LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canaal digitaal, zonder toestemming pakket uitbreiden

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Roeldebruyn

Canaal digitaal, zonder toestemming pakket uitbreiden

Ongelezen bericht door Roeldebruyn »

Hallo allemaal,

Mijn maam is Roel de Bruyn en ben nieuw hier op het forum.
Graag zou ik willen weten canaal digitaal zomaar een pakket kan uitbreiden en hiervoor vervolgens extra kosten in rekening mag brengen.

Zelf heb ik een familie pakket met een extra kaart voor in de slaapkamer. Deze kaart bevat de basis zenders en kost 1.50 extra per maand bovenop het tarief van de hooftkaart met familie hd.
Nu greeg ik deze week een brief met daarin de mededeling dat ik bij de extra kaart 15 zenders extra krijg. Er staat ook mooi bij dat ik hier niets voor hoef te doen. Wel wijzigt de prijs van de extra kaart van €1,50 naar € 4.50,-. Kunnen zij dit zomaar doen? Het is een stijging van 200% en zonder dat ik hier toestemming voor gegeven heb. Tevens heb ik niet gevraagt voor extra zenders op de extra kaart. Persoonlijk gaat het mij om het principe dat er zonder overleg iets aangoden word waar ik vervolgens ook nog eens extra voor moet betalen. Daarbij is de stijging 1.50 naar 4.50 extreem. Het zijn feitelijk maar 3euro extra, maar bovenop het basis tarief vind ik het langzamerhand toch nog een aardig prijzig abonnement worden op die manier. Hieronder een foto van de betreffende brief, graag jullie mening hierover. Helaas krijg ik niet de gehele foto zichtbaar

Afbeelding

eleven

Re: Canaal digitaal, zonder toestemming pakket uitbreiden

Ongelezen bericht door eleven »

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

vogels schreef:
eleven schreef:Je hebt toch al hier gereageerd:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0&t=147700
??????????
C D een markant bedrijf, zij staan zo klaar met een deurwaarder

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

CD heeft het recht zijn pakket aan te passen daar hebben ze uw toestemming niet voor nodig. Pakket aanpassingen geven u vervolgens het recht (kostenloos) op te zeggen als u ls gevolg hiervan geen gebruik meer wil maken van de diensten van CD.

Har06

bprosman schreef:CD heeft het recht zijn pakket aan te passen daar hebben ze uw toestemming niet voor nodig. Pakket aanpassingen geven u vervolgens het recht (kostenloos) op te zeggen als u ls gevolg hiervan geen gebruik meer wil maken van de diensten van CD.
Dit is algemeen bekend, BProsman heeft vermoedelijk geen contacten met C D gehad??>? :mrgreen:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Har06 schreef:
Dit is algemeen bekend, BProsman heeft vermoedelijk geen contacten met C D gehad??>? :mrgreen:
Is idd bekend , maar bij CD niet.(weet ik uit ervaring)

bprosman

Bij TS blijkbaar niet anders had hij de vraag niet gesteld :
Kunnen zij dit zomaar doen? Het is een stijging van 200% en zonder dat ik hier toestemming voor gegeven heb.
BProsman heeft vermoedelijk geen contacten met C D gehad??>? :mrgreen:
Jawel hoor, regelmatig, bij mijn ouders op de camping hebben ze voor het centrale antennesyteem een stuk of 15 kaarten die te pas en te onpas weer eens geactiveerd moeten worden.

Har06

bprosman schreef:Bij TS blijkbaar niet anders had hij de vraag niet gesteld :
Kunnen zij dit zomaar doen? Het is een stijging van 200% en zonder dat ik hier toestemming voor gegeven heb.
BProsman heeft vermoedelijk geen contacten met C D gehad??>? :mrgreen:
Jawel hoor, regelmatig, bij mijn ouders op de camping hebben ze voor het centrale antennesyteem een stuk of 15 kaarten die te pas en te onpas weer eens geactiveerd moeten worden.
oeps hebben je ouders zoveel tv.s aan staan ??

bprosman

hebben ze voor het centrale antennesyteem een stuk of 15 kaarten
Lezen Har

cornelisvdP

Ongelezen bericht door cornelisvdP »

Absurde prijsverhoging door Canal Digital

Ik reageer omdat ik dezelfde mail gekregen heb van Can. Dig. waardoor ik volgende maand ongevraagd 6 euro meer moet gaan betalen voor nog meer extra zenders (die ik ook niet gebruik).
Ik vind het belachelijk dat Can.Dig. dit zo maar door kan zetten terwijl ik gewoon tevreden ben met wat ik heb en straks dus had!!!. Mijn inkomen wordt niet geïndexeerd maar de prijzen stijgen gewoon door en ik krijg er eigenlijk niets meer voor.
Natuurlijk kan je, als je dit niet wenst, het contract kosteloos opzeggen (Reactie Can.Dig). Echter er zijn ook mensen (zoals ik) die in een buitengebied wonen en daardoor gewoon geen andere keuze hebben. Hopelijk kan deze kwestie eens goed onderzocht worden door Radar.

P.S. N.a.v. enkele reacties: Ik zou het op prijs stellen als reacties op vragen of opmerkingen "Hout blijven snijden" en niet ontaarden in diverse bijzaken en onzin.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Digitenne nemen, ben je van CD af.
Ik heb na CD een paar jaar digitenne gehad, beviel me goed.(met buitenantenne en een insteekkaart)

Har06

bprosman schreef:
hebben ze voor het centrale antennesyteem een stuk of 15 kaarten
Lezen Har
BP vingertje vliegt weer omhoog, verkeersagent geweest ??????

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

cornelisvdP schreef:Absurde prijsverhoging door Canal Digital

Ik reageer omdat ik dezelfde mail gekregen heb van Can. Dig. waardoor ik volgende maand ongevraagd 6 euro meer moet gaan betalen voor nog meer extra zenders (die ik ook niet gebruik).
Ik vind het belachelijk dat Can.Dig. dit zo maar door kan zetten terwijl ik gewoon tevreden ben met wat ik heb en straks dus had!!!. Mijn inkomen wordt niet geïndexeerd maar de prijzen stijgen gewoon door en ik krijg er eigenlijk niets meer voor.
Natuurlijk kan je, als je dit niet wenst, het contract kosteloos opzeggen (Reactie Can.Dig). Echter er zijn ook mensen (zoals ik) die in een buitengebied wonen en daardoor gewoon geen andere keuze hebben. Hopelijk kan deze kwestie eens goed onderzocht worden door Radar.

P.S. N.a.v. enkele reacties: Ik zou het op prijs stellen als reacties op vragen of opmerkingen "Hout blijven snijden" en niet ontaarden in diverse bijzaken en onzin.
Enige draadloze alternatief is Digitenne in de buitengebieden. Maar dan win je op principieel vlak feitelijk niks, want dan vervang je slechts CD door Digitenne, en is het kiezen tussen de strop of de kogel, meer niet.

Maar goed, het zijn bedrijven die hun eigen product mogen wijzigen, net zoals een autofabrikant een model kan wijzigen, supermarkten het assortiment wijzigen, etc.

Overigens vindt een vriend van me deze wijziging wel positief, die krijgt er een paar al langer gewenste HD kanalen bij.

Gesloten