LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Waar ik voorheen heb gewoond:had ik een abonnement had bij Canal Digitaal voor een schotelaansluiting.

Oktober 2006 ben ik verhuisd naar elders waarbij de nieuwe bewoner de rekening van januari-juli heeft voldaan.

29 januari 2007 heb ik een aangetekende brief gestuurd naar Canal Digitaal om mijn abonnement per 31-07-2007 op te zeggen. Canal Digitaal bevestigd dit met 2 maal een schrijven dd 05-02-2007.

Daarin geven ze aan de opzegging te accepteren en voor een correcte afwerking te zorgen. Na 31-07-2007 zou mijn smartcard alleen geschikt zijn om gratis zenders te ontvangen waar ik geen problemen mee had daar ik toch geen abonnement meer nodig had.

Na de diverse aanmaningen gestuurd door Canal Digitaal heb ik hun telefonisch benaderd om deze kwestie op te lossen. Volgens hun medewerker zou ik een verlenging aangevraagd hebben per september 2007 via internet.

In oktober 2007 kreeg ik de eerste aanmaning. Nu verlangen zij met alle bijkomende kosten 388 euro van mij omdat ik een lopende abonnement zou hebben

Ik heb getracht hun te vertellen dat ik geen schotel heb en netjes opgezegd heb maar hun houden voet bij stuk dat ik verlenging aangevraagd heb.

Op een rijtje gezet het volgende:

1. Opgezegd per aangetekende brief dd 29 januari 2007.

2. 2x bevestiging ontvangen van Canal Digitaal waarin zij de opzegging accepteren.

3. Indien het abonnement beëindigd is per 31-07-2007. Hoe kan iemand dan per 13 september een verlenging aanvragen.?

4. Ik heb geen schotel dus waarom zou ik in hemelsnaam een abonnement aanvragen.

Nu hebben ze incassobureau Lindorff ingeschakeld en eisen 388 euro van mij omdat ik het abonnement zonder hun formulieren in te vullen overgedragen heb aan een ander hetgeen ik betwist. Het abonnement was beëindigd per 31-07-07.

Aanmelden is ozo makkelijk maar je komt er niet gauw vanaf

Indien alle leverancier zomaar 1,5 maand na beëindiging het abonnement weer in leven roept wordt het een duur jaar voor iedereen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

ik zit met zo een zelfde probleem ikkrijg een dagvaardiging laat ze maar doen ik betaal niet ik sta in mijn recht heb alle papieren nog en nou hebben ze nog mijn handtekening vervalst ook

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Bij mij valt er niks te vervalsen. Laat ze mij maar de mail zien van de aanvraag en de mail die hun als bevestiging altijd de deur uit doen. Ik weet zeker dat het niet mijn adres is.

Mijn laatste schrijven naar het Lindorff was 31-12-07. Tot heden nog niks gehoord van Lindorff of Canal Digitaal. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en die zal ingrijpen zodra hun door willen zetten met deze oplichterspraktijken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

ik nooit iets getekend ze hebben mijn handtekening niet ze hebben er zelf 1 gemaakt. Ik heb netjes alle abbonnementen opgezegt,krijg ik een rekening settopbox is gewijzigd u dient de prijs te voldoen tenzij u het schriftelijk en kosteloos opzegt binnen 30 dagen na factuurdatum 15sept2007. 1okt opgezegd,tevens alle pakketten opgezegd.

Krijg antwoord wij hebben uw verzoek gehonoreerd en verwerkt in onze administratie.ben ik mooi van af dacht ik.Toen heeft een kennis van ons onze kaartjes over genomen netjes door gegeven aan cd, is bevestigd door cd.Krijg in november rekening settopbox is nog niet betaald.brief geschreven is op gezegd copie rekening ,opzegbrief,hunantwoord.

Word niet op gereageerd .weer een rekening tot 6 keer toe ,heb 2x gebeld 10x geschreven copie opgestuurd.IK betaal niet is ook wettelijk vastgelegd als iets duurder word mag je per direct beeindigen.Hebben ze een incassoburo ingeschakeld.kreeg een dreigbrief betalen.brief gestuurd met copie van rekening,opzegbrief en hun antwoord.14 dagen later krijg weer een brief.moet toch betalen want ik heb basispakket opgezegd en daar zat gratis settopbox bij en dat heb ik niet opgezegd dus dat moet ik nu gaan betalen.brief terug geschreven kijk op mijn opzegbrief alle abonnementen zijn opgezegd dus ook dat zgn gratis pakket.
Hebben ze niets mee te maken betalen of een rechtzaak,laat maar een rechtzaak maken.

Nou zitten ze te etterren bij die kennis dat die ook moet betalen,want die heeft contract overname getekent.Staat een handtekenig oude abonnee ben ik heb nooit getekend doe ik nooit bij cd.handtekening nieuwe abonnee is die kennis heeft ook niet getekend er staan 2 handtekeningen die niet van ons zijn.die kennis heeft zijn rechtbijstand al ingeschakeld,en ik neem het mee in de rechtzaak
Laatst gewijzigd door snepke op 01 mar 2011 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Is duidelijk dat het oplichters zijn. En nu komt er dus nog handtekening vervalsing bij. Zo doet men dus zaken bij Canal Digitaal.

Je kan het dus gerust voor laten komen. Handtekeningen komen dan toch niet overeen.

Laat ze maar komen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

zo denk ik er ook over

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cor802 »

Hoi Pilske,

wat jij schrijft heb ik ook gehad! ik had mijn satelliet verkocht via marktplaats en mijn abo opgezegd.iemand heeft toen een nieuw abonnement afgesloten, maar omdat ik canaldigital niet had laten weten dat ik mijn kaart had verkocht hadden ze het geld van mijn rekening afgeschreven. Ben wel flink geschrokken toen :!: Heb gelijk gebeld en ik moest toen een formulier invullen en opsturen, is gelukkig goed gekomen.
Heb je je kaart aan iemand anders verkocht/gegeven? Dan is dat waarschijnlijk de reden…en dus een beetje je eigen schuld.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Sorry Cor,

Niet mee eens. Abonnement was per aangetekende brief opgezegd. Al zou ik de kaart meegeven aan sinterklaas om hem uit te delen aan heel Nederland: Opgezegd is opgezegd. Basta

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cor802 »

Ik geloof dat je het nog niet helemaal begrepen hebt. Ik had mijn abo ook opgezegd, maar het blijkt dat de kaart waarmee je de zenders ontvangt op je naam blijft staan vanwege de nederlandse zenders. Heeft niks met een abo te maken of zo.

En als jij hem aan sinterklaas wilt geven, prima, heeft die man er in Spanje ook nog wat aan. Jammer als ie dan een abo op jouw naam afsluit en jij mag betalen :roll: ik zie het maar zo, als je je smartcard weggeeft staat dat gelijk aan het roepen van je pincode.

Dus dat opgezegd is opgezegd gaat helaas niet op, t is mij ook gebeurd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Vervelend dat wat er met jou gebeurd is Cor, maar ik blijf bij mijn standpunt. 1,5 maand na beëindigen van het abonnement is, met welk abonnement dan ook, heractivering van een niet meer bestaande abonnement onmogelijk! Dan zou elke firma je abonnementen van de afgelopen 10 jaar weer kunnen activeren. Want ja, je heb ooit getekend ervoor dus dan zal het wel weer geactiveerd zijn. Ook Oxio maakte zich hieraan schuldig. (zie diverse forums)
Daarbij staat in de bevestiging van Canal Digitaal dat de smartcard na 31-07-2007 niet meer te gebruiken zou zijn. Dusss

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cor802 »

Vervelend dat wat er met jou gebeurd is Cor,
Bedankt, maar het is bij mij wel goed gegaan, dus zo vervelend was het uiteindelijk niet.

Maar ik meende dat er wel degelijk hetzelfde speelde want dit is wat je schrijft :
Oktober 2006 ben ik verhuisd naar elders waarbij de nieuwe bewoner de rekening van januari-juli heeft voldaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand iets betaald ( de nieuwe bewoners) als er niet iets tegenover staat. In dit geval dus een half jaar TV kijken.
Dan is je abonnement beeindigd maar hebben deze mensen wel jouw kaart. En kunnen zij een abonnement afsluiten op die kaart.

Ik zou dat incasso buro maar op hun afsturen, want jij hebt blijkbaar die kaart niet meer en dussss zit je nu met de gebakken peren.
1,5 maand na beëindigen van het abonnement is, met welk abonnement dan ook, heractivering van een niet meer bestaande abonnement onmogelijk! Dan zou elke firma je abonnementen van de afgelopen 10 jaar weer kunnen activeren

Inderdaad, dan zou het einde zoek zijn. Maar als je je auto verkoopt en je schrijft hem niet over naar een nieuwe eigenaar, dan krijg je ook nog steeds de kosten van die auto ( bekeuringen, wegenbelasting ). Dan kan je wel zeggen, ik heb die auto niet meer maar die staat nog wel op jouw naam. In jouw geval die kaart dus. En dat is wat ik bedoelde in mijn vorige reacties. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Gr.

Cor

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Paullus »

Ik heb dan ook meteen na einde abonnement bij CDS de smartcard vernietigd om misbruik te voorkomen. Net als een oud bankpasje.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Inderdaad net als met een oud bankpasje. Maar dan moet men wel een handtekening hebben om de nieuwe overeenkomst te bevestigen. Of tenminste een kode of bevestiging van de opnieuw aangemelde overeenkomst. Het maakt niet uit wiens kaart het is. Ik heb nooit een nieuw abonnement aangevraagd. We zullen zien wat de rechter over deze zaak te zeggen heeft. De gebakken peren valt wel mee dus. Oja, als ik mijn rekening opzeg bij de bank en er zou nog een oud bankpasje in omloop zijn kan niemand iets van de rekening halen want de rekening bestaat niet meer! Zo werkt dat verder met de meeste bedrijven, behalve bij Canal Digitaal dus.

00559995
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:28

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door 00559995 »

Ook ik heb problemen gehad om mijn abonnement op te zeggen bij Canal Digitaal. Omdat ik n.l. verhuisd ben en op het nieuwe adres (een seniorenappartement) geen schotel kon en mocht plaatsen. Canal Digitaal heeft geen boodschap aan welk argument dan ook, misschien bij overlijden, maar dat is nog maar de vraag.
Mijn standpunt is; dat het niet goed is dat Canal Digitaal een momopolie bezit, bovendien moet het met al die jaarcontracten afgelopen zijn, met moet met een opzegging per maand kunnen volstaan. En dat moet gelden voor GSM, satteliet, digitenne, kabel, internet, telefoon, kabeltelevisie enz., laat daar Radar, Kassa en de consumenbond zie hiervoor sterk maken dan is er veel leed geleden.

ehouba
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door ehouba »

Je hebt aangetekend opgezegt.
Je hebt 2 bevestigingsbrieven ontvangen.
Je hebt zelf geen verlenging aangevraagd.

Lijkt me zo klaar als een klontje. Gewoon laten voorkomen bij de rechter (als ze het tenminste zo ver laten komen). Dan krijgt Canal Digitaal alle kosten voor z'n kiezen, want je staat in je recht en kan dat op papier aantonen.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door thefxr »

lekker laten voorkomen bij de kantonrechter, canal+ draait op voor alle kosten, ook die van jou, inclusief, uren die je vrij hebt moeten nemen,parkeergeld, reiskosten enzo.

veel succes bij de kantonrechter

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cor802 »

lekker laten voorkomen bij de kantonrechter
Als pilske niet betaald gebeurt dat vanzelf en dan maggie uitleggen dat ie " een beetje dom is geweest" ben ik bang.

Maar wie niet waagt die niet wint, toch :?:

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Zou Cor aandelen hebben bij Canal? of er werkzaam zijn? De enigste die dom bezig zijn is Canal zelf. Maar goed, sinds mijn laatste correspondentie naar Lindorff (31-12-2007) heb ik niks meer van ze gehoord. Ik heb zelf nog gebeld naar Lindorff waar mijn antwoord bleef. Ook hierna niks meer van ze gehoord. Fijne manier van werken hebben die gasten.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door thefxr »

@pilske, ik zou er geen minuut meer aan besteden dan, allemaal zinloze/rendementsloze tijd, je kan je tijd toch wel beter besteden, niet dan?

Romke4
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2006 15:58

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Romke4 »

Ik heb geen probleem gehad met canal digital met het opzeggen van mijn abonnement.
Stuur ze een copie van de bevestiging die ze je gestuurd hebben.

Romke4.

Gesloten