LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canal Digitaal zijn boeven
Canal Digitaal zijn boeven
Ongeveer 1,5 jaar geleden moesten we van Canal Digitaal een nieuwe smart card ivm betere beveiliging (?). Deze kaart werd in rekening gebracht (10 euro) maar bij het activeren sneuvelde onze ontvanger.
Canal Digitaal gaf na 2 maand toe dat dit een probleem kon zijn, en stuurde kosteloos een nieuwe ontvanger. Helaas..., deze ontvanger werd gewoon automatisch van onze rekeing geincasseerd. Na diverse mailtjes uiteindelijk het bedrag in vele termijnen retour gekregen. Dit doen ze door een aantal maanden geen premie te incasseren. Eerst betalen en dan in termijnen terug krijgen, leuk!
Nu is deze nieuwe ontvanger defect in de garantie periode. Mail gestuurd naar Canal Digitaal, maar geen reactie ontvangen. Nogmaals mail gestuurd en warempel, volgens CD zou de ontvanger defect zijn, en moet worden opgestuurd naar een reparatie adres. In deze zelfde reactie geven ze aan dat je binnenkort een brief ontvangt, met daarop het adres van de reparateur. Dat kan waarschijnlijk niet in de mail, zodat je weer een aantaal dagen moet wachten.
Vervolgens de brief met de adres gegevens van de reparateur. Dat had heel goed in dat zelfde mailtje gepast....toch? Moet je ook nog betalen voor de verzending, dat terwijl er nog garantie op zit. Even googlen en je komt bij een antwoord nummer terecht.
Week later een nieuwe ontvanger. Top geregeld denk je dan. Helaas. Het is een nieuwe ontvanger en ook van een nieuw type, waardoor de afstandsbediening niet werkt. Deze heb je nodig voor de 1e installatie. Helaas zit er in de doos enkel en alleen een nieuwe ontvanger, geen kabel, geen afstandsbediening. Je kunt er dus niks mee.
Zowel een brief als mail gestuurd naar CD. Geen reactie. Nogmaals een mail gestuurd. Reactie..jawel. We sturen u zo spoedig mogelijk kosteloos een afstandsbediening toe. Zijn nu 14 dagen verder, maar die afstandsbediening moet nog steeds komen.
Nieuwe mail gestuurd, geen reactie.
Al met al nu 2 maand zonder tv. Wij hebben in onze woonomgeving geen andere aanbieders, Digitenne kan hier niet en kabel is niet aanwezig. Wij zijn voor tv afhankelijk van (C)anal digitaal.
Het zou heerlijk zijn als er eindelijk eens meerdere aanbieders kwamen, dit is nu in 2 jaar tijd 4 maand geen tv kunnen kijken. Canal Digitaal kennende zal het nog wel een maand duren, daarna begint voor ons het getouwtrek over de afschrijvingen die wel gewoon door gaan.
Whaha, kreeg wel een mailtje over het klant tevredenheids onderzoek. Hoe de klacht was afgehandeld. Afgehandeld? Sodemieter op! Sukkels! Of ze eventueel telefonisch kontakt op mochten nemen. Tot vandaag geen reactie per mail of per telefoon. Waardeloze firma, je zou er maar voor moeten werken, zou me werkelijk kapot schamen.
Canal Digitaal gaf na 2 maand toe dat dit een probleem kon zijn, en stuurde kosteloos een nieuwe ontvanger. Helaas..., deze ontvanger werd gewoon automatisch van onze rekeing geincasseerd. Na diverse mailtjes uiteindelijk het bedrag in vele termijnen retour gekregen. Dit doen ze door een aantal maanden geen premie te incasseren. Eerst betalen en dan in termijnen terug krijgen, leuk!
Nu is deze nieuwe ontvanger defect in de garantie periode. Mail gestuurd naar Canal Digitaal, maar geen reactie ontvangen. Nogmaals mail gestuurd en warempel, volgens CD zou de ontvanger defect zijn, en moet worden opgestuurd naar een reparatie adres. In deze zelfde reactie geven ze aan dat je binnenkort een brief ontvangt, met daarop het adres van de reparateur. Dat kan waarschijnlijk niet in de mail, zodat je weer een aantaal dagen moet wachten.
Vervolgens de brief met de adres gegevens van de reparateur. Dat had heel goed in dat zelfde mailtje gepast....toch? Moet je ook nog betalen voor de verzending, dat terwijl er nog garantie op zit. Even googlen en je komt bij een antwoord nummer terecht.
Week later een nieuwe ontvanger. Top geregeld denk je dan. Helaas. Het is een nieuwe ontvanger en ook van een nieuw type, waardoor de afstandsbediening niet werkt. Deze heb je nodig voor de 1e installatie. Helaas zit er in de doos enkel en alleen een nieuwe ontvanger, geen kabel, geen afstandsbediening. Je kunt er dus niks mee.
Zowel een brief als mail gestuurd naar CD. Geen reactie. Nogmaals een mail gestuurd. Reactie..jawel. We sturen u zo spoedig mogelijk kosteloos een afstandsbediening toe. Zijn nu 14 dagen verder, maar die afstandsbediening moet nog steeds komen.
Nieuwe mail gestuurd, geen reactie.
Al met al nu 2 maand zonder tv. Wij hebben in onze woonomgeving geen andere aanbieders, Digitenne kan hier niet en kabel is niet aanwezig. Wij zijn voor tv afhankelijk van (C)anal digitaal.
Het zou heerlijk zijn als er eindelijk eens meerdere aanbieders kwamen, dit is nu in 2 jaar tijd 4 maand geen tv kunnen kijken. Canal Digitaal kennende zal het nog wel een maand duren, daarna begint voor ons het getouwtrek over de afschrijvingen die wel gewoon door gaan.
Whaha, kreeg wel een mailtje over het klant tevredenheids onderzoek. Hoe de klacht was afgehandeld. Afgehandeld? Sodemieter op! Sukkels! Of ze eventueel telefonisch kontakt op mochten nemen. Tot vandaag geen reactie per mail of per telefoon. Waardeloze firma, je zou er maar voor moeten werken, zou me werkelijk kapot schamen.
Re: Canal Digitaal zijn boeven
In plaats van via Canaal Digitaal zelf kun je ook bij de betere Satelliet winkels kopen en die hebben betere service met kaarten omwisselen en helpen als er iets fout gaat.
Ook keuze uit meerdere merken en ik had al HDMI toen dit via Canaal Digitaal nog niet leverbaar was.
Dus ook daar is voordeel te halen en duo tuners met HD die groot genoeg is...
Je hebt dan wel kun kaart en kosten maar de rest zit dan tenminste bij een vakman die een andere ingang heeft als normale klant.
Als hij belde word hij wel gelijk goed geholpen....
Ook keuze uit meerdere merken en ik had al HDMI toen dit via Canaal Digitaal nog niet leverbaar was.
Dus ook daar is voordeel te halen en duo tuners met HD die groot genoeg is...
Je hebt dan wel kun kaart en kosten maar de rest zit dan tenminste bij een vakman die een andere ingang heeft als normale klant.
Als hij belde word hij wel gelijk goed geholpen....
Re: Canal Digitaal zijn boeven
Nah, dit geloof je toch niet. We zijn alweer een week verder, maar Canal Digitaal heeft nog steeds niet de afstandsbediening verstuurd, waardoor we de door hun aangeleverde ontvanger niet kunnen installeren.
We hebben wel een mailtje gehad, waarin ze aangeven dat de afstandsbedieing op 23 Mei is besteld.
Toch een wazig verhaal, we krijgen via hun eigen reparatie service een nieuwe ontvanger, maar ze hebben alles uit de doos gehaald (kabels ed). Dan ligt dat daar toch gewoon in een hoekje te nixen? Stop dat in een envelop, doe er een kadobon bij in en verstuur het naar ons toe. Rare firma.
Ik had eigenlijk een leuke smilie voor ze in gedachten, maar zie hem er niet bij staan.... Iets met een vinger ofzow
We hebben wel een mailtje gehad, waarin ze aangeven dat de afstandsbedieing op 23 Mei is besteld.
Toch een wazig verhaal, we krijgen via hun eigen reparatie service een nieuwe ontvanger, maar ze hebben alles uit de doos gehaald (kabels ed). Dan ligt dat daar toch gewoon in een hoekje te nixen? Stop dat in een envelop, doe er een kadobon bij in en verstuur het naar ons toe. Rare firma.
Ik had eigenlijk een leuke smilie voor ze in gedachten, maar zie hem er niet bij staan.... Iets met een vinger ofzow
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 okt 2011 21:27
Re: Canal Digitaal zijn boeven
Canaal Digitaal
Re: Canal Digitaal zijn boeven
Zijn de echte boeven onder de providers, ze smeren je een contract aan via schotel verkopers en je hangt aan het contract, een 1/2 dag te laat opzeggen en je zit weer een jaar aan CD vast, de dreigingen met deurwaarders staat standaard in hun brieven.[email protected] schreef:Canaal Digitaal
Re: Canal Digitaal zijn boeven
En het blijft niet bij dreigen.Henri42 schreef: de dreigingen met deurwaarders staat standaard in hun brieven.
Re: Canal Digitaal zijn boeven
Wat een zwets verhaal, na afloop van het contract kan je maandelijks opzeggen.Henri42 schreef:Zijn de echte boeven onder de providers, ze smeren je een contract aan via schotel verkopers en je hangt aan het contract, een 1/2 dag te laat opzeggen en je zit weer een jaar aan CD vast, de dreigingen met deurwaarders staat standaard in hun brieven.[email protected] schreef:Canaal Digitaal
Elke provider smeert je een 1 of 2 jarig contract aan als je klant wordt, ook je afgod upc is hier geen uitzondering in.
En wat deurwaarders betreft ook upc weet deze heel goed te vinden zoals alle providers.
Voor TS,
Is het niet mogelijk via KPN interactieve tv te krijgen, dit gaat via de telefoonlijn.
Of mogelijk als je geen KPN hebt, dat ook jou provider een soortgelijk tv abonnement kan bieden.
Re: Canal Digitaal zijn boeven
Agro, is weer op pad met z,n afgod C D, ik heb geen afgoden muv m,n p , C D is een bedriegelijke club die je ongenadig aanpakt en geen greintje ontzag voor z,n klanten heeft,de deurwaarder zal wel een bedrijf van CD zijnagro schreef:Wat een zwets verhaal, na afloop van het contract kan je maandelijks opzeggen.Henri42 schreef:Zijn de echte boeven onder de providers, ze smeren je een contract aan via schotel verkopers en je hangt aan het contract, een 1/2 dag te laat opzeggen en je zit weer een jaar aan CD vast, de dreigingen met deurwaarders staat standaard in hun brieven.[email protected] schreef:Canaal Digitaal
Elke provider smeert je een 1 of 2 jarig contract aan als je klant wordt, ook je afgod upc is hier geen uitzondering in.
En wat deurwaarders betreft ook upc weet deze heel goed te vinden zoals alle providers.
Re: Canal Digitaal zijn boeven
Ik zou voorzichtig zijn met telefonisch contact op te nemen met canal digitaal (door ons tegenwoordig anaal digitaal genoemd) want voor je het weet zit je vast aan een abonnement dat je niet besteld hebt.
Het kopen van een ontvanger bij een sateliet specialist heeft ook weinig zin, hebben wij jaren geleden ook gedaan en wij zitten nu met ontvangers die niet meer werken omdat canal digitaal weer eens iets gewijzigd heeft en deze dus bij ons niet meer werken: een paar honderd euro naar de knoppen dus !
Ik wens je veel succes, we zitten met hetzelfde probleem: geen andere tv aanbieder, maar er gloort hoop, omdat een vrouw uit Engeland laatst een gevecht gewonnen heeft tegen de Engelse aanbieder bij het Europese Hof, en dat de aanbieders in Europa nu vrijgegeven zullen worden, tenminste volgens teletekst !
Het kopen van een ontvanger bij een sateliet specialist heeft ook weinig zin, hebben wij jaren geleden ook gedaan en wij zitten nu met ontvangers die niet meer werken omdat canal digitaal weer eens iets gewijzigd heeft en deze dus bij ons niet meer werken: een paar honderd euro naar de knoppen dus !
Ik wens je veel succes, we zitten met hetzelfde probleem: geen andere tv aanbieder, maar er gloort hoop, omdat een vrouw uit Engeland laatst een gevecht gewonnen heeft tegen de Engelse aanbieder bij het Europese Hof, en dat de aanbieders in Europa nu vrijgegeven zullen worden, tenminste volgens teletekst !
Re: Canal Digitaal zijn boeven
Een beetje kort door de bocht.Het kopen van een ontvanger bij een sateliet specialist heeft ook weinig zin, hebben wij jaren geleden ook gedaan en wij zitten nu met ontvangers die niet meer werken omdat canal digitaal weer eens iets gewijzigd heeft en deze dus bij ons niet meer werken: een paar honderd euro naar de knoppen dus !
Wat heeft CD gewijzigd, dat de receiver (ontvanger ) niet meer werkt?