LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontvangst Digitale tv UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

UPC digitaal een zegen of niet

ja
17
37%
nee
29
63%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Nevado
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2007 17:12

Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door Nevado »

Al een half jaar digitale tv ontvangst zonder problemen, maar sinds 2 maanden valt het geluid soms weg en heeft het beeld hickups. Al 2x een monteur thuis geweest heeft alle kabels gecheckt en ook een nieuwe box neer gezet zonder resultaat. Ik vraag mij af of er nog meer mensen zijn met dit probleem. Met UPC kom ik niet verder, en kunnen of willen niet zeggen wat exact het probleem is. Postcode is 3206 en de box is een Pace.

taxiwim
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2005 19:32

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door taxiwim »

Daar heb ik ook een tijdje last van gehad dat het beeld stilstaat of flikkert vooral bij thema kanalen ik heb er nu geen last meer van het heeft te maken met het onrafelen van het digitale signaal naar analoog dat was ook in het begin met RTL 4.
Ik hoop voor je dat het snel over gaat wantdaar betaal je niet voor.

luckytrebor
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2007 07:36

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door luckytrebor »

Het is echt dramatisch de laatste dagen. Ik kijk meer analoog dan digitaal.
Zolang UPC , geen enkele concurrentie, kan doen en laten wat ze wil, zie ik er geen verbetering in komen. Rayon Rotterdam Dvr box

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door agro »

Zolang UPC , geen enkele concurrentie
Neem een schotelantenne!!
Meer zenders
Betere kwaliteit
Met cardsharing onbeperkt aantal tv's op 1 abonnement, en kan men op elke tv willekeurig van elkaar elke willekeurige zender bekijken of opnemen.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door Paullus »

Haperingen in het beeld zijn inderdaad meer geworden. een paar maanden geleden had je daar een enkele keer last van, zo'n 1 keer per twee weken of zo.
Momenteel is het meerdere keren per avond het geval.
Het is dat het beeld zo mooi is door de aanvoer met 8 Mbits/s rechtstreeks uit Hilversum.
Satelliet CDS heeft een lage bitrate, dus blokkeriger beeld door te veel compressie maar de ontvangst als zodanig is bij goed afgestelde schotel probleemloos op een enkele keer met noodweer na.

rluijt
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:29

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door rluijt »

Hier het identieke probleem, ook ik heb een Pace, ik had een Thomson maar die is zelfs omgeruild om het probleem op te lossen helaas zonder resultaat.
Ik heb inmiddels 5(!) monteurs over de vloer gehad, werkelijk alles is nagelopen qua wandcontactdoos, kabels, splitters en signaalsterkte, iedere keer krijg ik andere verhalen te horen en de helpdesk reageert iedere keer weer alsof ik de eerste/enige ben met dit probleem.
Uiteindelijk nog steeds last van haperingen in zowel beeld als geluid en sinds ik de Pace heb ook nog eens zo nu en dan een irritante horizontale "flits" meestal bovenin het scherm.
In het forum van www.chelloo.com over de haperingen wordt steeds duidelijker dat het probleem zich niet regionaal voordoet, sinds gisteren (na enkele maanden) komt er eindelijk signaal van een van de UPC medewerkers in eerder genoemd forum.
Ik heb zelf het idee dat de problemen begonnen zijn na de update met het "klokje" iedere UPC klant met digitale TV weet waarschijnlijk precies wat ik bedoel.
Enkele weken geleden heb ik hierover al een mailtje gestuurd naar de redactie van Radar, wellicht helpt dit draadje om te laten zien hoe groot dit probleem is...

Gr. Rene Luijt
Alkmaar

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door San32 »

Ik heb nergens last van? Misschien heb ik een andere box, dat kan ook..ik heb met harddisc recorder erin...
Wat ik erg jammer vind is dat je alleen van de Nederland 1,2 en 3 zenders programma gemist kan kijken...

Rock28
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2005 10:42

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door Rock28 »

Sinds gisteren 27/10 heb ik ook haperingen in het beeld (Pace). Het viel me vooral bij Rtl4 op. Het vreemde is dat de mediabox zaterdagochtend niet uit de standbye-stand wilde komen. Na de spanning eraf gehaald te hebben, sloeg de box wel weer aan. Sindsdien dus haperingen. Ik heb de box al tweemaal gereset en een firmware-update gedaan. Echter zonder gewenst resultaat.

jakkemeiner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:35

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door jakkemeiner »

Ik had ook last van stokkend en stilstaand beeld; een monteur die in de straat in zo'n kastje bezig was aangeschoten; hij mee naar binnen, meten: signaal ruim voldoende. Bleek een inferieure splitter in de coax antenneverbinding de boosdoener; een nieuwe ertussen en weg probleem :lol: :lol: :lol:
Een zo kort mogelijke coax antennekabel van behoorlijke kwaliteit rechtstreeks = zonder splitter ertussen, van je contactdoos naar je box is essentieel voor een goede ontvangst van je signaal. Als je toch een splitter wil gebruiken zet je die liever op de uitgang van de box.

iestyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2007 12:59

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door iestyn »

Het haperen en stotteren van beeld en geluid bij mensen met een Pace kast speelt al een aantal maanden. Dit is bekend bij UPC maar men doet alsof men het niet kent, waarschijnlijk omdat men de oplossing nog niet heeft. Op verschillende andere fora wordt hier uitvoering over gesproken en veel mensen hebben monteurs over de vloer gehad hiervoor, echter zonder dat het probleem is opgelost. De voor de hand liggende oplossing om de oude softwareversie teurg te zetten (zonder klok in de display) wil men kennelijk niet doen vanwege het gezichtsverlies.

Eigenlijk hoor je dit niet als consument te pikken, maar wat kun je eraan doen? Ook al wil de politiek, mededingingsautoriteit en OPTA het maar niet zien: als consument is er geen andere alternatief dan UPC als je redelijk beeldkwaliteit wilt, geen schotel aan je gevel mag plaatsen en/of BBC wilt kunnen kijken. Dus UPC heeft feitelijk een monopoliepositie, en dat weten ze.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 25 Okt 2007 09:19 door Paullus


--------------------------------------------------------------------------------

Haperingen in het beeld zijn inderdaad meer geworden. een paar maanden geleden had je daar een enkele keer last van, zo'n 1 keer per twee weken of zo.
Momenteel is het meerdere keren per avond het geval.
Het is dat het beeld zo mooi is door de aanvoer met 8 Mbits/s rechtstreeks uit Hilversum.
Satelliet CDS heeft een lage bitrate, dus blokkeriger beeld door te veel compressie maar de ontvangst als zodanig is bij goed afgestelde schotel probleemloos op een enkele keer met noodweer na.
Dat de digitale kabel betere kwaliteit levert dan CD via satelliet, klopt als een bus. Fijn dat iemand anders dat nu ook eens zegt.
Het is natuurlijk zwaar irritant als er continu haperingen in het beeld zitten, maar gelukkig is dit lang niet bij iedereen het geval.
In het geval van haperingen in het beeld of andere irritaties ten aanzien van uw kabelprovider, is het nemen van een schotel een goed alternatief, als uw situatie dit toelaat.

adriaensen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2007 20:50

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door adriaensen »

In het verleden hadden wij alleen haperingen na een lange tijd naar SBS6 te kijken. Verder was alles goed. Hiervoor hebben wij 3 keer een monteur in huis gehad. Alle kabels en aansluitingen zijn doorgemeten. Een lijnmeting buitenhuis gedaan. Hier bleek alles goed te zijn. Vervolgens is besloten om een nieuwe en andere mediabox te plaatsen, omdat verwacht werd dat de mediabox storingen zou geven. Het omruilen is gelijktijdig met de update geweest. In dezelfde week ontvingen wij de tweede mediabox. Na het aansluiten werden de haperingen nog erger. Op verzoek van UPC hebben wij een retoursplittende versterker aangeschaft, waardoor de storing zeker verholpen zou worden. Helaas niets bleek minder waar. Het blijft. Opnieuw komt een monteur, nadat ik het abbonnement wilde opzeggen. Gratis monteur die alles zou regelen. Alle kabels en aansluitingen zijn vervangen. Dit zou nu de oplossing moeten zijn. We moeste wel 24 uur wachten, zodat de mediabox aan het nieuwe signaal zou kunnen wennen. We zijn nu 72 uur verder en zonder resultaat. Vanmorgen de tweede mediabox opgezegd en ben op zoek naar andere mogelijkheden voor digitale TV.

Bij UPC kom je inderdaad niet verder en maar doen alsof het alleen bij ons speelt.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door agro »

Vanmorgen de tweede mediabox opgezegd en ben op zoek naar andere mogelijkheden voor digitale TV.
Mogelijk schotelontvangst een alternatief, met cardsharing in princiepe onbeperkt aantal tv's aan te sluiten op 1 abonnement, je kan dan elke willekeurige zender op elke willekeurige tv ontvangen.
Wel is voor elke tv een decoder nodig.

browneyes
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2005 09:26

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door browneyes »

Het klink gek, maar bij ons draait het vanaf het begin perfect. Het enige wat we nu hebben na 2 jaar is dat de knop guide op de afstandsbediening niet werkt maar voor de rest prima beel en geluid.

gisela Meier
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 18:04

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door gisela Meier »

Alleen maar slechte ervaringen. :evil:

camel69
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 13:46

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door camel69 »

Ook ik heb al geruime tij problemen met UPC.
In eerste instantie gebruikte ik de gewone mediabox. Dat beviel en toen UPC de aanbieding deed om over te stappen naar de DVR mediabox, was dat geen probleem. Was dus tevreden.
Echter ongeveer 1 ½ maand geleden begonnen de problemen. Ik kreeg bij het zappen op diverse zenders de melding "Signaalverlies". Hierdoor geen geluid maar wel beeld op de andere zenders.
Oplossing is door te zappen naar de UPC-infokanaal. Hierna heb ik zowel geluid als beeld op de andere zenders.
Ik vraag mij af of er andere mensen zijn die het probleem kennen.

Verder heb ik ook kennis gemaakt met hoe UPC met zijn klanten omgaat:
- Monteurs (2x) die niet komen opdagen.
- Helddesk die gewoon zegt dat ik gewoon geduld moet hebben en anders maar alles terug moet sturen.
- Monteur die, nadat hij niet op afspraak was geweest, belt met de mededeling dat ik het niet goed heb begrepen.
Postcodegebied 2993.

NicoA
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 14:56

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door NicoA »

Ik heb eveneens al een aantal maanden problemen met wegvallend geluid en hikkend beeld. Dit is erg wisselen soms een avond of een uur lang goed en dan is het weer een aantal keren achter elkaar mis. Erg hinderlijk omdat je soms delen van een zin mist.Een aantal weken geleden was er signaal verlies dat varieerde tussen 0 en 100% wisselend per seconde. Op dit moment geeft mijn mediabox een foutmelding, terwijl ik gwoon beeld heb. Overigens is dit al mijn 5e box in 1 1/2 jaar tijd. Alle kabels vernieuwd, 2x een nieuwe wandcontactdoos gehad maar het probleem bleef. Al diverse keren contact gehad met UPC en gemeld dat het probleem naar mijn gevoel is ontstaan bij de laatste grote update. Daarvoor had ik tot mijn groot genoegen, sinds een half jaar, heel goed storingsvrij beeld. A.s dinsdag komt er weer een monteur langs die naar zeggen niet eerder weggaat of het probleem moet zijn opgelost. Ik wacht met spanning af. De naam van de box kan ik niet vinden, echter 2 a 3 maanden terug was dit volgens zeggen het laatste model. Verder moet ik wel zeggen dat ik altijd vriendelijk te woord wordt gestaan en de monteurs behulpzaam zijn en op de tijd komen die is afgesproken. Mijn postcode gebied is 3355
Laatst gewijzigd door NicoA op 02 nov 2007 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Ik heb een box met harde schijf. Werkt goed. Aleen jammer dat hij niet met hoofdstukken werkt, zoals een normale harddiskrecorder. Je moet, met bijv. reclameblokken, dus altijd geruime tijd doorspoelen.
Ook is het stroomverbruik van deze mediabox veel te groot! Als hij uitstaat is het stroomverbruik nog aanzienlijk. Het wordt tijd dat UPC hier wat aan gaat doen. Verder, zo af en toe blokvorming. Het beeld is echter wel scherper dan het analoge signaal. Kortom...redelijk tevreden. Woonachtig te Spijkenisse.

dessert
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 14:51

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door dessert »

iwij hebben nu bijna een jaar upc en de ontvangst is optimaal ik heb wel de wat duurdere coaxkabel gebruikt.
Al was er een probleem het werdt ook goed opgelost.
Let op een goeie aansluiting is heel belangrijk.
UPC krijgt voor mij een 8+

succes van dessert[/b]

Benny7
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 15:41

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door Benny7 »

gooi upc je huis uit dat is toch alleen maar trammelant
neem gewoon kpn digitaal als je toch digitaal wilt kijken.
groetjes B7

Gesloten