LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Bent u erg positief over uw provider? Zo ja, Klik op uw provider!

UPC
14
27%
KPN Digitenne
7
13%
KPN Interactieve Tv
5
10%
Tele2
7
13%
Canaal Digitaal
5
10%
Delta
1
2%
Ziggo
13
25%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

Hallo,
Ik ben nu 2 jaar klant geweest bij UPC, 85 telefoontjes en 5 mediaboxen verder heb ik het eindelijk opgezegd!
Ik had het alles in 1 pakket, mijn klachten gingen vooral over de mediabox en de klantenservice van UPC

Ik had Tele2 aangevraagd en dat heb ik inmiddels, sinds de dag dat ik het aangesloten heb heb ik storing.
Tv hapert, internet valt steeds uit en als ik aan het bellen ben hoor ik gewoon een paar seconde niks.
Na 22 dagen had het hoofdkantoor nog niets ondernomen, ik was nog niet eens teruggebeld.
Toen ik weer belde werd duidelijk dat Tele2 niets aan de verbinding kan verbeteren en ik mag opzeggen. Met de wetenschap dat het niet zal verbeteren heb ik het dus maar opgezegd.

Ik vond de klantenservice van Tele2 wel beter dan die van UPC, ik kreeg bij Tele2 gelijk al mijn belkosten vergoed en probeer dat maar eens bij UPC voor elkaar te krijgen. (Heeft me 1,5 jaar en ong. 60 telefoontjes gekost, heb uiteindelijk 2 maanden abonnementskosten vergoed gekregenl, het kan dus WEL)

Digitenne heb ik al voor UPC gehad en dat is helemaal niks, de ontvanger moesten we elke keer verplaatsen en het stoort verschrikkelijk (Weersomstandigheden, scooters, vrachtwagens, telefoons).

Vanmiddag was ik bij mijn tante en die heeft Canaal Digitaal. Het was nogal heftig weer en op tv zag het er ongeveer hetzelfde uit. Dus dat wordt hem ook niet.

Interactieve Tv van KPN gaat over dezelfde lijn als Tele2, dus neem ik aan dat de verbinding dan niet veel beter zal zijn. En KPN is flink aan de prijs.

Ik weet mijn god niet meer wat ik moet doen en 23 Dec. stopt mijn signaal van Tele2.

Wat zijn jullie ervaringen?

Welke provider is goed, qua signaal, prijs, klantenservice?

Welke juist niet?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door jullie mening te delen.

Groetjes Femmiej

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb digitenne met een buitenantenne .(3 jaar)
Die hebben we zo hoog mogelijk geplaatst,hangt net onder de dakgoot.
Eerst een kastje nu een insteekkaart.
Perfect beeld ,zelden of nooit storing.
Daarvoor heb ik 6 jaar canaal digitaal gehad.1 groot drama en een stuk duurder.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tennis »

Mijn provider staat er niet bij! :mrgreen:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door renegade66 »

aangezien blijkt ddat jou adsl signaal niet te verbeteren is heb je aan geen enkele adsl provider iets, canal digitaal kan redelijk goed zijn indien je zelf een aantal aanpassingen maakt, (sneeuwvrij houden van kop) digitenne is blijkbaar bagger bij jou in de buurt. dan heb je nog maar 1 optie behalve canal digitaal, en dat is dan toch UPC. wat was precies het probleem met je mediabox?

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

snepke schreef:Ik heb digitenne met een buitenantenne .(3 jaar)
Die hebben we zo hoog mogelijk geplaatst,hangt net onder de dakgoot.
Eerst een kastje nu een insteekkaart.
Perfect beeld ,zelden of nooit storing.
Daarvoor heb ik 6 jaar canaal digitaal gehad.1 groot drama en een stuk duurder.
Digitenne wordt het toch niet denk ik, aangezien ik hier vlak naast een winkelcentrum woon. Vrachtwagens, verkeer, allemaal stoorzenders.
Canaal Digitaal ben ik inderdaad ook niet zo positief over, schijnt dat ze slecht bereikbaar zijn en dat je op moet letten met spookrekeningen.
tennis schreef:Mijn provider staat er niet bij! :mrgreen:
Welke provider heb jij dan?? En ben je wel positief??
renegade66 schreef: wat was precies het probleem met je mediabox?
Mijn probleem met mijn :evil: mediabox :evil: ?
Heb je even?? Ik zal het kort proberen te houden.

Met opnemen ging het vaak niet goed, dan nam hij het gewoon niet op of maar voor de helft.

Bij dubbele opname nam hij 2 keer hetzelfde programma op, 1 keer 0 min. en 1 keer 90min. terwijl het programma 60 min. duurde. De 0 min. was natuurlijk niks maar die kon ik ook niet meer verwijderen, dit werd een beveiligde opname (waar ik hem niet af kon halen) en na een paar dagen ging de beveiliging eraf maar verwijderen kon nog niet.

Bij programma gemist zei hij regelmatig dat de bekabeling niet goed zat, bij het testkanaal kwam hij wel goed door en bij :evil: UPC :evil: ook.
Een dag later ofzo deed hij het gewoon weer, terwijl ik niet aan de kabels had gezeten.

De afstandbediening lijdde zijn eigen leven. Als ik bv SB6 keek en via 'OK' keek wat er verder op tv was en ik was bv bij 321 springt hij naar RTL5.
Of als ik gewoon zapte springt hij van 2,3,2,3,4,5,4,5,6,7,8,6,7.. Erg irritant!
En nee, de batterijen waren niet leeg en heb zelfs een nieuwe afstandsbediening gekocht.

De informatiebalk bleef zeer regelmatig in beeld hangen, soms kreeg je hem weg door 2 keer op info te drukken maar vaak ook niet. De enige oplossing is de mediabox uit en aan. Jammer van je 'Pauze'.

Ook leuk als je iets op 'Pauze' zet en daarna reageert heel de mediabox niet meer. Kan de mediabox weer uit, ben je je 'Pauze' kwijt.

Dit is wat mij nu te binnen schiet.. Zal zo nog wel meer binnenschieten.

Heb verder ook nog een klachtenlijst ivm de service van :evil: UPC :evil: Waar ik nog het meest mee zit, maar dat laat ik maar achterwegen :)

Bedankt allemaal voor je reactie

Groetjes Femmiej

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door agro »

Met schotelantenne krijg je inderdaad zwart beeld als er tussen de satelliet en de schotel een zware regen of sneuwbui hangt, dit kan je enigszins verhelpen door een grotere schotel te nemen.
Sneuwophoping op schotel en kop (LNB) kan je vermijden door de schotel en kop te besproeien met een silicone spray.

Wel heb je met satellietontvangst de meeste zenders, en met de juiste aparatuur kan je in principe onbeperkt aantal tv's op 1 abonnement aansluiten.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tennis »

agro schreef:Met schotelantenne krijg je inderdaad zwart beeld als er tussen de satelliet en de schotel een zware regen of sneuwbui hangt, dit kan je enigszins verhelpen door een grotere schotel te nemen.
Sneuwophoping op schotel en kop (LNB) kan je vermijden door de schotel en kop te besproeien met een silicone spray.

Wel heb je met satellietontvangst de meeste zenders, en met de juiste aparatuur kan je in principe onbeperkt aantal tv's op 1 abonnement aansluiten.


Last van beeld uitval bij regen ? Plaats een regenkap over de LNB!

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

agro schreef:Met schotelantenne krijg je inderdaad zwart beeld als er tussen de satelliet en de schotel een zware regen of sneuwbui hangt, dit kan je enigszins verhelpen door een grotere schotel te nemen.
Sneuwophoping op schotel en kop (LNB) kan je vermijden door de schotel en kop te besproeien met een silicone spray.
tennis schreef:Last van beeld uitval bij regen ? Plaats een regenkap over de LNB!
Oftewel kost het meer geld en moeite om Canaal Digitaal te nemen?
Grotere schotel en/of spray, en dan nog geen zekerheid van goed beeld?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tennis »

Alle providers zijn slecht:

Als jou aansluiting en of ontvangst niet goed is!


Alle providers zijn goed:

Als je geen van de bovengenoemde problemen hebt!

Dit is een keuze, wat je maakt, zoals bij een auto, keuken,enz.
Bij wie het product goed is, duim naar boven!
Als het product niet werkt, duim naar beneden.

Dit zou er ook altijd zo blijven!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tiptoo »

:lol: mijn nieuwe provider staat er ook niet bij,
wel heb ik digitenne van kpn, en ondanks dat ik niet te vreden ben over kpn's handelingen doet digitenne het goed.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef::lol: mijn nieuwe provider staat er ook niet bij,
wel heb ik digitenne van kpn, en ondanks dat ik niet te vreden ben over kpn's handelingen doet digitenne het goed.
Ik heb ook een digitenne uitsluitend voor de caravan
Thuis uiteraard UPC tv, fantastisch.
Voor mij geen klauterpartijen om LNB vorst-sneeuwvrij te houden met een spray,je kunt er ook een verwarmingsspiraal omheen zetten :), redelijk ouderwets allemaal :)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:
Ik heb ook een digitenne uitsluitend voor de caravan
)
ben er tevreden over :mrgreen:
Voor mij geen klauterpartijen
Thuis uiteraard UPC tv, fantastisch
hoezo fantastich :lol:
hoezo klauterpartijen? nooit hoeven doen :lol:

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

tennis schreef:Alle providers zijn slecht:

Als jou aansluiting en of ontvangst niet goed is!
In principe werkte mijn signaal van UPC wel goed, alleen de mediabox flipte elke keer. En als je iets opneemt verwacht je toch dat je het kunt kijken, niet dat hij het gewoon NIET opneemt. Als je op pauze drukt verwacht je toch dat je daarna weer verder kunt kijken en niet dat de mediabox vastloopt en hij weer uit kan.
tennis schreef:Dit is een keuze, wat je maakt, zoals bij een auto, keuken,enz.
Bij wie het product goed is, duim naar boven!
Als het product niet werkt, duim naar beneden.
Daarom probeer ik er nu achter te komen hoe anderen hun provider ervaren.
Hopelijk geeft het mij een beetje hulp met wat ik nu moet kiezen.
Ik wil geen storingen en een goede klantenservice, dat moet toch te doen zijn???

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tiptoo »

Femmiej schreef:

Ik wil geen storingen en een goede klantenservice, dat moet toch te doen zijn???

denk dat je dan lang ken zoeken overal is wel wat.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door lostlovey »

Denk ook dat overal wel iets is, jammer natuurlijk maar het is nu eenmaal zo. Ik ben nu een aantal jaren bij UPC en geen grote problemen. Ook de klantenservice vind ik wel ok (maar na mijn KPN-ervaring heb ik misschien ook iets meer eelt op de ziel :wink: ), ze deden ook terugbelactie om na te vragen of het probleem is opgelost bij de enkele keer dat ik probleempjes had.

Afentoe haperingen van de mediabox (heb 3-in-1 pakket met DVR) maar geen grote uitvallen, tot op heden dan, we zullen zien hoe lang deze box het goed blijft doen en hoe ze het dan gaan oplossen als hij dan de geest geeft.

Het enige dat me echt tegenstaat is dat je gedwongen automatische incasso moest nemen anders was je je voordeel kwijt. Vond dat bijzonder onaangenaam en pas na dreigen met opstappen bleek er toch een andere optie te zijn.

Succes met je keuze!

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

tiptoo schreef:denk dat je dan lang ken zoeken overal is wel wat.
Daarom probeer ik nu te achterhalen welke problemen je waar hebt, dan weet ik wat voor mij goed is.
lostlovey schreef:Denk ook dat overal wel iets is
Dat snap ik, en ik snap ook dat je best eens een keer storing kan hebben.
MAAR ik vind dat de mediabox toch gewoon hoort te werken (nogmaals, een keer storing kan best).
Ik had gemiddeld elke dag wel wat met die mediabox dat is toch niet normaal.
lostlovey schreef:Ook de klantenservice vind ik wel ok (maar na mijn KPN-ervaring heb ik misschien ook iets meer eelt op de ziel ), ze deden ook terugbelactie om na te vragen of het probleem is opgelost bij de enkele keer dat ik probleempjes had.
Klantenservice van UPC, daar zet ik toch wel mijn vraagtekens bij. Service kan ik het niet noemen.
lostlovey schreef:Het enige dat me echt tegenstaat is dat je gedwongen automatische incasso moest nemen anders was je je voordeel kwijt. Vond dat bijzonder onaangenaam en pas na dreigen met opstappen bleek er toch een andere optie te zijn.
Dat komt me bekent voor, inderdaad toen ik ging dreigen met opzeggen kon er van alles. Heb 2 maanden abbonnement vergoed gekregen en 6 maanden gratis Film1. Maar ja dat feest was van korte duur want mn problemen zijn er niet mee opgelost.

Verder zijn er veelvuldig afspraken niet nagekomen. Terugbellen wat niet gedaan wordt, emailen wat niet gedaan wordt. En dat door de Special Care afdeling!

Nee, de service vind ik echt ver te zoeken, misschien komt dat ook doordat ik minstens 85 keer gebeld heb.
Ze spreken elkaar allemaal tegen bij UPC en 3/4 van de technische afdeling weet niet waar ze het over hebben.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tiptoo »

Femmiej schreef:



Ze spreken elkaar allemaal tegen bij UPC en 3/4 van de technische afdeling weet niet waar ze het over hebben.

dat is een bekend verschijnsel , dan zou ik je sowieso ook kpn niet aanraden ,je wilt niet weten hoeveel verschillende antwoorden ik op 1 vraag heb gehad dus succes met je zoektocht , het is bijna overal zo , als je ergens naar toe gaat beloven ze je vanalles , als je weg wilt gaan lijden de meesten ineens aan geheugenverlies :mrgreen:

vraag als je wie dan ook spreek duidelijk om de naam. schrijf deze op.

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

tiptoo schreef:vraag als je wie dan ook spreek duidelijk om de naam. schrijf deze op.
Dat doe ik ook maar het enige wat ze dan zeggen is dat ze niet snappen waarom diegene dat gezegd heeft.
Vorige keer zei er één dat ik een losse router aan moest schaffen, hij verbind me door met de volgende en die zegt dat dat helemaal niet helpt. :?

En als je belt en je vraagt naar diegene die je de vorige keer gesproken hebt, kunnen ze je op geen enkele manier in contact brengen met die persoon.

Ja nu mijn zaak bij Special Care in behandeling was wordt er gelijk contact met de Special Care opgenomen en bellen zij mij terug. Dat terugbellen gebeurt ook inderdaad maar 'mijn zaakbehandelaar' beloofd dan voor 6en terug te bellen en nu 5 dagen later heeft hij nog niet gebeld. :x

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door tiptoo »

Femmiej schreef:
Dat doe ik ook maar het enige wat ze dan zeggen is dat ze niet snappen waarom diegene dat gezegd heeft.


En als je belt en je vraagt naar diegene die je de vorige keer gesproken hebt, kunnen ze je op geen enkele manier in contact brengen met die persoon.

heel herkenbaar dat doen ze ook bij kpn ,misselijk word je van die lui.

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Welke provider is de beste keus?? En welke niet??

Ongelezen bericht door Femmiej »

:evil: :evil: :evil: UPC :evil: :evil: :evil:

Ik heb te weinig geld terug gekregen van UPC dus heb ik vorige week maar weer gebeld. Contact gehad met de Special Care afdeling, hij moest het even uitzoeken. Meneer van de Special Care zou mij voor 6 uur terugbellen.

NIET DUS..

Vandaag bel ik maar weer eens. Maar bij Special Care kan je als klant niet komen natuurlijk.
Dus maar via de technische afdeling. Heb ik al twee keer eerder gedaan, ze kunnen daar contact opnemen met Special Care en dan belt Special Care terug.

Dus ik zeg tegen die mevrouw, ik wil contact met Dhr. .... van de afdeling Special Care.
Wilde ze weten waarom, ik zeg omdat ik te weinig geld heb gekregen van UPC.
Even wachten aub en hups ik hang in de wacht.
Komt ze na een 5 min. (€0,50) terug heeft ze het nagevraagd en het klopt wel volgens haar.

Ik zeg dat het niet klopt maar dat ik graag Dhr. .... van de Special Care wil spreken, hij weet van het hele verhaal af en zou het uit gaan zoeken.
Ik zeg als u nou gewoon contact opneemt met Special Care, kunnen hun mij terug bellen.
Oké, Even wachten aub, ik denk die komt zo bij me terug om te zeggen dat ze inderdaad terug bellen.
Nee hoor, ik hang gewoon 15 min. (€1,50) in de wacht!!! Opgehangen maar, en weer bellen..

Deze mevrouw luisterde gelukkig wel, noteerde mijn gegevens en laat de afdeling Special Care mij terug bellen. Binnen 5 min. geregeld!

Hopen maar dat Dhr. .... Nu wel weer eens terug belt!

Zat eraan te denken om maar weer UPC te nemen, maar nu dit allemaal weer gebeurd... @$#%$%^$^ :evil: :evil: :evil: UPC :evil: :evil: :evil:

Gesloten