LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PUZZELRIJK NL global collect bv

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
francoise1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2009 09:28

PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door francoise1979 »

Wie heeft er ervaring met hen? Kent hen praktijken?

In het verleden heb ik ooit een abb. bij hen gehad. Ik krijg reclame, ongevraagd. Ze hebben zonder toestemming 4.95 euro van mijn rekening geincaseerd. Ik had het poststuk nog bewaard. Er blijkt een brief bij te zitten: Als je het poststuk niet terug stuurt, dan moet je 4.95 euro betalen. Ik heb het uiteindelijk weggegooit. Dit is van het zotte. Ze sturen iets ongevraagd toe EN ze vragen er nog geld voor ook.

Incasso kun je storneren binnen 30 dagen. kun je ook via internetbankieren opdracht voor geven overigens.

arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door arjanvr »

Puzzelrijk is een boevebende, daar heb ik in het verleden ook mee te maken gehad.. zo snel mogelijk van af zien te komen zou ik zeggen.

francoise1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2009 09:28

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door francoise1979 »

Het ergste komt nog. Nadat ik het 1e bericht had geplaatst, zag ik dat er een brief van Puzzelrijk op de mat lag. In deze brief staat vermeld: ze hebben na het vorige exemplaar niets vernomen. Dus ze hebben ons zonder pardon geabonneerd voor het 3 maanden proefabonnement. Kosten- € 19.95 - zijn inmiddels van de rekening afgeschreven. Ik was boos. Ik heb de website opgezocht. Een email gestuurd en aangegeven een bericht op Tros Radar te hebben geplaatst. Het bedrag heb ik inmiddels laten storneren.

Ik heb alleen niets meer gehoord van deze firma na mijn email.

arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door arjanvr »

Ik hoop voor je dat dat zo blijft.. Je kan ze ook proberen te bellen maar die callcenter medewerkers zijn zachtgezegd niet van het slimste soort dus veel zal dat ook niet opleveren denk ik.

Dr Bob
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2009 13:42

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door Dr Bob »

Jullie begrijpen het denk ik niet helemaal..

Puzzelrijk en Clobal Collect zijn twee verschillende partijen....

Global Collect verzorgt de betaling van de constument en de aanbieder en staat geheel los van het aangeboden product of dienst. Je moet het die callcenter medewerkers dan ook niet kwalijk nemen, immers als je GC belt, zit JIJ fout en niet de callcenter medewerker...Als beller moet je je wel melden bij de juiste partij en niet zomaar een callcenter bellen van een tussenpersoon en er dan vanuitgaan dat zij alles weten. Over het algemeen zal je zelf wel ergens iets hebben ingevuld of aangekocht en moet je gewoon even nadenken en dan de juiste partij in kennis stellen..

Dus doe niet zo moeilijk en meteen maar een calcentermedewerker beschuldigen terwijl je zelf als beller gewoon FOUT zit..

Jammer dat er zoveel geklaagd wordt, terwijl het allemaal terug te leiden is naar uzelf.

Mooie vakantie !

arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door arjanvr »

Misschien moet je even beter lezen voordat je een opmerking plaatst. Volgens mij zeg ik heel duidelijk dat puzzelrijk een boevebende is en word door mij Global Collect niet genoemd. Overigens wil dat niet zeggen dat Global Collect dit niet is want je gaat mij niet vertellen dat ze niet weten wat voor een praktijken er worden gevoerd maja het levert natuurlijk geld voor ze op. Die Callcenter medewerkers zijn dus ook van puzzelrijk maja voordat je dus voor je collegas in de bres springt zou ik de volgende keer eerst wat beter lezen.

Nogmaals ga niet in zee met puzzelrijk of een van de vele andere bedrijfjes van deze boevebende.. en over Global Collect tja, die gaan blijkbaar ook over lijken om geld te verdienen.

Dr Bob
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2009 13:42

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door Dr Bob »

????

En waarvandaan komt in eens die agressieve toon? Kan je niet een discussie voeren zonder meteen te gaan lopen mekkeren?

Global Collect heeft een callcenter, hierin verwijzen zij de bellers door naar de desbetreffende klant van hun ( zoals een puzzelrijk)

WEn beter lezen? als u dan meteen begrijpelijker schrijft en niet klakkeloos iedereen op dezelfde berg dumpt, komen we een heel eind.

Succes en probeer af en toe omhoog te kijken en te genieten :o)

PRACHTIGE DAG ALLEMAAL!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dr. Bob:

Ik begrijp dus dat je onjuiste, en mischien zelfs illegale, handelswijze van puzzelrijk goedkeurt?
Ik krijg reclame, ongevraagd. Ze hebben zonder toestemming 4.95 euro van mijn rekening geincaseerd. Ik had het poststuk nog bewaard. Er blijkt een brief bij te zitten: Als je het poststuk niet terug stuurt, dan moet je 4.95 euro betalen.
Want daar is het mee begonnen - en hoewel net geen 5 euro niet veel is, is het principe gewoon diefstal.
Anders zou je zomaar van alles kunnen gaan verzenden (Gefeliciteerd met uw nieuwe baksteen-per-maand-abbonnement) en lekker incasseren.

Er zijn meerdere voorbeelden op het forum vindbaar, over dergelijke 'trucs'.
Volgens mij is de wetgever duidelijk hierin : ongevraagd toegezonden producten mogen behouden worden om niet (dus, zonder ervoor te betalen).
Incasseren van een rekening zonder daarvoor een machtiging te hebben, is diefstal, simpel zat.

Dr Bob
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2009 13:42

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door Dr Bob »

??

Wat ik begrijp is, dat je wellicht ergens iets hebt aangevraagd ( of wellicht dat het voor u gedaan is, dan is het overigens erg spijtig) en dat u het toegestuurde niet correct heeft behandeld/gelezen. Omdat u iets heeft aangevraagd is er akkoord gegaan met de voorwaarden ( niet terugsturen = afschrijven van een bedrag) Gezien het feit dat ze uw rekeningnummer hebben, ga ik ervan uit dat u zelf dit heeft aangevraagd.

Dat mijn reactie bij u het idee heeft gewekt dat ik akkoord ga met boeven praktijken, begrijp ik niet.. Er is immers een verschil tussen boevenpraktijken en een "foutje"

Maar nogmaals, als het door een ander is aangevraagd is het erg jammer dat de desbetreffende organisatie niet coulant is.

En wat ik duidelijk wilde maken is dat Global Collect enkel het betalingstussenpersoon is en zodoende losstaat van het afschrijven. Zij krijgen de opdracht ( naar aanleiding van een aankoop) van de verkoper.

Succes!

arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door arjanvr »

Misschien moet je is een keer ophouden over dat global collect want je hebt duidelijk je punt gemaakt het dat je daar voor werkt of aandelen in hebt oid. Als je nou iets zinvols over de organisatie achter puzzelrijk hebt dan ben je misschien wel een aanvulling op dit onderwerp.

Dr Bob
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2009 13:42

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door Dr Bob »

:idea: Wellicht is dan de naam van dit topic niet geheel weloverdacht gekozen?

arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door arjanvr »

Is niet door mij bedacht maar het begint toch met Puzzelrijk en wellicht moet je dan is verder lezen dan het onderwerp? :idea:

michel1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:46

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door michel1966 »

Ik lees dat er al veel geschreven is over Puzzelrijk en over hun incasso bedrijf G.C.S.
Ik ben zelf helaas ook slachtoffer geworden, maar wat mij verbaasd is dat Puzzelrijk al zeker vanaf 2006 bezig zijn de mensen zo boos te krijgen dat ze in staat mogen worden geacht om lichamelijk letsel toe te brengen aan de mensen van Puzzelrijk.

Dit lijkt mij niet de bedoeling van een forum als dit. Wanneer wordt dit onderwerp opgepakt om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe slachtoffers vallen? En om ervoor te zorgen dat dit onderwerp gesloten kan worden uiteraard.

Wie o wie van Tros Radar wil hier aandacht aan geven?

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: PUZZELRIJK NL global collect bv

Ongelezen bericht door Francis35 »

ha puzzelrijk! mij ook wel bekend, heb er ook problemen mee gehad, helaas zeer malafide bedrijf en snel rijk wordt hiermee. Heb ze gelukkig kunnen afpoeieren. Succes!

Gesloten