Medio juni 2007 heb ik een nieuwe woning gekocht en heb hiervoor Digitenne van KPN aangevraagd. In de woning hebben we ongeveer drie maanden geklust alvorens we deze betrokken. Op het oude adres werkte Digitenne prima maar op het nieuwe adres (waar ik het oorspronkelijk voor aanvroeg) bleek het niet te werken.
Destijds had ik twee redenen om Digitenne te kiezen. De eerste was de combinatie van zenderaanbod en prijs, mijn vrouw en ik kijken weinig TV en hoeven geen duur systeem met honderden kanalen en allerlei toestanden, ten tweede geen kabels! Maar op ons nieuwe adres moest ik om enigszins een beetje beeld te krijgen de binnenantenne in de erker hangen. Links voor de publieke zenders en na het verhangen van dat ding naar rechts voor de commerciële zenders, ontzettend gedoe!
Eind september, begin oktober is er een installatiemonteur van Digitenne geweest, hij is met de allerbeste bedoelingen en een enorme antennekabel de hele woning doorgeweest om de beste plek voor het plaatsen van een antenne te bepalen. Hij kon het niet met zekerheid zeggen, maar, waarschijnlijk was een antenne op het dak de beste oplossing (vanuit deze antenne zou dan een kabel lopen, die ik door de buitenmuren moest boren zodat de kabel aangesloten kon worden op de ontvanger!). In mijn beleving zijn we in Nederland net weer een beetje antenne vrij en zijn de daken weer schoon, ik zit er dus echt niet op te wachten om zo`n ding te plaatsen, gaten te boren enzovoorts! Samen met de monteur hebben we toen maar besloten het hele verhaal te retourneren aan KPN. Geen enkel probleem volgens Digitenne en ik zou de kosten voor de digitale ontvanger à € 89,95 teruggestort krijgen op m`n rekening.
En hier gaat het fout! Ik heb contact gehad met de service desk, een retournummer gehad en het hele verhaal opgestuurd naar Digitenne. Via track en tracé van TNT kun je het pakketje op afstand in de gaten houden. Het is keurig bij Digitenne afgeleverd blijkt uit deze gegevens. Ik zou binnen vier weken na ontvangst door KPN m`n geld op m`n rekening gestort krijgen.
Medio november heb ik gebeld met de klantenservice afdeling facturen: ‘We hebben een enorme betalingsachterstand meneer Hanekamp, binnen vier weken maken we het over’.
Medio december heb ik weer gebeld met de klantenservice afdeling facturen: ‘We hebben nog steeds een enorme betalingsachterstand meneer Hanekamp, binnen zes weken staat het echt op uw rekening’.
Op 26 februari wederom contact gehad met de serviceafdeling. Er wordt me beloofd dat het bedrag binnen twee weken wordt gestort op m`n rekening.
Op 13 maart nog maar eens proberen: ‘Ik begrijp het niet zo goed, ik kan er niets van vinden, heeft u eerder gebeld? Wat is er toen met u afgesproken dan? Ik kan hierover niets vinden in het systeem, het lijkt me verstandig dat ik u laat terugbellen door de afdeling crediteuren.’
Op 19 maart word ik teruggebeld door de afdeling crediteuren, er zou al een bedrag á € 39,95 zijn teruggestort op m`n rekening en die resterende vijftig euro komt zo spoedig mogelijk. Chips!, ik weet namelijk niet of het klopt wat ze zegt. Ga er maar vanuit, met bedenkingen overigens, dat het klopt! Op mijn vraag wanneer dit bedrag gestort is antwoord ze ergens in januari. Een concrete datum heeft ze niet.
Nadat ik m`n rekening heb gecheckt blijkt dat er helemaal niets van klopt, ik heb alle transacties in januari één voor één nagekeken, niets kunnen vinden, misschien was het eerder dus ook maar de maanden oktober, november en december checken, niets! Misschien februari en maart, ook niets!
Gelijk maar terugbellen, na eindeloos uitleggen en nog eindelozer doorgeschakeld worden blijkt dat er niemand is die er ook maar iets van afweet! Digitenne heb ik vanaf half juni t/m half oktober gehad en `t enige dat ze terugvinden zijn twee facturen (september en oktober) door mij betaald, maar waar zijn dan de facturen van de maanden juni, juli en augustus? Niemand kan het me vertellen! D`r wordt wederom een terugbelafspraak gepland.
Op 25 maart 2008 belt een mevrouw van de crediteurenafdeling mij naar aanleiding van de gemaakte terugbelafspraak. Ze kan me vertellen dat er omstreeks 4 december 2007 een bedrag à € 39,95 zou zijn teruggestort op mijn rekening! Ik had m`n bankrekening al helemaal nageplozen en weet dus voor de volle 100% zeker dat het er niet op staat, na verifiëren van m`n rekeningnummer blijkt dat we `t over de zelfde bankrekening hebben en dat het hierop teruggestort zou moeten zijn. Oplossing, ze belt me voor 29 maart terug met een transactienummer, zodat ik bij m`n bank kan nagaan wat er met dit geld is gebeurt. Die resterende € 50,00 krijg ik tussen vier en zes weken op m`n rekening gestort beloofd ze me.
Op 29 maart belt de mevrouw, die ik ook op 25 maart sprak, terug. Met de mededeling dat de transactienummers nog even op zich laten wachten. Ik hoor nog wel van ze!
Op 10 april probeer ik het zelf nog maar eens, kom ik er toevalligerwijs achter dat ze de kosten van de ‘speciale Service Desk van Digitenne van KPN’, zoals ze het zelf noemen, per 1 maart hebben verhoogd van € 0,10 per minuut naar € 0,45 per minuut! Percentueel wel een hele forse stijging, te gek voor woorden! Ik wil gerust ergens voor betalen en snap ook drommels goed dat niet alles kosteloos kan worden aangeboden, maar dit is toch wel een enorme verhoging!
Toch maar bellen! Omdat ik de naam weet van de mevrouw die mij heeft gebeld dacht ik dat het verstandig was om te vragen om hiermee doorverbonden te worden, maar die mevrouw blijkt volledig onvindbaar binnen de complexe structuur binnen KPN! Dan maar voor de zoveelste keer het verhaal en de resultaten tot nu toe nog eens weer uitleggen, doorverbonden worden, nog eens uitleggen, doorverbonden worden, nog eens uitleggen, en wederom afgescheept worden met een terugbelafspraak!
Maandag 14 april wordt ik dus nogmaals gebeld! We zullen zien!
Resumé
Ruim tien keer bellen, maal gemiddeld genomen tien minuten gesprekskosten. De eerst vijf maal à 10 cent per minuut en de laatste vijf maal (gevoerd na 1 maart) à 45 cent per minuut, naast het feit dat ik die € 89,95 nog van ze krijg, betaal ik me ook helemaal scheel aan gesprekskosten, zonder ook maar enig resultaat! Totaal al ruim € 25,00 en, voor mij het belangrijkste, nu al bijna een half jaar ergeren!
Misschien is er iemand met tips en/of advies!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitenne van KPN
Re: Digitenne van KPN
Niet meer bellen, ik ben ook een bedrag wat ik nog van ze kreeg kwijtgeraakt aan belkosten (en nog steeds mijn geld niet terug)Misschien is er iemand met tips en/of advies!
Kennelijk is dit hun manier om onder terugbetalingen uit te komen
Re: Digitenne van KPN
mailen met omschrijving van het probleem naar [email protected]
Re: Digitenne van KPN
Ik ben het compleet met je eens, het zijn een stel opvreters die de "modale burger" financieel compleet leegzuigen. Helaas heb je dit soort helpdesks (Helldesk) nodig. Zie mijn verhaal in deze zelfde rubriek onder K75. Misschien wordt het tijd om eens uit te gaan zoeken of er strafrechtelijk niet iets mogelijk is, aangifte van oplichting oid door een ombudsman...?