LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeau abonnement Donald Duck

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
sol123
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2014 15:04

Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door sol123 »

Wie kan mij helpen?
Jongste had al 2 jaar (cadeau) abonnement op Donald Duck Junior, nu hebben schoonouders opnieuw cadeau abonnement afgesloten op 'gewone' Donald Duck. Dit loopt tot 20 augustus 2015. (heb ik zojuist vernomen van Sanoma). Nu heeft jongste het gehad met de Donald Duck, ze zegt dat alle verhaaltjes steeds herhaald worden en pakt hem niet eens uit. Het cadeauabonnement is reeds geheel vooruitbetaald.
Ik heb Sanoma gebeld, met de vraag of ik op kon zeggen per direct of dat het mogelijk was een ander tijdschrift te krijgen voor die periode. Blijkbaar kon ik niet opzeggen nu en moet ik de rit uitzitten tot 20-8-15. Eerst kon ik wel nog een ander tijdschrift krijgen (Hoe zit dat?), maar even later niet meer.
Telefoniste vertelde uberhapt steeds iets anders, even later zei ze nieuw te zijn. Geen probleem, maar moet je niet steeds iets anders zeggen. Ik kreeg niet goed antwoord op mijn vragen. Leidinggevende was ook niet bereikbaar.
Hoe zit het met de Wet van Dam?
Het liefst zou ik geheel op willen zeggen (en zelf een leuk ander cadeau voor haar kopen), maar het genoemde tijdschrift in plaats ontvangen zou ook kunnen voor betaalde geld, (het is tenslotten een cadeau). Wat zijn de mogelijkheden? Dank vast!

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Een jaarabonnement kunt u pas na een jaar opzeggen volgens de wet van Dam. Bij kranten en tijdschriften is de opzeg termijn of 3 maanden, als een blad maar 1 maal per maand verschijnt, of anders 1 maand.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uw schoonouders hebben een overeenkomst afgesloten met een uitgever. Als er al iemand rechten kan uitoefenen dan zijn dit uw schoonouders. Maar ook zij kunnen geen beroep doen op de Wet Van Dam. Deze verbied immers de stilzwijgende verlenging van overeenkomsten, niet het afsluiten van een nieuw een jaarscontract.
Jantje7 schreef:Een jaarabonnement kunt u pas na een jaar opzeggen volgens de wet van Dam. Bij kranten en tijdschriften is de opzeg termijn of 3 maanden, als een blad maar 1 maal per maand verschijnt, of anders 1 maand.
Dit wordt allemaal niet bepaald door de Wet Van Dam.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door berndv »

Jantje7 schreef:Een jaarabonnement kunt u pas na een jaar opzeggen volgens de wet van Dam. Bij kranten en tijdschriften is de opzeg termijn of 3 maanden, als een blad maar 1 maal per maand verschijnt, of anders 1 maand.
Klopt, maar als je op je jaarabonnement extra voordeel hebt ten opzichte van een normaal maand- of kwartaalabonnement, gaat die vlieger ook niet op.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ook dat is onjuist. De Wet Van Dam. Wie de regels kan vinden kan ze aanhalen.
https://www.eerstekamer.nl/behandeling/ ... k53dfe.pdf

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door moederslink »

@sol123 , het is een cadeau van oma & opa?
Kan uw kind de Duck niet meenemen naar school en in de leeshoek leggen en straks natuurlijk op tijd opzeggen en dit bespreken met oma & opa ?
Ik ben zelf dol op Duck.....wil het wel overnemen tot 20-08-2015 ?? :D
Of aan neefjes/ nichtjes geven of in de wachtkamer( s)?

sol123
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2014 15:04

Re: Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door sol123 »

Dank jullie al voor de reacties! Blijkbaar zit ze er een jaar aan vast nu. Donald Duck verschijnt trouwens wekelijks.
Ja, het is idd een cadeau. De schoonouders hebben denk ik idd ook de 'rechten', maar ik wilde hen er niet mee lastigvallen. Het is natuurlijk ook gewoon een luxe probleem..maar ik vind het zonde als ze niet genoeg kan genieten van haar cadeau, dus wilde ik graag iets anders proberen. Het op school neerleggen van de oude nummers is sowieso een leuk idee!
Ik las elders op forum, dat Sanoma zich vaker star opstelt in de communicatie met abonnees, is wel een vorm van negatieve publiciteit, ze zijn er toch bij gebaat als de abonnees blij en tevreden zijn? Verkoop je meer..?!
Misschien kan ik er nog eens een mailtje of telefoontje aan wagen om het om te zetten naar de 'Hoe zit het?' Want dan is ze weer blij :D .. en blijft ze misschien langer lid :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cadeau abonnement Donald Duck

Ongelezen bericht door moederslink »

@sol123 , het is idd een luxe probleem , of bundel ze en geef ze bij een verjaardagsfeestje , zijn alle kindjes zoet.
Groetjes

Gesloten