LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] elektronische gids van digitenne slaat op hol

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
biosbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:36

elektronische gids van digitenne slaat op hol

Ongelezen bericht door biosbart »

Ik heb nu een jaartje digitenne met een topfield personal recorder 80gb.
Sinds enige weken is de epg (electronic program guide) opeens niet meer te vertrouwen.
Alles wat je aanklikt blijkt na controle opeens een dag opgeschoven te zijn of wordt in het geheel niet opgenomen.
Ik voer nu alles een voor een in via "timer instellingen".
Maar ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
Ik meende ook dat er nog een software update aan zou komen voor die epg, maar ik kan niks vinden op de site van kpn.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: elektronische gids van digitenne slaat op hol

Ongelezen bericht door Mickey D »

Om deze reden (opname instellen via EPG lukt niet altijd) heeft de KPN mijn Topfield al in februari teruggenomen. Dit was een softwarefout en Topfield wilde of kon dit niet corrigeren, dus Digitenne zou stoppen met Topfield. Ik kreeg een Samsung hiervoor in ruil. Dit was een ramp: ontvangstkwaliteit van bijna 0, bij een ontvangststerkte van bijna 100%, resultaat: geen beeld!
Tegen dat de monteur voor de derde keer langskwam en weer alleen de Topfield (ik zou die terugsturen zodra de Samsung werkte, heb er dus een tijdlang 2 gehad...) werkend kon krijgen, zei die dat ik beter de Samsung kon terugsturen en de Topfield houden, want er zou de maand daarna toch een software update komen.
Vanwege de onbetrouwbaarheid van de klantenservice heb ik toen toch maar gekozen tot beëindiging van het abonnement. In 1 week 3 terugbelafspraken breken was me net even te gortig. Ook het feit dat de afpsraak over terugsturen van de apparatuur het ene moment wel gold, maar het andere moment niet, zat me erg dwars. Uiteindelijk de hulptroepen van een ander KPN probleem (IPB) ingeroepen en zo is alles uiteindelijk toch nog in orde gekomen, in augustus is alles afgerond, geloof ik, nadat eerst de betaling nog een tijd doorliep en terugbelafspraken om dit uit te zoeken natuurlijk ook weer niet nagekomen werden.
Nu ik hoor dat die update er nog steeds niet is, ben ik wel blij dat ik toen toch heb aangedrongen op die ontbinding. Geen directe hulp dus, maar wel een oprechte sterkte-wens van deze kant!

biosbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:36

Re: elektronische gids van digitenne slaat op hol

Ongelezen bericht door biosbart »

Er zijn enige software updates geweest, maar ik weet niet meer zeker of die voor de epg gold of enkel voor de zender uitbreidingen afgelopen jaar.
Wat heb je nu dan? Kabel?
Het lukt me nu wel om crash free te programmeren via de timer instellingen, alleen is dat omslachtiger en moet je zelf weer gaan checken of er geen overlap is met dubbele opnames. Ik ben een echte video junk, dus het Topfieldje zoemt de hele avond.
Ik zou niet meer zonder digitenne willen omdat voor 7 eurootjes ik het gewoon niet te kloppen vind, maar ik stel dan ook niet al te hoge eisen aan beeld en geluid. Ik heb het kleinste sony tv'tje wat er is....

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: elektronische gids van digitenne slaat op hol

Ongelezen bericht door Mickey D »

Via de timer gaan programmeren was voor mij geen optie, want ik heb gebeld met de helpdesk over dit probleem en de Topfield werd direct afgekeurd, moest terug naar de fabriek en ik kon bij gratie gods een Samsung krijgen, waar ik dus nooit blij mee ben geweest. Daarna was Digitenne geen optie meer vanwege de betrouwbaarheid van de ondersteuning. Steeds alleen maar de belofte dat ik gebeld zou heeft natuurlijk geen enkel probleem opgelost. Dus inderdaad over naar de kabel, wel wat duurder, maar dan heb je ook wat: een voortdurende programmadoorgifte en niet afhankelijk van 'hoe de wind staat', zoals bij de Digitenne.

Gesloten