LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door koos&roos »

Hallo, ik heb een vraagje

Ik heb nu analoge tv van ziggo voor zo'n 16 euro en kpn voor 7,50 klinkt dus aantrekkelijk

Is dit zonder analoog te kijken of moet er een abbo bij? of is het echt enkel dat abbo dat voldoet. dus ben ik klaar met die 7,50?


Alvast bedankt voor de reactie

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door jelle. »

Digitenne staat los van kabel dus er is geen kabelabonnement meer nodig, die 7.50 euro is alles. Dat is wel met één ontvanger (je hebt er één per televisie nodig), meer ontvangers (maximaal 3 binnen je abonnement) kun je huren voor 3.50 euro of kopen voor 90 euro.

Eerste maand is gratis en je kunt het 30 dagen kosteloos op proef nemen. Bevalt het niet kun je het weer retourneren. Na die 30 dagen is het een jaarcontract met eenmalig 20 euro aansluitkosten.

Bij Primafoon/KPN winkel kun je zo'n pakket direct meenemen en dus uitproberen :)

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door koos&roos »

oke duidelijk :D

En dan nog een klein vraagje 8) ik zou ook gelijk graag van internet provider veranderen, maar snap dat er 2 soorten internet zijn .... :?:
adsl en nog iets.... ik heb geen huistelefoon dat maakt geloof ik ook verschil?

Wat zijn de verschillen, en wat is geschikt voor mij (zonder huistelefoon)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Nadeel van Digitenne is dat je geen 2e toestel kan gebruiken,

Je bent dan aangewezen op een 2e decoder, analoog signaal voor de tv op de slaapkamer is er niet bij, dit in tegenstelling van Ziggo Digitaal,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door koos&roos »

ja maar dit zou opgelost worden door 2 van die apparaten neer te zetten... dus een extra 3,50 en dan ben ik met 11 euro totaal toch nog goedkoper uit :lol: of zitten er echte nadelen aan digitenne? :?:

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door glith »

1 extra ontvanger erbij 90 euro thats all je mag op je abonnement 3 smartcards hebben zonder extra kosten

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door kweenie »

De kwaliteit van Digitenne is niet heel denderend. Ook zijn sommige zenders die je via de kabel wel kunt ontvangen, via digitenne niet te ontvangen. Zo heb je bv. geen BBC1 en BBC2, maar alleen 'BBC Prime', en er zitten ook geen duitse zenders bij Digitenne. En als je ook je radio op de kabel hebt aangesloten, het radiozenderpakket is ook een stuk kleiner dan via de kabel.

Een heel ander nadeel is dat je met Digitenne nauwelijks uitbreidingspakketten hebt. Via de kabel kun je met digitale pakketten eenvoudig de hoeveelheid zenders uitbreiden. Maar als de prijs belangrijker is dan het aanbod, dan is dit voor jou niet zo relevant.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door glith »

Alle waar naar zijn geld toch ik ben uiterst tevreden na jaren schotel te hebben gehad, maar al die verhogingen daar hebben me naar digitenne gestuurd.
Ben ook niet echt een tv-kijker dus voor mij is digi genoeg
Okee heb nu wel een schotel met een dubbele kop en een twin-tuner staan maar die zet ik tzt wel op marktplaats :wink:

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door koos&roos »

ik heb nu internet en televisie van ziggo maar als ik mijn analoge televisie abonnement opzeg kunnen ze dan wel internet blijven leveren of is een analoog signaal daarvoor een vereiste ???

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door jelle. »

ik heb nu internet en televisie van ziggo maar als ik mijn analoge televisie abonnement opzeg kunnen ze dan wel internet blijven leveren of is een analoog signaal daarvoor een vereiste ???
Nee dat gaat niet, als je analoge tv op zegt kun je geen internet en/of telefonie meer ontvangen over je kabelaansluiting. Dacht ik tenminste, correct me if I'm wrong.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door Wubo »

wat jelle zegt.

bij internet of telefonie contract hoort een radio & tv contract, zonder het rtv contract is de dienst voor internet of telefonie niet af te nemen.

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door koos&roos »

dus ik kan als ik het goed begrijp niet voor tv overgaan naar digitenne, en bij ziggo blijven hangen voor internet?


Dus uberhaupt gaan digitenne en een internetaansluiting niet samen? :cry:

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door stekel »

Digitenne staat los van kabel dus er is geen kabelabonnement meer nodig, die 7.50 euro is alles. Dat is wel met één ontvanger (je hebt er één per televisie nodig), meer ontvangers (maximaal 3 binnen je abonnement) kun je huren voor 3.50 euro of kopen voor 90 euro.

Eerste maand is gratis en je kunt het 30 dagen kosteloos op proef nemen. Bevalt het niet kun je het weer retourneren. Na die 30 dagen is het een jaarcontract met eenmalig 20 euro aansluitkosten.

Bij Primafoon/KPN winkel kun je zo'n pakket direct meenemen en dus uitproberen
Jelle werk je bij KPN?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je je kabel-TV abonnement wilt opzeggen, kun je inderdaad ook geen internet via de kabel meer hebben. Je zult dan over moeten gaan op bv. een adsl aansluiting. Je zult dus de kosten van je huidige tv+internet moeten vergelijken met andere tv+internet mogelijkheden, en niet naar maar één van beide zaken kijken.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door jelle. »

Jelle werk je bij KPN?
Hoezo?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door Wubo »

Zelf heb ik digitaal bij Ziggo vandaan, het kost iets meer maar ervaring bij mij persoonlijk is geleken dat het signaal beter of uhmm 'betrouwbaarder' is.

Momenteel nog digitaal via de kabel maar heb goede dingen gehoord voer de schotel omdat het aanbod veel grotseris voor minder geld.
Ik weet er echter te kort over om daarop over te stappen.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door glith »

Schotel is waanzinnig goed maar heb ik de deur uit gedaan omdat ik voor die prijs te weinig tv kijk :wink: ben een zuinig NL der :)

pluis2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:05

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door pluis2 »

hoi, wij hebben digitenne geprobeerd en snel weer teruggestuurd, we kregen alleen maar beeld als we de antenne zo ongeveer in de tuin van de buren zetten.
Ik wil graag van mn ziggo abbonnement af (duur) maar ik heb eigenlijk geen alternatief, kan dat eigenlijk wel vlgs de nederlandse wetgeving?
Het enige alternatief wat ik heb is een systeem wat niet IN huis werkt, want beton en hrglas, en buiten alleen op een tafeltje, gericht op het oosten tenzij het mistig is, dan is de ontvangst slecht.
ik kan me onze oude antenne in de achtertuin nog herinneren..
Lang leve de wedergeboorte van de antenne.......

dslam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:28

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door dslam »

Het is heel makkelijk.geen internet en tel.bij ziggo indien je je TV Abn opzegt.Das het vast recht abn.van je kabelverbinding.Digitenne staat los van Ziggo is van KPN.IP-TV is ook van KPN ,je zou kunnen kijken via postcode check.http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv.htm of je in aanmerking komt voor deze dienst.Als dat mogelijk is kun dit afnemen via KPN of Het Net in combinatie met een internet/telefoon(tripledienst).Na een jaar krijg je digitenne er gratis bij.Overigens IP-TV van KPN is 10 euro per maand en komt overeen met de kabelkwaliteit.Heb goede ervaringen met IP-TV.

pluis2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:05

Re: van analoog naar digitaal? ziggo naar kpn?

Ongelezen bericht door pluis2 »

hmm, das dan weer jammer, ik meteen gekeken, maar er is geen dekkning in mijn postcode..

Gesloten