet ze bellen (dan is het ook binnen 5 minuten weer geregeld).
Voordeel van de insteekkaart is dat je bij een platte TV op de muur geen extra kastje meer nodig hebt.