Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Wij hebben afgelopen Augustus een Samsung Oled 65 inch tv gekocht voor 1500euro bij mediamarkt. Op advies de bijbehorende muurbeugel van 110euro gekocht en thuis de tv opgehangen. Afgelopen zaterdag vertoonde de tv opeens kuren. Rode balk onderin, en de tv ging uit zichzelf uit. Bij het opnieuw aanzetten hoorde we een tik in de tv en begon het beeld te dansen (rode, groen en blauwe ledlijnen over het scherm). Ook werdt het scherm rechts onderin een stukje zwart 0.5 cm x 0.5 cm. De tv ging weer vanzelf uit en weer vanzelf aan. Dit deed de tv een keer of 5 en de zwarte vlek werdt steeds groter. Contact gezocht met Media Markt en Samsung. Letmerepair heeft mij gevraagd wat foto's toe ze sturen en ze zouden er naar kijken. Ik krijg zojuist een mail met de volgende tekst:
Beste klant,
Wij melden u via deze weg dat het door u aangeboden apparaat een defect vertoont dat niet onder de fabrieksgarantie valt.
De reden hiervoor is de volgende:
De garantietermijn is verlopen
Het defect geen fabricagefout is, zoals bijvoorbeeld: schermbreuk, fysieke schade ontstaan door externe invloeden, water of vochtschade, overspannings- of bliksemschade.
Wij sturen u hierbij dan ook de betreffende prijsopgave toe.
Ik krijg hier een kostenraming bij van bijna 1600euro.
Wie weet wat ik hier nog mee kan. Er zit geen breuk in het scherm en er is ook niemand bij ons thuis langsgeweest.
MediaMarkt heeft het in onderzoek maar ook dat schiet niet echt op.
Samsung reageert helemaal nergens meer op.
Help
Groet Maxim
Beste klant,
Wij melden u via deze weg dat het door u aangeboden apparaat een defect vertoont dat niet onder de fabrieksgarantie valt.
De reden hiervoor is de volgende:
De garantietermijn is verlopen
Het defect geen fabricagefout is, zoals bijvoorbeeld: schermbreuk, fysieke schade ontstaan door externe invloeden, water of vochtschade, overspannings- of bliksemschade.
Wij sturen u hierbij dan ook de betreffende prijsopgave toe.
Ik krijg hier een kostenraming bij van bijna 1600euro.
Wie weet wat ik hier nog mee kan. Er zit geen breuk in het scherm en er is ook niemand bij ons thuis langsgeweest.
MediaMarkt heeft het in onderzoek maar ook dat schiet niet echt op.
Samsung reageert helemaal nergens meer op.
Help
Groet Maxim
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Samsung biedt meestal twee jaar garantie. Maar als klant hebt u met de media markt te maken. En die wijzen weer naar de fabrieksgarantie. Een ding is zeker: Ze kletsen uit hun nek. Als eerste zou ik met de reactie van mediamarkt contact opnemen met Samsung en horen wat die zeggen. Daarna terug naar de mediamarkt.
En ja, ik weet het: Eerst de verkoper en dan de fabriek, maar dat gaat bij media markt dus niet op....
Kijk ook eens bij eerdere topics en uitzendingen over de mediamarkt en het slechte oplossen van hun klachten. Daar zit ook een naam bij van een klachtenmevrouw en misschien een rechtstreekse link.
En ja, ik weet het: Eerst de verkoper en dan de fabriek, maar dat gaat bij media markt dus niet op....
Kijk ook eens bij eerdere topics en uitzendingen over de mediamarkt en het slechte oplossen van hun klachten. Daar zit ook een naam bij van een klachtenmevrouw en misschien een rechtstreekse link.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Kennelijk heeft de Mediamarkt helderzienden in dienst die op afstand kunnen bepalen wat er mis is. Er kan inderdaad sprake zijn van een breuk maar dat zal een monteur ter plekke of een storingsdienst vast moeten stellen (en niet een verkoper die er zich snel vanaf maakt). Wellicht toch maar contact opnemen met Samsung.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Letmerepair is een gecertificeerde samsung partner, ik vermoed dus dat deze al via Samsung komt en dat contact opnemen met Samsung hier dus ook al gedaan is.rvjapio2 schreef: ↑24 nov 2023 20:01Samsung biedt meestal twee jaar garantie. Maar als klant hebt u met de media markt te maken. En die wijzen weer naar de fabrieksgarantie. Een ding is zeker: Ze kletsen uit hun nek. Als eerste zou ik met de reactie van mediamarkt contact opnemen met Samsung en horen wat die zeggen. Daarna terug naar de mediamarkt.
En ja, ik weet het: Eerst de verkoper en dan de fabriek, maar dat gaat bij media markt dus niet op....
Kijk ook eens bij eerdere topics en uitzendingen over de mediamarkt en het slechte oplossen van hun klachten. Daar zit ook een naam bij van een klachtenmevrouw en misschien een rechtstreekse link.
Onduidelijk hier is nu wat de schade is, het zelf kan bijvoorbeeld ook breken door een te hoge druk van achter door bijvoorbeeld een verkeerde montage op de muurbeugel.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Dat hoeft niet, afhankelijk van de schade kan een gecertificeerde reparateur, zoals hier het geval lijkt gezien er een bekende samsung reparateur genoemd wordt, een breuk makkelijk vanaf een foto vaststellen.Veldt01 schreef: ↑24 nov 2023 20:08Kennelijk heeft de Mediamarkt helderzienden in dienst die op afstand kunnen bepalen wat er mis is. Er kan inderdaad sprake zijn van een breuk maar dat zal een monteur ter plekke of een storingsdienst vast moeten stellen (en niet een verkoper die er zich snel vanaf maakt). Wellicht toch maar contact opnemen met Samsung.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Als je het niet eens bent met het oordeel van de reparateur zul je een second opinion moeten zoeken. Zeggen dat je het er niet mee eens bent lijkt mij niet veel zoden aan de dijk te gaan zetten.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Er zit geen breuk in het scherm. Wij denken dat er een kortsluiting in de tv zit waardoor dit probleem naar voren komt. Ook dat de tv steeds uit zichzelf uitgaat en dan weer aan is een vreemd iets. Heb de klacht nogmaals bij MediaMarkt neergelegd, hoor er van de week meer over.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Ik zou me richting MM beroepen op de wettelijke garantie. Als de televisie non-conform is, dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging, en hier mag je uitkiezen. Gedurende het eerste jaar na aflevering is het vermoeden dat de televisie non-conform is, behoudens daadwerkelijk bewijs van het tegendeel (ECLI:NL:GHARL:2014:9065, ECLI:NL:GHARN:2006:AX6541). Dit betekend dat de verkoper moet bewijzen dat het gebrek aan overeenstemming het gevolg is van of zijn oorsprong vindt in een omstandigheid die zich na de aflevering van het goed heeft voorgedaan (ECLI:EU:C:2015:357). Als er een breuk in het scherm zit, dan moet MM dus bewijzen dat deze breuk door u veroorzaakt is.
Ik zou kiezen voor vervanging omdat de wettelijke garantie dan opnieuw gaat lopen. En erop wijzen dat dit binnen een redelijke termijn moet worden uitgevoerd.
Ik zou kiezen voor vervanging omdat de wettelijke garantie dan opnieuw gaat lopen. En erop wijzen dat dit binnen een redelijke termijn moet worden uitgevoerd.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Op basis van wat voor schade keurt de reparateur het beroep op fabrieksgarantie dan af? 9 van de 10 keer zal de winkelier dat oordeel volgen, of met dezelfde partij aankomen. Ik zou me dus nog niet teveel voorstellen van de reactie van de Mediamarkt en alvast zorgen dat je wat meer munitie hebt mochten ze tot dezelfde conclusie komen.Maxm1608 schreef: ↑24 nov 2023 21:48Er zit geen breuk in het scherm. Wij denken dat er een kortsluiting in de tv zit waardoor dit probleem naar voren komt. Ook dat de tv steeds uit zichzelf uitgaat en dan weer aan is een vreemd iets. Heb de klacht nogmaals bij MediaMarkt neergelegd, hoor er van de week meer over.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
De bewijslast ligt bij MM.
En een reeks mogelijke oorzaken noemen, waarom dit geen garantie is, lijkt niet eens op bewijs.
En een reeks mogelijke oorzaken noemen, waarom dit geen garantie is, lijkt niet eens op bewijs.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Aan de hand van foto's de garantie bij voorbaat uitsluiten kan niet omdat nog niet vast staat of het defect daadwerkelijk aan eigen gebrek te wijten is.
Om de juiste diagnose te stellen zal de tv toch nader onderzocht dienen te worden dus zal letmerepair aan huis een diagnose moeten gaan stellen.
De Mediamarkt kan hier in bemiddelen omdat het de verkopende partij is en ook zorg dient te dragen voor een juiste garantie afwikkeling.
Samsung Nederland die letmerepair als reparatiebedrijf inschakelt zal toch met bewijs moeten komen dat het een eigen gebrek defect betreft want de bewijslast ligt bij de fabrikant die de garantie verleend.
Om de juiste diagnose te stellen zal de tv toch nader onderzocht dienen te worden dus zal letmerepair aan huis een diagnose moeten gaan stellen.
De Mediamarkt kan hier in bemiddelen omdat het de verkopende partij is en ook zorg dient te dragen voor een juiste garantie afwikkeling.
Samsung Nederland die letmerepair als reparatiebedrijf inschakelt zal toch met bewijs moeten komen dat het een eigen gebrek defect betreft want de bewijslast ligt bij de fabrikant die de garantie verleend.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Ik heb contact gehad met Letmerepair en die geven aan dat er nooit garantie zit op een scherm. Ik heb dat telefoongesprek opgenomen. Ik heb de mevrouw ook gevraagd wat voor garantie je dan wel zou hebben op een televisie. Het is namelijk één groot scherm. Hierop gaf ze geen antwoord en werdt de sfeer aan de telefoon er niet beter op. Ik moest me maar wenden tot samsung en mediamarkt, toen werdt de verbinding verbroken.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Ik vermoed eerder dat TS niet duidelijk is, de reparateur zal immers nooit bedoelen dat er geen garantie zit op de TV of op het scherm, zoals TS lijkt aan te bedoelen met 'het is een groot scherm'. Echter zaken als scherm breuk (en een scherm breuk hoeft niet een zichtbare breuk aan de voorkant te zijn) of andere fysieke schade aan het scherm, en TS heeft het in de OP over zwarte vlekken wat daarvan vaak een teken is, zijn normaliter directe afkeur.
Daarom vroeg ik TS ook al wat nu de exacte reden is voor afkeur, daar zal je achter moeten komen, zodat je verdere actie kan ondernemen wanneer de verkoper komt met een redenatie die de reparateur volgt, wat zeer vaak het geval is. Zo zou ik als ik TS was toch eens de beugel montage controleren en bekijken of dit bijvoorbeeld niet te strak is gedaan, ik heb zakelijk gezien bijvoorbeeld eens een hele zwik monitoren defect zien raken bij een klant omdat ze te strak op de 3de partij beugels bevestigd waren wat vergelijkbare klachten opleverde. Je wil immers niet onvoorbereid zo'n traject in gaan en geen passend antwoord hebben wanneer de reden voor afkeur voor TS wel duidelijk is.
TS heeft het bijvoorbeeld over 'de bijpassende beugel', echter verkoopt Samsung volgens mij geen beugels voor hun OLED TV's in deze prijsklasse, ik vraag me dus bijvoorbeeld ook af of het niet 'een bijpassende muurbeugel' moet zijn.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Ik denk dat het tijd is om uw klacht externe te behandelen.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, of www.juridischloket.nl.
Ook kunt u vragen voor bemiddeling of een bindend advies op www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, of www.juridischloket.nl.
Ook kunt u vragen voor bemiddeling of een bindend advies op www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Maxm1608
vindt dit leuk
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Juridische stappen ondernemen is nog niet aan de orde omdat de klacht nog in behandeling is en ook niet definitief vast is komen te staan dat het scherm een breuk vertoond.
Optisch is geen schermbreuk zichtbaar en de aangegeven symptomen duiden ook niet op een schermbreuk omdat het gehele beeld verspringt en beeldlijnen zichtbaar zijn waarna de tv afschakelt.
Het scherm kan ook een interne sluiting hebben waardoor de aansturing van het scherm verkeerd gaat met als gevolg dat de tv afschakelt en dat maakt dat aan de hand van foto's de garantie uitsluiten niet gerechtvaardigd is.
Optisch is geen schermbreuk zichtbaar en de aangegeven symptomen duiden ook niet op een schermbreuk omdat het gehele beeld verspringt en beeldlijnen zichtbaar zijn waarna de tv afschakelt.
Het scherm kan ook een interne sluiting hebben waardoor de aansturing van het scherm verkeerd gaat met als gevolg dat de tv afschakelt en dat maakt dat aan de hand van foto's de garantie uitsluiten niet gerechtvaardigd is.
Maxm1608
vindt dit leuk
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Dus de reparatie is 100 euro duurder dan de nieuwprijs.
Geeft te denken????
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Dat hoeft niet onlogisch te zijn, afhankelijk van wat ze menen te moeten vervangen. Arbeid zal hier immers veel duurder zijn dan in een massa productie faciliteit ergens in Azië en ook de losse onderdelen zullen hier waarschijnlijk duurder zijn. Maakt het natuurlijk wel direct niet meer interessant om te repareren mocht het inderdaad gebruikersschade zijn, TS zal dus zeker van zijn zaak moeten zijn mocht de Media Markt niet meewerken.