LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen UPC HD?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Wolter32

Re: Ervaringen UPC HD?

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Nog even een aanvulling op je PB , 720p is natuurlijk ook geen Full HD
maar HD-Ready en jij hebt een HD-Ready TV.

PJ 66

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Yep. Maar ik heb vorig jaar een keer UPC gebeld en die zeiden dat HD tv uitzendingen nooit geen 1080i of p geven maar 720p. Maar ik heb een HD ready tv.

Alex400

Ongelezen bericht door Alex400 »

Decoders van UPC kunnen maximaal HD ready aan. is dus 1080i.
1080p wordt niet via UPC uitgezonden. Ik weet dat alleen canal digitaal wel op 1080p uitzenden.

Max 2 decoders te huur bij UPC. Das wel jammer. Ziggo heeft betere regeling.

Conclusie. Wat limitaties, duur (voor mij > EUR 50 voor digitaal royaal) maar wel tevreden en wat mij betreft waard.

PJ 66

UPC heeft nog een aantal problemen met die kastjes. Zo moet je flink de kleuren gaan bijstellen. Zijn er weinig aansluitingen. En kun je geen analoog meer volgen. Dus je kunt je mooie afstandsbediening van je tv weggooien. Het zappen is nog steeds niet snel en de teletekst kan ook 100% beter.

Dus voorlopig voor mij geen HD tv.

Alex400

Kleuren bijstellen heb ik geen last van. Dat ligt ook grotendeels aan je tv. (Ik ben TV reperateur).

Aansluitingen, wat wil je aansluiten dan? Ik heb mn UPC aangesloten op mijn 5.1 versterker via coaxiale kabel. (dat is wel n beetje achterhaald).

Zappen is niet minder snel dan digitenne of satelliet (allebei jaren gehad). Alleen analoog is snel.

En ik heb n logitech 4 in 1 afstandbediening gekocht. Ideaal! Gewoon met 1 afstandbediening: blueray, tv, versterker en UPC bedienen.

Teletext vind ik persoonlijk achterhaald. Daarvoor heb ik internet en/of apps voor iphone en ipad. Wellicht dat oudere mensen dat wel veel gebruiken.

PJ 66

Op de mediabox zit geen analoge aansluiting meer. Dus moest ik hem in mijn tv stoppen, maar die was weer bezet door mijn DVD recorder en omdat mijn HDMI aansluiting ook al bezet was had ik 2 splitters nodig en een switcher. Veel te veel rotzooi om er tussen te stoppen.

Met een Philips tv zit je weer te klooien met de Ambi light en pip functie. Dat zit je allemaal niet op op zo'n multi ab.

Alex400

Kwestie van configuratie/opstelling.

Nieuwe TV toestellen hebben minimaal 4 HDMI aansluitingen.
En versterkers hebben tegenwoordig ook HDMI aansluitingen (4-6 in en 1-2 uit).

Als je geen on demand nodig hebt kan je gewoon HD content via ingebouwde CI module die elke HD tv heeft. (en zelfs 75% van de HD ready ook)

De logitech multi ab (harmony serie) hebben wel ondersteuning voor Ambilight en PIP.

Advies:

laat u zorgvuldig door een deskundig iemand adviseren. Ik zie te vaak dat mensen willekeurig apparatuur kopen en daarna er achter komen dat het allemaal niet lekker met elkaar werkt. En dan krijg je houtje-touwtje oplossingen die half werken. De UPC boxen werken prima samen met huidige apparatuur. (al vind ik coaxiale digitale uitgang echt te ouderwets)

Groot nadeel bij UPC vind ik de hoge kosten van ruim 25 voor analoge doorgifte van TV. Dat vind ik absurd duur.

Gesloten