LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

Hallo,

Aangezien mijn onderstaande review op bovenvermelde tv is geweigerd bij philips omdat deze niet conform hun richtlijnen zou zijn, plaatst ik deze maar hier misschien dat andere mensen deze problemen herkennen.

"Dit was een schitterende tv, fantastisch en scherp beeld, mooi design, goed geluid en heerlijk groot. ruim 2/3 jaar enorm veel plezier van gehad totdat er zomaar ineens een aantal vrij grote vegen midden in het scherm zaten die met geen mogelijkheid weg te poetsen zijn. deze vlekken ontstonden nadat ik met mijn hand over het scherm wreef om een vlekje weg te wrijven. De winkel waar ik de tv kocht zegt hier nog nooit van gehoord te hebben en geeft mij een nummer van philips. De eerste zin die je dan hoort, nadat men je naam vraagt en hoe oud de tv wel niet is: de 2 jaar garantie zijn om dus gaat u wel geld kosten. Erg vreemd, hoe is het mogelijk dat er vlekken komen tussen glasplaat en beeldplaat als je met je hand over de glasplaat wrijft? Onbegrijpelijk, dit is mijn 4e philips tv in successie maar wel mijn laatste ondanks dat ik de 8000 en 9000 series schitterende tv's vind. Ik had betere kwaliteit en een langere probleemloze kijkervaring verwacht voor dat geld. Jammer dat philips dit probleem zo raar oppakt".

Blijkbaar is mijn review te hatelijk voor de philips website, je mag als klant die in de laatste 9 jaar al voor een slordige 8.000 euro aan philips tv's heeft gekocht blijkbaar niet vinden dat ze een probleem met een produkt van hun wat raar oppakken.

En ik belde alleen maar om te vragen of dit op te lossen was en waar ik hiermee terecht kon, zelf heb ik het woord garantie niet eens in de mond genomen, al begrijp ik eigenlijk niet dat een televisie in die prijsklasse ( rond de 2100 euro toen nog ) binnen 3 jaar niet meer om aan te zien is omdat er iets achter de glasplaat schijnt te kunnen komen.
Lijkt me dat je voor dat geld toch mag verwachten dat je iets langer plezier hebt van je aankoop maar goed daar denkt philips dus anders over.

Mvg
HCM

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door Brainless »

Heeft u uw (LED)tv alweer enkele uren aan gehad?
Het kan nl condens zijn door het temperatuurverschil tussen hand en scherm.
Dit verdwijnt dan na enkele uren gebruik.
Temperatuur en vochtigheid:

Afhankelijk van temperatuur en vochtigheid kan zich lichte
condens vormen aan de binnenkant van de glasplaat aan de
voorkant van de TV (geldt voor bepaalde modellen). U kunt dit
voorkomen door de TV niet aan direct zonlicht, hitte of extreme
vochtigheid bloot te stellen. Als er condens ontstaat, verdwijnt
deze vanzelf als de TV een aantal uren is ingeschakeld. De
condens is niet schadelijk voor de TV en veroorzaakt geen
storingen.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

@ Brainless

Deze vlek zit inmiddels alweer enkele weken in mijn scherm, ik was eigenlijk op zoek al naar een andere tv. Ik vind het echter zonde om zon mooie tv als de 46pfl8605 is niet te laten repareren.

Ik heb 2 kinderen die letterlijk elke avond elke tekenfilm bekijken die er maar te vinden is.
De vlek is niet af en toe maar permanent zichtbaar, zowel als de tv uitstaat of al enige uren aanstaat.
Zodra de tv uit is is het echt zeer duidelijk te zien vanwege de zwarte achtergrond, tijdens het tv kijken moet je beter kijken wil je de "wrijf"vlek zien maar hij blijft altijd aanwezig.

In het begin zat er dus een klein vlekje/streepje midden in het scherm, toen ik deze uitwreef werd hij dus aanzienlijk groter. Ik heb eigenlijk het idee ( geen idee of dit überhaupt kan hoor ) dat de beeldplaat is "vastgeplakt" aan de glasplaat daar waar de vlek dus zit. De glasplaat zelf is echt spiegelglad, geen bobbeltje of vuiltje te voelen of wat dan ook, zit echt achter het glas.
Het is een soort slang vorm van breed in het midden tot smaller onderaan, precies dus zoals ik met mijn hand over de plaat wreef en op geen enkele manier schoon te maken.
Echt heel raar dat zoiets mogelijk is bij een kwaliteits-tv want dat is wel wat ik verwachte te kopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Afbeelding

zo'n vlek?

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

@Bob Schurkjens
niet echt, ik heb ook maar even een foto gemaakt
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HCMV op 23 aug 2012 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het lijkt me dat het oppervlakte een coating heeft die deze strepen geeft. Te vergelijken met sommige coatings op brillenglazen en fotolenzen. Maar ik kan het mis hebben. Maar aan de achterkant? Heel vreemd.

Wel zag ik dat Philips hier een "screen cleaner" voor op de markt heeft gebracht waar gek genoeg ook veel vraag naar is, getuige de vele beoordelingen van het spul op Amazon: http://www.amazon.com/gp/product/B004XV ... pd_sim_e_2

http://tweakers.net/pricewatch/unsorted ... creen.html

Geen idee of er een goedkoper alternatief voor is.

stofzuigertje

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat goed reinigen van vette vingers voldoende moet zijn.

Kinderen knoeien wel meer en vooral snoepjes en zoetigheid is vaak lastig verwijderbaar.
Deze foto laat duidelijk vingers zien dus leer je kinderen eens manieren want het aanraken kan de achterplaat ook stuk maken als
ze gaan prikken.

Dit is duidelijk een kind fout dus niet van Philips.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

@stofzuigertje ik denk dat jij mijn topic nog maar eens moet lezen.
1. Ik zeg niet dat dit een fout van philips is maar dat men het probleem raar oppakt en begrijp ik niet waarom ik dit niet op de philips website zelf mag vertellen
men heeft dit nog nooit eerder gehoord maar begint direkt met het geen garantie verhaal en kost u dus geld.
blijkbaar ben ik dan de enige waar vingervlekken in het beeld zouden trekken stofzuigertje?aangezien men nog nooit hiervan gehoord heeft en niet begrijpt dat dit kan.
Ik gaf verder alleen aan dat ik het onbegrijpelijk vind dat zoiets in het glas kan trekken of er achter kan komen.
Dit verwacht je niet van een redelik dure tv met een glasplaat.

2. mijn kinderen komen niet aan de tv dus je argument hierover raakt kant nog wal.ik heb aan het scherm gezeten tijdens het ophangen eergisteren, verder zijn vingerafdrukken en vuil altijd perfekt te reinigen met een licht vochtige doek.
dit trekt niet in het glas dus.het wrijven blijkbaar wel.
De vlek waar het mee begon was niet met een vochtige doek te verwijderen na harder wrijven kreeg ik dus dit resultaat.

@bob dit was het eerste dat ik.probeerde nadat een vochtige doek niet wilde.geen resultaat helaas.
nu je het zegt lijkt dit idd wel wat op dat coating bij lenzen gedoe.Echter verandert deze vlek niet meer van vorm,nu weer wrijven of cleanen verandert niets.de vlek is en blijft zoals hij is.

De tv mag naar zolder, ga voor een nieuwe panasonic denk ik.
Laatst gewijzigd door HCMV op 23 aug 2012 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door bprosman »

De vlek waar het mee begon was niet met een vochtige doek te verwijderen na harder wrijven kreeg ik dus dit resultaat.
Was het alleen een vochtige doek of zat er een reinigingsmiddel in ? Het lijkt of de coating is aangetast.
De tv mag naar zolder, ga voor een nieuwe panasonic denk ik.
Zet hem bij mijn ouders op zolder, daar staat een Panasonic plasma van iets meer dan 2 jaar oud waarvan Panasonic ze liet weten dat ze toch maar beter een nieuwe konden kopen , die wilden niet eens aan reparatie beginnnen (TV valt na ca 2 uur uit).

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

Een microvezel doek en water daar deed ik het altijd mee.
Ben pas gaan wrijven met blote hand toen het kleine vlekje niet weg wilde.
na de cleaner van philips was de tv blinkend schoon met mooie vlek

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

Blijkbaar is dit probleem niet te verhelpen, aangezien philips webcare niet meer reageert nadat ze me zelf, ruim een week geleden, in een PM om mijn dossiernummer vroegen om de zaak te bekijken.

Philips is duidelijk niet meer wat het geweest is, jammer.

Gizmo255
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 sep 2005 22:02

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door Gizmo255 »

Heb je de tv schoon gemaakt met warm water of lauw water? zoja dan zit er waarschijnlijk ontspiegelings coating op.
Dat heb ik ook bij mijn bril gehad en moets ik een nieuwe bril koen. Je kan het aan Philps of er dat op zit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het lijkt mij ook dat de http://nl.wikipedia.org/wiki/Antireflectiecoating is beschadigd. Je zal naar de winkel moeten gaan die de tv heeft verkocht aangezien deze contractpartij (degene aan wie je hebt betaald voor levering) is.

www.consuwijzer.nl

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

Wel raar dat zon coating dan op zon manier kan beschadigen als je er met een blote hand over heen wrijft, na 2 jaar dan.

Maar goed, reactie van Philips:

"Geachte,

In dit geval wordt aangeraden om het toestel te laten repareren. Het scherm lijkt wel degelijk beschadigd te zijn, en dient nagekeken te worden door een herstelman. U kan de technische dienst bereiken op het nummer 0900 202 08 71 (€ 0,10/min*).

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare"

Dus we weten nu in ieder geval wat er aan de hand is, het scherm lijkt beschadigd...
Deze glasplaten kan je dus na 2 jaar niet meer met de hand beroeren blijkbaar.

Nog steeds vreemd dat deze discussie gevoerd moet worden via een forum als deze en niet toegestaan is op de website van de dealer ( Philips ) zelf...

Maar goed ben er wel klaar mee, misschien tijd voor een nieuwe.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door boef530 »

Het lcd scherm ansich heeft geen glasplaat, met de door ts uitgevoerde druk is het lcd scherm dermate vervormd dat het echt niet meer goedkomt. Never nooit druk uitoefenen op een lcd scherm, de foto die Ts heeft geplaatst laat het resultaat goed zien.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door HCMV »

@boef530

Volgens mij zit er we degelijk een glasplaat voor het lcd scherm hoor.
Quote uit de brochure van Philips zelf:

"Afhankelijk van temperatuur en vochtigheid kan zich lichte condens
vormen aan de binnenkant van de glasplaat aan de voorkant van de
TV. U kunt dit voorkomen door de TV niet aan direct zonlicht, hitte
of extreme vochtigheid bloot te stellen. Als er condens ontstaat,
verdwijnt deze vanzelf als de TV een aantal uren is ingeschakeld. De
condens is niet schadelijk voor de TV en veroorzaakt geen storingen."

Het lcd scherm is niet vervormd dus dat verhaal klopt niet echt.

dania
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2014 11:00

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door dania »

Ik heb precies dezelfde tv zelfde type,en ik heb hetzelfde probleem..hij is overigens ook al 2 keer gemaakt voor andere problemen met het beeld. Nu valt hij elke keer aan en uit het beeld blijft knipperen.Hij is in de garantie termijn na 6 weken al terug geweest voor een reparatie.
Wat hebben ze uiteindelijk voor u gedaan met de betreffende tv?

jjs
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jul 2011 21:21

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door jjs »

Ik heb deze tv's jaren lang gerepareerd. Ook dit 2010 model. De glasplaten komen zelfs vuil uit de fabriek. We hebben ze wel eens besteld omdat klanten na reinigen nog niet tevreden waren. Dit was een hele grote fout van Philips, maar het boeit ze niets want zelfs tijdens cursussen (voor nieuwe typen) bij Philips werd gezegd "dan blijven jullie ook mooi aan het werk". Het zijn vooral stof vlekken. De glas platen moeten aan de binnenkant gereinigd worden met een speciaal vloeistof (geen glassex) en speciale doeken, alsmede het lcd scherm wat erachter zit. Tevens moeten ze met een speciale luchtblazer stofvrij geblazen worden die ook ionen mee blaast zodat het anti-statisch wordt. Ondertussen waren er al collega's (lees uitzendkrachten) die er al heel goed in waren geworden. Na het reinigen en drogen en weer montage moet er in bepaalde hoeken goed gekeken worden of er niets meer te zien is. En ook dan is het soms nog te zien. Ik weet niet bij wie Philips die glasplaten laat maken maar het is bagger. Het is niet voor niets dat Philips geen tv's meer maakt, dat doet TPE nu en plakt daar in licentie het woordje Philips op. Hoogsten wat IC's zijn nog van Philips (lees NXP). En dat condens dat is onzin daar de vochtigheid in de meeste huishoudens zo rond de 50% zit. En als de glasplaat goed gemonteerd is, komt er vrijwel niets tussen de lcd en glasplaat omdat er een filtlaag tussen zit (uitgezonderd sigarettenrook want die gore lucht komt overal tussen).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is niet voor niets dat Philips geen tv's meer maakt, dat doet TPE nu en plakt daar in licentie het woordje Philips op.
TPV ipv TPE, het ontwerp van de electronica is tot nu toe nog in handen van Philips alsmede de patenten. TPV maakt ze in licentie.

jjs
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jul 2011 21:21

Re: Philips 46PFL8605H vlekken achter de glasplaat

Ongelezen bericht door jjs »

ja klopt TPV, lettertje vergist
Geldt al langer voor de monitoren van flipse

Gesloten