LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Sinds aantal maanden probleem met TV gids of afstandsbediening op Horizon. Software update/terug naar fabrieksinstelling duurt uren en uren. Als deze wel lukken (’s nachts laten lopen) dan heb ik de Tv-gids beschikbaar, maar reageert Horizon nauwelijks of niet op de afstandsbediening. Breek ik na een uurtje of 2 de update/fabrieksinstelling af, dan is de Tv-gids niet geladen Zie alleen het huidige programma en het daarop volgende vermeld en verder : "Geen informatie beschikbaar" Dus van te voren opnemen kan niet.
Inmiddels vele telefoontjes, 4 monteurs en 3 boxen verder,
Vanmorgen de 4e monteur: Alles wederom doorgemeten en goedgekeurd.
Conclusie: “Is voor 100% software probleem”
Monteur heeft netjes terugbel notitie aangemaakt, maar denk bel zelf maar weer even met de bevindingen. Mijn “vaste” contactpersoon (heb ik inmiddels) niet aanwezig dus aan de medewerker aangegeven dat het “Toch een software probleem zou moeten zijn”.
Dit probleem is onbekend bij UPC, althans dat is mij al vele malen verteld en de medewerker van vanmorgen herhaalde dat weer. Hij gaf tevens aan dat het moeilijk wordt om dit op te lossen en of hij mij “blij kon maken met het overstappen naar de mediabox”.
Nee dat kan hij niet, probleem moet opgelost worden!!
Ik begrijp niet dat dit een ‘uniek probleem’ is en vraag daarom via deze topic of er toch niet ergens iemand hetzelfde probleem heeft. (Of misschien een oplossing weet.??)
Wacht wel de terugbel actie af, maar weet echt niet meer wat ik kan verwachten.
P.s.
Overigens, geen klachten over de vriendelijkheid van de medewerkers van UPC of de monteurs. En als de Horizon werkt, zoals het moet, een prima product.
Inmiddels vele telefoontjes, 4 monteurs en 3 boxen verder,
Vanmorgen de 4e monteur: Alles wederom doorgemeten en goedgekeurd.
Conclusie: “Is voor 100% software probleem”
Monteur heeft netjes terugbel notitie aangemaakt, maar denk bel zelf maar weer even met de bevindingen. Mijn “vaste” contactpersoon (heb ik inmiddels) niet aanwezig dus aan de medewerker aangegeven dat het “Toch een software probleem zou moeten zijn”.
Dit probleem is onbekend bij UPC, althans dat is mij al vele malen verteld en de medewerker van vanmorgen herhaalde dat weer. Hij gaf tevens aan dat het moeilijk wordt om dit op te lossen en of hij mij “blij kon maken met het overstappen naar de mediabox”.
Nee dat kan hij niet, probleem moet opgelost worden!!
Ik begrijp niet dat dit een ‘uniek probleem’ is en vraag daarom via deze topic of er toch niet ergens iemand hetzelfde probleem heeft. (Of misschien een oplossing weet.??)
Wacht wel de terugbel actie af, maar weet echt niet meer wat ik kan verwachten.
P.s.
Overigens, geen klachten over de vriendelijkheid van de medewerkers van UPC of de monteurs. En als de Horizon werkt, zoals het moet, een prima product.
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Het grote probleem van Horizon lijkt te zijn dat als het bij bepaalde personen niet volledig functioneert het nmooit volledig zàl functioneren. Geen idee waarom. Maar terug naar een mediabox is echt het overwegen waard hoor!
Hier zit je verder verkeerd, of je moet Sarah even mailen op [email protected] met een link naar dit onderwerp met je klantgegevens erbij. Of ga naar het UPCforum en stuur een van de webcare medewerkers daar een Pb..Op dat forum zijn er trouwens meer met exact hetzelfde probleem als jij...
Hier zit je verder verkeerd, of je moet Sarah even mailen op [email protected] met een link naar dit onderwerp met je klantgegevens erbij. Of ga naar het UPCforum en stuur een van de webcare medewerkers daar een Pb..Op dat forum zijn er trouwens meer met exact hetzelfde probleem als jij...
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Dank je wel.
Was benieuwd of meer horizon gebruikers met hetzelfde probleem kampen en dit hier gemeld hebben.
Heb inmiddels ook op UPC forum de vraag gesteld. Zie daar echter niet hetzelfde probleem en heb dacht ik alles afgezocht.
Was benieuwd of meer horizon gebruikers met hetzelfde probleem kampen en dit hier gemeld hebben.
Heb inmiddels ook op UPC forum de vraag gesteld. Zie daar echter niet hetzelfde probleem en heb dacht ik alles afgezocht.
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Dit zie je niet?Bonne D schreef:.. Zie daar echter niet hetzelfde probleem en heb dacht ik alles afgezocht.
Of begrijp ik je verkeerd? Daar staan genoeg problemen beschreven hoor!
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Zeker bekeken, maar kom mijn probleem niet tegen.
Heb inmiddels reactie van Chelloo forum:
"De TV gids is weer een issue op zich en kan door vele problemen worden veroorzaakt. Hierbij moet je denken aan communicatie met de server, de informatie die aanwezig is op de server en de stabiliteit van de mediabox.
Op dit moment testen we een nieuwe software waarin de stabiliteit verbeterd zal worden, de problemen met de afstandbediening verholpen moeten zijn. De eerste resultaten uit de test zijn goed en denk dat je straks veel baat zult hebben bij deze update.
Wanneer deze uitgerold zal worden is niet bekend. Ik denk dat dit begin volgend jaar zal zijn. "
Heb inmiddels reactie van Chelloo forum:
"De TV gids is weer een issue op zich en kan door vele problemen worden veroorzaakt. Hierbij moet je denken aan communicatie met de server, de informatie die aanwezig is op de server en de stabiliteit van de mediabox.
Op dit moment testen we een nieuwe software waarin de stabiliteit verbeterd zal worden, de problemen met de afstandbediening verholpen moeten zijn. De eerste resultaten uit de test zijn goed en denk dat je straks veel baat zult hebben bij deze update.
Wanneer deze uitgerold zal worden is niet bekend. Ik denk dat dit begin volgend jaar zal zijn. "
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Dat is pas een echte smoes. Had je ook zelf kunnen bedenken. "Ooit is het opgelost" , tss..typisch UPC
-
- verified
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Beste Tros Radar forumleden,
Bonne D, ben je inmiddels teruggebeld?
Over de melding 'Niet beschikbaar' in de TV-gids. Het is natuurlijk erg irriant wanneer je door het ontbreken van informatie niet goed kunt opnemen. Na zo veel monteurs is de conclusie van de monteur niet wonderlijk, toch zijn er geen aanwijzigingen dat dit probleem software gerelateerd is.
Voor de TV-gids is het erg belangrijk dat het signaal van de Horizon mediabox in orde is. Maar dat lijkt me wel na zo veel monteursbezoeken. Daarnaast heeft de box het nodig om bijvoorbeeld 's nachts op stand-by te staan om de gids informatie binnen te halen. Indien dit niet goed gaat kan het helpen om de box naar fabrieksinstellingen te zetten: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/894. Op het moment dat de melding 'Niet beschikbaar' in beeld komt, is er nog geen informatie ingeladen. Soms kan dit even duren, vooral wanneer er acties worden onderbroken.
Het blijft vreemd dat je na zo veel Horizon mediaboxen en monteursbezoeken dit probleem houdt. Dus ben je nog niet gebeld en mocht je met bovenstaande informatie nog niet verder komen, stuur mij dan een e-mail met je klantgegevens op [email protected] onder vermelding van 'Tros Radar Forum'. Dan pak ik het graag nogmaals voor je op.
Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare
Bonne D, ben je inmiddels teruggebeld?
Over de melding 'Niet beschikbaar' in de TV-gids. Het is natuurlijk erg irriant wanneer je door het ontbreken van informatie niet goed kunt opnemen. Na zo veel monteurs is de conclusie van de monteur niet wonderlijk, toch zijn er geen aanwijzigingen dat dit probleem software gerelateerd is.
Voor de TV-gids is het erg belangrijk dat het signaal van de Horizon mediabox in orde is. Maar dat lijkt me wel na zo veel monteursbezoeken. Daarnaast heeft de box het nodig om bijvoorbeeld 's nachts op stand-by te staan om de gids informatie binnen te halen. Indien dit niet goed gaat kan het helpen om de box naar fabrieksinstellingen te zetten: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/894. Op het moment dat de melding 'Niet beschikbaar' in beeld komt, is er nog geen informatie ingeladen. Soms kan dit even duren, vooral wanneer er acties worden onderbroken.
Het blijft vreemd dat je na zo veel Horizon mediaboxen en monteursbezoeken dit probleem houdt. Dus ben je nog niet gebeld en mocht je met bovenstaande informatie nog niet verder komen, stuur mij dan een e-mail met je klantgegevens op [email protected] onder vermelding van 'Tros Radar Forum'. Dan pak ik het graag nogmaals voor je op.
Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Hierbij mijn reactie aan Sarah:
Beste Sarah,
Nee, helaas niet teruggebeld, dus zelf weer met 1200 contact opgenomen.
Resultaat:
Geen terugbelnotities in het systeem ………..!
(Niet van mijn contactpersonen (inmiddels 2) en niet van de monteur die vorige week geweest is)
Enige mogelijkheid is een monteur sturen ………!
Ik heb aangegeven dat deze hetzelfde zal doen als zijn 4 voorgangers en dat ik daar nu geen oplossing door verwacht. Deze, overigens weer aardige medewerker, gaf nogmaals aan geen andere optie te hebben.
Nog even aangegeven dat als de software voor alle klanten gelijk is (zoals hij aangaf) en al mijn aansluitingen en bekabeling in orde bevonden zijn, dat het toch niet anders dan aan de “gereviseerde’ boxen kan liggen.
Maar goed, woensdag middag a.s. komt monteur nummer 5.
Overigens met je informatie kom ik niet verder. Al zoveel maal gedaan en dat werkt niet (Dit weekend nog maar een keer geprobeerd terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dat helpt echt niet; duurde bijna 5 uur voor hij gereed was en het probleem niet opgelost)
Bedankt voor het meedenken en ik hoor graag of je wat kunt doen!
Gr. Bonne
Beste Sarah,
Nee, helaas niet teruggebeld, dus zelf weer met 1200 contact opgenomen.
Resultaat:
Geen terugbelnotities in het systeem ………..!
(Niet van mijn contactpersonen (inmiddels 2) en niet van de monteur die vorige week geweest is)
Enige mogelijkheid is een monteur sturen ………!
Ik heb aangegeven dat deze hetzelfde zal doen als zijn 4 voorgangers en dat ik daar nu geen oplossing door verwacht. Deze, overigens weer aardige medewerker, gaf nogmaals aan geen andere optie te hebben.
Nog even aangegeven dat als de software voor alle klanten gelijk is (zoals hij aangaf) en al mijn aansluitingen en bekabeling in orde bevonden zijn, dat het toch niet anders dan aan de “gereviseerde’ boxen kan liggen.
Maar goed, woensdag middag a.s. komt monteur nummer 5.
Overigens met je informatie kom ik niet verder. Al zoveel maal gedaan en dat werkt niet (Dit weekend nog maar een keer geprobeerd terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dat helpt echt niet; duurde bijna 5 uur voor hij gereed was en het probleem niet opgelost)
Bedankt voor het meedenken en ik hoor graag of je wat kunt doen!
Gr. Bonne
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Beste meedenkers,
Vandaag monteur nummer 5 op bezoek gehad.
Afgelopen maandag aan de 1200 medewerker aangegeven dat een bezoek alleen zin had als er een compleet nieuwe box geplaatst zou worden. Als alles al meerdere keren getest is en er geen software probleem is, dan moet het aan de box liggen. Had dit al meerdere keren aangegeven, (na plaatsing van de 3e box en geen oplossing) maar men wilde toen niet naar een nieuwe box.
Echter nu 3 monteurs later, een 1200 medewerker en een monteur die meedenken, (zonder de andere medewerkers te kort te doen), had deze monteur een nieuwe box mee. Speciaal gehaald want hij had enkel gereviseerde net als de andere monteurs.
Het eerste wat hij doet is enkel eindsignaal testen (goed natuurlijk) en vervolgens de Horizon box.
En wat denk je op zijn meetapparatuur:
* 3 tuners die niet werken – “Locking problem’
* OSD error message
* Failed records
Dus snel zijn beslissing: “Ik plaats de nieuwe”
Binnen no time software gedownload, een werkende TV-gids en een box die normaal reageert op de afstandsbediening!!!!!!
En 3 uur later werkt alles nog steeds. Blijf voorlopig nog even voorzichtig. Maar de voortekenen zijn goed!
Beste UPC management:
Een 2-tal gereviseerde boxen en uiteindelijk 5 monteurs zijn “zeker veel goedkoper” dan een nieuwe box plaatsen!!
Als alle monteurs na het bezoek van de 1e aangeven dat de signalen goed zijn, de bekabeling oke is en de software moet werken, neem dan wat eerder de beslissing om een volledig nieuwe Horizon te plaatsen. Voorkomt heel veel ergernis bij jullie klanten en stress bij alle goedwillende UPC medewerkers.
Klantservice medewerker Sietze Roelvink (ook heel netjes teruggebeld vanmiddag), bedankt voor de durf om een nieuwe box te regelen en Service monteur Erik Abbink bedankt voor het speciaal ophalen van de nieuwe, het op de juiste wijze testen van de gereviseerde en het aansluiten van de nieuwe (incl. testen!)
Dus vooralsnog werkt de Horizon naar behoren, iedereen bedankt voor het meedenken en het zoeken naar oorzaken en oplossingen.
(Misschien kunnen de techneuten onder jullie eens gaan bedenken waarom er nu wel 3 niet werkende tuners geconstateerd zijn en op afstand niet en de overige fouten ook niet eerder geconstateerd zijn)
Geef volgende week nog wel een update of de Horizon nog steeds doet wat UPC belooft!
Vandaag monteur nummer 5 op bezoek gehad.
Afgelopen maandag aan de 1200 medewerker aangegeven dat een bezoek alleen zin had als er een compleet nieuwe box geplaatst zou worden. Als alles al meerdere keren getest is en er geen software probleem is, dan moet het aan de box liggen. Had dit al meerdere keren aangegeven, (na plaatsing van de 3e box en geen oplossing) maar men wilde toen niet naar een nieuwe box.
Echter nu 3 monteurs later, een 1200 medewerker en een monteur die meedenken, (zonder de andere medewerkers te kort te doen), had deze monteur een nieuwe box mee. Speciaal gehaald want hij had enkel gereviseerde net als de andere monteurs.
Het eerste wat hij doet is enkel eindsignaal testen (goed natuurlijk) en vervolgens de Horizon box.
En wat denk je op zijn meetapparatuur:
* 3 tuners die niet werken – “Locking problem’
* OSD error message
* Failed records
Dus snel zijn beslissing: “Ik plaats de nieuwe”
Binnen no time software gedownload, een werkende TV-gids en een box die normaal reageert op de afstandsbediening!!!!!!
En 3 uur later werkt alles nog steeds. Blijf voorlopig nog even voorzichtig. Maar de voortekenen zijn goed!
Beste UPC management:
Een 2-tal gereviseerde boxen en uiteindelijk 5 monteurs zijn “zeker veel goedkoper” dan een nieuwe box plaatsen!!
Als alle monteurs na het bezoek van de 1e aangeven dat de signalen goed zijn, de bekabeling oke is en de software moet werken, neem dan wat eerder de beslissing om een volledig nieuwe Horizon te plaatsen. Voorkomt heel veel ergernis bij jullie klanten en stress bij alle goedwillende UPC medewerkers.
Klantservice medewerker Sietze Roelvink (ook heel netjes teruggebeld vanmiddag), bedankt voor de durf om een nieuwe box te regelen en Service monteur Erik Abbink bedankt voor het speciaal ophalen van de nieuwe, het op de juiste wijze testen van de gereviseerde en het aansluiten van de nieuwe (incl. testen!)
Dus vooralsnog werkt de Horizon naar behoren, iedereen bedankt voor het meedenken en het zoeken naar oorzaken en oplossingen.
(Misschien kunnen de techneuten onder jullie eens gaan bedenken waarom er nu wel 3 niet werkende tuners geconstateerd zijn en op afstand niet en de overige fouten ook niet eerder geconstateerd zijn)
Geef volgende week nog wel een update of de Horizon nog steeds doet wat UPC belooft!
Re: TV gids of afstandsbediening UPC Horizon box
Je bericht voor het management is als paarlen voor de zwijnen... Bovendien doen ze niets met je ervaring. Het management van providers zweeft een beetje buiten de realiteit en heeft gewoon geen idee wat er op aarde allemaal gebeurt. Ze bedenken vanalles maar uit komt niets uit voort. Nou ja, ellende genoeg..