LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nalatigheid Ziggo, trek ik nu aan het kortste eind?
-
nalatigheid Ziggo, trek ik nu aan het kortste eind?
De situatie is volgt,
mijn Ziggo Alles-in-1 bestelling is in 3 fases geleverd:
1e levering: modem+telefonie aansluit pakket
2e levering: een versterker
3e levering: interactieve hd recorder
Bij al deze leveringen ontbreekt echter de Ziggo smartcard.
Nadat ik contact heb opgenomen met de Ziggo Helpdesk zeggen zij in eerste instantie dit:
In antwoord op uw email kan ik u het volgende mededelen. Vandaag heb ik geprobeerd u telefonisch te bereiken. U heeft aangegeven dat u de smartcard niet heeft ontvangen. Voordat ik dit doorstuur naar onze afdeling Nalevering heb ik nog wat extra informatie nodig. Er is op 18/08 een pakketje bezorgd waarvoor ook getekend is, volgens onze gegevens zou dat de smartcard moeten zijn. Op 27/08 is op het postkantoord de Cisco pvr opgehaald. Graag wacht ik u reactie af.
Hierop heb ik gereageerd dat dit de 2e levering was, enkel de versterker dus.
Daarop heb ik de volgende reactie ontvangen:
Op 18 augustus jl. heeft u twee pakketten ontvangen. Een pakket (smartcard) is bij u thuis afgeleverd en het andere pakket (decoder) heeft u opgehaald van het postkantoor. U heeft de smartcard dus echt ontvangen.
Ik heb dus echter maar 1 pakket ontvangen en dat was die versterker. Trek ik nu aan het kortste eind of kan ik nog iets doen om mijn gelijk te krijgen. Ik vind dit erg slordig en de reactie van de Ziggo Helpdesk vind ik niet netjes.
Nadat ik contact heb opgenomen met de Ziggo Helpdesk zeggen zij in eerste instantie dit:
In antwoord op uw email kan ik u het volgende mededelen. Vandaag heb ik geprobeerd u telefonisch te bereiken. U heeft aangegeven dat u de smartcard niet heeft ontvangen. Voordat ik dit doorstuur naar onze afdeling Nalevering heb ik nog wat extra informatie nodig. Er is op 18/08 een pakketje bezorgd waarvoor ook getekend is, volgens onze gegevens zou dat de smartcard moeten zijn. Op 27/08 is op het postkantoord de Cisco pvr opgehaald. Graag wacht ik u reactie af.
Op 18 augustus jl. heeft u twee pakketten ontvangen. Een pakket (smartcard) is bij u thuis afgeleverd en het andere pakket (decoder) heeft u opgehaald van het postkantoor. U heeft de smartcard dus echt ontvangen.
Ik heb dus echter maar 1 pakket ontvangen en dat was die versterker. Trek ik nu aan het kortste eind of kan ik nog iets doen om mijn gelijk te krijgen. Ik vind dit erg slordig en de reactie van de Ziggo Helpdesk vind ik niet netjes.
Re: nalatigheid Ziggo, trek ik nu aan het kortste eind?
PatrickR82 schreef:De situatie is volgt,
Die Smartkaart zit meestal goed verstopt in de verpakking. Als er inderdaad geen bijzit zou ik naar de dichtst bijzijnde winkel gaan waar Ziggo produkten worden verkocht, hier is dat bijvoorbeeld telecom today en daar de situatie uitleggen. succes.
Bij de ontvanger of HD recorder zit meestal een plastic (DVD achtig) doosje met daarin boekjes over de Ziggo , frequenties per postcodegebied etc. Daar zit een boekje bij waarop een pagina de smartcard "opgeplakt" zit. Goed verstopt dus. Ik zou zeggen , blader eens heel goed door deze boekjes.Die Smartkaart zit meestal goed verstopt in de verpakking
klopt, die van mij is toen meegeleverd bij de breedbandversterker voor mijn cisco.
euhm.. paarse hoes, alsof er een DVD in zit.
euhm.. paarse hoes, alsof er een DVD in zit.
-
Nee helaas afgelopen weekend toch nog maar eens alles nagekeken... ene dvddoosje wat ik erbij had was voor de installatie van modem+telefonie... (oranje dvd doosje)
Alle boekjes na gekeken of er misschien een kaartje in zat, tevergeefs...
Alle boekjes na gekeken of er misschien een kaartje in zat, tevergeefs...
"Worst case scenario" ga je naar de winkel en haal je voor 20 Euro een kaartje.
-
Ja zal dan het Worst Case Scenario worden, jammer
-
Geachte PatrickR82,
Vervelende situatie. We vinden het jammer dat onze dienstverlening niet aan je verwachtingen voldoet.
Graag ontvang ik per PB je klantnummer. We gaan dan kijken wat we nog voor je kunnen doen.
Met vriendelijke groet,
Julius
Ziggo Webteam
Vervelende situatie. We vinden het jammer dat onze dienstverlening niet aan je verwachtingen voldoet.
Graag ontvang ik per PB je klantnummer. We gaan dan kijken wat we nog voor je kunnen doen.
Met vriendelijke groet,
Julius
Ziggo Webteam
joh, niet zelf halen, je krijgt er toch een bij je apparatuur.
gewoon even kijken wat webcareteam voor je kan doen.
gewoon even kijken wat webcareteam voor je kan doen.
-
Dankzij de inspanning van Julius (webteam Ziggo) is het alsnog gelukt,
hartelijk bedankt!
Topic kan wat mij betreft dicht dan.
hartelijk bedankt!
Topic kan wat mij betreft dicht dan.
-
Waar te beginnen. Al jaren was ik klant van Ziggo met een abonnement televisie en een internetabonnement. Aangezien er een in juni behoorlijk wat analoge tv zenders verdwenen voelde ik me verplicht over te stappen naar digitaal en heb de stap gezet om maar gelijk over te stappen op het totaalpakket Ziggo alles in 1. Helaas is toen alle ellende begonnen. In eerste instantie een omzetting via de aangeboden monteur aangevraagd, de mogelijkheid om aan te geven wanneer dat zou kunnen heb ik benut. Bij de bevestiging kreeg ik een andere datum en tijd toegewezen, voor mij onmogelijk in te vullen. Na telefonisch overleg met Ziggo besloten om de omzetting zelf uit te voeren, alle benodigde recorders, modems en smartcards zouden opgestuurd worden, deze kwamen niet. Na meerdere telefoontjes, mails is het e.e.a. in gedeeltes uiteindelijk medio augustus geleverd, het bleek te ingewikkeld om zelf de omzetting uit te voeren, toen alsnog maar een monteur aangevraagd, eind augustus is deze geweest om alles te installeren. Omdat het zolang geduurd heeft had KPN inmiddels de opzegging met nummerbehoud geanulleerd, dit heb ik gelijk aan Ziggo gemeld. Om een lang verhaal kort te maken, nu eind september is het nog niet voor elkaar. De omzetting telefoon met nummerbehoud is (nog) niet gelukt, dus al ruim een maand ben ik niet bereikbaar op mijn huistelefoon. Talloze telefonische en mailcontacten met Ziggo hebben niet geholpen. Dan weer bleek dat een medewerker vergeten was nummerbehoud aan te vragen, of dat de "order" (toevallig) was blijven hangen. Soms heb ik een medewerk(st)er aan de lijn waarbij ik het gevoel heb dat het probleem binnen no time opgelost gaat worden, helaas tot op heden zonder resultaat. Meestal zijn de medewerkers van de klantendesk zeer onkundig, onvriendelijk en doen of zeggen maar wat. Dan moet ik weer 7 dagen wachten, dan weer 4 want de procedures moeten opgevolgd worden. Inmiddels ben ik heel erg wanhopig en weet niet meer hoe nu verder. Wie heeft er een tip.