LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RTLXL app niet meer beschikbaar voor Smart TVs

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jane22

RTLXL app niet meer beschikbaar voor Smart TVs

Ongelezen bericht door Jane22 »

Nog niet zo lang geleden nieuwe TV gekocht (2012), ook gelokt door de verschillende apps (dus via de TV, niet via de provider). Nou viel me al op dat recentelijk RTLXL het programma aanbod zwaar had teruggebracht, naar alleen nieuws en een paar (oninteressante) programmas.
Nu sinds een paar weken is de hele app niet meer beschikbaar voor Philips TVs (en ook Panasonic, Sharp, en misschien nog meer).
Per de website van RTLXL: "Wij hebben ervoor gekozen om oudere Smart TV's van Philips niet meer te ondersteunen. Hierdoor is de RTL XL app niet meer beschikbaar op modellen uit 2009, 2010, 2011 en sommige modellen uit 2012". En: "We streven er naar om zoveel mogelijk gebruikers via onze eigen apps de RTL XL ervaring te bieden. Zo kunnen wij het programma-aanbod en de gebruikerservaring optimaliseren in onze app op laptop, desktop, smartphone of tablet. Helaas betekent dit dat vanaf 31 maart 2015 de RTL XL app niet meer beschikbaar is op Panasonic Smart TV’s."

Ik voel mij ernstig bekocht, en ben verbolgen over de simpele en botte opstelling van RTL, en ben zeer verbaasd dat RTL een TV uit 2012 oud durft te noemen. Je mag toch veronderstellen dat de technische support en upgrades toch meerdere jaren ondersteund zullen blijven ?

Graag uw mening cq aktie.

PS. NPO heeft bij het kennelijk nodige veranderen vand e UG-app ook problemen gehad met "oudere" TVs, maar heft daar bereidwillig aan gewerkt en dit is inmiddels verholpen.

Barre Barry

Re: RTLXL app niet meer beschikbaar voor Smart TVs

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Jane22 schreef: Ik voel mij ernstig bekocht.
Hoeveel heb je dan betaald voor die app?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Er zijn zat alternatieven, NL Ziet, kijken via de browser, etc.

famkrikke

Ongelezen bericht door famkrikke »

Smart tv is niet zo smart als je denkt. Ik heb er onlangs eentje gekocht van Panasonic. Prachtig apparaat maar ook daaraan zitten bepaalde beperkingen. Daarnaast is de technische levensduur van dergelijke apparaten heel anders dan de economische

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou het van de zonnige kant bekijken: eindelijk verlost van die RTL troep!

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Barre Barry schreef:
Jane22 schreef: Ik voel mij ernstig bekocht.
Hoeveel heb je dan betaald voor die app?
:lol: :lol:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jane22 schreef:Nog niet zo lang geleden nieuwe TV gekocht (2012), ook gelokt door de verschillende apps (dus via de TV, niet via de provider). Nou viel me al op dat recentelijk RTLXL het programma aanbod zwaar had teruggebracht, naar alleen nieuws en een paar (oninteressante) programmas.
Nu sinds een paar weken is de hele app niet meer beschikbaar voor Philips TVs (en ook Panasonic, Sharp, en misschien nog meer).
Per de website van RTLXL: "Wij hebben ervoor gekozen om oudere Smart TV's van Philips niet meer te ondersteunen. Hierdoor is de RTL XL app niet meer beschikbaar op modellen uit 2009, 2010, 2011 en sommige modellen uit 2012". En: "We streven er naar om zoveel mogelijk gebruikers via onze eigen apps de RTL XL ervaring te bieden. Zo kunnen wij het programma-aanbod en de gebruikerservaring optimaliseren in onze app op laptop, desktop, smartphone of tablet. Helaas betekent dit dat vanaf 31 maart 2015 de RTL XL app niet meer beschikbaar is op Panasonic Smart TV’s."

Ik voel mij ernstig bekocht, en ben verbolgen over de simpele en botte opstelling van RTL, en ben zeer verbaasd dat RTL een TV uit 2012 oud durft te noemen. Je mag toch veronderstellen dat de technische support en upgrades toch meerdere jaren ondersteund zullen blijven ?

Graag uw mening cq aktie.

PS. NPO heeft bij het kennelijk nodige veranderen vand e UG-app ook problemen gehad met "oudere" TVs, maar heft daar bereidwillig aan gewerkt en dit is inmiddels verholpen.
NPO is dan ook de publieke omroep, en hebben in die hoedanigheid een subtiel andere insteek met dit soort dingen. Simpel gezegd, die doen iets meer hun best om zo veel mogelijk mensen te bereiken als een commerciële omroep. Het feit dat de operating systems die TV's "smart" maken nogal divers en versnipperd waren, helpt partijen als de NPO en RTL overigens ook niet. Net als in de begindagen van de personal computer, zijn veel fabrikanten begonnen met een eigen OS voor hun smart-tv. Elk uiteraard subtiel anders al die van de concurrent.

Recente ontwikkelingen laten zien dat fabrikanten convergeren op een paar OS-sen (Oa Android TV en Firefox OS), er volgt dus een broodnodige standaardisatieslag, wat dit soort problemen iets zal verlichten.

Gesloten